Nederlandse Website nog nodig?

Forum » Dutch - Nederlands | Refresh | Search

Sort Options 

Complete Thread
Goedemorgen dames en heren.

Momenteel heb ik het extreem druk met werk, vrijwilligerswerk en gaat het mentaal niet zo heel erg goed.

Nu word er ook weinig gedaan aan de Nederlandse website, en ik vroeg me eigenlijk af of het nog nodig is dat deze uberhaupt er nog is nu de .com website ook in het Nederlands beschikbaar is.

De labels en dergelijke welke op de site staan zou ik eventueel allemaal op een dropbox account kunnen zetten zodat iedereen erbij kan.

Dit komt door een mailtje dat ik heb gekregen van de persoon die de website host (zie onderstaand).

Op dit moment beheer ik nog de domeinnaam (en betaal deze elk jaar) en host ik de website.
Zoals je weet is er in de prive sfeer het eea veranderd en gun ik mijzelf geen tijd meer om met bookcrossing of aanverwanten bezig te zijn.

Domeinnaam hosting kost mij per jaar: € 9,67
Hosting van de website kost mij zelf geld. Ik heb hier tot op heden nooit geld voor gevraagd.

Eerder zijn er vragen geweest over de veiligheid van de site. Ik heb de SSL certificaat controle daarop uitgezet.
Echter, zou je een SSL certificaat overwegen, dan is dit mogelijk bij de provider waar ik mijn domeinnamen host (waaronder ook bookcrossing.nl). Dit kost € 18,15 per jaar.
Prijzen zijn inclusief BTW.

Gezien ik er zelf niet veel meer mee van doen heb, wil ik voorstellen dat je / jullie dit zelf in beheer nemen.

Dit houdt in dat de domeinnaam over gezet wordt op iemand anders naam.
Die persoon draagt dan ook de kosten voor de domeinnaam.

Hosting voor de website wil ik blijven doen, dit bespaart jullie geld.
Ik hoef hier geen geld voor te hebben, dit heeft voor jullie als voordeel dat de sitehosting kan blijven bestaan zoals die nu is.
Voor mij heeft het als voordeel dat er ook geen extra verwachtingen geschept hoeven te worden.

Ik host de site, ligt hij er een keertje uit dan berichten jullie mij hierover en kijk ik in de tijd die ik heb, of ik er wat aan kan doen.

Een andere optie is dat jullie de website volledig overzetten op een andere provider. Ik zal dan de content in een zip file aanleveren alsook de database. Het is dan aan jullie om dit samen met de nieuwe provider in de lucht te brengen.

Denk er maar eens over na. Ik hoor het graag.

Groetjes
Robert

Mochten we het inderdaad nog nodig vinden dan wil ik het eigenlijk graag aan iemand over dragen, omdat het mentaal best wel knaagt en ik dat eigenlijk helemaal niet kan gebruiken.

ik ook nooit meer.

miekster 3 wks ago
Niet perse.
Heb genoeg aan de reguliere site.

Maar wellicht is het wel een idee om de site aan te houden en de licentie ook,
met bv. een uitleg , in t Nederlands over bookcrossing.
En dan bv. Nederlandse etiketten voor de liefhebber en een link naar de http://www.bookcrossing.com site.
Dus de actuele info( boekenhuisje) eraf.
Sitebehoud is denk ook een ding mbt ongure luitjes die dan met de sitenaam aan de haal kunnen gaan.
Evt. bijdrage in de kosten mijnerzijds vind ik prima.

Op allerlei oude labels staat ook dit adres, als het dan helemaal zou verdwijnen lopen mensen die via die link gaan kijken op een dode link, dat zou erg jammer zijn. En als iemand met de websitenaam iets onplezierigs doet helemaal.

Ik keek er nog wel eens op om naar obcz's of labels te zoeken, maar ik realiseer me dat dat al best weer een tijdje terug is.

Ik keek er nog wel eens op om naar obcz's of labels te zoeken, maar ik realiseer me dat dat al best weer een tijdje terug is.

Staat op de oude labels sowieso ook niet beide adressen?
En met betrekking tot de labels die zouden dan ergens anders te downloaden zijn.
De lijst met OBCZ is sowieso niet actueel aangezien hier ook al tijden waarschijnlijk niet naar gekeken is.

Op allerlei oude labels staat ook dit adres, als het dan helemaal zou verdwijnen lopen mensen die via die link gaan kijken op een dode link, dat zou erg jammer zijn

Ja, misschien is het een idee om dat adres wel 'in eigen beheer' te houden met een verwijzing, het zou bijvoorbeeld naar dit forum kunnen verwijzen. Dan komen mensen die dat intikken toch op een zinnige plek terecht. Een adres met een verwijzing, en geen website, dat kost echt heel weinig.

Ik denk ook dat het zinvol is om de beschikbaarheid van de labels te behouden. Op welke manier dan ook.

Op allerlei oude labels staat ook dit adres, als het dan helemaal zou verdwijnen lopen mensen die via die link gaan kijken op een dode link, dat zou erg jammer zijn

Ja, misschien is het een idee om dat adres wel 'in eigen beheer' te houden met een verwijzing, het zou bijvoorbeeld naar dit forum kunnen verwijzen. Dan komen mensen die dat intikken toch op een zinnige plek terecht. Een adres met een verwijzing, en geen website, dat kost echt heel weinig.

Ik denk ook dat het zinvol is om de beschikbaarheid van de labels te behouden. Op welke manier dan ook.

Moem, is het een idee dat jij de domeinnaam houder wordt? Hoe dit kosten technisch wordt gedragen laat ik wel verder aan jullie over hier.

Ik zal dan een eenvoudige HTML website op poten stellen, waar de etiketten op gehandhaaft kunnen blijven, alsook een link naar .com site of het forum hier (wat gewenst is).

Kosten technisch het laagst en meest handige denk ik.

Moem, is het een idee dat jij de domeinnaam houder wordt?

Daar ga ik even over nadenken. Ik weet iig precies wat ik niet wil: een site beheren die onderhoud behoeft. Maar een volledig passieve is wat anders.
Een eenvoudige bladzijde bouwen lukt me trouwens ook nog wel.

En ik wil best voor de komende 5 jaar de kosten betalen van de domeinnaam, zo rond 10,- per jaar als ik het goed begrijp.

Ik neem aan dat een SSL-certificaat niet nodig is als er alleen sprake is van doorverwijzen?

En ik wil best voor de komende 5 jaar de kosten betalen van de domeinnaam, zo rond 10,- per jaar als ik het goed begrijp.

Ik neem aan dat een SSL-certificaat niet nodig is als er alleen sprake is van doorverwijzen?

Ik ben het hiermee eens en ik wil ook gerust bijdragen!

allereerst wil ik Robert en Inge1990 even bedanken voor het werk, de energie en het geld dat ze erin hebben gestoken.
ik kijk inderdaad ook naar de nederlandse website voor labels.
voor mensen die het engels niet (goed) machtig zijn, is het denk ik drempelverlagend om te zien dat er een Nederlandse website is. voor de rest heb ik helaas weinig verstand van hosting en of doorverwijzen etc.

Ik heb de indruk dat ze ook meer door de Nederlanders dan door de Vlamingen gebruikt wordt, maar is natuurlijk maar een indruk die ik heb... Ben pas echt actief met bookcrossing begonnen toen alles hier ook al in het Nederlands stond, dus dat is misschien de reden.

Ik gebruik er altijd de labels van in in veel van mijn boeken staat ook de site vermeld, zou jammer zijn als de naam verdwijnt, maar hoe en wat daar heb ik dan weer geen verstand van

maar zie nu dat daar dus labels zijn?

Ik ging er eigenlijk alleen af en toe heen voor de lijst met minibiebs, totdat de site eruit lag en ik daar ook niet meer bij kon. Maar zo'n lijst vond ik wel handig, hoewel deze nooit helemaal up to date kan zijn, volgens mij. (ze vliegen als paddenstoelen uit de grond, lijkt het wel)

gerbie7 3 wks ago
Jammer
...als het zou verdwijnen.

Kijk er ook erg weinig op, maar een label heb ik er wel eens afgehaald, en inderdaad staan in vele boeken de verwijzing.

Hosten of onderhouden gaat niet lukken, maar als er een crowdfunding wordt opgezet om de kosten te dekken voor de komende jaren, doe ik natuurlijk mee.

...als het zou verdwijnen.

Kijk er ook erg weinig op, maar een label heb ik er wel eens afgehaald, en inderdaad staan in vele boeken de verwijzing.

Hosten of onderhouden gaat niet lukken, maar als er een crowdfunding wordt opgezet om de kosten te dekken voor de komende jaren, doe ik natuurlijk mee.

oh ja, ik wil daar ook zeker wel aan mee betalen!

dit speelde vorig jaar ook. Ik heb toen contact gehad met Robert (5p1k3) en aangeboden de domeinnaam hosting te betalen, maar dat is toen niet gelukt. De communicatie ging wat moeizaam, maar dat lag misschien aan mij. Hoewel ik zelf zelden nog iets doe op de nederlandse site denk ik dat het goed is 'm in de lucht te houden omdat er in oude boeken zeker nog naar doorverwezen wordt. Ik sluit niet uit dat ik zelf ook nog wel eens een oud etiket gebruik waar de site opstaat, ik let er nooit op. Er zijn ook crossers die nooit op het forum komen dus die weten helemaal niet wat er speelt. Is niet erg, maar dan is het wel fijn als de nederlandse site blijft bestaan. Uiteraard wil ik best bijdragen aan de kosten.

dit speelde vorig jaar ook. Ik heb toen contact gehad met Robert (5p1k3) en aangeboden de domeinnaam hosting te betalen, maar dat is toen niet gelukt. De communicatie ging wat moeizaam, maar dat lag misschien aan mij. Hoewel ik zelf zelden nog iets doe op de nederlandse site denk ik dat het goed is 'm in de lucht te houden omdat er in oude boeken zeker nog naar doorverwezen wordt. Ik sluit niet uit dat ik zelf ook nog wel eens een oud etiket gebruik waar de site opstaat, ik let er nooit op. Er zijn ook crossers die nooit op het forum komen dus die weten helemaal niet wat er speelt. Is niet erg, maar dan is het wel fijn als de nederlandse site blijft bestaan. Uiteraard wil ik best bijdragen aan de kosten.

Voor de Nederlandse crossers die nooit op het forum komen, is het dan misschien handig als er nu alvast op de site een melding gemaakt wordt, dat dit speelt? Misschien zit daar ook iemand bij, die kan en wil onderhouden. (sorry, dat kan ik ook niet overnemen.. ik wil wel meebetalen, dat is geen probleem)

Inge, sterkte!

Ik haal er alleen nog NL-talige labels vanaf, daarvoor vind ik het wel handig. En ook voor de verwijzingen die her en der staan.
Maar de vraag van Inge is ook wie het beheer over kan nemen en dat zie ik eigenlijk nergens terug in de reacties. Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar (ook) geen tijd voor heb. Financieel wil ik, net als anderen, best een steentje bijdragen.
Ik weet niet of Inge met deze reacties verder kan?

Maar de vraag van Inge is ook wie het beheer over kan nemen en dat zie ik eigenlijk nergens terug in de reacties.

daar heb je gelijk in. Ook ik heb 'selectief' gelezen, ofwel net gedaan of ik die vraag niet gezien heb. En ook ik wil dat niet op me nemen. Wel de lusten, niet de lasten, sorry.

Maar de vraag van Inge is ook wie het beheer over kan nemen en dat zie ik eigenlijk nergens terug in de reacties. Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar (ook) geen tijd voor heb. Financieel wil ik, net als anderen, best een steentje bijdragen.

Voor de oplossing die Moem voorstelt, is beheer niet meer nodig, alleen een doorverwijzing naar bv. hier vanaf de site, en dus wel het domein houden.

Voor de oplossing die Moem voorstelt, is beheer niet meer nodig, alleen een doorverwijzing naar bv. hier vanaf de site, en dus wel het domein houden.

Ik ben ook voor een zo inspanningslaag mogelijk beheer. Ik heb zelf helemaal geen verstand van websites.

Ik gebruik het zelf nooit en heb helaas geen website kennis om taken over te nemen of beheren. Alleen maar behouden voor labels lijkt me ook wat overdreven en zonder beveiliging is het maar de vraag hoe lang het duurt voordat er andere zaken op staan omdat de website gekraakt is. Labels zouden op een google drive of dropbox kunnen of of ieder slaat het op op de eigen pc en ze verdwijnen van het net.

Een verwijzing naar deze website lijkt me een goed idee, alleen heb ik geen idee hoe dat werkt.

En nog een kleine Edit: Inge je hebt tot nu toe super werk geleverd en voel je absoluut niet verplicht om een site te beheren als je hoofd er niet naar staat. Las in je bericht dat het mentaal wat minder gaat, ik wens je hier veel sterkte bij. Je eigen gezondheid is belangrijker dan wat Nederlandse labels

Je ziet nu al dat je in de problemen komt als sitebeheerder. We willen geen SSL-certificaat meer lees ik, maar wel eventueel een pagina met labels. Als je nu naar die pagina gaat zie je daar al het probleem, dat vanwege de veiligheid (omdat er geen SSL is) er geen afbeeldingen meer zijn en downloaden ook niet meer gaat. Niet SSL-en met afbeeldingen en downloaden gaat steeds meer run-around verzinnen betekenen omdat dat niet de standaard meer is.
Als beheerder ben je aanspreekpunt, zowel technisch als financieel. We kunnen ook kiezen voor parkeren, waarbij je het hostingpakket wilt opzeggen maar de domeinnaam wilt behouden. Althans, mijn hoster bood dat aan toen ik van mijn web.nl adres af wilde.

We kunnen ook kiezen voor parkeren, waarbij je het hostingpakket wilt opzeggen maar de domeinnaam wilt behouden.

Dan zou ik toch tenminste die doorverwijzing naar het Nederlandstalige forum willen. Dan komen mensen tenminste hier terecht en dan kunnen ze vragen stellen. Dat is wat waard.
Voor zover ik weet (maar ik kan me vergissen) heb je dan geen SSL-problemen.

We kunnen ook kiezen voor parkeren, waarbij je het hostingpakket wilt opzeggen maar de domeinnaam wilt behouden.

Dan zou ik toch tenminste die doorverwijzing naar het Nederlandstalige forum willen. Dan komen mensen tenminste hier terecht en dan kunnen ze vragen stellen. Dat is wat waard.

fijn dat jullie hier verstand van hebben, voor mij spreken jullie nu Hongaars, of Fins, of Arabisch.....

fijn dat jullie hier verstand van hebben, voor mij spreken jullie nu Hongaars, of Fins, of Arabisch.....

Of Japans ;-)

Nou, één dingetje kan ik misschien wel iets duidelijker maken: de S van httpS (wat in de balk staat waar je het adres van de website ziet, nu bijvoorbeeld https://www.bookcrossing.com/forum/15/574924/9731467) is de S van Secure en in SSL betekent die S ook Secure. Het bekent dat een website een certificaat heeft waar in staat van wie de site is. En dat maakt het veiliger voor jou als bezoeker, want dan weet je in dit geval dat je op de echte BookCrossing-site zit en niet op de een of andere nepsite van zomaar iemand.

Helpt dat wat?

En wat denken jullie van wél SSL erbij nemen voor 18,15 per jaar erbij? Als ik de reacties goed lees, zijn er best een paar mensen die mee willen betalen aan een blijvende pagina met etiketten.

Zoals gezegd wil ik de plm. 10,-- per jaar voor het domein graag betalen; als er dan anderen samen de 18,15 voor de SSL op zich willen nemen, zijn we denk ik rond.

Ja dat kan zonder probleem.

Als je nu naar die pagina gaat zie je daar al het probleem, dat vanwege de veiligheid (omdat er geen SSL is) er geen afbeeldingen meer zijn en downloaden ook niet meer gaat.

Dat viel mij idd ook op.

Ik heb er totaal geen verstand van hoe je de labels beschikbaar kunt houden zonder er een website bij te hebben. Maar het lijkt me wel wenselijk om de NL labels bereikbaar te houden. Wat mij betreft hoeft dat geen onderhouden website te zijn met historische emma-dagen, verjaardagen en dergelijke, dan zou je de website behoorlijk kunnen uitkleden en hoeft er ook niets geupdate te worden. Een verwijzing naar de nederlandstalige bookcrossing site (is daar een directe URL voor?) en/of dit forum lijkt me wel een must.

Een verwijzing naar de nederlandstalige bookcrossing site (is daar een directe URL voor?)

Goeie vraag! Nee, want het is dezelfde site. De taal die wordt getoond hangt af van je instellingen in je browser en/of in je profiel. Nieuwkomers hebben nog geen profielinstelling, dus dan zal het helemaal van de browserinstelling afhangen.

Een verwijzing naar de nederlandstalige bookcrossing site (is daar een directe URL voor?)

Goeie vraag! Nee, want het is dezelfde site. De taal die wordt getoond hangt af van je instellingen in je browser en/of in je profiel. Nieuwkomers hebben nog geen profielinstelling, dus dan zal het helemaal van de browserinstelling afhangen.

Ik kon 'm al niet vinden ;) Nou mag je er wellicht van uitgaan dat zij die graag een Nederlandstalige website hebben hun browser ook op Nederlands ingesteld hebben staan, dus in de meeste gevallen zal dat dan vast wel goed komen.

Ik heb er totaal geen verstand van hoe je de labels beschikbaar kunt houden zonder er een website bij te hebben

Deze zou je dan op een dropbox/google drive achtige site kunnen plaatsen. Dan kan iedereen het vanaf daar downloaden. Dat wil ik dan eventueel weer wel op poten zetten. Een backup maken van de labels nu (mocht er dan iets mis (lees per ongeluk verwijderd) gaan dan heb ik ze nog en kan ik ze daar opnieuw (overnieuw?) plaatsen.

Ik denk inderdaad dat misschien een simpele html met een verwijzing naar het forum het makkelijste is.
Zonde van het werk wat er toen in gezet is om hem helemaal op te knappen, en dat is denk ik ook 1 van de dingen die knaagt, maar ik kan het er echt gewoon niet bij hebben.
Overigens heb ik ook totaal geen verstand van websites bouwen verder he, dat is het voordeel van het systeem wat ze gebruikt hebben, dan hoeft dat ook niet, dat is sleep en typ ;)

Zonde van het werk wat er toen in gezet is om hem helemaal op te knappen, en dat is denk ik ook 1 van de dingen die knaagt, maar ik kan het er echt gewoon niet bij hebben.
Overigens heb ik ook totaal geen verstand van websites bouwen verder he, dat is het voordeel van het systeem wat ze gebruikt hebben, dan hoeft dat ook niet, dat is sleep en typ ;)

Maar kunnen we dat niet gewoon in stand houden dan. Hoe vaak heeft zoiets onderhoud nodig?

Maar kunnen we dat niet gewoon in stand houden dan. Hoe vaak heeft zoiets onderhoud nodig?

JAwel, maar er zal iemand moeten zijn die de taak van mij overhoud om dat weinige onderhoud te voorzien.
Daarnaast zal er dan inderdaad een nieuw certificaat geregeld moeten worden.

Is er al een oproep gedaan op de nederlandse website zelf, op facebook en op de internationale sit voor websitebeheerder?

Ik heb net even op de nl-site gekeken en de etiketten vind ik (ook) het enige nuttige, en het is natuurlijk jammer dat juist daar een waarschuwing oppopt. De overige info lijkt nogal "verjaard", maar het is ook ontzettend veel werk om echt alles recent te houden! (Even expliciet: dit is dus geen kritiek!!!!). Ik bedoel, wat is het nut van een verjaar- of emmadaglijst met mensen die al lang niet meer actief zijn?

Ik zou de site mét beveiliging in stand houden, maar dan wel uitkleden tot etiketten en een simpele uitleg. Financieel is het in elk geval geen probleem, zo te lezen. Met de techniek kan ik niet helpen, maar functioneel wil ik het wel overnemen- ik neem aan dat het wordpress is? Maar zoals gezegd, ik zou de boel wel uitkleden.

Overigens vind ik een simpele verwijzing een uitstekend idee, dat mij bovendien toekomstbestendig lijkt.

dat juist daar een waarschuwing oppopt. De overige info lijkt nogal "verjaard", maar het is ook ontzettend veel werk om echt alles recent te houden! (Even expliciet: dit is dus geen kritiek!!!!). Ik bedoel, wat is het nut van een verjaar- of emmadaglijst met mensen die al lang niet meer actief zijn?

Ik zou de site mét beveiliging in stand houden, maar dan wel uitkleden tot etiketten en een simpele uitleg. Financieel is het in elk geval geen probleem, zo te lezen. Met de techniek kan ik niet helpen, maar functioneel wil ik het wel overnemen- ik neem aan dat het wordpress is? Maar zoals gezegd, ik zou de boel wel uitkleden.

Het is inderdaad wordpress

Om te beginnen zou ik eerst eens "op papier" zetten wat het doel is (of zou moeten zijn) van de Nederlandse site. Als het gaat om alleen hosting van de labels, dan zijn daar genoeg gratis alternatieven voor. Als het gaat om meer zaken dan zal dat duidelijk neergezet moeten worden zodat de site daar omheen gebouwd kan worden.

Wat betreft de labels met daarop al de url van bookcrossing.nl, zoals Moem ook al eerder aangaf is het best mogelijk om het bestaande domein vast te houden, dat kost niet zo veel, en deze door te laten sturen naar bijvoorbeeld dit forum. Daar heb je geen site voor nodig, dat regel je bij de provider. Wat zij dan instellen is dat er een redirect wordt gezet op het bookcrossing.nl domein, wat inhoudt dat mensen die bookcrossing.nl intypen worden "doorgestuurd" naar bookcrossing.com/forum/blablabla.
Dan heb je geen zorgen meer over het onderhoudt van een site, en een SSL certificaat.

En als laatste kan er ook besloten worden om afscheid te nemen van het bookcrossing.nl domein, dat is misschien wel jammer, maar helemaal niet vol schaamte. Sites worden geboren en soms verdwijnen ze weer.

Kortom; voor labels alleen zou ik geen extra site (met kosten) gaan onderhouden. Die labels kun je onderbrengen op een alternatieve (en gratis) plek. Een domein kun je doorsturen naar een andere site d.m.v. een redirect.

Daar heb je geen site voor nodig, dat regel je bij de provider. Wat zij dan instellen is dat er een redirect wordt gezet op het bookcrossing.nl domein, wat inhoudt dat mensen die bookcrossing.nl intypen worden "doorgestuurd" naar bookcrossing.com/forum/blablabla.
Dan heb je geen zorgen meer over het onderhoudt van een site, en een SSL certificaat.

Dat klopt! Ik weet alleen niet of je ook mag redirecten naar een site waar jij niet de eigenaar van bent.

Daar heb je geen site voor nodig, dat regel je bij de provider. Wat zij dan instellen is dat er een redirect wordt gezet op het bookcrossing.nl domein, wat inhoudt dat mensen die bookcrossing.nl intypen worden "doorgestuurd" naar bookcrossing.com/forum/blablabla.

Dat klopt! Ik weet alleen niet of je ook mag redirecten naar een site waar jij niet de eigenaar van bent.

Dat kan, mits de site weet wat hij met het verzoek aan moet...
Ik heb het IP van bookcrossing.com achterhaald. Dit IP in de DNS ingesteld voor de naam:
http://www-test.bookcrossing.nl/

Hiermee kom je nu op de website van http://www.bookcrossing.com/ uit.

Wil je echter op het forum terecht komen, dan moet de beheerder van Bookcrossing.com hier actie voor ondernemen. Maar lees ook eens mijn berichtje hieronder zou ik zeggen..

Dat kan, mits de site weet wat hij met het verzoek aan moet...
Ik heb het IP van bookcrossing.com achterhaald. Dit IP in de DNS ingesteld voor de naam:
http://www-test.bookcrossing.nl/

Hiermee kom je nu op de website van http://www.bookcrossing.com/ uit.

Wil je echter op het forum terecht komen, dan moet de beheerder van Bookcrossing.com hier actie voor ondernemen. Maar lees ook eens mijn berichtje hieronder zou ik zeggen..

Cool! Ja, we schreven tegelijkertijd! Volgens mij hebben we inderdaad begrepen dat we alles moesten overnemen. :)

Doorverwijzing kan prima.
Voor de beheerder van bookcrossing.nl domeinnaam is het dan nodig dat het IP van de server waarop bookcrossing.com draait wordt opgegeven.
De beheerder van bookcrossing.com dient dan de doorverwijzing intern te realiseren (virtueel domein in stellen).

Maar zoals eerder al gezegd..

Ik heb er verder niets op tegen om de website / content kosteloos te hosten. Verwacht in dat geval enkel geen directe support als de website even geen beeld geeft.
Ik stop enkel met het willen beheren / behouden van de domeinnaam houder.

Alternatief is dat de hele bups wordt overgedragen en ik denk dat daar nu te veel op wordt ingezoomed.

Wat ik lees is dat de labels / etiketten nog het meest bekeken worden hier.
Geef mij even wat tijd, dan zet ik een simpele HTML website op, met daarop 2 linkjes.

1. doorverwijzing naar het nederlandstalige forum
2. verwijzing naar de etiketten.

Ik moet hier even tijd voor vinden. In de tussentijd kan iemand hier zich buigen over het beheer van de domeinnaam (op diens naam zal de domeinnaam dan komen te staan en die zal de kosten dragen voor behoud van de domeinnaam).

Greetings
Robert aka 5p1k3

Prima.

Ik heb even overlegd met Robert /5p1k3, en als jullie het goed vinden, wil ik best de domeinnaam in beheer nemen.
Dan maken we er een kleine eenvoudige pagina van, zodat de .nl url in elk geval blijft bestaan.

Prima.

als jullie het goed vinden, wil ik best de domeinnaam in beheer nemen.
Dan maken we er een kleine eenvoudige pagina van, zodat de .nl url in elk geval blijft bestaan.

Als je dat wilt doen, lijkt me dat ongeveer een perfekte oplossing.

Ik heb even overlegd met Robert /5p1k3, en als jullie het goed vinden, wil ik best de domeinnaam in beheer nemen.

Dat zou heel fijn zijn. Als ik ergens aan mee kan betalen hoor ik het graag!

super!

Perfect, dankjulliewel!

En zoals gezegd, ik vind het prima om voor de komende 5 jaar de ongeveer 10 per jaar voor de domeinnaam te betalen.

Dan blijven er dus nog andere kosten over voor de SSL, waar zo te zien ook kandidaten voor zijn.

Inmiddels is de domeinnaam overgezet op naam van Marleen.
Ook heb ik zojuist de website 'vereenvoudigd' en staat op de website enkel nog een verwijzing naar dit forum en naar de etiketten.

http://www.bookcrossing.nl/

Mochten er nog etiketten missen, laat het dan even weten. Het archief bestaat nog, er is dus geen data verloren.

Ook heb ik zojuist de website 'vereenvoudigd' en staat op de website enkel nog een verwijzing naar dit forum en naar de etiketten.

Ziet er keurig uit! Bedankt!
(Ik denk dat de links " meer etiketten? | prenumbered labels" weg kunnen, die wijzen nergens meer heen.)

Ziet er keurig uit! Bedankt!
(Ik denk dat de links " meer etiketten? | prenumbered labels" weg kunnen, die wijzen nergens meer heen.)

Dank voor de tip! Heb het direct aangepast.

wingiiwiwing 2 wks ago
Dank je wel!

vlot geregeld, en de etiketten zijn weer zichtbaar, dank spike!

Kom nu pas kijken, ik raakte namelijk al snel de draad kwijt, geen idee meer hoe of wat. Vandaar ook mijn totale ongeschiktheid om iets te betekenen in deze. De Nederlandse etiketten die ik gebruik heb ik allang veilig gesteld bij mezelf :-), maar ik betaal graag mee om die mogelijkheid in stand te houden. Laat maar weten!

iedereen, met het meedenken, meediscusieren en het vooral van mijn bord af te halen ;)

super. ik zie trouwens dat het stukje tekst boven de etiketten in het 'niets' eindigt. is daar misschien iets weggevallen??

super. ik zie trouwens dat het stukje tekst boven de etiketten in het 'niets' eindigt. is daar misschien iets weggevallen??

Ik heb even gekeken, maar weet niet precies wat je bedoeld.
Volgens mij ziet het er acceptabel genoeg uit zo toch?

Ik denk dat het de laatste regel is boven de etiketten:

"Komt daar iets nieuws uit, of een goede aanpassing van iets bestaands."

Dat is het eerste deel van een zin. Misschien kan die in zijn geheel weg?

Misschien kan die in zijn geheel weg?

Dat lijkt me een goed idee, anders is er toch weer onderhoud. Ik denk dat daar een aansporing stond om nieuwe bestanden op te sturen.

Misschien kan die in zijn geheel weg?

Dat lijkt me een goed idee, anders is er toch weer onderhoud. Ik denk dat daar een aansporing stond om nieuwe bestanden op te sturen.

Klopt inderdaad. Er stond iets in de trend dat je contact kon opnemen met de beheerder van de site (in het archief en dat was Lenalena).

Ik denk dat het de laatste regel is boven de etiketten:

"Komt daar iets nieuws uit, of een goede aanpassing van iets bestaands."

Dat is het eerste deel van een zin. Misschien kan die in zijn geheel weg?

Ik zal die regel vanavond weg halen. Ik ben nu niet in de gelegenheid om dat te doen helaas op kantoor.

!! veel meer dan dat, mooi en overzichtelijk! het was inderdaad het zinnetje dat Violoncellix noemde. Sorry voor de onduidelijkheid en heel hartelijk dank voor iedereen die er tijd en moeite in heeft gestoken dat we nu toch nog een mooie Nederlandse pagina hebben!👏👍

miekster 2 wks ago
Bedankt.
Nl site net bezocht. Prima en to the point geworden.

wingAlfa-Betjewing 2 wks ago
Prima!
Mooi geworden!

Iedereen bedankt!!!

jij bedankt voor het kaartje ;)

zie wel bij de labels dat er inderdaad gerefereerd wordt naar bookcrossing.tk en .nl. Is er nog behoefte om de labels te wijzigen met een referentie naar bookcrossing.com?

zie wel bij de labels dat er inderdaad gerefereerd wordt naar bookcrossing.tk en .nl. Is er nog behoefte om de labels te wijzigen met een referentie naar bookcrossing.com?

Dat is best veel werk. Het zou wel beter zijn om bookcrossing.tk nergens meer op te hebben staan...

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.