5-6-2021: Eindelijk zomer, dus lekker buiten lezen! Wat lezen jullie?

Forum » Dutch - Nederlands | Refresh | Search

Sort Options 

Complete Thread
Ik ben bezig in de boeken van Rindert Kromhout over Klaus Mann, zoon van Thomas Mann. Genieten!
Verder heb ik van de bibliotheek binnen gekregen "Jonathan Strange & Mr Norrell" van Susanna Clarke, besteld maar niet wetend dat het zo dik zou zijn, meer dan 900 blz. En er is een wachtende na mij!

Ik reis alleen en De doodsvogel.

Ik lees "Cloud street" van Tim Winton
en we gaan dit weekend fietsen, dan gaat de e-reader mee, daarop ben ik nog altijd bezig in de Zevende Zus van Lucinda Riley.

meer dan 900 blz. En er is een wachtende na mij!

Oeps...even doorlezen dus!

Wel een goed verhaal, maar hier en daar een beetje confronterend.

Bomen zijn zeer complexe wezens en je kijkt nooit meer hetzelfde naar bomen en bossen. Dat is knap, maar je moet wel door zinnen heen lezen als 'Bomen leven vanuit innerlijke balans'.

Bomen zijn zeer complexe wezens en je kijkt nooit meer hetzelfde naar bomen en bossen. Dat is knap, maar je moet wel door zinnen heen lezen als 'Bomen leven vanuit innerlijke balans'.

hee leuk, die heb ik ook nog ergens staan....! ik ben ook in een luisterboek begonnen, mijn eerste ooit. meestal raak ik teveel afgeleid door de voorlezer, maar deze is echt neutraal. Het is het boek van de Vlaming die een half jaar op Urk verbleef.

'Bomen leven vanuit innerlijke balans'.

Ik las ooit Dialoog met de natuur van Prinses Irene. Interessante kijk op bomen. Het schijnt dat als je met je rug tegen een boom zit, je makkelijker informatie opneemt, bv uit je studieboek. Ik heb dat overigens nooit uitgeprobeerd.

E-book: Het Maltadocument van Steve Berry
Luisterboek: De terugkeer van Hakan Nesser
Fysiek boek: Bloed op sneeuw van Jo Nesbo. Die moet eigenlijk gauw uit, want dan ligt leesclubboek De rode stoeltjes van Edna O'Brien te wachten - de club is over 10 dagen.....

Een Friestalig boek. Met Schoorstra is het voor mij net als met Youp van 't Hek: geestig, maar ik schrik regelmatig van de grove taalkeus. Moet dat nou; blijkbaar wel.

Geestig hoe in een paar woorden de afkomst van de hoofdpersoon wordt beschreven: "Als vader me riep, rende ik vanuit de wietplantage(...).....

Is het geworden: Toewijding van Elizabeth Gilbert

Lab Girl van Hope Jahren is net uit. Leest lekker weg maar ik had meer verwacht over de bomen die ze studeert en minder anecdotes over haar en haar assistent. Voor mijn gevoel zeurde ze te veel over hoe moeilijk het voor haar was om serieus genomen te worden als vrouwelijke wetenschapper.

Ik ga verder met nog een excentrieke wetenschapper of in ieder geval kenner: De orchideeëndief van Susan Orleon over een handelaar in zeldzame orchideeën.
Allebei doen mee in de lees- en bloguitdaging #20BooksOfSummer21.

Marlen Haushofer - Wij doden Stella, een prachtig geschreven boekwerkje!
Nu verder met Een geheim van Philippe Grimbert.
Af en toe een "mieterse wandeling" uit het boek van J.J. Voskuil - Had je nog willen wandelen, en ja...Congo van David Reybrouck ligt nog steeds hoog op een stapel waar poes Lotje niet bij kan, die boekenlegger wordt wel verlegd, maar - helaas - erg langzaam.

de dagboeken van een Duitse verzetsvrouw 1938 - 1948.

Mijn boekenweekboek.

Ik heb zojuist, ernstig teleurgesteld, het drielichamenprobleem van Cixin Liu aan de kant gelegd.

Ik vind dat 'Dingen' niet zo mooi in de overigens schitterende titel, dus ik keek even naar de oorspronkelijke titel. Die luidt Quel che affidiamo al vento. Ik vind dat meer: Dat, wat we toevertrouwen aan de wind. Ook vind ik dat mooier.

Nu ja, er zijn mensen zo als ik, die daar een punt van kunnen maken. Als verdediging kan ik alleen aanvoeren, dat ik altijd veel heb moeten vertalen.

De schrijfster is Laura Imai Messina. Koekiebak had het boek voor mij en die vond het heel mooi, ik heb nog maar een klein stukje gelezen maar vond dat ook heel mooi.

Had je wat kou nodig?

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.