[OT] Wat vonden we op Marktplaats, bij de kringloop, op de rommelmarkt... ?

Forum » Dutch - Nederlands | Refresh | Search

Sort Options 

Complete Thread
Het lijkt me leuk om een draadje te beginnen waarin we kunnen vertellen over onze tweedehands koopjes. Gebruikte spullen kopen is goed voor de aarde en goed voor je humeur! En als je een mooie vondst doet of je vindt iets voor een wel heel mooi prijsje is dat helemaal fijn. Dus vertel eens, heb je nog iets leuks of nuttigs op de kop getikt?

Hier is mijn meest recente koopje:
Ik kocht zonet een trui die werd omschreven als 'ugly sweater'. Hij is okergeel met zwartwitte strepen en traditionele sneeuwsterrenmotieven. Hij arriveerde in een sjieke doos, bleek inderdaad van echte wol te zijn, en hij past me. En het zou me niets verbazen als iemand hem ooit liefdevol met de hand gebreid had.
Een trui om vrolijk van te worden dus, en heerlijk warm!

Wat een leuk idee.
-Kringloopwinkels: daar zijn wij dol op en gaan er regelmatig heen voor CD's voor mr C. Terwijl hij stapeltje na stapeltje na zit te kijken loop ik rond voor andere spulletjes. Zo vond ik vorige week een 'vervanging' voor mijn zomerjas voor 7 euro en een fleece vest voor 4,95.
Mijn eigen zomerjas, waar ik na meer dan 5 jaar jaar totaal op uitgekeken was, heb ik vanochtend met nog een stel andere dingen in de Kringloopbak gedaan :-)
- Op Marktplaats heb ik een eigen account voor 'boeken < 10 km van Ruurlo'. Zo krijg ik elke dag bericht van wie er boeken te koop aanbiedt. Als de advertentie bijna verlopen is krijg ik daar bericht van en dan informeer ik beleefd of men de overgebleven boeken af wil staan aan mijn OBCZ mandje. Vaak mag ik ze zo komen halen.
- Rommelmarkten zijn ook heerlijke snuffelplaatsen maar worden de laatste maanden helaas steeds vaker afgelast.

- Op Marktplaats heb ik een eigen account voor 'boeken < 10 km van Ruurlo'. Zo krijg ik elke dag bericht van wie er boeken te koop aanbiedt. Als de advertentie bijna verlopen is krijg ik daar bericht van en dan informeer ik beleefd of men de overgebleven boeken af wil staan aan mijn OBCZ mandje. Vaak mag ik ze zo komen halen.

Slim!

ik kom er momenteel zelf niet, maar ben er wel dol op, dus ik geniet graag mee....!

Hier is mijn meest recente koopje:
Ik kocht zonet een trui die werd omschreven als 'ugly sweater'. Hij is okergeel met zwartwitte strepen en traditionele sneeuwsterrenmotieven. Hij arriveerde in een sjieke doos, bleek inderdaad van echte wol te zijn, en hij past me. En het zou me niets verbazen als iemand hem ooit liefdevol met de hand gebreid had.
Een trui om vrolijk van te worden dus, en heerlijk warm!

foto?!

Hij is leuk en ja daar zie ik jou wel in.
Ik hou van lamswollen truien en daarvan heb ik er ook al twee voor een prikkie in een kringloopwinkel gekocht.

foto?!

https://i.imgur.com/EiPdYBV.png

krijg 'm niet geopend helaas...komt dat door Apple?

krijg 'm niet geopend helaas...komt dat door Apple?

Ik heb echt geen idee, het is gewoon een plaatje. Ik weet niet wat jouw Apple apparaat allemaal wel en niet doet (ik heb zelden zo'n ding van dichtbij gezien) maar plaatjes laten zien zal toch wel lukken... misschien heb je een advertentieblocker aan staan of zo?

Mooie trui Moem

Leuk!

O, die past zeker bij jou!

Laatste aankoop waren drie Cecil broeken. Helemaal toppie.

Niets, maar ik heb iemand via de weggeefwinkel website blij gemaakt met twee boeken die ik had bestemd om te crossen!

Drie prachtige bloesjes in de uitverkoop voor in totaal drie euro gekocht. Het zijn alledrie toppers, ik draag ze draag en ze staan me goed.

Verder kocht ik daar een nostalgische DVD-box "Dagboek van een Herdershond". Heb ik met mijn moeder en mijn broer van genoten tijdens een weekje weg.

Op Marktplaats heb ik vooral veel verkocht. Ook wel wat gekocht, maar dat heb ik alweer doorverkocht of weggedaan, naar de kringloop.
Wel kocht ik ooit een (illegale) kopie, dvd, , omgezet van een videoband, van de tv serie Colditz. Dat t van tv opgenomen is zie je aan het (oude) VARA logo, en bij 1 aflevering aan de tekstkaart 'storing, we zijn zsm weer bij u terug', die circa 10 minuten in beeld is.

Bij de kringloop kocht ik ooit n dunne zwarte winterjas, die ik ook gebruik voor Doctor Who cosplay en al 5 jaar draag. Mijn iets dikkere winterjas, die komt van t grofvuil.

Op Marktplaats was iemand die een paar bakelieten rozetten voor deurklinken weg wilde geven. Er zat er ook eentje bij voor een WCdeur, met zo'n roodwit vlakje waaraan je kunt zien of de deur op slot zit. Precies de onze! Behalve dat de onze niet mooi was, want hij was ooit gebroken en gerepareerd, en geverfd met net niet de goeie verf.
Ik heb met plezier de verzendkosten betaald, en nu is onze badkamerdeur een stuk mooier.
Plaatje: https://i.imgur.com/qJeyp1M.jpg

Dat is inderdaad een verbetering zeg. Jij blij :-)

Plaatje: https://i.imgur.com/qJeyp1M.jpg

Dat is een hele verbetering! Leuk!

een mooi groot dressoir, met natuurstenen platen bovenop. Was onderdeel van een geheel interieur, van een oude vrouw geweest. Die vrouw was overleden, het dressoir stond in Steenwijk en de kinderen kwamen uit Limburg, dus zij wouden het zo snel mogelijk afhandelen.
Voor die mensen heel verdrietig, voor mij een gelukje.

... een tweedehandswinkeltje van een oudere man, in feite had hij gewoon een aantal kamers van zijn huis plus de garage vol gezet met spullen en een bord buiten gezet waarop met de hand geschreven was 'De beste kringloopwinkel van de wereld'. :-)
Daar kocht ik voor zeven euro een echte professionele digitale weegschaal. En die gebruik ik nu elke keer bij het inpakken van BookCrossing-bestellingen, en dat werkt prima en spaart me veel tijd!

wist niet eens dat dat bestond, maar dat ding wist wel dat ik nieuwe stoelen nodig heb. Ik ben te gierig en te duurzaamgezind om er in de meubelwinkel te scoren en in de kringwinkel vind ik al héél lang niks qua stoel.
Passeert er ineens een aanbieding : 4 stoelen voor totaal 15 euro van een soort die ze vroeger bij mijn grootouders hadden, dus ik wist zeker dat ze stevig zijn. Ik word er nostalgisch van en vind ze prettig lelijk. Ideaal :)

prettig lelijk

Dat klinkt eerlijk gezegd geweldig! Mooie vondst!

En dat is een van de weinige dingen die ik echt mis...

In Zeist hebben we een facebookpagina van de weggeefwinkel en de kringloop, waar we dingen op kunnen aanbieden en afhalen, zodat we niet naar de winkel hoeven. Hebben jullie niet ook zoiets?

In Zeist hebben we een facebookpagina van de weggeefwinkel en de kringloop, waar we dingen op kunnen aanbieden en afhalen, zodat we niet naar de winkel hoeven. Hebben jullie niet ook zoiets?

Ik zit niet op Facebook, dus geen idee. Bij het buurthuis staat wel een (boeken)ruilkast... maar ik vond rustig struinen door de kringloopwinkel altijd zo lekker. Tas spullen wegbrengen en dan lekker rondneuzen..

Om precies te zijn: twee granito drempels (dorpels) voor buitendeuren. Eéntje wordt er voor de zijdeur, waar nu een houten drempel ligt die van onder verrot is en van boven versleten. En de andere bewaren we voor de keukendeur die er ooit komt, later, na allerlei andere verbouwingsstappen.

Wat leuk om op die manier de dingen bij elkaar te zoeken die je mooi vind om de oude delen te vervangen.
Succes!

Om precies te zijn: twee granito drempels (dorpels) voor buitendeuren. Eéntje wordt er voor de zijdeur, waar nu een houten drempel ligt die van onder verrot is en van boven versleten. En de andere bewaren we voor de keukendeur die er ooit komt, later, na allerlei andere verbouwingsstappen.

Geweldig! Dorpels met een geschiedenis!

Van de week bij de wekelijksepapierophaaldag bij mij in de buurt , weer eens een rondje gedaan. Na 2 straten had ik al 3 dozen met boeken gevonden, mooi voor bookcrossen.
In een doos zaten ook allemaal andere dingen, o.a. vakantiefoto's van een stel, van wie(vermoedelijk) er ook een sollicitatiebrief en overschrjvingskaarten inzaten.
De reis is denk tussen 1998 en 2003 gemaakt. Ze zijn o.a. bij Graceland geweest, bij het geboortehuis van Elvis en bij Cape Canaveral.
Er leuk om te zien.
Gelukkig zat er ook n leeg fotoalbum in de doos..., kan ik daar de leukste foto's in plakken.

Na 2 straten had ik al 3 dozen met boeken gevonden, mooi voor bookcrossen.

Goed zeg, mazzelaar!

Ja , ik denk dat de nieuwe corona opruim golf er ook weer aankomt. Boekenhuisjes staan propvol en weggeefkasten idem.

Ja , ik denk dat de nieuwe corona opruim golf er ook weer aankomt. Boekenhuisjes staan propvol en weggeefkasten idem.

Hier inderdaad ook in de omgeving. Kringlopen nemen ook maar beperkt in momenteel.

Bijzonder die foto's!

Ja, het ligt in mijn planning om ooit een flink stuk Amerika, met een oude auto , te doorkruizen. Maar voorlopig wil dat niet.
Nu heb ik in elk geval wat om te bekijken.

Niet dat hij er voorlopig naartoe gaat verhuizen. Begin dit jaar hebben we daar een flat gekocht omdat hij steeds geen accommodatie kon vinden. Niet meteen verhuisd omdat hij geen bed daar had. Nu wel. Kort daarna alle lessen online dus hij blijft lekker thuis en rijdt er heen als het af en toe nodig is.

Ochre-gele strepen en rustieke bloemen erop. Ideaal voor grote bossen bloemen, dahlia’s, zonnebloemen, enz.
En twee boeken die ook op mijn verlanglijstje stonden: Children of Men van P.D. James en The Happiness Project van Gretchen Rubin.

Goed geshopt!

Een trui, 100% wol, altijd fijn voor een koukleum als ik, gebreid met prachtige kabels en beige, zoals ze dat meestal gebruiken op de Aran Eilanden. Want het was een echte Arantrui, stond in de advertentie. Dus de mevrouw vond het onterecht dat ik ging afdingen op 40 euro. Toen ben ik daar maar mee gestopt.
Gisteren kreeg ik de trui. Hij is prachtig en warm, maar "Made in the UK", dus geen Arantrui, zoals in de advertentie stond. De Aran eilanden zijn Iers. Ik zal het nog even aan de mevrouw mailen.

geen Arantrui, zoals in de advertentie stond.

Ik hoop dat het toch een fijne trui is.

geen Arantrui, zoals in de advertentie stond.

Ik hoop dat het toch een fijne trui is.

Dank je Moem, het is een heerlijke trui. Dat heb ik ook aan de mevrouw geschreven. Ze blijft echter vandaag volhouden dat Aran Crafts (Galway) gevestigd is in de UK; ik hoop niet dat er Ieren zijn die dit lezen.... Plaatsvervangende schaamte.....

Thalia wilde al heel lang schoenlaarzen (schoenen zoals dr Martens). Bij de kringloop vonden we goede imitaties, die maar 1maat te groot zijn. Metallic regenboog. De neuzen zijn wat gesleten, maar de zool en de binnenkant lijken helemaal nieuw.
Daarnaast nog een mooie schoolbeker en een keukenwekker in de vorm van een hamburger voor papa

Thalia wilde al heel lang schoenlaarzen (schoenen zoals dr Martens). Bij de kringloop vonden we goede imitaties, die maar 1maat te groot zijn. Metallic regenboog. De neuzen zijn wat gesleten, maar de zool en de binnenkant lijken helemaal nieuw.
Daarnaast nog een mooie schoolbeker en een keukenwekker in de vorm van een hamburger voor papa

leuk!!! ik wilde als puber altijd regenbooglaarzen maar die waren er vroeger niet in volwassen maten. Nu wel gelukkig!

Kon het niet laten om bij de kringloop voor kerstspullen te kijken. Heb een glazen vaas gekocht en gevuld met goudkleurige kerstballen. Ook twee theelichthouders, een kerstkrans en een dvd gekocht.

Heb nu mijn schaatsen op marktplaats gezet, hopelijk krijg ik die verkocht.

wingMoemwing 7 mos ago
Kampeerservies
voor komende zomer!

een extra nikon lensvoor m'n camera, en tja het zal weer eens niet een boek :-)

Ik was eens bij een kringloop in de polder. Ik zag twee leuke beschilderde houten dopjes aan een lang stuk elastiek...oftewel zo'n dingetje waarmee je je breiwerk op de pennen kunt houden. Er stond geen prijsje op. De man achter de kassa wilde graag weten wat het was, en als dankjewel kreeg ik het gratis. Zo leuk! En wat ik ook altijd leuk vond om te kopen, zijn oude handgemaakte naalden-boekjes, liefst met naai- en stopnaalden erin...

wingMoemwing 5 mos ago
Een kruimeldief
Voor 5 euro en vlak in de buurt. Ik vond dat altijd een beetje onzin, maar nu merk ik dat het wel heel veel makkelijker is dan de stofzuiger tevoorschijn halen (en de katten vinden het ook minder vervelend). Voor die prijs kun je nog eens wat uitproberen.

maar dat heb ik al beschreven in het draadje: welke boeken kochten wij in december. Dit, omdat ik dat draadje eerder vond en niet kon besluiten in welk draadje ik het zou schrijven;-)

wingMoemwing 4 mos ago
Een boek
Zonet arriveerde er een boek van Marktplaats: Ziezo, de 347 kinderversjes van Annie M.G. Schmidt.
Een mooie aanwinst voor een liefhebber. En ik kan er vast dat ene versje in terugvinden dat al dagen door mijn hoofd spookt en waarvan ik maar een enkel regeltje weet.

wingAnyrockwing 4 mos ago
RE: Een boek
Zonet arriveerde er een boek van Marktplaats: Ziezo, de 347 kinderversjes van Annie M.G. Schmidt.
Een mooie aanwinst voor een liefhebber. En ik kan er vast dat ene versje in terugvinden dat al dagen door mijn hoofd spookt en waarvan ik maar een enkel regeltje weet.

Ik wil niet meer, ik wil niet meer?

Ik wil niet meer, ik wil niet meer?

Bijna!
"Maar 't helpt niet meer, het helpt niet meer."

Ik heb Better World Books weer eens bezocht (dat doe ik best vaak, om mijn verlanglijstje te checken) en heb er vorige week 3 boeken gekocht:
twee van Michael Zadoorian, een Amerikaanse schrijver die ik vorig jaar ontdekte. Zijn boek De vrijbuiters stond al best lang in mijn kast, en opeens las ik 'm, en werd zeer aangenaam verrast. Misschien kennen jullie de film: twee bejaarde mensen (de een dementerend, de ander ongeneeslijk ziek) gaan tegen de wil van hun kinderen in, stiekem een roadtrip maken in hun oude camper. Nu kocht ik twee andere boeken van hem. Beautiful Music en Second Hand.
En.....Feng Shaun. Discover Inner peace with Shaun the Sheep. De tentoonstelling in 'ons' Groninger Forum van Aardman heb ik nog niet kunnen zien, dus heb ik me maar even op dit boek getrakteerd.....kan wel wat inner peace gebruiken.

en daar heb ik ondertussen al heel wat pannenkoeken, falafel en andere burgers mee gebakken. Fijn is dat zo'n onaanzienlijk ding, wat heel goed bevalt. 't maakt het echt leuker om ze te bakken.

Maar wou toch even vermelden dat ik heel erg blij ben met het vloerkleed wat mijn broertje me gaf. Hoogpolig en zo fijn aan de voeten. O ja en de hele grote fleecedeken, ook al van hem.
Ben ook nog heel erg blij met het wasrek dat ik van een weggeefhoek heb.
En het nachtkastje voor Laura, van Facebook marketplace.

Ik heb de afgelopen tijd al minsten 5 lantaarns gevonden.
Van die ouderwetse, op petroleum, maar vooral van die Blokker/Acetijon dingen.
Heb ze bijna allemaal bij weggeefhuisjes neergezet.

Zelf heb ik al heel lang een bootlamp, een hoekversie, van een oude boot. Gekregen van de opa van mijn oude buren. Komt ui 1917, en heeft heel lang als buitenlamp aan ons oude huis gehangen.
Nu is het een lamp voor nood, als de stroom uitzou vallen, kaars en lucifers erin.

wingbloedengelwing 3 mos ago
Ik zag
Een advertentie op de dorpspagina van Facebook van iemand die vanalles weggaf. Toevallig ook een koperen paraplubak. Dat vind ik al lang tof, maar kwam er nooit eentje tegen. Nu dus wel. Hij is prachtig. Hij was gratis, maar heb 5 euro gegeven voor haar kindje. Maar Nu zie ik dat hij eigenlijk meer waard is. Oei.
Ik vind het zo raar dat er mensen dan massa's gaan staan opladen. Is dat dan omdat het gratis is, of hebben ze al die troep echt nodig. Ik kan er niet goed bij. Ik heb liever minder. Behalve soms met boeken... ;)

Arja 3 mos ago
Plantenasiel
In een naburig dorp is iemand een plantenasiel begonnen, en ik ben er vaste klant. Zowel stekjes en weesjes brengen als halen is zalig. Poosje geleden mijn papyrus beetje gesnoeid en komende week gaan er een heleboel papyrusbabies die kant op. En vanaf dit weekend worden de zaden van de zadenbak uitgegeven. Echt zo leuk allemaal!

De kringloop was een tijd lang dicht wegens dinges. Maar binnenkort kun je er op afspraak gaan winkelen. Ik twijfel nog, het is niet echt noodzakelijk enzo. Misschien proberen, kijken of het veilig voelt en de weinige mensen die er dan zijn zich veilig gedragen. Er is als het goed is enorm veel voorraad, dus het is wel heel verleidelijk.

Onze gaat het niet doen, toch jammer.

Ik heb komende vrijdag een half uurtje snuffelen geboekt. Wie weet...

Het is een Pebble, dat was een duur ding in 2014. Maar de fabrikant is over de kop en ondersteunt ze niet meer. Gelukkig zijn er enthousiaste vrijwilligers gekomen die de app store hebben overgenomen en zo kun je dat dure ding toch blijven gebruiken.

De combinatie met mijn niet-zo-standaard smartfoon was geen probleem, daar is namelijk een appje voor. 😎
En zo heb ik nu een luxe hebbeding voor een tiende van de oorspronkelijke prijs, en hij doet het prima.

Wat kan hij allemaal? Nou, het is een horloge en een kompas, hij kan weersvoorspellingen laten zien en meldingen van berichten die binnenkomen op je smartfoon. Je kunt kiezen uit heel veel verschillende wijzerplaten. Er kunnen zelfs spelletjes op. Maar hij heeft maar vier knoppen en geen aanraakscherm, dus het is allemaal nogal eenvoudig.

Speelgoed voor nerds, zeg maar gewoon. Ik vind het geweldig.

Speelgoed voor nerds, zeg maar gewoon. Ik vind het geweldig.

Geniet er van!

Van iemand hier in de straat. Hoezen in de wasmachine. Mijn huis wordt nou toch eindelijk wat warmer en gezelliger.

Dat is fijn zeg!

Wat fijn!

in onze stad. Wat was het heerlijk! En ik vond ook de ovenschaal die ik zocht!
En nog een tas vol andere spullen die ik niet van te voren bedacht had, maar die zeker van pas komen.
Dit heb ik echt gemist de afgelopen maanden, rondsnuffelen in de kringloop, zo fijn dat het nu kon! (En bij de boeken heb ik me enorm weten te beheersen!)

Steal like an artist - Austin Kleon (afgeschreven bieb boek uit Harrison County, Houston Texas)
The other side of lost - Jessi Kirby (afgeschreven door de bieb van Baltimore County USA)

De afgelopen 2 weken , 2 lokale kringlopen bezocht, op afspraak, elk een half uur.
Was bij de een echt onwerkelijk, 3 bezoekers in een enorme winkel. Alles staat propvol met spullen, je weet gewoon niet waar je moet kijken, Paar leuke dingen gevonden: mok van the beatles en een vw-bus en flink wat dvd's.
Bij de andere was t iets drukker, dat mag nu, sinds vorige week. Ook leuk, maar de winkel is klein en , ik vond t toch iets te vol. Bovendien heb je dan van die duw-mensen, zoals je die ook bij de supermarkt heb..
Maar flinke stapel boeken gekocht.

Ga eerdaags wel weer s. Geen haast.

Een kringloop/sneupwinkel om de hoek, was ook open, fietste er langs, en zag wat spul buiten staan. Er stond n (blauw)NS stationsbord( van de lijn Groningen - Roodeschool), in het hokje bij de deur gevraagd of ik m zo kon kopen. Dat kon en klaar. Zo leuk.
Ben niet een echte verzamelaar van oud-trein spul, maar heb ook 3 van die gele infoborden, van de treinlijnen in Friesland.

De afgelopen 2 weken , 2 lokale kringlopen bezocht, op afspraak, elk een half uur.
Was bij de een echt onwerkelijk, 3 bezoekers in een enorme winkel. Alles staat propvol met spullen, je weet gewoon niet waar je moet kijken, Paar leuke dingen gevonden: mok van the beatles en een vw-bus en flink wat dvd's.
Bij de andere was t iets drukker, dat mag nu, sinds vorige week. Ook leuk, maar de winkel is klein en , ik vond t toch iets te vol. Bovendien heb je dan van die duw-mensen, zoals je die ook bij de supermarkt heb..
Maar flinke stapel boeken gekocht.

Ga eerdaags wel weer s. Geen haast.

Een kringloop/sneupwinkel om de hoek, was ook open, fietste er langs, en zag wat spul buiten staan. Er stond n (blauw)NS stationsbord( van de lijn Groningen - Roodeschool), in het hokje bij de deur gevraagd of ik m zo kon kopen. Dat kon en klaar. Zo leuk.
Ben niet een echte verzamelaar van oud-trein spul, maar heb ook 3 van die gele infoborden, van de treinlijnen in Friesland.

dat klinkt weer yummie!

Ik heb echt zin om weer eens te snuffelen, hoewel ik dat eigenlijk alleen in de dvd-bakken doe. Ik heb drie kwartier de tijd, dus wie weet loop ik ook nog tegen iets anders aan.

Zes dvds gevonden. Een diepte-investering van maar liefst 3 hele euro's. Na het doorpluizen van de bakken had ik nog tien minuten over, dus geen tijd om nog verder te neuzen, maar dat komt een andere keer nog wel eens.

Zes dvds gevonden. Een diepte-investering van maar liefst 3 hele euro's. Na het doorpluizen van de bakken had ik nog tien minuten over, dus geen tijd om nog verder te neuzen, maar dat komt een andere keer nog wel eens.

Een goed begin :-)

wat goed! veel plezier ermee

In 2013 was ik aan het revalideren en in die periode kwam ik per toeval een roeitrainer tegen bij de plaatselijke kringloopwinkel, zo eentje met een computer en een vliegwiel, voor het luttele bedrag van €12,50 euro, nieuwprijs toen rond de €300. Gecheckt met de fysio en die vond het een goed idee. Ik heb er succesvol op getraind, en later heeft Rubberchicken er ook twee keer een periode op moeten/mogen revalideren. Daarbuiten probeerden we de goeie gewoontes er in te houden maar stond ie soms maanden stof te vergaren moet ik bekennen, maar we hebben hem drie keer meeverhuisd en ook de laatste maanden werd ie weer gebruikt.

Helaas begaf twee weken terug de veer het plotseling. Ter ziele, want zelf kunnen we het niet repareren en het bedrijf wat het ding ooit gemaakt heeft bestaat niet eens meer om te benaderen op zoek naar reserveonderdelen of reparatie.

Midden in een pandemie-lockdown een andere roeitrainer willen kopen is geen handige timing, haha, er is ineens veel vraag naar. De kringloopwinkels hier hebben er geen op voorraad, en ook in de wijde omgeving op marktplaats kunnen we niks zinnigs vinden. Zelfs nieuw in online winkels zijn ze veelal uitverkocht tenzij je er echt een godsvermogen aan uit wil geven. Uiteindelijk hebben we na twee weken zoeken dan maar door de zure appel heen gebeten en een splinternieuwe besteld bij de sportwinkel die dat éne gewilde model ineens weer op voorraad had. En als je dat nèt afgerekend hebt ben je wel heel dankbaar dat je het al die jaren voor die €12.50 hebt kunnen doen. Dat wisten we toen al dat het een koopje was, nu helemaal! Het blijft mijn beste kringloopvondst ooit!

Mooi verhaal!
In 2013 was ik aan het revalideren en in die periode kwam ik per toeval een roeitrainer tegen bij de plaatselijke kringloopwinkel, zo eentje met een computer en een vliegwiel, voor het luttele bedrag van €12,50 euro, nieuwprijs toen rond de €300. Gecheckt met de fysio en die vond het een goed idee. Ik heb er succesvol op getraind, en later heeft Rubberchicken er ook twee keer een periode op moeten/mogen revalideren. Daarbuiten probeerden we de goeie gewoontes er in te houden maar stond ie soms maanden stof te vergaren moet ik bekennen, maar we hebben hem drie keer meeverhuisd en ook de laatste maanden werd ie weer gebruikt.

Helaas begaf twee weken terug de veer het plotseling. Ter ziele, want zelf kunnen we het niet repareren en het bedrijf wat het ding ooit gemaakt heeft bestaat niet eens meer om te benaderen op zoek naar reserveonderdelen of reparatie.

Midden in een pandemie-lockdown een andere roeitrainer willen kopen is geen handige timing, haha, er is ineens veel vraag naar. De kringloopwinkels hier hebben er geen op voorraad, en ook in de wijde omgeving op marktplaats kunnen we niks zinnigs vinden. Zelfs nieuw in online winkels zijn ze veelal uitverkocht tenzij je er echt een godsvermogen aan uit wil geven. Uiteindelijk hebben we na twee weken zoeken dan maar door de zure appel heen gebeten en een splinternieuwe besteld bij de sportwinkel die dat éne gewilde model ineens weer op voorraad had. En als je dat nèt afgerekend hebt ben je wel heel dankbaar dat je het al die jaren voor die €12.50 hebt kunnen doen. Dat wisten we toen al dat het een koopje was, nu helemaal! Het blijft mijn beste kringloopvondst ooit!

Hier is er ook eentje precies op die manier gaan hemelen. Een kapotte veer, daar doe je weinig aan als er geen vervanging is.
Midden in een pandemie-lockdown een andere roeitrainer willen kopen is geen handige timing, haha, er is ineens veel vraag naar.
Klopt. Wij hebben wel een tweedehandse gevonden, maar inderdaad, een stuk duurder dan anders en we moesten er ook verder voor rijden.

Wij hebben wel een tweedehandse gevonden, maar inderdaad, een stuk duurder dan anders en we moesten er ook verder voor rijden.

En je weet gewoon, tegen de tijd dat we allemaal weer naar buiten mogen komen die dingen massaal op marktplaats te staan als mensen er prompt op uitgekeken zijn. Maar ja, daar hebben we nou niks aan..
Ergens volgende week hopen we 'm in huis te hebben :)

Naar de kringloper in Roosendaal. Lekker een uur snuffelen. Helaas geen leuk beeld voor in mijn boekenkast gevonden, maar wel 1 disney dvd, 2 playstation spellen, een lord of the rings puzzel van 1000 stukjes en een mok met een tijger erop.

Het was vooral ook leuk om herkenbare dingen terug te zien. Zo zag ik een wasmachine die mijn ouders vroeger ook hadden, een map vol flippos en een plastic beeldje van een fantasy draak die mijn twaalfjarige ik echt geweldig had gevonden, maar nu er erg goedkoop fantasy kitsch uit ziet :P

Het was vooral ook leuk om herkenbare dingen terug te zien.

O ja. Zo zijn er dingen die je niet wilt hebben maar die wel in een soort herinneringenverzameling thuis horen, dingen die je aan mensen of gebeurtenissen doen denken, dingen die bij andere dingen passen (die je al hebt of die je ook niet wilt hebben), dingen die in bepaalde categoriën vallen... Een goeie snuffelsessie is eigenlijk ook een soort indeel-, associatie- en herinneringsspel.

in de kringloop geweest. Een t-shirt en een dunne trui voor mij, een blouse, een t-shirt en een sportt-shirt voor Laura. Nog wat klein Barbiespul voor Laura. 3 Diepe borden en een portemonnee voor m'n vader en 3 boeken: The way of kings van Brandon Sanderson, When we were orphans van Kazuo Ishiguro en Daring greatly van Brene Brown voor mezelf.

in de kringloop geweest. Een t-shirt en een dunne trui voor mij, een blouse, een t-shirt en een sportt-shirt voor Laura. Nog wat klein Barbiespul voor Laura. 3 Diepe borden en een portemonnee voor m'n vader en 3 boeken: The way of kings van Brandon Sanderson, When we were orphans van Kazuo Ishiguro en Daring greatly van Brene Brown voor mezelf.

mooie score! Daring greatly is dat Moed van imperfectie?

Ik heb even gecheckt. Volgens mij is het de vertaling van De kracht van kwetsbaarheid.

Maandag heb ik een shopper vol boeken gratis opgehaald. Voornamelijk (oudere) chicklits, uit de begindagen van dit genre, Jill Mansell, Madeleine Wickham, Freya North.
Ze waren echt gratis, dus ik was blij, nu heb ik tenminste weer een voorraad om te crossen (en het een en ander nog te lezen uiteraard)

Maandag heb ik een shopper vol boeken gratis opgehaald. Voornamelijk (oudere) chicklits, uit de begindagen van dit genre, Jill Mansell, Madeleine Wickham, Freya North.
Ze waren echt gratis, dus ik was blij, nu heb ik tenminste weer een voorraad om te crossen (en het een en ander nog te lezen uiteraard)

Waar, in Amersfoort? Daar heb ik het een keer geprobeerd met boeken die weggekieperd werden maar dat konden ze niet toestaan. Leuk dat je zo goed geslaagd bent!

Waar, in Amersfoort? Daar heb ik het een keer geprobeerd met boeken die weggekieperd werden maar dat konden ze niet toestaan. Leuk dat je zo goed geslaagd bent!

Dit was via een Facebookgroep, niet een kringloopwinkel. Volgens mij lukt dat via een kringloopwinkel inderdaad niet.
Het berichtje werd zelfs als tip gedeeld op de facebookpagina van Bookcrossing.

wingbloedengelwing 2 mos ago
flink
gekringshopped vanmiddag ! Een aantal Engelstalige thrillers (genre seriemoordenaar whodunnit), een leuke rode blouse en een kleedje met grote rode bloemen op voor mijn plezier. En een aantal geschiedkundige werken over Henry V en Thomas Cromwell. Jammie. Tot zover de pretaankopen.

En een zeer nuttige aankoop: een reeks kleren voor de komende Engeland-stage.
We moeten ‘zeer formeel’ gekleed zijn (de bovenkant, want het is tele-stage) : - )
Ik heb niet zo’n extreem formele kleren. En ik wil geen fortuinen uitgeven aan kleding die ik niet graag zie. Dus ik heb aan 3 euro per stuk lekker t(r)uttige bloesjes voor de hele stageweek gekocht. Fijn als je dan denkt dat je normaal met dat geld voor geen dag toekomt.
En nadien gaan ze lekker weer terug : - )

wingEnitnajwing 2 mos ago
RE: flink
Dus ik heb aan 3 euro per stuk lekker t(r)uttige bloesjes voor de hele stageweek gekocht. Fijn als je dan denkt dat je normaal met dat geld voor geen dag toekomt.

Goed geslaagd dus 😊 en daarna weer ruimte in de kast voor ander leuks 😃

wingJoanazinhawing 2 mos ago
RE: flink
En een zeer nuttige aankoop: een reeks kleren voor de komende Engeland-stage.
We moeten ‘zeer formeel’ gekleed zijn (de bovenkant, want het is tele-stage) : - )
Ik heb niet zo’n extreem formele kleren. En ik wil geen fortuinen uitgeven aan kleding die ik niet graag zie. Dus ik heb aan 3 euro per stuk lekker t(r)uttige bloesjes voor de hele stageweek gekocht. Fijn als je dan denkt dat je normaal met dat geld voor geen dag toekomt.

Klinkt goed! Fijn als je zo kunt slagen en er toch uit kunt zien zoals van je verwacht wordt. En waarom zou je dan meer uitgeven dan moet.

Onze versterker takelde af, een goeie gevonden bij de kringloop. We kunnen weer een tijdje vooruit!

Onze versterker takelde af, een goeie gevonden bij de kringloop. We kunnen weer een tijdje vooruit!

Dat zijn ook fijne vondsten!

heel veel plezier....ik wilde dat ik weer durfde....!

ik wilde dat ik weer durfde....!

'tBlijft spannend maar wij kijken zorgvuldig wat wél kan en dragen altijd handschoentjes.
Dit ging goed. Mr C heeft lekker tussen de CD's gesnuffeld en ik tussen de boeken.
Uiteraard alle twee wat gekocht :-)
Het voelde even 'gewoon' en dat geeft weer energie.

miekster 2 mos ago
Kringloop.
Ben voor de 2e keer geweest, je mocht langer binnenblijven.
Flink wat boeken gekocht, o.a. alle 5 delen van de Game of Thrones reeks. Verder een paar gympen, ik zocht nog schoenen voor in de zomer.
Had nog nooit schoenen bij een kringloop gekocht.
En nog wat dvd's.
Was weer zoals vanouds.
Ivm corona laat ik de aankopen een paar dagen in mijn berging liggen, om ze dan pas in huis te halen.
Dat doe ik nu ook met boeken en spullen uit boeken/weggeefhuisjes.

Flink wat boeken gekocht, o.a. alle 5 delen van de Game of Thrones reeks. Verder een paar gympen, ik zocht nog schoenen voor in de zomer.
En nog wat dvd's.
Was weer zoals vanouds.
Ivm corona laat ik de aankopen een paar dagen in mijn berging liggen, om ze dan pas in huis te halen.

wat leuk joh!! en shop je dan ook met handschoenen aan, of gewoon je handen goed wassen met gel??

En nog wat dvd's.
Was weer zoals vanouds.

wat leuk joh!! en shop je dan ook met handschoenen aan, of gewoon je handen goed wassen met gel??

ik shop zonder handschoenen en desinfecteer gewoon goed. Tussentijds ook geregeld (eigen flesje in mijn jaszak).

Geen handschoenen. Bij binnenkomst handen desinfecteren.

Bij binnenkomst handen desinfecteren.

Ja, en bij het weggaan (na het pinnen).

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.