stationswissel Utrecht Centraal

Forum » Dutch - Nederlands | Refresh | Search

Sort Options 

Complete Thread
wingAylaMeywing 11 mos ago
Release-zone
Omdat ik even snel langspiep heb ik in navolging van de eerste zone nu een tweede zone aangemaakt: StationsBoekwissel beneden. Hopelijk is dat oké.

wingMoemwing 11 mos ago
RE: Release-zone
Omdat ik even snel langspiep heb ik in navolging van de eerste zone nu een tweede zone aangemaakt: StationsBoekwissel beneden.

Prima, zal ik hem even als OBCZ markeren. Wil je graag dat Inge1990 beheerder is?

Omdat ik even snel langspiep heb ik in navolging van de eerste zone nu een tweede zone aangemaakt: StationsBoekwissel beneden.

Prima, zal ik hem even als OBCZ markeren. Wil je graag dat Inge1990 beheerder is?

Ja hoor, dat is prima. Als het niet goed gespeld is, dan kan ik dat nog veranderen (geloof ik ;-))

De kast beneden was ernstig leeg en maar aan een kant open. Er lagen enkel boeken plat en dan niet eens gestapeld. Mijn elf pockets doen daar niet veel aan.

Als het niet goed gespeld is, dan kan ik dat nog veranderen (geloof ik ;-))

Dat kon je, tot ik Inge1990 beheerder maakte. Maar het is goed gespeld, lijkt me. Ik heb er voor nu even een heel algemene foto bij gezet, Inge1990 heeft als het goed is een betere.

Dat kon je, tot ik Inge1990 beheerder maakte. Maar het is goed gespeld, lijkt me. Als er nou nog een foto bij komt, is het helemaal voor mekaar.

Dan is het goed. Ik ga straks op de terugweg nog een kijkje nemen hoe het er dan bij staat.

Jup ik heb er een paar.

Als ik weer een stel boeken geregistreerd heb wanneer ik tijd heb om een keer langs te gaan

De stand van zaken:

-Beneden geen verandering, dwz mijn boeken stonden er nog grotendeels en er was niets bijgebracht.
-Boven wat meer boeken, maar niet veel. Wel veel non-fictie en bijna alle BC-boeken waren alweer weg.

Ik heb nog ergens een tasje staan, maar die moet ik nog beplakken en mijn plakband is op. Hoop dat deze week ergens even te halen. Daarna is het echt even wachten tot ik zelf weer toegang heb tot mijn boekenbevoorading. Nog twee weken en dan ga ik weer voorzichtig aan de slag.

Ik heb nog ergens een tasje staan, maar die moet ik nog beplakken en mijn plakband is op.

Hee, doe eens rustig... het is een hobby weetjewel. Je hoeft niks. :-)

Ik heb nog ergens een tasje staan, maar die moet ik nog beplakken en mijn plakband is op.

Hee, doe eens rustig... het is een hobby weetjewel. Je hoeft niks. :-)

Gheghe. Ik zal het anders verwoorden. Die boeken stonden er vorig jaar ook al, die wil ik met alle liefde de deur uit hebben. :-p

Die boeken stonden er vorig jaar ook al, die wil ik met alle liefde de deur uit hebben. :-p

Ja, nee, willen... dat is wat anders.

wingZazoetjewing 11 mos ago
Enquête
De Boekwissel beneden was heel leeg, boven behoorlijk vol, maar veel rommel ook. Er was een heel leuke vrouw die een enquête hield onder de bezoekers van de Boekwissel. Zij was van het station. (Vreemd, zij wist niet dat er naast de piano ook eentje staat.)Ze vroeg met welke reden ik in de stad was en langs de Boekwissel kwam. De optie "ik kom speciaal naar de stad voor de Boekwissel" had ze niet, haha. Zij kende Bookcrossing niet en vond het een heel leuk initiatief. Zij was zojuist getuige geweest van een dame die de 10 mooiste boeken uit de Boekwissel trok en zo in de tas stopte. Ze was geschokt en durfde de dame niet aan te spreken. Ze vond het zó leuk dat ik boeken kwam brengen. Ze had tot dan toe alleen gezien dat er boeken meegenomen werden. Het was een heel leuk gesprek.

Ik ging even snel kijken hoe het erbij stond, beneden ruim leger dan boven wederom. Alleen stonden boven ook twee enorme fantasy-series op de plank, waaronder (bloos) 14 boeken van de Kronieken van Shannara.

Namelijk de collecties van Shannara, Het Erfgoed van Shannara, Inleiding op de Shannara-serie, De Reis van de Jerle Shannara en De Hoge Druïde van Shannara.

Op de trilogie de Krachten van het Kwaad na, kan ik ze zo allemaal op volgorde lezen.

Ik houd mezelf maar voor dat ik dat best mocht doen, soort van ruil voor alle tassen die ik al heb gebracht. Toch voelde ik me ineens een klein beetje rover. ;-)

Toch voelde ik me ineens een klein beetje rover. ;-)

kan ik me voorstellen, toch fijn dat jij nu eens blij werd :-)
en jij brengt ze vast wel weer terug.

Helemaal blij inderdaad. Momenteel wel een kastvakje ermee volgepakt. Ik moet eens gaan spiegelen, want het is inmiddels een rommeltje geworden doordat ik zo af en toe ergens een boek tussenuit pak. Zou zomaar een gevalletje boekenjenga kunnen worden. ;-)

Ach, dat mag dan in ruil voor de 2 tassen die ik er zo ga droppen ๐Ÿ˜‹

Ach, dat mag dan in ruil voor de 2 tassen die ik er zo ga droppen ๐Ÿ˜‹

Dank dank. Nu voel ik me alweer minder schuldig. ๐Ÿ˜Š

Gister ben ik weer twee tassen boeken wezen droppen in de kast beneden (ik ben niet boven geweest dus ik weet niet hoe die er bij staat.)

De kast was aardig gevuld, en dan vooral aan de raamkant. Er zat iemand piano te spelen, en veel mensen waren aan het luisteren. Maar er stonden ook zeker een stuk of 8 mensen rustig tussen de boeken te snuffelen en achterflappen te lezen. Er stonden een hoop mooie boeken tussen, Engels, Nederlands en een aantal Poolse.

Ik heb er dus 2 bigshoppers vol ingezet (ik vermoet een stuk of 50 boeken) aan de kant van de bistro omdat de andere kant al redelijk gevuld was. Ik had vooral een hoop oudere gedoneerde boeken in het Engels en een stapel kinderboeken van Smitjes.

In mijn geheugen stond dat een van de 2 kinderkasten ook beneden zou komen te staan, maar deze was er nog niet, dus ik heb de kinderboeken op de onderste plank van de gewone kast gezet.

Ik ben erg benieuwd hoe hij er de volgende keer bij staat!

Ik kreeg vanacht wel nog een foto van een vriendin van de kast boven. Ze was gestrand en de kast boven zat op slot. Maar was ik zo zag was die niet erg gevuld.
Hopelijk blijft het zo lekker lopen en dan niet alleen met mensen die dingen mee nemen maar ook zeker met mensen die boeken komen brengen :)

Stond net rond 21:30 bij de kast beneden. Redelijke vulling, met name aan bistro kant. Een 5-tal bookcrossing boeken.

Meneer van de Bistro kwam aanlopen en wachtte netjes tot ik klaar was met kijken en zette hem daarna op slot.

Het idee van stations-management team was, dacht ik, om deze snachts open te laten.
Misschien is dat idee veranderd of is dit niet goed aangekomen bij medewerkers bistro.

@Inge, ik knap me niet herinneren dat er een idee was om de kinder boeken beneden te zetten.

Hmmm jammer dat hij toch op slot gezet wordt. Het kan zijn dat hij anders te snel leeg raakt?

Of dat het idd niet goed is aangekomen.

Voor de kinderkast dacht ik dat ze het gezegd hadden omdat ze die ook twee hebben.

Ik ga vandaag met een klein tasje boeken die kant op.

Vandaag, morgen en overmorgen.
Leuk initiatief. Ze hebben er ook een van de boekenkasten (kinderboeken kast) er bijgeplaatst.

https://photos.app.goo.gl/8A3zjQwg4oSG9Fdc8
https://photos.app.goo.gl/rFH5Lt1QhQbtborV8

to Mirjam, Quentin, moem

Hoi Mirjam, Quentin,

Het lijk er op dat de befaamde 'bookspot rover' weer terug is.
Ik kwam hem Dinsdag tegen bij de boekenkasten boven.

Deze man is al ruim 3 jaar actief en staat er om bekend dat hij hele boodschappen tassen van boeken tegelijk wegneemt om deze door te verkopen.

Tot ontsteltenis van de Bookcrossers, haalt hij ook onze Bookcrossing labels van de boeken af. Hij is in het verleden meerdere malen aangesproken op dit gedrag maar hij heeft dat altijd genegeerd.

De history van deze man is hier te lezen: https://www.bookcrossing.com/---/8637523

Hij is te herkennen aan een dun postuur, rode sjaal, lange vies-bruine leren jas, en hij ziet er wat uit als de schrijver Arnon Grunberg. (https://en.wikipedia.org/wiki/Arnon_Grunberg) (Maar we zijn er vrij zeker van dat hij niet Grunberg zelf is ;) )

Ik heb Dinsdag een foto van hem kunnen maken terwijl hij wegliep. Toen hij opmerkte dat ik hem aan het bestuderen was, liep hij snep wel -achter- de restaurants langs, wat ook al opvallend was.

https://photos.app.goo.gl/6HbW1npijveKio3z8

Ik weet niet of er iets is er aan gedaan kan worden. We weten allen dat de kans dat er rovers tussen het bezoek zit, altijd aanwezig is.

Ik wilde jullie in elk geval wel op de hoogte stellen.

Iets anders; het viel ons op dat de boekenkasten beneden ook s โ€™nachts op slot worden gezet door Bistrot personeel. We dachten dat het de bedoeling was dat deze altijd open bleef.

Verder zien we dat de boekenkasten nu een mooi soort gemiddelde vullingsgraad hebben bereikt. We zien ook boeken die manden geleden zijn geplaatst en meegenomen, ook af en toe weer terugkomen, een goed teken dus. In sommige kasten zijn inmiddels ook oude videobanden te vinden van kinderprogrammaโ€™s, viel mij op. (Ik vraag me af hoeveel mensen nog een werkende VHS speler hebben!)

Vriendelijke groet en succes,

Robert

---------------------

Pan van der, Quentin QELM

to me, moem, Mirjam

Beste Robert,

Bedankt voor de update. We zullen kijken, of we de boekenrover op afstand kunnen houden.

Verder klopt het inderdaad, dat de Boekwissel beneden nog steeds trouw door Bistro wordt afgesloten. Dit hoeft niet, maar zit nog wel zo in hun systeem. Zal ze er nogmaals op attenderen.

Na de gedichtendag zal de kleine Stationsboekwissel naast zโ€™n grote broer bij de piano geplaatst worden. We zien dat de kast beneden het qua doorloop en vulgraad beter doet dan boven.

Met vriendelijke groet; Kind regards,

Quentin van der Pan
Accountmanager Concessies

hihihi ik kijk ook niet eens meer boven als ik ga droppen, dan schuif ik gewoon meteen twee tassen er beneden in :)

Wel fijn dat ze gaan kijken wat ze kunnen doen om de rover op afstand te houden :)

om deze door te verkopen.

Weten we dat zeker? Ik dacht dat dat nog steeds niet bekend is. (Al ligt het wel voor de hand.)

om deze door te verkopen.

Weten we dat zeker? Ik dacht dat dat nog steeds niet bekend is. (Al ligt het wel voor de hand.)

Klopt. Al ligt het wel voor de hand, aangezien hij geen antwoord wil geven op wat hij met de boeken doet en zelfs ontwijkende bewegingen maakt. Misschien is het een hoarder die zich schaamt voor zijn verslaving boeken te verzamelen. (Al ligt dat weer minder voor de hand.) Maar hoe dan ook is het niet de bedoeling dat iemand tassen vol laadt en ermee vandoor gaat.

Ik ga vandaag een tas Engelstalig brengen. Ik heb wel naast stickers en stempel & BCID op de bovenkant nu ook simpelweg met permanent marker 'Free Book' op de frontcover geschreven. Dat vermindert de doorverkoopwaarde aanzienlijk. Voor de persoon die het leest als doorgeefboek zal het geen *piep* uitmaken. Anders laten staan. Dat blijf ik gewoon doen met alle boeken die ik er neer ga zetten. (NL - Gratis Boek)

hoe dan ook is het niet de bedoeling dat iemand tassen vol laadt en ermee vandoor gaat.

Absoluut mee eens.

Ik zet er inderdaad ook altijd op met een marker of pen dat het een gratis boek is :)

Geen bookcrossboeken.

Geen bookcrossboeken.

Jeetje. De boekenverdwijntruc.

Dus op zich gaat dat lekker..

Vandaag ben ik lekker een dagje vrij dus ik zal weer eens een stapeltje boeken registeren om uiteindelijk die kant op te gaan

Vanochtend zag ik in het voorbijgaan dat de kast beneden ernstig leeg was. Ik had mijn stempel op zak en enkele stickertjes. Op het werk daarom even anderhalve bigshopper geregistreerd en meteen op de terugweg in de kast gezet. Meeste boeken enkel bestempeld en beschreven. Dat zet verder niet echt zoden aan de dijk, want jeetje, loop je enorm te zeulen en dan lijkt het maar een klein rijtje in de grote kast.

Even naar buiten gewipt voor de boodschappen en op de terugweg naar de bus stond er een (andere) man met een tas waarin enkele boeken zaten het rijtje boeken te bestuderen. Stuk voor stuk trok bij ze er half uit en meteen weer terug in. Ik wilde nog tegen hem zeggen: Leuk hé, die doorgeefboeken, gewoon gratis lenen! Het is bij een interne uitspraak gebleven. Ik voel me vandaag niet zo sociaal en dapper. :-p

Als ik op orde ben kom ik graag wat halen bij je zal ik ze registren en beplakken en mag jij ze er weer inzetten als je er langs komt , heb nu nog alleen internet op de telefoon

Ik was er 12 februari even snel om 2 bigshoppers te brengen.

Ik ben alleen in de kast beneden geweest en niet naar boven aangezien ik door moest naar een vergadering.

De kast was heel erg leeg. Er lagen een 4 tal bookcross boeken in (waaronder 1 van mezelf van de vorige lichting) en 3 die ik gemeld heb en laten liggen.

Ik hoorde een jongen en een meisje zeggen dat hij erg vaak zo leeg is.
Omdat ik dus niet weet hoe de kast er boven uit ziet weet ik ook niet of het gewoon niet aan te slepen is, of dat er inderdaad mensen tassen vol meenemen.

Gister stonden er in ieder geval veel mensen in de kast te snuffelen, maar heb er niet op gelet of er iemand nog iets meegenomen had.

Ik ga dit weekend weer registreren en hoop dan binnenkort weer met een tas of 2 die kant op te kunnen gaan met de auto vanuit werk om snel wat te droppen.

Ik was er gisterenmiddag, bij de kast beneden. Daar lagen denk ik ongeveer 30 boeken. Hij staat nogal in de loop en er stonden in 5 minuten zeker 5 mensen bij te kijken of er iets voor hen bij zat, dus het verbaast me niet dat de kast vaak vrij leeg is, ook al wordt er veel ingebracht.

Vandaag heb ik een boek neergezet in de kast boven. Maar iets van 3 kinderboeken en 2 DVD's. In de andere kast zat best aardig wat, al was één kant maar open, dus daar zou het ook door kunnen komen. Er zaten geen bookcrossing boeken tussen. Wel twee coole fantasyboeken die ik heb overwogen om mee te nemen, maar toch maar heb laten liggen voor een andere lezer, die ze waarschijnlijk eerder kan lezen :)

hee een voor mij nieuwe naam! welkom, en is er al voor je gezongen????
<<bookcross-lied<<
veel plezier hier, ik ben inmiddels al jaren verslaafd aan de zowel de hobby als het forum als zeker ook de meetings!

@creativechaos
Wat een leuk welkom met dat bookcrosslied! haha

Ik beleef er ondertussen ook veel plezier van om boeken achter te laten. Boeken lezen deed ik sowieso al met liefde :)

@Inge1990
De roep van boeken is inderdaad sterk.. Altijd als ik naar een kringloopwinkel ga, dan kan het niet anders dan dat ik een stapeltje boeken meeneem. Hoe hard ik ook mijn best doe om de roep der boeken te weerstaan, haha

Boeken lezen deed ik sowieso al met liefde :)
@Inge1990
De roep van boeken is inderdaad sterk.. Altijd als ik naar een kringloopwinkel ga, dan kan het niet anders dan dat ik een stapeltje boeken meeneem. Hoe hard ik ook mijn best doe om de roep der boeken te weerstaan, haha

dan is een bookcrossmeeting vast ook iets voor jou! Boeken in overvloed, en wij zijn er ook :-)

Ik zeg meeting in Utrecht centraal! Lekker centraal ;)

Zal ik eens een balletje opgooien bij de bistrot?

Ja leuk!

Ik zeg meeting in Utrecht centraal! Lekker centraal ;)

goed plan :-)

Graag!

Moeilijk is dat soms he, om te denken, cool boek! Ga ik hem meenemen, ga ik het niet doen, gun ik hem een ander? Zeker met erg veel boeken in de kast is het soms een lastige beslissing, want de roep van nieuwe boeken is altijd sterk ;)

Dus ik ga straks met een deel (49 boeken) naar Utrecht om ze beneden te zetten. Als ik er aan denk zal ik ook even snel boven kijken hoe die kast eruit ziet :)

De kast beneden was ernstig leeg. mijn twee bigshoppers geven waarschijnlijk maar even respijt.

De kast boven was aardig gevuld, en ik heb het idee dat deze ook redelijk gevuld blijft. Hij staat natuurlijk ook wat minder in de loop als die beneden.

In totaal zag ik 4 bookcross boeken waar ik de nummers niet van heb opgeschreven.

On Mon, Feb 25, 2019 at 1:53 PM Pan van der, Quentin QELM <quentin.vanderpan@nsstations.nl> wrote:

Beste Robert,

Van 23 tot 31 maart is het weer Boekenweek in Nederland. Tijdens die periode geven we op het station extra aandacht aan onze beide Stationsboekwissels.

Beide kasten blijven op hun eigen plek staan (naast piano én op 1e etage).

De kast bij de piano zal omringd worden door een soort huiskamersetting. Deze hebben we eerder gebruikt tijdens de gedichtendag (o.a. Chesterfield bank en Perzisch tapijt).

Op de verdieping komen NS-treinzitjes/krukjes te staan en er komen stickers met verwijzing op de glazen balustrade.

Dit alles zal extra aandacht vestigen op onze Stationsboekwissels. Hierdoor verwachten we een grotere โ€˜runโ€™ op de boeken. Nu hebben we zelf al gezorgd, dat de kast vaker bijgevuld wordt in die week, maar tevens wil ik de Bookcrossers vragen om een extra oogje in het zeil te houden en eventueel nog boeken te brengen. Wellicht een oproepje via het forum?

Verder geen bijzonderheden, maar dan ben je in elk geval vast op de hoogte.

Met vriendelijke groet; Kind regards,

Quentin van der Pan
Accountmanager Concessies

Het is dat het vrij dicht bij de meet zit in Oss.

Maar anders iemand interesse in een minimeet in de avonduren?

dan is een bookcrossmeeting vast ook iets voor jou! Boeken in overvloed, en wij zijn er ook :-)

Lijkt me leuk! (en een beetje eng)

Ik beloof niet te bijten

Dat is afhankelijk van de dag en het tijdstip. Ik kom in de meeste weken op dinsdag, woensdag en vrijdag over Utrecht. Op woensdag ben ik er om half vier en moet ik overstappen, op de andere dagen ben ik er meestal een uur later. Maw: als de meet min of meer daarop aansluit dan sluit ik ook aan.

Boven, bij de iets meer gevulde maar toch vrij lege boekenkast. Dit keer met een kleinere AH-tas. Schijtebroek dat ik ben durfde ik niets te zeggen. Lange jas vanwege het weer ingeruild voor een korte bruinleren jas. Zelfde puntschoenen. Altijd die puntschoenen. ๐Ÿ™„

Zucht.

Boven, bij de iets meer gevulde maar toch vrij lege boekenkast. Dit keer met een kleinere AH-tas. Schijtebroek dat ik ben durfde ik niets te zeggen. Lange jas vanwege het weer ingeruild voor een korte bruinleren jas. Zelfde puntschoenen. Altijd die puntschoenen. ๐Ÿ™„

Zucht.

๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚zo grappig geschreven.

Beneden bij de Boekwissel durft hij niet. Te druk.

Zucht.

Dat denk ik ook. Bovendien ligt daar niet heel veel om te roven. Boven een paar post-its plakken: Aan meneer met krulletjes, bril, leren jas en puntschoenen: probeer het anders beneden even, dat is spannender. ๐Ÿ˜‚

Zucht.

Dat denk ik ook. Bovendien ligt daar niet heel veel om te roven. Boven een paar post-its plakken: Aan meneer met krulletjes, bril, leren jas en puntschoenen: probeer het anders beneden even, dat is spannender. ๐Ÿ˜‚

ik ben er brutaal genoeg voor om het vanavond te doen hoor :)

Zucht.

ik ben er brutaal genoeg voor om het vanavond te doen hoor :)

Hahaha. Ik zie het je inderdaad doen! :-p

ik ben mogelijk wat voorspelbaar.

ik ben mogelijk wat voorspelbaar.

Och. Ik zou zeggen: betrouwbaar. ๐Ÿ˜‰

dat zou ook kunnen, klinkt in ieder geval gezelliger..
Alsof ik een labrador ben :P

*aai*

*aai*

Pas op hoor. Straks bijt ze. Ze maakt Frankensteinmuizen, een alter ego van schattig uitziende labrador wil niet zeggen dat er geen hapje moem gegeten wordt. Just saying. ๐Ÿ˜‚

Ik had beloofd niet te bijten! En mijn Frankenstein muizen zijn heel lief

Ik had beloofd niet te bijten! En mijn Frankenstein muizen zijn heel lief

Dat zou ik ook zeggen. ๐Ÿ˜˜

Ik zag Nederlandse, Duitse, Italiaanse een Poolse boeken.

Ik had afgesproken op het station en stond beneden bij de boekwissel/piano te wachten, wat heen en weer drentelend vanwege de kou (nieuw waaistation) en toen kwam 'hij'... Zonder tas viel me op. Ik zag hem wel, maar stond meer op te letten of mijn man er al aankwam dan op wat hij aan het doen was. Heen en weer drentelend natuurlijk, vanwege de kou. Blijkbaar voelde hij zich bekeken, want toen hij wegliep keek hij me aan en zei in het voorbijgaan "wel alles goed in de gaten houden hè" en liep vlug door. Ook een held. Haha. Meer held dan ik, want hij zei in ieder geval iets. Wel typisch dat ik hem echt niet in de gaten stond te houden, maar blijkbaar krijgt hij de kriebels van me. ๐Ÿ˜‚

De kast beneden stond trouwens zeker niet vol meer, weinig mooie boeken ook. Er was wel een dame die vier Engelstalige boeken in de kast kwam zetten, die waren wel nog er netjes.

hahahahahaha blijkt toch maar weer dat je geen held hoeft te zijn om iets te veranderen.

Dit keer maar 1 bigshopper, ik heb er nog niet meer geregistreerd :)

En ik heb er een paar apart gehouden voor de meeting in Oss/minimeet Utrecht.

โ€ฆ. met een tasje boeken voor de boekwissel!

Fijn! Hoorde van een vriendin dat hij dit weekend erg leeg was ๐Ÿ˜…

Ik heb een stapeltje boeken neergelegd. Verder was de kast aardig leeg, alle boeken lagen plat en dan was er alsnog plek voor meer. In die paar minuten dat ik er was, was er in ieder geval wel genoeg belangstelling van andere mensen.

Afgelopen week waren er ook veel mensen aan het kijken, dus de belangstelling is er wel.

i
Ik heb een stapeltje boeken neergelegd. Verder was de kast aardig leeg, alle boeken lagen plat en dan was er alsnog plek voor meer. In die paar minuten dat ik er was, was er in ieder geval wel genoeg belangstelling van andere mensen.

Leuk he, zo veel andere mensen die lezen!

Heerlijk inderdaad, het valt me op dat er sowieso erg veel belangstelling is voor de kasten :)

Komende zaterdag ga ik shoppen, en dat doe ik deze keer dan mooi in Utrecht, zodat ik mooi met de start van de boekenweek een tas boeken die kant op kan brengen.

Snel even bij de overstap van de bus.

Het was er bijzonder leeg. Alle boeken lagen en dan nog lege plekken. Ik begin me af te vragen of het wel haalbaar is om twee (vier met de Kinderboeken kasten) kasten aan te blijven vullen. Er is nogal wat ruimte in de kasten om te vullen.

Ben je ook boven wezen kijken?

Ik merk namelijk wel dat het beneden ontzettend snel loopt, en dat hij dan boven nog vrij vol is...

Mijn hoop is vooral dat er steeds meer mensen boeken die kant op brengen en niet alleen maar de boeken mee nemen...

Nee, had twee tassen meegenomen op snel de kast in te werpen tijdens mijn overstap van de bus. ๐Ÿ˜‰

Dat heb ik inderdaad ook meestal hoor, maar de keren dat ik er de tijd voor neem, is hij beneden heel leeg en boven eigenlijk zeer goed gevuld..

Als dat zaterdag ook is, dan denk ik dat ik het even aan ga geven bij de stationsmanager, zodat ze eventueel af en toe wat boeken van boven naar beneden kunnen verplaatsen.

Ik ben weer thuis (heel gedoe om thuis te komen nu, vanaf CS moeten lopen) en ben op CS even naar boven geweest. Daar was de kast ook erg leeg. Op de bovenste plank stonden wel een rits oude Engelstalige pockets, maar die staan er al een tijdje.

Beneden waren veel van mijn boeken alweer uit de kast verdwenen.

Ja dat geloof ik best! Hoe was de sfeer in Utrecht, gespannen of viel het mee?

Het was er heel rustig. Op CS veel zwaar bewapende agenten met helmen en hesjes. Aan één van hen gevraagd of het wijs was om verder naar huis te lopen aangezien er geen bussen meer reden. Mijn kant op was het wel veilig.

Naar Utrecht kreeg ik een lift van een onbekende mevrouw. Ik stond bij de bushalte in de Bilt toen de bussen ineens niet meer reden. Ze heeft me zelfs een heel stuk verder gebracht, NS hoofdkantoor, dan waar ze zelf moest zijn. Zo lief.

wat lief! En wat fijn dat op deze manier ook de mooie en lieve en behulpzame kant van mensen naar boven komt :)

Ja echt. Fijn om dat te ervaren.

Bij de kast beneden.

Het was erg druk op Utrecht Centraal, mede ook vanwege de DCC. De tijdelijke huiskamer setting ziet er ontzettend leuk uit, met fijne stoelen en een kleed.

De kast beneden was ernstig leeg, de boeken lagen plat en er was nog meer dan voldoende ruimte om boeken erbij te leggen.

Ik heb er 1 bigshopper boeken tussen gezet.

Hopelijk helpt onze meeting vandaag om de kast lekker te vullen :)

Ik vermoed van wel inderdaad ;)

om 2 tassen te brengen voor ik naar Den Haag en Amstelveen vertrok.

De kast beneden was redelijk leeg, de boeken lagen plat, maar er was dan wel voldoende plek voor boeken.
Er stond 1 ouder BC boek van mij, wat weer terug is als ik het zo kon zien (hij is namelijk weg geweest)
Boven ben ik niet geweest.

ga ik naar blijdorp met de trein, dus dan kom ik waarschijnlijk langs Utrecht Centraal.
Als ik tijd heb ga ik even langs om te kijken hoe hij erbij staat, maar veel boeken zal ik er niet brengen deze keer.

Zondag heb ik, terugkomende van de meeting in Soest, twee tassen wisselboeken uit de OBCZ beneden in de kast gezet. Dat was ook ernstig nodig. Alles lag plat en er was nog veel lege ruimte op de planken. Ik ben nog even boven gaan kijken en daar was het precies zo. Leeg, zelfs de kinderboekenkast. Hopelijk deze week ergens aanvulling vanuit de NS. Helaas kan ik vrijdag niet naar CS komen.

ik kom donderdagochtend langs met een klein tasje met +/- 9 boeken.

ik kom donderdagochtend langs met een klein tasje met +/- 9 boeken.

Ik ben vanavond even op Utrecht station en kan misschien wat neerzetten.
Waar is deze kast? Dat scheelt straks een hoop zoeken, want ik ben al een tijdje niet op Utrecht geweest en heb niet veel tijd.

er staat een kast boven tussen cafe centraal en de bistrot, en er staat er 1 bij de uitgang van het station bij hoog catharijne (trap richting de bussen) daar staat ook de piano.

Beide zijn buiten de poortjes.

er staat een kast boven tussen cafe centraal en de bistrot, en er staat er 1 bij de uitgang van het station bij hoog catharijne (trap richting de bussen) daar staat ook de piano.

Beide zijn buiten de poortjes.

Bedankt voor de info, dat moest lukken!

En ben van plan dan wat boeken mee te nemen. Niet heel veel, want ik ben door mโ€™n rug gegaan, maar toch... :)

De ene was helemaal overgenomen door kinderzwerfboek met iets van 10 kinderzwerfboeken, de tweede bevatte alleen DVD's en de derde bij de piano had alleen liggende boeken.

oei goed leeg dus...

Ik heb dankzij smitjes wel boeken die erheen kunnen maar momenteel ontbreekt het mij aan energie en tijd om die kant op te gaan.

Ik zal ze in de auto zetten, misschien dat ik morgen of zaterdag op de terugweg nog die kant op kan gaan.

De ene was helemaal overgenomen door kinderzwerfboek met iets van 10 kinderzwerfboeken, de tweede bevatte alleen DVD's en de derde bij de piano had alleen liggende boeken.

Ik had gisteren, begin van de middag, nog 10 prachtige boeken neergezet in de kast bij de piano. Die zijn natuurlijk weer de kast uitgevlogen. ;-)

In Utrecht is het momenteel Duurzame Week. In het kader daarvan heeft NS Stations een Pop-Up winkel ingericht. De Stationsboekwissel van de verdieping is daarin geplaatst en blijft tot eind van de maand daar staan. De boekenkast bij de piano blijft gewoon staan, want die wordt het meest bezocht.
Ik mocht er wat over vertellen voor een Instagram-vlog. Hier heb ik #bookcrossing laten gebruiken om de vrijwilligers er ook bij te betrekken. Want zonder jullie geen aanvulling en geen nette kast. Dus nogmaals dank, mede namens NS Stations.

Hierbij een link naar de vlog:
https://www.instagram.com/---/By4-cj3lHJC/?...

Groeten Quentin van der Pan
ambassadeur van de Stationsboekwissel :-)

Groeten Quentin van der Pan

Heee Quentin! ๐Ÿ‘‹

Leuk filmpje! Ik heb het ook gedeeld op de facebook-pagina van onze Minibieb.

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.