Parempiakin vampyyritarinoita on... Tuorein mitä oon lukenut, niin on Guillermo del Toron ja Chuck Hoganin vampyyritrilogia (Vitsaus, Lankeemus ja Yö ikuinen). Ihan kiva näkökulma asiaan. Mut kai se tässä on myönnettävä, että tykkään kans Twilightista ja Sookie Stackhouse -romaaneista (True Blood). Tykkään ylipäätään, kun "vanhat" asiat esitetään uudella tavalla tai uudesta näkökulmasta. Nii, ja tää vampyyrikirjojen ahmiminen on vähä sellainen työprojekti, joka on alkanut jo jokunen vuosi sitten, mut nähtävästi on jäänyt päälle, vaikkei ne vampyyrikirjat enää ihan niin hittejä olekaan.
Itse lueskelen tällä hetkellä Katja Ketun Kätilöä, jossa on väkevä kielenkäyttö ja kerrontatapa (siis hyvä sellainen, mutta vaatii totuttelua) sekä Anna Gavaldan Kunpa joku odottaisi minua jossakin -novelleja. Edellinen sijoittuu toisen maailmansodan aikaiseen Lappiin ja vähän naapuriinkin. Jälkimmäisessä taas on lyhyitä kuvauksia erilaisista elämäntilanteista ja ihmisistä. Vähän sellaisia paloja elämästä ja aiheista.