29 mei, kunnen we nu lezen in de zon? En wat lezen we dan?

Forum » Dutch - Nederlands | Refresh | Search

Sort Options 

Complete Thread
Ik heb gisteren "Het onzichtbare leven van Addi Larue" uitgelezen, vreemd maar prachtig boek, van alles wat.
Ik ben nu bezig in een jeugdboek van Linda Dielemans: Zomerwoud, speelt in de Steentijd.

Bijna uit: Raynor Winn - Het zoutpad en Mo Hayder - Huid
Voor daarna:
Henning Mankell - Kennedy's brein

Ergens rond mijn twintigste heb ik Kartonnen dozen van hem gelezen, toch een soort inwijdingsboek, en nu dus deze.

Van de Italiaanse schrijfster Laura Imai Messina die zo'n 15 jaar in Japan woont. Vandaar dat het boek me 'nep-Japanse' vibes gaf: het heeft een soort Japanse 'feel' maar toch niet helemaal. Ook vind ik het boek een beetje rommelig. Er zitten af en toe sprongen in het verhaal, grote en kleine waardoor ik de kluts een beetje kwijt ben.

zat in mijn NSS pakketje van de digitale unconvention. Was wel lekker feelgood!
Nu even kijken wat het volgende zal zijn. De paper van mijn zus, vrees ik :-)

Zojuist het luisterboek 'Het vierde offer' van Hakan Nesser uitgeluisterd. Vanmiddag het derde deel in de Van Veeteren-reeks downloaden: De terugkeer.
Ook bijna uit: e-boek Poolnacht van Ragnar Johanson. Ook daar ligt al een nieuw e-boek te wachten: Het Maltadocument van Steve Berry.
We lezen gewoon door!

Turis- Özcan Akyol.
Als presentator ben ik geen fan van Eus, maar hij schrijft goed.

1. De weg van Miguel Delibes, over een jongen die terugdenkt aan zijn leven en de mensen in zijn dorp, op de avond voordat hij vertrekt om naar de middelbare school (internaat?) te gaan. Er gebeurt niet veel, af en toe grappig of treurig. Ingetogen.
2. The Keys to the Street van Ruth Rendell, over verschillende mensen die in de buurt van - of in - Regent’s Park wonen als er verschillende straatmensen de één na de andere vermoord worden. Wie wordt de volgende? Wie doet het en waarom? Wel ontzettend tr-a-a-aag.
3. Muziek: Contrapunt van Anne Enright (heel lang op de plank) of Utopia Avenue van David Mitchell (spiksplinternieuw) of The Choice: Embrace the Possible van Edith Eger over een balletdanseres in Auschwitz (net gekregen, van mijn zus). Of ga ik beginnen in The Olive Farm van Carol Drinkwater (Carol = kerstliederen) omdat ik de vervolgdelen in juni wil lezen voor de thema tuinen? Nog geen beslissingen gemaakt. Teveel keuze.

Kostelijk; ik lees zo een paar hoofdstukken na elkaar zonder me te vervelen. En dat terwijl voetbal een van de weinige sporten is waar ik niets mee heb.

Het eerste boek wat ik van haar lees ben benieuwd

ik vond het een fijn boek

ik vond het een fijn boek

Ik heb inmiddels 100 bladzijden gelezen en het bevalt mij uitstekend

Het is belangrijk om te weten, maar niet om vrolijk van te worden...

Debuutroman van de Engelse Nick Bradley die zo'n 10 jaar in Japan heeft gewoond. Ik had eigenlijk nul verwachtingen voor dit boek, behalve dat het misschien beter zou zijn dan "De kat die de boeken wou redden" (o.i.d.). Dat is dit boek zeker! Mooi doorwrochte gelinkte verhalen! Maar het verhaal is absoluut niet uit het perspectief van 'de kat'. Er komt wel steeds even een kat langs in elk verhaal. Maar ik heb het boek nog lang niet uit (gelukkig niet!).

Tessa de Loo,
Eerste boek van haar dat ik lees.

Daarna eens kijken hoe de film is....

wingAnyrockwing 2 wks ago
De erfgenaam
John Grisham. Weet nog niet of ik het uit ga krijgen.

John Grisham. Weet nog niet of ik het uit ga krijgen.

waarom niet???

Ik walg van al die mensen die er een verborgen agenda op nahouden terwijl ze het recht moeten dienen.

Ik walg van al die mensen die er een verborgen agenda op nahouden terwijl ze het recht moeten dienen.

wellicht krijgen die nog hun welverdiende straf? als in boontje-komt-om-zijn-loontje??

wellicht krijgen die nog hun welverdiende straf? als in boontje-komt-om-zijn-loontje??

Dat maakt ondertussen het walgen niet minder.....

Had het 38 jaar geleden ongeveer ook al eens met plezier gelezen, maar het smaakt nog steeds naar meer!

Jane Austen blijft geweldig (vind ik)!

Jane Austen blijft geweldig (vind ik)!

Helemaal eens.

van Chitra Banerjee Divakaruni (doet niet mee met de 1 woord uitdaging ;))

Ben inmiddels bijna op de helft. Boek leest lekker weg, maar ik word wel moe van de hoofdpersoon die steeds weer in elke val en list trapt die voor hem komt. Denk nou eens na!

Ik ben gisteravond begonnen in Echo van Thomas Oldeheuvelt, maar ik kreeg na een paar bladzijden al zo de kriebels dat ik het weer heb weggelegd. Dit is meer een boek voor een zonnige zondagmiddag ;)
Dus ik kan weer wat anders kiezen voor de avonduren...

Ik ben gisteravond begonnen in Echo van Thomas Oldeheuvelt, maar ik kreeg na een paar bladzijden al zo de kriebels dat ik het weer heb weggelegd. Dit is meer een boek voor een zonnige zondagmiddag ;)
Dus ik kan weer wat anders kiezen voor de avonduren...

Echo is inderdaad een heel kriebelig boek, zelfs voor Olde Heuvelt!

daarna The monk of Mokha van Dave Eggers, dus ik ben nu maar gestart in Death and the joyful woman van Ellis Peters.

Een dystopisch verhaal dat speelt in een torenflat. Mooi boek met een leuk eind.

Nu pak ik De goede zoon van Rob van Essen, een boek dat ik al langer op mijn lijstje heb staan en bij mijn eerst biebbezoek heb meegenomen (net als High rise overigens).

Een dystopisch verhaal dat speelt in een torenflat. Mooi boek met een leuk eind.

Ik heb daar de film van gezien!

vrijdag inderdaad het boekenweekgeschenk uitgelezen. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden, ik genoot ervan (hoewel ik het einde wel vreemd vond). Vandaag een luisterboek uitgeluisterd: 'de ontdekking van urk' van matthias m.r. declercq. En begonnen in 'de herinnerde soldaat' van anjet daanje.

vrijdag inderdaad het boekenweekgeschenk uitgelezen.

Maar het was vrijdag nog geen boekenweek!

Oehoeboeroe heeft een buitengemeen goede relatie met haar boekhandel :-)

Oehoeboeroe heeft een buitengemeen goede relatie met haar boekhandel :-)

En volgens mij maakt ze er ook een sport van om net even eerder dan bewuste weken al aankopen te doen :-)

En volgens mij maakt ze er ook een sport van om net even eerder dan bewuste weken al aankopen te doen :-)

dat was toeval, ik had een kadoboek nodig voor afgelopen zondag :-) Vandaag kocht ik weer een kadoboek voor iemand. Daar is het boekenweekgeschenk bijgedaan.

vrijdag inderdaad het boekenweekgeschenk uitgelezen.

zoals janna2 al schreef: ik heb een buitengewoon goede relatie met de plaatselijke boekwinkel :-)

vrijdag inderdaad het boekenweekgeschenk uitgelezen. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden, ik genoot ervan (hoewel ik het einde wel vreemd vond). Vandaag een luisterboek uitgeluisterd: 'de ontdekking van urk' van matthias m.r. declercq. En begonnen in 'de herinnerde soldaat' van anjet daanje.

is dat het boek van de Vlaming die een jaar op Urk woonde? Lijkt mij ook interessant. Goed te weten dat het er als luisterboek is!

is dat het boek van de Vlaming die een jaar op Urk woonde? Lijkt mij ook interessant. Goed te weten dat het er als luisterboek is!

dat is het inderdaad. Ik leende het als luisterboek van de bibliotheek. Helaas is het niet in sappig vlaams ingesproken. Ik vond het wel een interessant boek. Veel drank, drugs en misschien ook wel rock&roll (maar dat heb ik minder gemerkt).

Een kus in Havana van Michelle Jackson. Bevalt me goed, net als de ontdekking dat deze schrijfster ook nog Twee dagen in Biarritz, Drie nachten in New York en 4 AM in Las Vegas heeft geschreven. Die gaan dus op mijn wishlist....!

Een kus in Havana van Michelle Jackson. Bevalt me goed, net als de ontdekking dat deze schrijfster ook nog Twee dagen in Biarritz, Drie nachten in New York en 4 AM in Las Vegas heeft geschreven. Die gaan dus op mijn wishlist....!

klinkt gezellig!

Gisteren gekocht in de mooie boekhandel te Oisterwijk.
Het boekenweekgeschenk van Hanna Bervoets - Wat wij zagen was al gauw uit. Apart maar mooi verhaal!

Diane Zinna was een van de auteurs die een lezing gaf tijdens de digitale unconvention in april. Ik bestelde haar boek bij mijn lokale boekhandel en las het deze week uit. Ik ben erdoor geraakt!

irriteerde me iets te vaak aan de hoofdpersoon om het echt een super verhaal te vinden.

ik heb nu Verdwijn van Tess Gerritsen opgepakt. Mijn eerste boek van haar en het valt zeker niet tegen. Het leest echt weg als een malle.

irriteerde me iets te vaak aan de hoofdpersoon om het echt een super verhaal te vinden.

ik heb nu Verdwijn van Tess Gerritsen opgepakt. Mijn eerste boek van haar en het valt zeker niet tegen. Het leest echt weg als een malle.

ik heb ook nog nooit iets van haar gelezen, het is een thriller maar wat voor soort?

sloop er vanmiddag even tussendoor.
Stond gisteren in onze mini/tuinbieb!
Jammer genoeg belooft de titel meer dan de inhoud van Keyl's verhaal...

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.