Wie ben je en wat doe je?

Forum » Dutch - Nederlands | Refresh | Search

Sort Options 

Complete Thread
Ik ben een man, en trek met mijn racefiets vanuit Georgie door Centraal Azie (Azerbeidzjan, Turkmenistan, Oezbekistan, Tadzjikistan enz). Omdat je hier bij elk nieuw land en elke bootreis de wereld aan papieren en stempels moet bezitten, noem ik het Stempelstan. Ik ben bij de Kaspische zee aanbeland en vraag me af of ik deze met de boot zal oversteken, of dat ik erom heen zal fietsen. ik heb namelijk nogal last van zeeziekte...na enige twijfel besluit ik toch de boot te nemen.

op zoek naar een verdwenen lid van de boyband Ladz. Ik ben depressief en leef op een dieet van Diet Coke, medicatie en snoep. Op een bazar probeer ik een haarborstel die ik wil hebben van een jong meisje af te pakken, die hem het eerst had. Toch ben ik erg populair bij de mannen.

Soms blijven we ergens kort, soms langer. Ik heet Blue, vernoemd naar een blauwe vlinder. Mijn moeder is omgekomen bij een auto ongeluk toen ik 5 jaar was. Ik vertel mijn verhaal aan de hand van een syllabus van verplichte literatuur.
Ik ben pas aan het begin van een lang avontuur!

Calamiteitenleer voor gevorderden?

Calamiteitenleer voor gevorderden?

Inderdaad! Wel een uitdaging!

Utopia Avenue???;-)

Utopia Avenue???;-)

:)

ik ben een jongvolwassen vrouw, werk op een kantoor en verzorg onder andere de boodschappen voor een groep onderduikers.

ik ben een jongvolwassen vrouw, werk op een kantoor en verzorg onder andere de boodschappen voor een groep onderduikers.

Herinneringen aan Anne Frank van Miep Gies

Ik ben een vrouwelijke detective uit New York in de jaren 70. Ikk onderzoek samen met mjjn chagrijnige en vrouwonvriendelijke collega een moord op twee collegas die op een gruwelijke wijze zijn vermoord. De hoofdcommesaris houdt het op een aanval door zwerfhonden en haalde ons van de zaak, maar andere sporen wijzen op iets groters dan honden....

Ik ben een man, en trek met mijn racefiets vanuit Georgie door Centraal Azie (Azerbeidzjan, Turkmenistan, Oezbekistan, Tadzjikistan enz). Omdat je hier bij elk nieuw land en elke bootreis de wereld aan papieren en stempels moet bezitten, noem ik het Stempelstan. Ik ben bij de Kaspische zee aanbeland en vraag me af of ik deze met de boot zal oversteken, of dat ik erom heen zal fietsen. ik heb namelijk nogal last van zeeziekte...na enige twijfel besluit ik toch de boot te nemen.

Frank van Rijn , denk ik 🙂

yep! ik heb nog niet eerder iets van hem gelezen maar het is leuk

yep! ik heb nog niet eerder iets van hem gelezen maar het is leuk

Leuke eigenzinnige man , regelmatig naar lezingen van 'm geweest

In het begin van de 20e eeuw probeer ik me aan mijn levenslot, werken in de kolenmijn, te ontworstelen.

Ik heb een trouwe groep vrienden, maar ik vertel hen niks over mijn verleden, hoewel ze wel aan me merken dat er van alles speelt. Ik probeer een leven op te bouwen, maar vind eigenlijk dat ik het niet waard ben.

PS leuk dat je dit weer eens hebt gestart CC

Ik heb een trouwe groep vrienden, maar ik vertel hen niks over mijn verleden, hoewel ze wel aan me merken dat er van alles speelt. Ik probeer een leven op te bouwen, maar vind eigenlijk dat ik het niet waard ben.

PS leuk dat je dit weer eens hebt gestart CC

‘Een klein leven’ van hanya met de moeilijke achternaam.

Inderdaad leuk dit weer eens te doen!

edit: even opgezocht: Yanagihara

‘Een klein leven’ van hanya met de moeilijke achternaam.
edit: even opgezocht: Yanagihara

dat was waarschijnlijk niet zo moeilijk, want ik had al in het "wat lezen we" draadje verteld dat ik m weer opgepakt heb ;-)

die heel graag een week terug in de tijd wil reizen, vanwege een gesprek dat toen verkeerd uitpakte. Dat tijdreizen schijnt in dit café wel te kunnen, onder strikte voorwaarden...

die heel graag een week terug in de tijd wil reizen, vanwege een gesprek dat toen verkeerd uitpakte. Dat tijdreizen schijnt in dit café wel te kunnen, onder strikte voorwaarden...

Voor de koffie koud wordt?

Voor de koffie koud wordt?

Ja! Ik lees hem in het Engels.

Vanuit de provincie ben ik verhuisd naar het huishouden van rijke verwanten en hier ontvouwt zich mijn nieuwe leven tussen talloze takken van familie en bedienden.

Dit klinkt wel bekend.....Iets met een waaier?

Dit klinkt wel bekend.....Iets met een waaier?

Nee, volgens mij niet.

ik ben prive-detective in L.A. en wordt door een opdrachtgever gevraagd te duiken in een oude vermissingszaak. Stom toevallig is mijn jongere broer, die bij de politie werkt, en met wie het niet botert, aan dezelfde zaak. Gaan we toch samenwerken? Of elkaar tegenwerken?

die vanwege een misverstand door Romeins toedoen zijn vader is verloren en zijn moeder en zusje is kwijtgeraakt. Ik ben op zoek naar wraak/eerherstel. En hoop op een nieuw begin.

Ik werk tegen wil en dank samen met een Deense politieman die was gedetacheerd bij Europol maar nu om onduidelijke redenen disciplinair is teruggestuurd en met mij aan een gruwelijke zaak werkt: de moord op 2 vrouwen waarvan ledematen zijn geamputeerd voordat ze werden vermoord. Er blijkt een link te zijn naar de vermissing / vermoedelijke moord op een 12-jarig meisje een jaar geleden, maar het hoe en wat weet ik nog niet.

Ik houd me niet helemaal aan de regels die er gelden ………..

Ik houd me niet helemaal aan de regels die er gelden ………..

‘De testamenten’, toevallig weet ik dat je die in huis hebt ;-)

Tom Lanoye?

Dat was tien jaar geleden. Nu heb ik de agent/detective opgespoord die indertijd de zaak onderzocht, maar hij blijkt nogal een dronkenlap te zijn.
Oh ja, en olifanten spelen een grote rol (mijn moeder was olifantenonderzoeker).

ik heb net een nieuwe baan aangenomen in Nieuw Zeeland (hiervoor woonden we in Frankrijk), als dolfijnenonderzoeker. Hun leefgebied dreigt te worden aangetast door de bouw van luxe hotels.
Mijn dochter is niet blij met deze zoveelste verhuizing, maar we hebben het geld van deze baan nodig. Gelukkig hebben we een leuke buurman. Hij is nog in de rouw om zijn overleden vrouw, maar begint te ontdooien in ons gezelschap.

Nu loop ik met mijn zieke man een lange-afstandspad.

Het zoutpad van Raynor Winn?
ligt hier nu ook klaar ;-)

Als dat ‘m is heb ik ‘m ook thuisliggen. Laatst van een vriend gekregen om te crossen, maar ik ga ‘m eerst lezen. Hij was er enthousiast over. Had veel gelopen in dat gebied, maar dat pad dan weer net niet.

Als dat ‘m is heb ik ‘m ook thuisliggen. Laatst van een vriend gekregen om te crossen, maar ik ga ‘m eerst lezen. Hij was er enthousiast over. Had veel gelopen in dat gebied, maar dat pad dan weer net niet.

zou ik 'm na jou mogen lezen??? staat al een tijd op mijn verlanglijstje...

zou ik 'm na jou mogen lezen??? staat al een tijd op mijn verlanglijstje...

Ja hoor, gaat wel even duren want hij ligt bij mij nog lang niet bovenop de stapel.

Ja :-)

en ben m'n geheugen kwijt. Langzamerhand kom ik erachter wie ik ben en wat ik moet doen...

Ik ben een tiener. Mijn ouders hebben het druk met andere zaken. Ik ontving een brief met daarop de woorden 'wie ben jij' en deze en andere vragen gooien mijn leven een beetje overhoop. Opeens is wat ik eerder gewoon deed niet meer zo interessant.

Ik ben een tiener. Mijn ouders hebben het druk met andere zaken. Ik ontving een brief met daarop de woorden 'wie ben jij' en deze en andere vragen gooien mijn leven een beetje overhoop. Opeens is wat ik eerder gewoon deed niet meer zo interessant.

Jenny Valentine?

De wereld van Sofie!

De wereld van Sofie!

Ja die is het!

in Duitsland. Ik word beschreven van eind 19e eeuw tot net voor de tweede wereldoorlog. Ik heb net de eerste achter de rug gelukkig.

in Duitsland. Ik word beschreven van eind 19e eeuw tot net voor de tweede wereldoorlog. Ik heb net de eerste achter de rug gelukkig.

De Wertheims?

De Wertheims?

Nee, die heb ik wel gelezen overigens.

Fam. Meijer? Dat moest ik van tijd tot tijd wegleggen wegens heftig.

Fam. Meijer? Dat moest ik van tijd tot tijd wegleggen wegens heftig.

Nee, die heb ik al lang geleden gelezen. Was inderdaad heftig.

het was: 'de effingers' van gabriele tergit. Ik vond het een taai geschreven boek. De mensen gingen ook niet 'leven' voor me, waardoor ik ook niet ging meeleven. Toch is het wel interessant. Lekker tegenstrijdig dus, mijn mening over dit boek!

van een woordenboek. In het verleden zijn er nepwoorden in het woordenboek gezet en mijn opdracht is om deze woorden te identificeren.

van een woordenboek. In het verleden zijn er nepwoorden in het woordenboek gezet en mijn opdracht is om deze woorden te identificeren.

Klinkt interesdant. Hopelijk is het fictie ;-)

Dat moet gaan over mijn jeugd, het huis waarin ik opgegroeid ben én de groep mensen waartoe mijn ouders behoorden.

Ik ben een kind en geboren tussen de dieren waar ik vrienden mee wordt.

jungle book?

Er zal toch meer zijn dan het leven als bosstam? Slapen in bomen, lopen door de lauwe regen, jagen omdat je honger hebt, en altijd door... Ben ik niet al oud genoeg om afstand te doen van mijn vaders wil en kijken wat er is voorbij het dorp van de Loeboes . Er schijnen zelfs mensen te wonen die helemaal wit zijn...

hé boa, dat is lang geleden :-) Leuk dat je ons weer gevonden hebt!

hé boa, dat is lang geleden :-) Leuk dat je ons weer gevonden hebt!

inderdaad... veel dingen zijn de laatste jaren blijven liggen. Komende tijd proberen toch weer wat dingen op te pakken. Dan is het forum een mooi begin :-D. Leuk dat er nog veel bekende namen zijn en dat jullie nog allemaal actief zijn.

Ha Boa, long time no see!

en schrijf over wat ik zoal meemaak.

Totaal onverwacht. Maar ik was er ook wel aan toe. Mijn man is net overleden aan een hartaanval. Vlak na zijn dood kwam er met de post een envelop met daarin twee tickets naar Cuba. Verrassing van hem....omdat mijn oudste zus voor man en kinderen moet zorgen, besluit ik mijn jongere zusje mee te nemen. Ze is een mannenverslindster en nogal egoïstisch maar het is beter dan alleen te gaan. Er is trouwens wel iets raars met mijn ticket, het reisbureau heeft een foutje gemaakt in de voorletters...

en heb net een te gezonde worteltaart gekregen en laat dat de serveerster even weten.

Ik ben een vrouw van 49 en moet eigenlijk het castingbureau bellen

en heb net een te gezonde worteltaart gekregen en laat dat de serveerster even weten.

te gezonde worteltaart ;o))))??!! klinkt erg leuk

te gezonde worteltaart ;o))))??!! klinkt erg leuk

Dat vind ik ook intrigerend klinken :-D

te ervaren en een groot verlies te verwerken. Maar dingen gaan/zijn anders dan ik had verwacht...

te ervaren en een groot verlies te verwerken. Maar dingen gaan/zijn anders dan ik had verwacht...

interessant..

interessant..

Ja! Ik dacht ik zet nou eens niet in het "wat lezen we" draadje wat ik lees, maar dit is eigenlijk niet te raden ;-) hooguit door deelnemers aan de digitale unconvention...

op een rijke man onderzoekt. De man in kwestie was zeker niet geliefd. Hij hield alleen rekening met wat hij zelf wou. Zo probeerde hij zijn zoon te dwingen om met een knappe vrouw te trouwen die eigenares is van een bierbrouwerij om zijn en haar brouwerij samen te voegen. Zoon heeft geweigerd en is met iemand anders getrouwd. De rijke man heeft hem verstoten, hij is zijn zoon niet meer. De rijke man kan het niet nalaten om hem in zijn verdere zaken nog een trap na te geven. Zo heeft hij het huis gekocht wat zijn zoon wilde kopen en heeft er een foeilelijke bar van gemaakt. Toen besloot de rijke man dat hij maar met die eigenaresse van die andere bierbrouwerij moet trouwen en heeft haar dat al medegedeeld. Nu heeft iemand de rijke man de kop ingeslagen met een magnum fles champagne bij het openingsfeestje van de bar.
Die mooie vrouw blijkt zijn erfgenaam te zijn. Hij heeft zijn zoon onterft.
Mijn zoon is helemaal gefascineerd door die mooie vrouw en probeert haar te helpen.

Mijn vriend en ik proberen de puppy voor onze ouders te verbergen. Nu mijn moeder in Aberdeen woont om te gaan promoveren, durf ik de puppy wel onder mijn bed te verbergen. Dat valt mijn vader vast niet op.

Ik schrijf in mijn geheime dagboek, hoe het met veel kunst en vliegwerk gelukt is me aan de Arbeitseinsatz te onttrekken.

Ik ben al jaren van een afstand verliefd op Sybille, maar als we samen zijn bewonder ik haar voornamelijk van een afstand. Mijn gevoelens voor haar ex-vriend zijn anders, maar niet minder heftig. De bladzijden van mijn dagboek waarin ik dat op papier uitwerk, heb ik voor de zekerheid maar uitgescheurd; er zijn in bezet gebied zaken die nog zogenaamd entarteter zijn dan een Joodse afkomst....

Ik schrijf in mijn geheime dagboek, hoe het met veel kunst en vliegwerk gelukt is me aan de Arbeitseinsatz te onttrekken.

Ik ben al jaren van een afstand verliefd op Sybille, maar als we samen zijn bewonder ik haar voornamelijk van een afstand. Mijn gevoelens voor haar ex-vriend zijn anders, maar niet minder heftig. De bladzijden van mijn dagboek waarin ik dat op papier uitwerk, heb ik voor de zekerheid maar uitgescheurd; er zijn in bezet gebied zaken die nog zogenaamd entarteter zijn dan een Joodse afkomst....

Hans Warrens geheime dagboeken?

Heel goed! '42-'44, meen ik. Ik zag later, dat er nog meer zijn!

ik heb de eerste 15 delen in de kast zijn dus als je er geen genoeg van kunt krijgen........ Overigens zou ik ze niet allemaal achter elkaar lezen, dan gaat de sjeu er wel af denk ik.

ik heb de eerste 15 delen in de kast zijn dus als je er geen genoeg van kunt krijgen........ Overigens zou ik ze niet allemaal achter elkaar lezen, dan gaat de sjeu er wel af denk ik.

O, dank je hartelijk voor het aanbod! Welk deel is '42-'44? Ik zou het daarop volgende deel wel willen lezen. Kom ik het ruilen voor het ringboek;-)

O, dank je hartelijk voor het aanbod! Welk deel is '42-'44? Ik zou het daarop volgende deel wel willen lezen. Kom ik het ruilen voor het ringboek;-)

'42-'44 is het eerste deel. Dus je bent bij het begin begonnen.

'42-'44 is het eerste deel. Dus je bent bij het begin begonnen.

Ha! Wat een mazzel. Ik wil graag deel 2 lezen, en dan zie ik wel verder. 15 lijkt me vooralsnog wat veel van het goede... Nogmaals dank! Ik neem contact op als ik het ringboek uit heb.

Ik ben een man en ik woon in Sophiatown, maar ik ben bang dat ze het gaan slopen.

ik ben een man die in de eerste wereldoorlog gevochten heb en mijn geheugen kwijt ben. Mijn vrouw vindt me na een lange zoektocht en samen leven we weer verder, nadat ik haar eerst opnieuw heb leren kennen want ik weet niet meer wie ze is en wat we vroeger deden. Ik blijk twee kinderen te hebben en fotograaf geweest te zijn.

ik ben een man die in de eerste wereldoorlog gevochten heb en mijn geheugen kwijt ben. Mijn vrouw vindt me na een lange zoektocht en samen leven we weer verder, nadat ik haar eerst opnieuw heb leren kennen want ik weet niet meer wie ze is en wat we vroeger deden. Ik blijk twee kinderen te hebben en fotograaf geweest te zijn.

oeh wat een taalfouten heb ik daar gemaakt. En ik kan het niet eens verbeteren :-(

We hebben het team weer bij elkaar geroepen om de moord op twee jonge meisjes op te lossen.

Ik woon met mijn vader, die erg op me gesteld is en geen foutje in me wil zien. We hebben een regelmatige bezoeker die me juist wel plaagt met mijn foutjes, zoals de neiging om dingen voor anderen te regelen.

ik ben een Vlaamse journalist. 10 jaar geleden ben ik naar een Nederlands dorp gestuurd om de moord op een jongetje te verslaan. Ik was toen nog onervaren en deed geen recht aan het dorp vind ik nu. Daarom ben ik teruggekeerd om het dorpsleven te ervaren en van binnen uit te beschrijven.

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.