22-5-2021: Lang weekend, lekker lezen! Maar wat?

Forum » Dutch - Nederlands | Refresh | Search

Sort Options 

Complete Thread
Ik pak na mijn midweekje wandelen "Het onzichtbare leven van Addie Larue" van V.E. Schwab weer op. Daarnaast nog wat dunne boekjes uitlezen. Op de bedrand lijkt "Wij" van David Nichols.

een dikke pil dat nogal moeizaam leest, ‘stugge’ dialogen, maar wel interessant. Ik verwacht het dit natte weekend uit te lezen.

Iets héél anders dan De Boekendief van hem, maar zeker niet minder goed! Na een dag ben ik al op de helft en dat wil wat zeggen, haha

Iets héél anders dan De Boekendief van hem, maar zeker niet minder goed! Na een dag ben ik al op de helft en dat wil wat zeggen, haha

hij is leuk he? 'uplifting om het maar mooi op z'n nederlands uit te drukken

Heel leuk! Ik wil ook heel graag verder lezen om te zien hoe het verder gaat en afloopt.
Het boek stond al jaren ongelezen in mijn kast, best zonde eigenlijk, maar gelukkig vergaan ze niet.

Heel leuk! Ik wil ook heel graag verder lezen om te zien hoe het verder gaat en afloopt.
Het boek stond al jaren ongelezen in mijn kast, best zonde eigenlijk, maar gelukkig vergaan ze niet.

dat heb ik ook wel eens (regelmatig, vaak ;o)) dan heb je eigenlijk geen 'zin' in een boek, maar als je er dan toch in begint blijkt het geweldig....!

wingAnyrockwing 3 wks ago
Verblind
Patricia Snel.

als Vader Goriot van Honoré de Balzac uit is...
en af en toe een hoofdstuk uit Congo van David van Reybrouck.

af en toe een hoofdstuk uit Congo van David van Reybrouck.

Mag dat wel van de poes?

Mag dat wel van de poes?

Ja Hois....hoe zit dat?;-)

Ooit een Nederlandstalige ring meegelezen en toen was ik enorm onder de indruk van dit boek. Nu lees ik de Engelse uitvoering, en ik vind het een beetje taai... Ik wil zo graag dit een gewelig boek vinden, maar misschien dat m'n hoofd er eigenlijk niet zo naar staat. "Dingen die we toevertrouwen aan de wind" ligt namelijk ook naar me te lonken, vers opgehaald na een bieb-reservering.

Mag dat wel van de poes?

Misschien dat Hois haar kans grijpt als Tijger even op de kattenbak zit?

Mag dat wel van de poes?

hahaha: kleine verschuiving met de banken en boekentafeltjes, dat zint haar blijkbaar niet..

Net uitgeluisterd: Het grofmazige net van Hakan Nesser (deel 1 Van Veeteren serie). Morgen ga ik deel 2 in die reeks downloaden: Het vierde offer.
Als e-book lees ik nog steeds Poolnacht van Ragnar Janasson.
En als fysiek boek ligt op tafel Bloed op sneeuw van Jo Nesbo.

Jaja, allemaal thrillers en toch geen enkele moeite om ze uit elkaar te houden. Komt denk ik ook omdat het allemaal verschillende soorten zijn (luisterboek, e-book, fysiek boek). Op de een of andere manier kan ik ze dan goed scheiden.

wingAnyrockwing 3 wks ago
Fatale keuze
Kathy Reichs. Regen op de camping heeft zo zn voordelen...derde boek alweer.

Want ik ben in Vlissingen en toevallig ook nog vlakbij de straten waar het eerste verhaal zich afspeelt!

Want ik ben in Vlissingen en toevallig ook nog vlakbij de straten waar het eerste verhaal zich afspeelt!

Altijd fijn. Over de Slijkstraat, of was het de Slikstraat? Zijn eerste boek kwam uit toen ik op de middelbare school zat en ik had een enthousiaste leraar nederlands. Dat helpt ;-)

Altijd fijn. Over de Slijkstraat, of was het de Slikstraat? Zijn eerste boek kwam uit toen ik op de middelbare school zat en ik had een enthousiaste leraar nederlands. Dat helpt ;-)

Slijkstraat. Heel leuk, heb ook maar een wandeltje daarheen gemaakt.

Dat vind ik altijd leuk om ergens te zijn waar mijn boek zich afspeelt.

Non-fictie. Citaat:

An analysis of 248 performance reviews collected from a variety of US-based tech companies found that women receive negative personality criticism that men simply don’t. Women are told to watch their tone, to step back. They are called bossy, abrasive, strident, aggressive, emotional and irrational. Out of all these words, only aggressive appeared in men’s reviews at all – ‘twice with an exhortation to be more of it’.

Wat een grappig toeval! Gisteren had ik een vriendin op bezoek en ze bracht me drie boeken, waaronder Invisible Women, dat al een tijdje op mijn wensenlijst staat. Het klinkt erg interessant.

Die heb ik geleend van iemand om te lezen! Er is ook een netflix documentatie Code biased, die over dit thema gaat.

Die heb ik geleend van iemand om te lezen! Er is ook een netflix documentatie Code biased, die over dit thema gaat.

Duidelijk een boek van deze tijd.

Een heel klein beetje van De weg van Miguel Delibes gelezen.
The Book of Unknown Americans van Christina Hernández uitgelezen (biebboek). Een innemend verhaal over immigranten uit Midden- en Zuid-Amerika die naar Amerika komen, met verschillende beweegredenen. Centraal staat het gezin van Maribel die tijdelijk komen om special onderwijs voor haar te regelen na een ongeluk. Over liefde, geheimen, onzekerheid en rouw. Een onverwachte wending. Mooi.

bijna uitgeluisterd. Dit op 'jullie' aanraden in dit leesdraadje, toen ik boek 1 in deze serie aan het luisteren was.

een thriller van 600 bladzijdes

En ben nu gestart met The monk of Mokha van Dave Eggers.

ik heb nu The Conch bearer uit de kast gepakt, geschreven door Chitra Banerjee Divakaruni. Een boek wat ik voor mijn begrippen nog niet zo lang in de kast heb en wat van de laatste bookcross meeting kwam in januari 2020 in Amsterdam...man man wat hoop ik dat er weer spoedig een meeting georganiseerd kan worden...

van de laatste bookcross meeting kwam in januari 2020 in Amsterdam...man man wat hoop ik dat er weer spoedig een meeting georganiseerd kan worden...

je bent niet de enige! Het zal nog wel even duren, maar het komt er vast wel weer eens van. De laatste meeting is nu bijna anderhalf jaar geleden. Ik denk (en hoop) dat we ruim over de helft met wachten zijn. Maar ja, weten doe ik het echt niet.

wat van de laatste bookcross meeting kwam in januari 2020 in Amsterdam...man man wat hoop ik dat er weer spoedig een meeting georganiseerd kan worden...

Er is vorig jaar juni nog een picknickmeeting geweest vlakbij de Belgische grens :-)
Zoiets kan misschien binnenkort wel weer, was wel heel leuk toen!

wat van de laatste bookcross meeting kwam in januari 2020 in Amsterdam...man man wat hoop ik dat er weer spoedig een meeting georganiseerd kan worden...

Er is vorig jaar juni nog een picknickmeeting geweest vlakbij de Belgische grens :-)
Zoiets kan misschien binnenkort wel weer, was wel heel leuk toen!

Dat is wasr, was ik helemaal vergeten. Sowieso zou er buiten wellicht iets kunnen zo langzamerhand.

Niet geschikt voor CC's juni uitdaging;-)

De teneur van het boek was: de meeste mensen deugen niet; dus vrolijk word je er niet van.

‘Wat wij zagen’ van hannah bervoets. Misschien krijg ik ‘m straks nog uit, boekenweekgeschenk, dus een dunnetje. En het bevalt me goed ;-)

‘Wat wij zagen’ van hannah bervoets. Misschien krijg ik ‘m straks nog uit, boekenweekgeschenk, dus een dunnetje. En het bevalt me goed ;-)

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.