28-9 De avonden worden langer, meer leestijd dus! Maar wat lezen we? (Edit: t/m 11 oktober)

Forum » Dutch - Nederlands | Refresh | Search

Sort Options 

Complete Thread
Ik ben zelf net begonnen in "Let op mijn woorden" van Griet Op de Beeck, een sprinter van de bieb.
Ik ben heel benieuwd.

al weken mee bezig, leest erg traag...
Ga beginnen in: Als het zaterdag wordt van Nicci French, dwarsligger te leen gekregen van een vriendin.
Op het nachtkastje: Lucinda Riley - De nachtroos. Eens kijken of deze schrijfster mij ook kan behoren ;-)

al weken mee bezig, leest erg traag...

Ik vond het wél een prachtig boek (en mijn leesclub ook!).

ik ook :-)

Het is ook een prachtig boek, mooie verhalen lees ik altijd "vertraagd" om te genieten van de inhoud...

Van philippe claudel, net begonnen , maar prachtig

Heel erg mooi!

Inderdaad héél erg mooi!!!

inderdaad prachtig

Net uit

En? Die ligt hier ook.

Geweldig...bepaalde plottwists zag ik echt niet aankomen, je verdenkt op den duur iedereen

Ik heb net Meisje in het ijs uit van Robert bryndza uit. Dat smaakt naar meer, dus opzoek naar de andere delen.
Nu vanuit een boek van Patty harpenau lezen: het land van heimwee

Ik heb net Meisje in het ijs uit van Robert bryndza uit. Dat smaakt naar meer, dus opzoek naar de andere delen.

de moeder van Dotan...;o))

de moeder van Dotan...;o))

Haha ja klopt. Indrukwekkende familiegeschiedenis door wo2

Een Japanse thriller. Over het groepsproces van een aantal jongvolwassenen die in een verkeerde maalstroom komen. Kirino was in de 50 toen ze het schreef, maar weet de duistere gedachten van de jongeren goed te vangen, hun gevoel dat ze niet bij de echte wereld horen, de boosheid, de enorme verwachtingen van hun ouders waar ze mee worstelen, het gevoel dat ze zo veel beter zijn dan ieder ander dat ze overal mee weg kunnen komen. De positie van jonge vrouwen en homoseksuelen in Japan is heel anders dan hier, het is echt een heel feministische roman.

1 recensie geschreven; de andere hoop ik dit weekend te schrijven.
De vreemde van Harlan Coben heb ik niet uitgelezen; hij kon mij niet boeien (hoewel ik de auteur op zich geweldig goed vind schrijven).
Nu ligt te wachten: Iene miene mutte van A.J. Arlidge, het eerste deel uit een behoorlijk gehypte serie. Eens kijken of ik deze ook goed vind.

heb net uit: Mireille van Hout met Ibiza eiland van liefde. Fascinerend verhaal over hoe de hippies eind jaren '60 leefden op Ibiza en welke invloed dat heeft gehad op hun kinderen. Ik dacht eerlijk gezegd dat t een autobiografisch verhaal was, zo specifiek was het. Dat is het dus niet maar de schrijfster heeft wel grondig research gedaan. Ik vind dit boek een aanrader.

Vind haar van Lisa Gardner.
Erg goed.

Van Josie Dew , een verslag van een fietstocht langs de kust van Wales

Ik ga als Brexit het wil volgend jaar langs de kust van Wales fietsen. Niet in volle vaart, ik ben een slow biker.

Ik ga als Brexit het wil volgend jaar langs de kust van Wales fietsen. Niet in volle vaart, ik ben een slow biker.

Wil ik het boek voor je bewaren ?

Van Jonathan Safran Foer was als dwarsliggertje mee naar Frankrijk. Ik vind het een ingewikkeld boek en bovendien ligt de stijl mij niet zo, maar de ontknoping volgt.

Lekker dikke thriller van deze Zweedse auteur. Ik zit er gelijk goed in.

De hype van de boeken van M.J. Arlidge slaat bij mij niet aan, hoewel ik Iene miene mutte prima vond om te lezen. Lekker vlot, groot tempo, hoge spanningsboog. Niks mis mee, maar wat mij betreft ook geen uitschieter. Ik zal eens kijken of de overige delen in de luisterbieb te vinden zijn.

Vele hemels boven de zevende - Griet Op de Beeck - prachtig geschreven!

En tussendoor verhaaltjes uit De veren van de rabbi. Over vriendschap. Heel mooi.

Maar nu doe ik het toch, misschien om niet te voorspelbaar te worden...

1) Het grote vertraagboek van Flow, waarin het geweldige idee staat om niet alleen snelkassa's, maar ook traagkassa's te hebben in supermarkten;-)
2) Sacred Hearts van Sarah Dunant. Nonnen, 16e eeuw, Italië. Doet het altijd goed bij mij.
3) "Rudi van Dantzig, een omstreden idealist in het ballet". Prachtig.

Maar nu doe ik het toch, misschien om niet te voorspelbaar te worden...

1) Het grote vertraagboek van Flow, waarin het geweldige idee staat om niet alleen snelkassa's, maar ook traagkassa's te hebben in supermarkten;-)
2) Sacred Hearts van Sarah Dunant. Nonnen, 16e eeuw, Italië. Doet het altijd goed bij mij.
3) "Rudi van Dantzig, een omstreden idealist in het ballet". Prachtig.

en dan ook meteen drie boeken tegelijk :-)

dat was een hele bevalling. Heftig, vreemd, gewelddadig maar wel heel mooi geïllustreerd. Maar ik ben blij dat het uit is.
verder las ik 'salomé' van colombe schneck, ook heftig maar van een heel andere orde.
dit weekend las ik 'haaientanden' van anna woltz al. Eigenlijk kreeg je het vanaf vandaag bij het kopen van een jeugdboek, maar dat boek moet ik nog kopen en ik kreeg het vorige week al. Fijn, zo'n vaste boekwinkel!
de komende tijd worden het alleen dwarsliggers :-)

Het was erg interessant, maar herhaalde zich regelmatig. Omdat het vaak als bron wordt gebruikt voor hoe mensen in een Engelse dorp woonden plus/min 130 jaar geleden, kun je volgens mij net zo veel leren uit allerlei andere Britse tv-programma’s, maar hier werd het duidelijk opgeschreven door iemand die daar woonde in die tijd.

Voordat het uit was ben ik al in The Elegance of the Hedgehog van Muriel Barbery begonnen. Tot nu toe geniet ik helemaal. Het is grappig en vreemd en diepgaand en belachelijk. Geweldig, dus.

En omdat ik ‘s ochtends niet veel tijd heb, lees ik ook een kinderboek vol losse verhalen., The Dolphin Rider and Other Greek Myths, van Bernard Levins.’

wat betekend dat je je vooral focust op de boeken die je al hebt. Nou geen probleem

Ik was bezig in maar zijn nu ondertussen allemaal uit
Fout - Mel wallis de Vries
Troostkind - Loes den Hollander

Ik heb mijn ouders en 3 vriendinnen nummers laten kiezen. Ik heb namelijk al mijn boeken op mijn goodreads gezet behoorlijk confronterend, maar goed om helder te hebben. Daar kwam een flinke lijst boeken uit voor dit jaar dus ik ben nu begonnen in

De duivel en het meisje - Paolo Choelo
De teruggekeerden - auteur ben ik even kwijt :)

ik ben in een John Grisham bezig, De Deal. Hij is in Nederland niet meer zo populair lijkt t, maar ik vind zijn boeken nog steeds goed

Een prachtig sprookje in oude taal. Het doet me een beetje aan de kleine Johannes denken.

Maar nu lees ik dat dit een vervolg is op een ander boek, The chosen.

Dat zijn heel, heel, héél mooie boeken!!!

Dat zijn heel, heel, héél mooie boeken!!!

Ik vind ze beide ook heel mooi, maar The Chosen het mooist. Die zou ik zeker eerst lezen. The Promise is mooi, maar ook aangrijpend/heftig. Ik heb geen Chosen meer in mijn bezit, op het moment.

van Yuval Noah Harari. Intrigerend boek, maar merk dat ik het af en toe weg leg om het allemaal rustig tot me te nemen.
Daarom was de dwarsligger-ring 'wees onzichtbaar' een welkome afwisseling, maar die is inmiddels uit (envelop ligt al klaar voor de volgende lezer).

Maar toch vlot: 1q84...

Nu denk ik beginnen in “Een kus voor je sterft”

Ik dacht dat ik een nieuwe schrijfster had ontdekt, maar aan het eind van het boek stond, dat ze ook The Birth of Venus heeft geschreven, en die heb ik ook gelezen. Sorry Sarah, ik heb van beide boeken erg genoten. Nu ga ik gewoon op mijn akkertje door in Het grote vertraagboek.

Claws and effect, a miss murphy mystery.

Heerlijk, donkere dagen en een katten mystery :)
Nog niet ver, want mijn ogen vielen bijna dicht! Maar ik heb er wel zin in om hem deze week eens uit te proberen te lezen.

De meeste dingen die worden besproken doe ik al, maar ik zal je zeggen dat het niet makkelijk is in de spits van de grote stad mindful te blijven fietsen. Het meest originele idee vond ik de "slowkassa" in de supermarkt. Ik word altijd enorm opgejaagd door de persoon achter mij aan de kassa, terwijl ik toch snel doe. Alleen niet gehaast, en dat zet kwaad bloed.....

Ik ga nu verder in Rudi van Dantzig door Luuk Utrecht, hahaha, wat een leuke namen.

Anita Amirrezvani - Dochter van Isfahan. Op het nachtkastje ligt Michael Connelly - Donkerder dan de nacht, die is bijna uit.

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.