13-10: Terug van weg geweest, wordt er nog gelezen. Zo ja, wat?

Forum » Dutch - Nederlands | Refresh | Search

Sort Options 

Complete Thread
Ik ben gisteren begonnen in "Het veld" van Robert Seethaler. Vandaag met de trein mee, dus ik kan nog wel een stukje lezen.

Het is bizar, maar wel heel lekker om zo laat in het jaar nog in een t-shirtje en met blote voeten in de tuin te zitten lezen!
Ik lees Bouquiniste van een Oost-europese schrijver met een moeilijke naam. Het gaat over een veellezeres maar de boeken keren zich nogal tegen haar, heel vervelend!
En in heb Echo van Thomas Olde Heuvelt in handen. Net begonnen eigenlijk, maar het is al heel naar.

Voordat ik in Wees onzichtbaar begin.

Het speelt in Malawi, dus dat land kan ik nu inkleuren op mijn kaart van gelezen landen.

en heet: In zand geschreven; een vergeten episode uit het leven van Germaine de Staël. Het is allemaal heel smartelijk. Prachtig Nederlands dat wel een beetje gedateerd overkomt, al weet ik niet precies waarom. Misschien door de lange zinnen en omdat er weinig Engelse termen in voorkomen...

Ik heb De kat die een spook zag uitgelezen. Lekker ontspannend tussendoortje. Nu heb ik Debt of Bones van Terry Good kind gepakt.

Even bedenken wat ik nu zal gaan lezen, keus genoeg...

wingbloedengelwing 1 mo ago
Op
De meeting heb ik een boek meegenomen van een schrijver die ik niet ken, met een verhaal dat me eigenlijk weinig zegt. Ook de kaft is gedateerd. Ik denk dat ik het wel wou omdat de dames van de leegloop het zo liefdevol van een bandje 'lit' voorzagen.
Het heet 'De wrede zee' van Nicholas Monsarrat. Ik ben op een paar minuten tot bladzijde 30 geraakt en het bevalt me bijzonder ... :)
Soms draait een gokje goed uit.

wingbloedengelwing 1 mo ago
RE: Op
Leegloop moet natuurlijk meerloop zijn. Kloegen we daarstraks nog over autocorrect?
Andere kleine tic van de meeting. Na elke zin vraag ik me af in welke tijd die staat ;)

zeker, al gaat het trager als ik gewend ben

ik heb dit weekend you uitgelezen, een ontzettend beklemmend boek. ik had de netflix serie er al van gezien, en ik moet zeggen, die is goed neergezet.

En ik heb het schooltje van Auschwitz uitgelezen. een ontzettend mooi waargebeurd verhaal over een donkere periode.

Nu ga ik weer verder in a great and terrible beauty, claws and effect en Carry on, van Rainbow Rowel.

City of Heavenly Fire van Cassandra Clare. Hierna moet ik afscheid nemen van die wereld en de karakters en ben nu al een beetje in de rouw. Iets langzamer dan al langzaam lezen om het wat uit te stellen.😉

net als Cafe Zon en Zee
en straks The handmaid's tale beginnen als ik hem heb opgehaald van de bib

van Kristien Hemmerechts hoop ik voor maandagmiddag half vier uit te hebben. (Achter in de tuin is het nog heerlijk zonnig).
Daarna 't Hooge Nest van Roxanne van Iperen. Zij is volgende week dinsdag te gast bij Literair Café Helmond.

Ik heb veel leestijd momenteel. 50% ziek gemeld vanwege mijn gebroken hand en thuis kan ik niet heel veel meer dan lezen :-).
In 1 dag uitgelezen: Schijnbeeld van Peter Robinson en nu ga ik beginnen in Rode sneeuw van Jorn Lier Horst. Mr J. vond hem erg goed, ben benieuwd.

vanwege mijn gebroken hand en thuis kan ik niet heel veel meer dan lezen :-).

Dikke boeken kun je nu wel vergeten...moeilijk vasthouden! Nogmaals sterkte en beterschap!

door Rob Krabben. Over dingen die gewoon waren in de 60er en 70er jaren en nu niet meer. Van sommige dingen realiseer ik me nauwelijks dat ze er (vrijwel) niet meer zijn, zoals potjes Buisman, melkkokers, glazen melkflessen met aluminium dop, palen met hoogspanningskabels. Zou er nog wel stoeprandbal gespeeld worden, en wordt er nog ge-elastiekt? Ik weet het niet.

Stoepranden en elastieken deed ik in mijn jeugd nog heel veel, maar Laura doet dit eigenlijk nooit. Ook niet op school. Maar ik hoor ook dat dit per school enorm verschilt.

Stoepranden en elastieken deed ik in mijn jeugd nog heel veel, maar Laura doet dit eigenlijk nooit. Ook niet op school. Maar ik hoor ook dat dit per school enorm verschilt.

Wat grappig. In mijn jeugd verschilde het helemaal niet per school, ook niet per buurt. 1 school knikkerde, iedereen knikkerde. 1 school elastiekte, iedereen elastiekte.

door Rob Krabben. Over dingen die gewoon waren in de 60er en 70er jaren en nu niet meer. Van sommige dingen realiseer ik me nauwelijks dat ze er (vrijwel) niet meer zijn, zoals potjes Buisman, melkkokers, glazen melkflessen met aluminium dop, palen met hoogspanningskabels. Zou er nog wel stoeprandbal gespeeld worden, en wordt er nog ge-elastiekt? Ik weet het niet.

klinkt een beetje als 'gouden jaren'. Maar is misschien wel beter geschreven.

... voor school. En tussendoor 'waanbeeld' van Clem Schouwenaars.
Er ligt ook nog een thriller : tot jij van mij bent, van Samantha Hayes: juist te benieuwd om weg te leggen, maar niet zo spannend dat ik veel zin heb om door te lezen. Voor zulke activiteit als dat lezen hebben jullie 'kachelen', toch ? Doorkachelen doe ik daarmee... ?
Van Simone Van der Vlugt ligt 'blauw water' op de stapel, maar ook daar geraak ik maar in stukjes door ...
Verder zwierde ik recentelijk een vijftal boeken die me niet raakten na een dertigtal bladzijden de deur uit.
En ... is de reread van 'Khomeini, Sade en ik' van Abnousse Shalmani bijna uit. Wat een dame. Ik neem aan dat ze tegen veel schenen stampt en op veel tenen trapt en al zijn lang niet al haar redeneringen de mijne, boeien doet het wel.

is ondertussen uit.
Vermakelijke YA, een homo/bi in de hoofdpersoon, ook een keer een leuke afwisseling van de standaard man/vrouw liefdes in die boeken ;).

Ik heb de teruggekeerden er weer bij gepakt, omdat ook dat een boek is voor de readathon deze maand.

Daarnaast dus
- a great and terrible beaty
- claws and effect
- de duivel en het meisje
- the crucible

(als afwisseling van mijn LEESuitdaging boeken :-))
Het is inderdaad heel wat anders dan De Wetten, dat ik hiervoor las...

Alex van Pierre Lemaitre. Krijgt overal lovende recensies. Eens kijken. Een ander boek van hem vond ik erg goed.

Leest lekker weg. Een dokter heeft een kliniek voor mensen met slaapproblemen. Zelf ziet hij slaap als een ziekte die uitgebannen zou moeten worden. Slapen is zonde van je tijd, vindt hij.

door Koert Lindijer. Over de situatie en oorlogen in Sudan/Zuid Sudan. Erg interessant hoe culturele verschillen tussen volken zo veel haat en nijd oplevert.

Leek me leuk om wat kleding plantaardig tie-dye te verven, maar het is een en al chemicaliën en bleekmiddel wat de klok slaat. Dat kan echt niet meer! Dus snel uit....

uit 2019. Wat een bloedeloos verhaal.

Het zit me de laatste tijd niet mee een boek naar mijn smaak te vinden en toen vond ik alweer mijn heil bij de goede oude Louis Couperus, bij zijn Fidessa. Kijk, die weet, hoe je een verhaal moet opzetten! Ik ben heel benieuwd, hoe dit sprookje afloopt.

Het zit me de laatste tijd niet mee een boek naar mijn smaak te vinden en toen vond ik alweer mijn heil bij de goede oude Louis Couperus, bij zijn Fidessa. Kijk, die weet, hoe je een verhaal moet opzetten! Ik ben heel benieuwd, hoe dit sprookje afloopt.

Ik las onlangs Psyche. Helaas ontbrak er twee bladzijdes, maar desondanks, genoten!

Ik las onlangs Psyche. Helaas ontbrak er twee bladzijdes, maar desondanks, genoten!

Afhankelijk welke twee het waren, kan dat heel erg zijn.....;-)

Zucht. Zo mooi! Ik heb ze in mijn kast staan en no way dat ik die ooit weg doe. Haha, mijn leraar Nederlands heeft me wel raar aangekeken dat ik die boeken las voor mijn lijst. Tja. Ik had er wel meer boeken opstaan die veel van mijn medeleerlingen niet zagen zitten en waar ik lyrisch van was. Smaken verschillen. Ik las het liefst vreemde verhalen, depressieve mijmeringen en sprookjes.

Zucht. Zo mooi! Ik heb ze in mijn kast staan en no way dat ik die ooit weg doe. Haha, mijn leraar Nederlands heeft me wel raar aangekeken dat ik die boeken las voor mijn lijst. Tja. Ik had er wel meer boeken opstaan die veel van mijn medeleerlingen niet zagen zitten en waar ik lyrisch van was. Smaken verschillen. Ik las het liefst vreemde verhalen, depressieve mijmeringen en sprookjes.

Ik voel me ook al een beetje deviant met al mijn Couperus-gelees, laat staan jij, je bent pas 14, zag ik op je profiel;-)

Ik kreeg het als cadeau opgestuurd door Leserin09 uit Duitsland en heb ervan genoten!
Het is geschreven naar aanleiding van het bekende bordspel van Klaus Tauber.

Leuk om weer eens een Duits boek te lezen.

Een boek dat me aardig stagneerde in het lezen. Het boeide wel maar ook weer niet.
Ik wilde het niet ongelezen wegdoen maar pakte het ook niet direct weer op.
Maar het is uit!
Vandaag een oud boek ter hand, jaren 70.
'Illusie' van William Goldman. In 1 ruk uit!! Een echt psychologische thriller. Er gebeurt niet zo heel veel maar het verhaal kruipt onder je huid.
Nu halverwege 'sterf met mij' van Elena Forbes. Ik kwam erachter dat ik het al eens gelezen heb na de eerste paar bladzijden maar genoeg vergeten om het nog eens met plezier te lezen.

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.