Mooie, grappige, verdrietige, schilderachtige, grove, banale, idiote Quotes uit boeken!

Forum » Dutch - Nederlands | Refresh | Search

Sort Options 

Complete Thread
In het verleden had ik wel eens zo'n soort draadje opgestart, maar waar die gebleven is weet ik niet. Vandaar dat ik nu een nieuw draadje begin.

Het idee: plaats hier Quotes uit boeken die je hebben geraakt, op wat voor manier dan ook. Laat ons meegenieten, lachen, huilen, kwaad worden, gruwelen... Deel het. Ik zal zelf de spits afbijten.

“Just because you said dragon demons were extinct—"
"I said mostly extinct."
Alec jabbed a finger toward him.
"Mostly extinct," he said, his voice trembling with rage, "is NOT
EXTINCT ENOUGH."
"I see," said Jace. "I'll just have them change the entry in the demonology textbook from 'almost extinct' to 'not extinct enough for Alec. He prefers his monsters really, really extinct.' Will that make you happy?”

🤣

Nog een tweede uit de serie "The Mortal Instruments." Zelf heb ik tijdens het lezen van deze boeken vaak hardop gelachen. Cassandra Clare heeft een heerlijk gevoel voor droge humor. Tenminste, dat vind ik. 😂

“Magnus stood up and went to the window. He pushed the curtain back, letting in just enough light to silhouette his hawklike profile. "Blood," he said, half to himself. "I had a dream two nights ago. I saw a city all of blood, with towers made of bone, and blood ran in the streets like water."
Simon slewed his eyes over to Jace. "Is standing by the window muttering about blood something he does all the time?"
"No," said Jace, "sometimes he sits on the couch and does it.”

ik weet niet van wie maar hij is mooi:

We lose ourselves in books, we find ourselves there too

'Just because there's an end doesn't mean existence has meaning.'

“Als je nagaat hoe uitvoerig de hersenen zijn bestudeerd en gedurende welke lange tijd, is het wel opmerkelijk hoe weinig we weten over de elementaire zaken of hoe weinig algemene overeenstemming daarover bestaat. Wat is bewustzijn precies? Of wat is een gedachte eigenlijk? Het is niet iets wat je in een potje kunt stoppen of op een objectglaasje van een microscoop kunt smeren, maar toch is een gedachte onbetwistbaar echt. Denken is het meest vitale en wonderbaarlijke talent, maar in een diepgaande fysiologische zin weten we niet echt wat denken is.”

Hij had honderd baantjes en geen enkele vriend. Hij verdiende geld en gaf het uit. Hij las boeken die spraken over een wereld waarin hij niet langer geloofde. Hij begon brieven te schrijven waarvan hij niet wist hoe hij ze moest afmaken. Hij streed tegen de herinneringen en de wroeging. Meer dan eens ging hij op een brug of de punt van een ravijn staan en bekeek sereen de afgrond. Op het laatste moment kwamen altijd de herinnering aan die belofte en de blik van De gevangene van de hemel terug.

Dat is toch niet ot?
Leuk initiatief!

Dat is toch niet ot?
Leuk initiatief!

Ik denk dat je gelijk hebt. Ik ben snel geneigd om mijn zelf aangemaakte posts tot OT-tjes te bombarderen. Ik zal de OT dit keer eens weghalen. :-)

Dat is toch niet ot?
Leuk initiatief!

Ik denk dat je gelijk hebt. Ik ben snel geneigd om mijn zelf aangemaakte posts tot OT-tjes te bombarderen. Ik zal de OT dit keer eens weghalen. :-)

👍🏻😊

"De Bijbel is de enige misdaadroman waarin de lezer het heeft gedaan."

Een sterke.

Leuk initiatief!

- Ik proef mijn woorden voordat ze mijn mond verlaten, zodat ik weet dat ze niemand pijn zullen doen -

Leuk initiatief!

- Ik proef mijn woorden voordat ze mijn mond verlaten, zodat ik weet dat ze niemand pijn zullen doen -

Die is mooi. Is dat een quote uit een van zijn boeken of van hem persoonlijk?

Leuk initiatief!

Die is mooi. Is dat een quote uit een van zijn boeken of van hem persoonlijk?

Volgens mij van hem persoonlijk...

De eerwaarde John: ‘toen ik erachter kwam dat de hele geschiedenis één fabel is, en daarbij nog een slechte, ben ik naar iets betere fabels op zoek gegaan en ik vond de therologie.’

- Geniet van de kleine dingen in het leven, want op een dag kijk je terug en besef je dat dít de grote dingen waren -

- Geniet van de kleine dingen in het leven, want op een dag kijk je terug en besef je dat dít de grote dingen waren -

Mooi Hois!

Dit is zo hartverscheurend waar.

wingAylaMeywing 1 yr ago
*grin*
"He whirled and I looked at my death for a moment."

Heel goede beschrijving van dat iemand boos is zonder het woord angry te gebruiken. De 'he' is dan ook nog eens een knetterkanppe gozer met de meest prachtige (ultramarijn gekleurde) ogen.

Uit Ren Crown - Anne Zoelle (welk boek van de vijf weet ik niet meer)

In matters of commerce the fault of the Dutch
is offering too little and asking too much.

- Ik sla af en kies een pad dat anderen niet als een pad zullen herkennen. Zij zien slechts takken en gras. Ik weet niet waar dit pad toe leidt. Niets is zo woest aantrekkelijk als een onbekend pad inslaan. Ooit hoop ik een pad te ontdekken dat geen bestemming heeft. Een pad als een kunstwerk. Zonder einde, slechts gecreëerd om er te zijn -

- we lopen door tot we stoppen en misschien vinden we onderweg wel een toekomst -
Uit: Raynor Winn - Het zoutpad

"Maar op een dag, vlak na de lunchpauze, stond Zach opeens achter me toen ik mijn kluisje dichtsloeg, met zo'n trekkerstentjesglimlach, de ene kant omhooggetrokken, de andere kant slap afhangend. 'Hallo Blue,' zei hij. Zijn stem klonk zo stijf als een paar nieuwe schoenen."

Uit Calamiteitenleer voor gevorderden.

"Ik heb een verschrikkelijke hekel aan iemand die beweegt, maar niet weet waar naartoe". Johan Cruijff.

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.