*WANHA* Löpinäketju *SULJETTU*

Forum » Finnish - Suomi » Parent Thread | Refresh | Search

Sort Options 

http://jumi.lut.fi/---/venalaisia_lappuja.pdf

En ole vielä testannut kuinka tulostuvat. Nuo pikkulaput eivät ole minun tekemiä. Lätkin ne vain samalle sivulle, että saan tulostettua näppärästi samalla. Tekstinkin olen varastanut joskus jostain bookcrossingfinland.netin arkistoista.

Venäjällä on kai suht aktiivistakin bookcrossausta, mutta se tapahtuu sillä niiden omalla kopiosivustolla. :P
Eli jos netistä ottaa venäjänkielisiä lappuja, niin kannattaa ensinäkin varmistua, että etiketin kieli tosiaan on venäjä eikä ukraina, ja kannattaa katsoa, ettei sivuston osoite ole www.bookcrossing.ru.

Complete Thread
UUSI LÖPINÄKETJU LÖYTYY TÄÄLTÄ -> http://www.bookcrossing.com/---/498404 Joku roti se on ketjun pituudessakin.

Tervetuloa sankoin joukoin jatkamaan kaiken sortin pohdintoja, kyselemään viisaammilta ja riekkumaan muuten vain sanallisesti!

Viimeistään huhtikuun alussa minulla on uusi osoite, joten älkää keväämmällä lähetelkö ylläriposteja Kaarnapolulle. ;) Paikkakunta on entinen, mutta tarkistakaa lähiosoite. Kiitos!

ja kuivattelen niitä tietokoneella ettei tule tehtyä mitään, mikä sotkisi lakkauksen ;) Värinä on keväinen vaaleanvihreä. Pitäis varmaan kynsien kuivuttua tarkistaa allergialääkkeen määrä ja etsiä resepti uusittavaksi.

StinaP, ma en yleensa lakkaile kynsiani kun ei varit niissa kesta, mutta vikat pari viikkoa mullakin on ollu lahinna vaaleanvihreat kynnet. Muutamaa savya silloin talloin - toinen about lime, toinen perusvihrea. Ja varilla niin etta yks kerros vaaleampaa, paalla tummempaa tai muita yhdistelmia.

Vai tämmönen löpinäketju, hauskalta kuulostaa. Vitsi kun olis aikaa käydä täällä forumilla useamminkin lukemassa kaikenlaisia ketjuja. Kyllä saisi ajan kulumaan!

Eilen mulle selvisi, että mieheni serkku on "alkanut kirjailijaksi" eli häneltä ilmestyy piakkoin esikoisteos. Pakko varmasti yksi laittaa bc-tarkoitukseen.

Säikähdin jo positiivisesti, että Jaatiina olis muuttamassa tänne suuntaan, mutta ei.. höh!

Kappas, vasta nyt huomasin että kun tekee uuden kirjamerkinnän, ylimpänä kirjan sivulla näkyy kirjan alkuperäinen matkaanlaittaja mahdollisen kuvan kera (taitaa olla aika vaihtaa nätimpi:)).
Tuo teksti olisi kiva saada suomeksikin.

Joo, tuosta kyselivät mielipiteitä jokin aika sitten: http://www.bookcrossing.com/---/473169

Olen koettanut kirjautua sivustolle kännykällä eikä onnistu tänään sitten niin millään. Onks vika vaan mulla, vai onko tää yleisempää?

En tykkää, että sivusto päivittelee itsekseen kirjankansia. Näyttää hullulta, kun kirjassa ei oikeasti ole paperikansia jäljellä ja siinä ne vain koreilevat kuvassa. Ja juuri tämä nimenomainen kuva on vielä melkoisen huonolaatuinen.. Onko muille käynyt näin? Mulla tämä tapahtui kirjan vapautusvaiheessa; ne kirjat, jotka ovat mulla vielä luettavana, ovat saaneet olla rauhassa. No, eipä asia nyt niin paljon häiritse, että olisin viitsinut ottaa selvää, saako kuvan poistetuksi ilman että päivittää uuden tilalle..

Minä taas en tykkää, jos mitään kuvaa ei ole. Huonoakin kuvaa pidän hauskempana kuin "No cover image". Mutta minua ärsyttää suunnattomasti, jos erehdyttyäni rekisteröimään kirjan ISBN:ää käyttäen, nimet tai osa niistä on pienellä alkukirjaimella ja sitä ei saa korjattua millään. Esim. http://www.bookcrossing.com/---/8465798

Minä taas en tykkää, jos mitään kuvaa ei ole. Huonoakin kuvaa pidän hauskempana kuin "No cover image". Mutta minua ärsyttää suunnattomasti, jos erehdyttyäni rekisteröimään kirjan ISBN:ää käyttäen, nimet tai osa niistä on pienellä alkukirjaimella ja sitä ei saa korjattua millään. Esim. http://www.bookcrossing.com/---/8465798

En tiedä, auttaako tämä juuri ISBN:n avulla rekattuun, mutta kannattaa kokeilla. Tarna neuvoi kerran minulle sellaisen niksin, että samalla kun korjaa vaikkapa virheellisen alkukirjaimen lyö lisäksi ylimääräisen välilyönnin esim. kirjailijan etu- ja sukunimien väliin tai kirjan nimessä sanojen väliin.

Tarna neuvoi kerran minulle sellaisen niksin, että samalla kun korjaa vaikkapa virheellisen alkukirjaimen lyö lisäksi ylimääräisen välilyönnin esim. kirjailijan etu- ja sukunimien väliin tai kirjan nimessä sanojen väliin.

Välilyöti etu-ja sukunimen väliin auttoi. Nyt J pysyi eikä pienentynyt.
http://www.bookcrossing.com/---/8465798

Minä taas en tykkää, jos mitään kuvaa ei ole. Huonoakin kuvaa pidän hauskempana kuin "No cover image".

:D Mulla ei ole (näköjään) kuvankäsittelyohjelmaa, joten sori kaverit, jos joku kattelee miun kirjahyllyä, joutuu keekoilemaan niska vinossa, koska jotkut kuvat on poikittain! :D Pitänee ladata jostain semmonenkin ohjelma.... Osa kuvista on suoraan google-haulla tehtyjä, lienen siis tehnyt rikkeen :P

Hammu 7 yrs ago
Sama juttu
"No cover image" on tylsää katseltavaa.
Minua ei haittaa yhtään, jos kuva ei vastaakaan kantta (joskin omiin kirjoihini yleensä otan kuvan, jos valmista ei ole.)

Mä tykkään kanssa, että kirjoissa on kuvat kansista. Se harmittaa, jos kuva on väärä, esim. toisesta painoksesta/eri kielisestä kirjasta. Itse olen päivittänyt kaikkiin mun kautta kulkeneisiin kirjoihin kuvat (siis myös muiden rekisteröimiin), jos olen vaan kuvat jostain saanut. Tästä oli joskus jotain puhetta palstalla ja oletin ettei kukaan siitä olisi pahoillaan. Oletan ettei sivusto niitä kuvia itsekseen päivitä vaan sen on tehnyt esim. minä tai joku muu lajia harrastava. Pahoittelut :( Kuva saa toki myös poistettua (jos kyseessä on kirja joka on tai on ollut joskus omassa hyllyssäsi).

Mua kuvat ainakin auttavat paikallistamaan kirjan hyllystäni, kun haku-toiminto on ollut vähän väliä toimimatta. Kun kirjoja alkaa olla melkoinen vuori niin kuvista kirjan tunnistaa nopeasti. Aina kun en ole varma, onko esim. lukemani ja tarvitsemani kirja ollut BC-kirja vai kirjastosta lainattu, saati sitten löytyykö vielä mun hyllystä vai olenko laittanut eteenpäin.

sinne laitettua a) kirjoista b) omaksi tunnariksi (älkää peljästykö, en ole itseäni ikuistamassa, vaan toisen pötköterrierin)?

sinne laitettua a) kirjoista b) omaksi tunnariksi (älkää peljästykö, en ole itseäni ikuistamassa, vaan toisen pötköterrierin)?

Ihanaa, että täällä foorumilla pääsee sitten juttelemaan pötköterrierillekin! :) Tuleekos tänne nuoremman vai vanhemman pötkiksen kuva? Opettelen käyttämään suomenkielistä sivustoa, niin ohjeyritelmät ovat nyt suomenkielisillä linkeillä.

b.) Ensin on mentävä omalle profiilisivulleen. Siellä siitä vihreästä "Jäsenen kirjakko kirjahylly" -palkista klikataan "Muokkaa profiilia" -linkkiä. Avautuvassa näkymässä siinä "Hallinnoi tiliä" -palkin alapuolella lukee "Muokkaa profiilikuvaa". Siitä klikatessa aukeaa kohta, josta pääsee lisäämään profiilikuvan. Pötköterrierin kuvan lataaminen pitäisi onnistua ainakin kuvamuodoissa JPG, JPEG ja PNG. Jos kuvan lataaminen ei onnistu, kannattaa pienentää kuvan kokoa (vaikka siellä lukeekin, että kuvat pienennetään automaattisesti).

a.) En ole ihan varma, mitä tarkoitat, kun hyllyssäsi rekkaamissasi kirjoissa on kansia monessakin kirjassa, mutta...

- rekisteröityyn kirjaan saa laitettua tai vaihdettua kansikuvan (koneelle tallennetun) valitsemalla ensin ko. kirjan hyllystään ja sitten klikkaamalla sitä linkkiä "päivitä kansikuva" --> Lataa kuva

- toisen rekisteröimään, omassa hyllyssä olevaan kirjaan kansikuvan päivitys onnistuu minultakin nykyään Miuskikselta saamallani ohjeella: http://www.bookcrossing.com/---/7468639

- jokaisessa kirjoittamassasi journalissakin on aina alalaidassa se harmaa "lataa kuva päiväkirjamerkintään" - linkki, josta saa lisättyä koneelle tallennetun kuvan siihen journalin viereen. (Journaleihin tekstin sekaan saa myös joskus lisättyä kuvia netistä, mutta sitä ei kai usein/koskaan tarvitse.)

Näissä kaikissa on sitten sama juttu tuon kuvamuodon ja -koon säätämisen kanssa kuin profiilikuvassakin.

Oho, täällähän on monta nappia, joita en ole ennen löytänytkään. Seuraava kysymys kuuluu miten niitä kuvia pienennetään, koska Pötköterrieriltä puuttui kuono, häntä ja takajalat, kun se ilmestyi ruutuun.
Jos rekkaan kuvia ISBN:llä, niihin tulee yleensä kuvat kuin entiselle pääministerille faxeja; pyytämättä ja täytenä yllätyksenä. Itse en siis ole mitään asian hyväksi osannut tehdä. Voidaan ehkä lähteä ajatuksesta, että jos koneella ei ole kirjan ISBN:ää, ei sille löydy kanttakaan.
Edit: Ei tehrä tästä ny numeroo, vaihdoin koko kuvan...

Ihana pötköterrieri! Mää haluan rapsuttaa!

Mää arvasin ettei kannata laittaa omaa kuvaa... Kukaan ei haluis rapsuttaa.

Jos rekkaan kuvia ISBN:llä, niihin tulee yleensä kuvat kuin entiselle pääministerille faxeja; pyytämättä ja täytenä yllätyksenä. Itse en siis ole mitään asian hyväksi osannut tehdä. Voidaan ehkä lähteä ajatuksesta, että jos koneella ei ole kirjan ISBN:ää, ei sille löydy kanttakaan.

Aivan suloinen koiruli! Kumpis hän nyt on niistä koiristasi? Hymyilin täällä koneella itsekseni ja heti ihmeteltiin, olenko saanut hyviä uutisia! :)

Voit joko ohittaa hakuvaiheen ja kirjoittaa kaikki tiedot itse sekä ladata kuvan omalta koneeltasi. Tai rekkaat ensin ISBN:n antamalla kuvalla. Sitten tuo ykkösvaihe eli menet rekkaamasi kirjan sivulle ja heti siinä ylhäällä klikkaat "päivitä kansikuva". Avautuvan ponnahdusikkunan alalaidassa on "Lataa kuva" -painike, jonka kautta pääset lataaman koneesi asemalta kuvan.

Jos taas ISBN ei anna mitään tietoja tai sitä ei jostain syystä kirjassa olisi, niin kannenkin kuvan saa siis itse lisättyä, kunhan kuva on talletettu koneelle ensin ja menee tuon "päivitä kansikuva" -linkin kautta.

Ööö, mie en käytä mitään kuvankäsittelyohjelmaa, koska en ota kuvia. Katselen sujuvasti sähköpostiini tulleita kuvia, jollainen tämäkin on.
Kuvassa vanhempi Pötkö Glenda nuorempana ja nätimpänä. Nykyään on tukka eri lailla, enemmän mallia rölliina.

Kuvia voi googlata. Siten löytyy usein kansikuva suomalaisiinkin kirjoihin. Kirjoita Googleen kirjailijan sukunimi ja kirjan nimi tyyliin: Chandler Syvä uni,
enterin jälkeen paina vielä "Kuvahaku" -vaihtoehtoa. Sillä tulee yleensä näkyviin jokunen kirjan kansi. Nyt tuli 4 erilaista. Ja lisäksi tulee paljon ylimääräistä, joten kuvahaku ei näytä oikein täsmälliseltä. Miten lie valinnee kohteet. Jos käsillä olevan kirjan kannen löytää ja tallettaa koneelleen, ei tarvitse valokuvata tai skannata eikä pienentää. Ennen tallentamista kannattaa napsauttaa kuvaa, jos vaikka suurempi ja selvempi versio ponnahtaisi esille. Tallennusvaihtoehto löytyy, kun kuvan päällä painaa hiiren oikeanpuoleista nappulaa. Jotkut harvat kuvat on suojattu, niin ettei niitä voi tallentaa omalle koneelle. Joissakin kuvissa on sivulla ylimääräistä. Sen voi sitten cropata, jos haluaa. Esim. Microsoft Office Picture Manager on yksinkertainen käyttää siihen tarkoitukseen. Sillä voi pienentää ja muutenkin säätää helposti.
Jos tahtoo tuunatun kirjansa kuvan, niin se on tietysti kuvattava tai skannattava.

Kuvia voi googlata. Siten löytyy usein kansikuva suomalaisiinkin kirjoihin. Kirjoita Googleen kirjailijan sukunimi ja kirjan nimi tyyliin: Chandler Syvä uni, enterin jälkeen paina vielä "Kuvahaku" -vaihtoehtoa. Sillä tulee yleensä näkyviin jokunen kirjan kansi.

Kuva kannattaa sitten valita kustantajan sivulta, niitä täällä ilmeisesti saa käyttää. Kuvan käyttöön kun on oltava kuvaajan lupa. Jos käyttää vaikka jonkun bloggarin itse ottamaa kuvaa, sille voi tulla paha mieli.
Ja lisäksi tulee paljon ylimääräistä, joten kuvahaku ei näytä oikein täsmälliseltä. Miten lie valinnee kohteet.

Joo, kokeile vaikka layla ja mieti sitä :D

wingPiikuwing 7 yrs ago
Googlausta...
Joo, kokeile vaikka layla ja mieti sitä :D

Oliko pakko yllyttää?! Tuli ihan mieleen se kerta kun BC-sponsorini Olli kertoi lapsena leikkineensä pihaleikkiä jonka nimi oli Molo. Harmitteli kun ei enää muistanut sen sääntöjä. No minähän tietysti googlaamaan, ja voitte varmaan arvata minkälaisia osumia tuolla hakusanalla sain. En kehoita kokeilemaan :)

Kuva kannattaa sitten valita kustantajan sivulta, niitä täällä ilmeisesti saa käyttää. Kuvan käyttöön kun on oltava kuvaajan lupa. Jos käyttää vaikka jonkun bloggarin itse ottamaa kuvaa, sille voi tulla paha mieli.

Kustantajien kuvat parhaita ovatkin. Valokuvat ovat yleensä huonolaatuisia. Parempi skannata itse jos ei löydy skannatun näköistä kuvaa.

Heh, enpä taida ruveta kokeilemaan moloa enkä laylaa. Vaikka mistä sen tietää jos joskus joutilaana hetkenä uteliaisuus iskee... Ei tänään kuitenkaan, eihän?

Tulipa mieleeni: Rinnastetaanko skannaus valokuvaukseen? Olen joskus harvoin ladannut WikiMediaCommonsiin skannatun kasvin tai kasvin osan valokuvan sijasta. Commonsissa asialla ei ole merkitystä, koska joka tapauksessa luovutan kuvan käyttöoikeuden ilman korvausta (kunhan lähde mainitaan) olipa se valokuva tai skannaus. Skannaus on useimmiten kuitenkin ollut vanhan valokuvani skannaus ja silloinhan se on valokuva kuitenkin. Juuri nyt on menossa tammikuisen Karibian risteilyn kuvat ja siinä riittääkin puuhaa.

Seuraava kysymys kuuluu miten niitä kuvia pienennetään, koska Pötköterrieriltä puuttui kuono, häntä ja takajalat, kun se ilmestyi ruutuun.
....
Edit: Ei tehrä tästä ny numeroo, vaihdoin koko kuvan...

Ei tehrä, vaikka Nopola tekiskin, kun on niin kiva kuvakin.

Muttaa... mitä kuvankäsittely- ja kuvankatseluohjelmia käytät? Kuvan pikselikokoa pääsee useimmissa ohjelmissa muuttamaan resize-/resample-toimintojen avulla. Siellä sitten pitää vaan valita se, että haluaa muuttaa juuri pikselikokoa. Jos siellä on jossakin kohta, että kuvasuhde pitää säilyttää kokoa muuttaessa, niin sitten valitset senkin.

Crop-työkaluilla pääsee monissa ohjelmissa myös rajaamaan kuvaa, jos vaikka pötkön ympärillä on paljon sellaista, mitä ei välttämättä kuvaan halua.

näyttää toiselta kuin ennen eli siltä miltä pitäisi. Nyt ciinä näkyy viimeksi journalitu/vapautettu tms. kirja. Ja minun sivullani nimenomaan _minun_ journaloimani, vapauttamani jne.
Ja toinen uudistus koskee foorumia: nyt voipi kirjoittaa viestiin vain otsikon ja jättää Body-klaatikon (se ei ole enää suomennettu, hmm... eikös se ennen ollut?) tyhjäksi.

Danke schön, Ardik!

duskiska 7 yrs ago
:|
Kävipäs typerästi kun jouduin kieltäytymään kivasta kesätyöpaikasta. Hakiessani ilmoitin olevani käytettävissä toukokuusta alkaen, mutta sit mun nykyistä sopparia jatkettiin ja pääsisinkin vasta heinäkuusta alkaen töihin. Ja siihen se kiva kesätyö sitten kosahti. Voi että osaa ottaa aivoon. Mä oisin niiiin tykänny mennä sinne ja se ois ollu työkokemuksen laajentamisenkin kannalta hyvä paikka.

Nyt mä oon sit kesätyötön heinäkuusta alkaen, eikä kukaan varmaan siinä vaiheessa ota kesätyöntekijää kahdeksi hassuksi kuukaudeksi. Hekoheko vaan.

Mies sano että no elellään sit hänen rahoillaan jos en saa töitä, mut sit mun on oikeesti tehtävä gradua se aika. MÄ EN TAHDO TEHDÄ GRADUA. Ärärä!

Appelsiini 7 yrs ago
Jiihaa!
Muutaman kirjan Valkeakoski-opistolle vapautettuani sinne on nyt ilmestynyt ihan epävirallisen virallinen kierrätettävien kirjojen hyllypaikka! :) Onpahan hienoa! En ole varma onko kirjaston puolella mitään vapaiden kirjojen laaria, mutta nytpä on siinä naapurissa ainakin! Valkeakoski-opistolta olen muuten saanut jokaikisestä vapautuksesta nappauksen, selvästi "tottelevaista" porukkaa :D

toimiiko teillä muilla se? Minulla on jo useamman päivän ilmoittanut kiltisti jokaisen kirjan kohdalla joko erroria tai tyhjää...

Erroria pukkaa täälläkin, laittoipa sitten mitä tahansa hakukriteeriin :(

toimiiko teillä muilla se? Minulla on jo useamman päivän ilmoittanut kiltisti jokaisen kirjan kohdalla joko erroria tai tyhjää...

voi olla sama virhe joka tekee tavallinen etsintä aika mahdoton. Sehän on ainakin työn alla, mutta voi kestää vielä pari päivää ennen kun ratkaisua löydetään...

Nappasin Fidan kirpparin "ota mukaan" -korista kirjan: http://www.suomalainen.com/---/Wicked-Appetite-sku-P9780312383350
Ihan tuo sama St.Martin's Press pokkariversio. Sisäsivulla on painettuna tällainen teksti:

NOTE: If you purchased this book without a cover you should be aware that this book is stolen property. It was reported as "unsold and destroyed" to the publisher, and neither the author nor the publisher has received any payment for this "stripped book."

?

ahah! Kiitos tiedosta. Enpäs ole ennen aiheeseen törmännytkään.

Jospa sitten kirjoittelisi bc-kirjoihinsa vaikka jonnekin kirjan keskivaiheille pienellä marginaaliin: "Jos ostit tämän kirjan, sinua on vedetty nenästä, koska olen laittanut kirjani kiertämään ilmaiseksi." :D

Meillä Akateemisessa jaettiin 80-luvulla näitä kannettomia riisuttuja kirjoja työntekijöille, kun ei raaskittu heittää pois, mutta se oli kai laitonta. Kannet tosiaan lähetettiin kustantajalle, mutta käytäntö on ymmärtääkseni poistunut.

duskiska 7 yrs ago
Kirjakassi
Uudessa Kirjastolehdessä oli ohjeet vähän erilaiseen kirjantuunaukseen. Hienoja on, mutten itse jaksaisi väkertää. :)

http://www.suomenkirjastoseura.fi/---/tuunaa-kirja/

Olipas soma! Löytyisköhän mun kätköistä vähän isompaa kirjaa jonka raaskis tähän laittaa... koska kirjakassikaan ei ole käytännöllinen kirjakassi, jos sinne ei mahdu kirjaa! :)

Pitääkös näitä kasseja varten perustaa Kirjavalioiden keräys askartelijoille? :D

Emmauksen kirpputorilla (Mäkelänkatu 54, Hki) on hyvä kirjojen hinta-laatusuhde, kirjat on siellä hyvin järjestetty, toivottomat siirretään saattohoitoon tuulikaapin ilmaishyllyyn ja täysin toivottomat pannaan paperinkeräykseen mutta nätit kannet pannaan myyntiin. Ei niitä kansia siellä pilvin pimein ole, mutta etsivä voi löytää.

Emmauksessa voi pistäytyä samalla reissulla kuin kirjakon puffaamassa Hesyn kirpparissa, vähän vain vielä eteenpäin samaa puolta Mäkelänkatua.
http://www.bookcrossing.com/---/7504011

Ja Panu Rajalan esittäjä (valitettavasti en muista hänen nimeään) oli hykerryttävän hyvä - erinomainen yhdistelmä vanhaa irstailijaa, tyhjiä korulauseita, kuuluisien kirjailijoiden sitaatteja ja julkisuuden kipeyttä. Jos hänet on muovattu Katrin kertoman perusteella, niin K-H on saanut kostonsa...
Katri-Helena (Sanna Majuri?) lauloi erittäin hyvin ja oli varmaan katsellut prototyyppiä tarkkaan videolta, sillä eleet ja ilmeet olivat kovin K-H-maisia ja silti luontevia.
Parempi kuin mitä uskalsin odottaa.

Kipsu 7 yrs ago
Mitä hittoa?!
Mä en nyt jotenkin keksi, miksi jonkun blogia mainostetaan tuossa tän foorumin "etusivulla". Siis jonkun, joka ostaa vaatteet hiustenvärin mukaan ja aikoo perjantaina mennä metsästämään jotain halpisrytkyjä.

Mitä mä en tässä nyt tajua? Jotenkin en nyt vaan nää meitä oikein kohderyhmänä. :D

ihquu! mä oisin tosi style kun pukeutuisin maantienruskeaan <3 <3 <3
(tän viikon perjantaina vaatteiden metsästys voi olla kyllä oikea safari)
LOL

Hih näinpä äsken tuon

http://www.bookcrossing.com/---/10524962/

T:reen yliopiston kulkuputkessa, mutta en vihtiny ottaa. On tässä muutakin luettavaa riittämiin..

vanhentua :( Puoli tuntia vielä ja mittarissa on uusi, kauhistuttava lukema! Järkyttävää!!!!
No, enivei; aurinkoista päivää juuri Sinulle!!!!

Onnea Anuliini, kaikesta huolimatta!

Meillä taas on iloinen synttärisankari. TiiSu täyttää tänään 13!

Onnea Anuliini, kaikesta huolimatta!

Meillä taas on iloinen synttärisankari. TiiSu täyttää tänään 13!

Onnea Tiisulle ja oikein hauskaa pääsiäistä!!!

wingpippiswing 7 yrs ago
Tampere!
Miksei kukaan kertonu mulle että näitä saa jo ostaa?! http://www.facebook.com/tamperekalsarit Kotinörtille olis voinut ostaa tuollaiset ja itselle tiskirätin, voi jummijammi!

Kemppu 7 yrs ago
RE: Tampere!
Julkistettiinkos nämä jo ennen kun pippis vieraili Mansessa? Ihan juuri ovat kuitenkin markkinoille tulleet.

Olisikos tässä jo arvonnan paikka - osallistujen kesken arvotaan Tampere-kalsarit :D Harmi, että BC-vuosipäivään on niin paljon aikaa...

Miksei kukaan kertonu mulle että näitä saa jo ostaa?! http://www.facebook.com/tamperekalsarit Kotinörtille olis voinut ostaa tuollaiset ja itselle tiskirätin, voi jummijammi!

Meillä onkin varsinaiset pääsiäiset: päästiin eroon pojasta, kun saimme hänet naitettua pari päivää sitten. Ei vainenkaan. Onhan hän jo asunut omillaan monta vuotta ja nyt sai kivan tytön vaimokseen. On niin kiva kun lapset löytävät paikkansa elämässä.

Onnea myös äidille!

Meillä vietetään rauhallista kotipääsiäistä. Ylen ykköseltä kuuluu rauhallista pääsiäisohjelmaa ja hyvää ruokaa syödään.
Kirjoja on mukava lukea rauhallisina viikonloppuina ja nyt kun on vielä mahdollista yhdistää kaksi rakasta harrastusta, lukeminen ja neulominen, onnistuu päivien hyötykäyttö täydellisesti. :)

Viime viikolla esittelin bookcrossingia Kalajoen kirjastossa (Kiitos vielä avusta ja läsnäolosta taavina ja StinaP!) ja loppukuusta lupauduin tekemään saman omalla työpaikallani Joutsassa. Kalajoella (asukkaita 12600) oli Raahen bc-väen lisäksi kolme ulkopuolista kuulijaa, kuinkahan Joutsassa (asukkaita 5000) käy?!? Hieman mietityttää, mitä sitä taas lupasi...

Minulle on tullut siivet, kiitos tuntemattomalle taholle! :)

Onkos tästä jo ollut puhetta?
Päivä on nyt siirretty kansainväliselle kohdalleen 23.4., joka tänä vuonna on maanantai.
http://www.kirjakauppaliitto.fi/news
Tämähän menee vähän niinkuin krossailukin: että kukin tavallaan. Alunperin oli niin, että nainen antaa miehelle kirjan ja mies antaa naiselle ruusun. Nyt menee niin, että asiakas antaa kauppiaalle rahan, tämä antaa asiakkaalle kirjan, ja kaupan päälle tulee miniä.

Hyvä hyvä, minusta oli fuskua siirtää päivä keväämmälle vain siksi, että Suomessa nyt sattuu välillä tulemaan räntää sivusuunnassa vielä 23.4. ja kirjakauppiaat palelluttivat sormensa ekan kerran 23.4.97...
Kai täytyy mennä kirjaostoksille tuolloin, ainoa tapa jolla vanhapiika voi saada miniän.

Siellä olis kirjojakin. Mä taidan tällä kertaa jopa kammeta itseni paikalle. Meneekö joku muu?

http://www.tampereenkirjamessut.fi/

Sunnuntaina ajattelin pyörähtää. Ps. Saapuiko toivelistakirja koskaan perille?

Saapuihan se, paljon kiitoksia! Pahoittelut, etten ole kuitannut tahi journaloinut sitä vielä. Sain vastikään lisää Haahtelaa myös ruzenalta, jee :)

Messuille menen lauantaina. Sain muuten kaksi lippua sinne, ja koska tarvitsen vain yhden, on toinen vapaana...

PM tavoittaa minut Tampereellakin.

Hyvä, että tuli perille. Minullakin olisi tuossa Lumipäiväkirja pinossa tarjolla halukkaalle, mutta koska haut eivät tunnu toimivan, odotelkoon vielä.

Saa nyt nähdä, josko flunssasta huomiseksi tokenen, tarkoitus olisi hääriä kustantajan ständillä.

EDIT. Näyttää duharintamalla siltä, että tuun messuille vasta sunnuntaina. Silloin siis tavataan, c810.

Mä olen odottanut messuja jo monta viikkoa! :) Mä niin möyrin niin puutarha-, matkailu-, viini-, keräily- kuin kirjapuolellakin! *tärinä*

Heiheihei, muistakaa että siellä Tampereella on myös turkulaista tarjontaa! http://www.sarjakuvakauppa.fi/

Hei, onko messuille menossa/tulossa väkeä niin että voitaisiin tavata siellä? Sain lipun ja mietinnässä vielä, menenkö lauantaina vai sunnuntaina. Mutta siis, olisiko pienimuotoista miittiä jommallekummalle päivälle mahdollista saada vielä aikaan?

Ei voi merkata tulleita kirjoja, ku kokoajan tulee vaan virhe :( En tykkää :(

13:14 toimii taas :)

Aion mennä. Toivottavasti junassa on vielä tilaa. Lippuja ei vielä ole. Jotain varhaisaamun junaa tavoittelen. Mutta ensin italiankurssille illalla.

pienellä K:lla? Ihan varmasti olin Kirjakko vielä vähän aikaa sitten. Onko muilla samoja kokemuksia? Mistähän voi johtua?

Ammatit kirjoitetaan pienellä.

Tai sitten sun kimpussa on samoja matoja jotka joskus muuttaa kirjailijan etu- tai sukunimen alkamaan pienellä eikä usko vaikka kuinka korjais.

Nimet kuitenkin kirjoitetaan isolla...

Mistähän sen voi vaihtaa takaisin, kun profiilissa ei pääse käsiksi nimimerkkiin? Olen kyllä huomannut rapistumisen merkkejä, mutta että vielä madonsyömä! Ei ala hyvin tämäkään viikonloppu.

Joo vitsi vitsi...

UKK neuvoo nimimerkin vaihtamisen, se käy sivun alalaidassa olevan Yhteystiedot-linkin kautta. Ehkä vaihdat siellä nimimerkkisi takaisin K-linjalle, ja viestiinhän mahtuu sananen palautteksi...

Mitä? Onko UKK vastoin yleistä luuloa kuitenkin edelleen hengissä ja vielä bookcrossaaja?

On se kumma, että pienessä tihkusateessa kävellessäni rautatieasemalta Pirkkahallille näin pari leskenlehteä ja kuulin peipposen laulavan, mutta Keravalla en ole moisia kevään merkkejä vielä havainnut. Yksi peippopariskunta on käynyt joka päivä syömässä meillä jo parin viikon ajan, mutta meille eivät mokomat laula.
Tuttuja en messuilla nähnyt, mutta paluujunassa oli serkku vaimonsa kera. He olivat käyneet teatterissa ja matkalla kotiin Vantaalle. Serkun olen viimeksi tavannut sukujuhlassa 5 vuotta sitten, joten jälleen näkeminen oli iloinen. Messuilla näin yhden BC-kirjan (Untinen-Auel), joka oli jossain vaiheessa siirtynyt eteisen puolelle.
Oli muuten Puutarhamessuilla hienoja orkideoita! En ole tiennyt että Suomessa sellaisia pääsee näkemäänkään. Orchid Worldissä Barbadoksella niitä näin viimeksi. Taas olin mennyt merta edemmäs kalaan!
Viini- ja keräilymessuille en ennättänyt kun kuuntelin kirjailijoita. Ostin yhden kirjan, Christian Rönnbackan dekkarin, miehelle synttärilahjaksi - älkää kertoko hänelle. Rönnbackalle kyllä kerroin.
Poliisiaseman kupeeseen sateensuojaiseen koloon vapautin dekkarin teemavapautukseksi. Yhtään kirjaa ei minulla ollut messuille vapautettavaksi, kun junalukeminen jäi vielä kesken. Sain sen loppuun vasta paluumatkalla.

"kävellessäni rautatieasemalta Pirkkahallille..."

Huh!

"kävellessäni rautatieasemalta Pirkkahallille..."

Huh!

Kevyen liikenteen reittioppaan mukaan lyhin mahdollinen reitti on 5,5 km.

Tiedoksi mahdollisille tänään menijöille: Aleksis Kiven kadulta lähtee ilmainen bussi messuille.
http://www.tampereenmessut.fi/---/show.tmpl?...

Itse lähden kohta pyörällä - kotoani matkaa tulee yhteen suuntaan reilu 10 km. Onneksi ei sada, ainakaan nyt.

Messujen saldo kirjojen osalta: kahdeksan pokkaria ja yksi kovakantinen.
Muun tavaran osalta: 10 Rudol Koivu -postikorttia, 5 muuta taidepostikorttia, uusi EU-kartta, pari EU-viivoitinta, yksi kynä, kourallinen karkkia ja kasa matkaesitteitä.

Kirjat taitavat olla kaikki sellaisia, että jäävät pysyvästi hyllyyni. Yhtään dekkaria en ostanut, vaikka joitakin katselin, mutta Outi Pakkasen "Porosta parmesaaniin - Anna Laineen keittokirja" osui silmiini ja sen ostin.

Erään antikvariaatin laatikoiden äärellä ihmettelin hintoja. Melkein teki mieli käydä kysymässä, ovatko hintalaput peräisin markka-ajalta, kun pehmeäkantisessa dekkarissa (ei ensipainos) oli hintana 35. Kyseisessä dekkarilaatikossa ei ainakaan osunut silmiini ainoatakaan kirjaa alle kympillä - eivätkä ne mitään harvinaisuuksia olleet. Monia niistä näkee Luku-Laarissa viitosella. No, oli siellä sitten tosiaan muilla pöydillä paljon noita viitosen kirjojakin. Yhdellä myyjällä näytti olevan mm. laaja valikoima sarjakuva-albumeita viitosen kappale, samoin monia pokkareita sai usealtakin pöydältä viitosella.

Aika pieni tuo kirja-alue oli - vielä pienempi kuin odotin, vaikka tiesin pieneksi. Isot kustantajat ja kirjakaupat puuttuivat kokonaan.

Pienuus ja vaisuus olivat tosiaan ainakin tämän sunnuntaipäivän sanat. Mutta saithan kameraasi hienon potretin eräistäkin kahdesta runoilijasta :-)

On se kumma, että pienessä tihkusateessa kävellessäni rautatieasemalta Pirkkahallille näin pari leskenlehteä ja kuulin peipposen laulavan, mutta Keravalla en ole moisia kevään merkkejä vielä havainnut.

TiiSun kanssa kävimme 26.3. Helsingissä Lastenklinikalla, ja sillä reissulla näin kevään ensimmäiset leskenlehdet.

Kotkassa en ole nähnyt vielä yhtään leskenlehteä, vaikka muutamilla aurinkoisimmilla pihoilla on näkynyt krookuksia.

Meillä on prätkä ollut käytössä tänä keväänä neljä päivää ja sieltä "selänlämmittäjän" paikalta olen kovasti yrittänyt kurkkia kaikkia keväisiä ihmeitä.

Kotkassa en ole nähnyt vielä yhtään leskenlehteä, vaikka muutamilla aurinkoisimmilla pihoilla on näkynyt krookuksia.

Tuus kattoo meidän pihalle! Niitä leskenlehtiä, nimittäin.

rautatieasemalle Pirkkahallilta. Mennessä en kyllä kävellyt aivan suorinta tietä, tuli vähän siksakattua, kierrettyä Ratinan ranta ja kuvattua vanha veturi. Kävellessä näkee paljon enemmän kuin bussiajelulla. Onneksi tänään jo löytyi Keravaltakin leskenlehtiä, joten kevät on saapunut tännekin.

Ei siis kukaan vastannut FAQ-ketjussa, joten kysyn täällä...
Onko scifille ja fantasialle omaa "sikasäkkiä"?

Ei siis kukaan vastannut FAQ-ketjussa, joten kysyn täällä...
Onko scifille ja fantasialle omaa "sikasäkkiä"?

Minun tietääkseni ei ole, mutta sellaiselle voisi kuvitella olevan tilausta...! Jos haluat tällaisen perustaa, niin perusta ihmeessä! :) Hieno oivallus!

Itse mietin viimeksi mm. "Lauseen mitalla" -ketjun kohdalla, että uskaltaisiko pussukkaan laittaa scifiä.

Toisaalta minua välillä häiritsee, kun kirjastotkin niputtavat scifin ja fantasian samaan lohkoon, kun itsellä näiden kummankin - etenkin fantasian - suhteen on tosi rajoittunut lukumaku. Toisaalta, BC on laajentanut varmaan monen muunkin lukupiiriä....

Mikäli päädyt perustamaan tällaisen pussukan tai säkin, niin toiveeni on, että lainaukseen yhteyteen olisi osallistujien liitettävä tieto siitä, onko kyse enemmänkin fantasia- vai scifi-kirjallisuudesta! :)

Täytyy alkaa suunnitella tuota. Ehkä voisi olla asiallista laittaa erilleen, koska ne kuitenkin ovat keskenään niin kovin erilaisia.

Toisaalta minua välillä häiritsee, kun kirjastotkin niputtavat scifin ja fantasian samaan lohkoon,

Niputtavatko? Kyllä Tampereella ainakin on erikseen merkit Scifi ja Fan, ja vain jompikumpi voidaan kirjaan laittaa, ei molempia.

Kirjastoista en tiedä, mutta kirjakaupoissa ainakin vampyyri-teinikirjat ovat yhtä kuin scifi :(

Toisaalta minua välillä häiritsee, kun kirjastotkin niputtavat scifin ja fantasian samaan lohkoon

Helsingissä ainakin muutamissa kirjastoissa, joissa suht usein vierailen ovat scifi ja fantasia samassa hyllyssä. Hauskana yksityiskohtana Kallion kirjasto, jossa (en tiedä onko enää) oli erikseen hyllyt scifi ja fantasia sekä science fiction. Olikohan noi science fiction-hyllyn kirjat sitten jotain _kunnon_ scifiä tms ;D

Itse mietin viimeksi mm. "Lauseen mitalla" -ketjun kohdalla, että uskaltaisiko pussukkaan laittaa scifiä.

Totta kai uskaltaa! Pussin sisältöähän kuvataan näin:

"...lähinnä kaunokirjallisuutta, ehkä myös matkakirjoja, elämäkertatyyppisiä juttuja jne."

Scifi ja fantasia siis sopivat joukkoon hyvin. Sen sijaan esim. Aristoteleen Runousoppi ei, vaikka senkin joku kertoi pussista kerran napanneensa.

Chania 7 yrs ago
Kiva linkki

Onkohan tää se kanadalainen postivaunu, jolla Kirjakon posteja kuljetellaan... http://flavorwire.com/---/incredibly-unique-bookmobiles-around-the-world#9

Aasit vaan puuttuvat, toinen edessä, toinen rattailla.

On tulossa Kierrätystehdas, Arabian katufestivaalit, ehkä taas joku vapautushaastekin kesäkuussa (jos mennään viime vuoden mukaan...). Ensi viikonloppuna pitäisi käydä vähän Suomi-matkailemassa, joten vapauttelutilaisuuksia on oikein roppakaupalla. Ja jotain saisi kai jättää miittiinkin. Nyt pitäisi sitten vain tehdä se kevätsiivous ja raivata hyllystä kaikki "tätä tuskin tulen lukemaan" -tyyppiset kirjat, kun vain tietäisi, mitä ne ovat. Ei kai pidä miettiä liikaa, vaan antaa mennä, että saa tilaa niille uusille, jotka haalin sitten Kierrätystehtaalta, Arabiasta ja miitistä... ;)

On tulossa Kierrätystehdas, Arabian katufestarit, ehkä taas joku vapautushaastekin kesäkuussa (jos mennään viime vuoden mukaan...).

Kun tässä viitataan ilmeisesti minun järjestämääni kirja päivässä kesäkuussa -haasteeseen, ilmoitan että tänä vuonna en aio vastaavaa järjestää. Jos siis joku muu haluaa järjestää, niin viimevuotisia sääntöjäni saa vapaasti käyttää sellaisenaan tai muunnellen. Open office-muodossa olevan seurantataulukkoni kopionkin voin lähettää sähköpostiliitteenä, jos joku haasteen järjestää ja taulukon sitä varten haluaa.

Ok. Hyvä tietää, niin ei paniikki iske. ;) Vielä.

Käsi ylös, kuka osti tänään niin paljon kirjoja että sai Miniän mukaansa? o/
Toinenkin käsi ylös, jos sait mieheltä sen ruusun! *juuei*

Käsi ylös, kuka osti tänään niin paljon kirjoja että sai Miniän mukaansa? o/
Toinenkin käsi ylös, jos sait mieheltä sen ruusun! *juuei*

o/ Just tulin ruokatunnilta. 13,50 € se otti... Mutta onpa miniä hallussa! :)
Ruususta en vielä tiedä. Jään jännityksellä odottamaan.

Kirja ostettu, ruusu ei, ylimääräinen tuli kotiin...

Tunnustan!!!! Ostokset teki 13,40e, eli alitin miumaumoun ostosten hinnan :)
Harmi vaan, haalin yhden kirjan, joka jo löytyi bc-pokkarina, mut nyt on sitten mulla kovakantisena. Kaupassa kun olin siinä luulossa, että just TUO kirja puuttui minulta. No, köppäsiä sattuu :) Mut Miniä on nyt rekattu :) Onpa sentään tuo toinen sellainen kirja, jota ei vielä ollut.

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.