stationswissel Utrecht Centraal

Forum » Dutch - Nederlands » Parent Thread | Refresh | Search

Sort Options 

Boven, bij de iets meer gevulde maar toch vrij lege boekenkast. Dit keer met een kleinere AH-tas. Schijtebroek dat ik ben durfde ik niets te zeggen. Lange jas vanwege het weer ingeruild voor een korte bruinleren jas. Zelfde puntschoenen. Altijd die puntschoenen. ๐Ÿ™„

Zucht.

Complete Thread
met 2 tassen.

Maar aangezien ik mezelf ontfermt heb over de Engelstalige boeken die na Castricum zijn overgebleven, kan ik 2 tassen Engels die kant op sleuren, of mengen met Nederlands (1:1)

Wat zouden jullie doen?
Zelf denk ik dat een mengsel beter is :)

Ik zou kiezen voor een mengsel, misschien leest niet iedereen even vlot Engels?

nee mijn gedachte ook waarom ik een mensgel wilde brengen.
Ach ga ik gewoon later nog een keer :)

MMMaartje 9 mos ago
Mee eens
Ik denk ook dat een mengsel het beste is.

Ik ga misschien morgen, en neem dan ook zoveel mogelijk mee.

en de kast bij de piano was heel zielig heel erg leeg.

Mijn 2 bigshoppers deden niet zoveel...
Als ik binnenkort weer tijd heb ga ik weer die kant op met de andere tas Engelse boeken en nog een tas van Smitjes met Nederlandse boeken.

En vervolgens ook via utrecht CS om een tas af te leveren ...
:)

leuk!
Ik heb besloten maandag te gaan, omdat dan het zomer rooster van de sportschool in gaat en ik toch niet direct na werk kan gaan sporten ;)

Dit weekend ga ik eens even twee tassen klaar maken ervoor :)

Voor het boek Other Peopleโ€™s Children van Joanna Trollope dat je uit Castricum meegenomen had. Ik ga kijken of je het zelf al gemeld heb in de andere draad.

gooit met een zwieper bookcross-boeken terug in de kast. ๐Ÿ‘๐Ÿคฃ

jammer dat er weer geroofd wordt, maar jeej, duidelijk labelen heeft dus echt zin :D

๐Ÿ™„

Haha. Gelukkig gooit hij ze wel terug in de kast. Flink blijven labelen en beschrijven dus, het heeft echt zin. :-)

Ik ga straks met een koffertje vol goed gestickerde boeken naar de boekwissel.

Ik ook. Maar dan een tas๐Ÿ˜Š

Vanochtend rond half tien 23! Engelstalige boeken in de kast gezet en om vier uur op de terugweg lag er nog maar 1tje ervan.

Ik laat zo nog eens 20 boeken achter in de kast, ditmaal grotendeels Nederlandstalig. Op de terugweg eens zien hoeveel er daarvan dan nog liggen. ;-)

Leuk leuk Leuk!

Ik zal binnenkort ook weer eens een boekendump daar doen

Yes. Dan meeten? Ik heb hier nog de hele Shannara serie voor je liggen.

Er lagen daarnet een hele hoop andere BC boeken, ook enorme non-fictie knoeperds. En een hele zwerm 50-plussers die druk in de weer waren met het kijken of er wat tussen zat voor hen. ๐Ÿ˜…

Is goed, maar dan moet ik er even meer tijd voor uitrekken.

uitrekken.

LOL :-)

uitrekken.

LOL :-)

Kun je mij dat dan ook leren? :-D

Ik heb de handigheid er nog niet in, zodra ik dat wel heb laat ik het weten

Ik heb de handigheid er nog niet in, zodra ik dat wel heb laat ik het weten

Thanks ๐Ÿ˜„

Is goed, maar dan moet ik er even meer tijd voor uitrekken.

Sure. Geef maar een digitale gil. ๐Ÿ˜‰

wingAylaMeywing 7 mos ago
Bizar
Op de terugweg, voor ik de AH indook, in de gauwigheid 6 niet geregistreerde non-fictie boeken in de kast gegooid. Na de boodschappen iets meer tijd om de zaak eens goed te bekijken. Er lag nog 1 van mijn 6 non-fictie boeken in de kast (kwartier later) en welgeteld nog maar 5 BC boeken en van die vijf nog maar eentje van mijzelf. Alles lag plat op de planken met ruimte over. Echt bizar. Zo snel!

wingInge1990wing 7 mos ago
RE: Bizar
Wauw dat is inderdaad erg snel.

Ik ga 2 tassen klaar maken en maandag die kant op, eerder heb ik helaas geen tijd..

Zouden ze wel goed terecht komen of zouden ze geroofd worden?
Of de oudere boeken zelfs weggegooid? Ik heb wel eens melding gehad van boeken die ik daar achter gelaten had die gered waren uit de prullenbak

wingjanna2wing 7 mos ago
Gisteren
Ik heb gisteren de inhoud van een koffertje neergelegd rond 11.00 uur. Helaas geen mogelijkheid om te controleren, want mijn terugreis liep anders. Als ik de berichten van AylaMey lees wordt alles bijzonder snel meegenomen door heel veel mensen of er wordt inderdaad geroofd. Eigenlijk ben ik bang voor dat laatste. Maakt dat mijn animo om de boekwisselte bevoorraden minder wordt, helaas...โ€ฆ..

Ik ga graag uit van het positieve, het is een heel druk station, en altijd als ik boeken ga brengen staan er 5/6 mensen te snuffelen. Ook al mensen intens gelukkig gezien met een vangst, dus ik blijf persoonlijk wel bevoorraden want krijg ook wel vangstmeldingen.
En bij in het wild release is het ook altijd maar weer duimen.

dus ik blijf persoonlijk wel bevoorraden want krijg ook wel vangstmeldingen. En bij in het wild release is het ook altijd maar weer duimen.

Ik blijf ook nog wel doorgaan, maar ik twijfel soms en dat mag :-)

Natuurlijk! We zijn natuurlijk ook helemaal niet verplicht om het te bevoorraden... en ik zie gelukkig ook wel eens niet crossers daar boeken brengen, dus dat scheelt.

Ik vind het vooral altijd een fijne plek voor mijn Engelse boeken, omdat er veel forenzen en veel studenten komen :)

Natuurlijk! We zijn natuurlijk ook helemaal niet verplicht om het te bevoorraden... en ik zie gelukkig ook wel eens niet crossers daar boeken brengen, dus dat scheelt.

Ik vind het vooral altijd een fijne plek voor mijn Engelse boeken, omdat er veel forenzen en veel studenten komen :)

krijg je ook wel eens meldingen??

ik heb zeker al wel meldingen gehad. dus dat maakt het extra leuk :)

Zeker niet van alles, maar wel al van meer als dat ik gehad heb van vele andere plekken om te releasen. ik krijg bijvoorbeeld van de AH hier ook niet zo veel meldingen.

Ik zag maar één Bookcrossing boek.

om er maandag 2 tassen boeken heen te brengen, maar werk gooide roet in het eten.

Nu twijfel ik of ik het morgen of zaterdag ga doen. Maar ik denk dat ik het morgen ga doen, kan ik ook even naar de ikea om lijsten te kopen.

weer een tas Engelse en een tas Nederlandstalig.

En ik ben de volgende tas alweer aan het vullen, wat vrij vlot gaat, aangezien ik momenteel nogal veel lees ;)

Reisde de laatste tijd toevallig veel via Utrecht, dus vandaar dat ik de wissel drie keer aangevuld heb. Gisteren was het gezellig druk met mensen die lekker aan het snuffelen waren. Leuk om te zien.

jaaa dat doet mij ook altijd goed. Er staan er vaak ook veel te snuffelen als ik boeken ga brengen. Geeft een mens moed ;)

De keren dat ik er langs geweest ben om boeken te brengen was de boekenkast beneden aardig leeg.
Misschien weer een idee om een meeting te houden?

Haha, met de kinderboekenweek flink veel boeken neergezet blijkbaar. De kinderboeken kasten staan werkelijk propvol. ๐Ÿ˜„

Heb een rijtje in de kast gezet. Er waren geen bookcrossboeken te bekennen. En het gaat ook echt als een malle. Echt bizar :O

Echt he! Ik had er donderdag nog stuk of 10 neer gezet

Echt he! Ik had er donderdag nog stuk of 10 neer gezet

helaas nog geen meldingen....jij al wel?

Nee helaas ook nog niet

En een stapel franse boeken neergezet.
Er was best wat te kiezen in beide kasten, maar het was wel een beetje een rommeltje...

Dat is wel geweldig op zich!

natuurlijk mét een tas boeken!

Was wel nodig, Er lag wel wat, maar niet heel veel.

Het vliegt de kast ook uit, ik kan er niet tegen op lezen en releasen ๐Ÿ˜…

Ook ik ben langs geweest, ik heb boven een klein stapeltje Franse boeken en een aantal Nederlandse boeken neergezet.

Ik kwam toevallig een klein artikeltje tegen over de Boekspot in Hoog Catharijne.

https://www.findingdutchland.com/italian-education-tim-parks/

Op deze na:
https://www.bookcrossing.com/---/14195948
Na 3 jaar weer opgedoken.

Oei, tijd om er binnenkort weer boeken te gaan brengen dus

Ik heb gisteren nog een klein stapeltje geregistreerd. De laatste BC- boeken in huis. Die zal ik er eerdaags neerzetten, maar dat zet natuurlijk geen zoden aan de dijk. ๐Ÿ˜‰

Op deze na:

Dat is echt leuk. Het blijft dus echt een reizend boek. Zoek jij altijd de boeken op die er liggen?

Nee, toevallig nu 2x. Alleen als het een enkel exemplaar is dat er ligt. En als ik het idee heb dat het al langer in omloop is, meestal een ouder boek. Verdient een journal๐Ÿ˜Š Daarom lag deze ook eenzaam in een lege kast, niet erg gewild denk ik.

Op deze na:

Dat is echt leuk. Het blijft dus echt een reizend boek. Zoek jij altijd de boeken op die er liggen?

Ik doe dat vaak wel en kijk dan of ze er al lang geleden zijn neergelegd, of van een andere plek komen, en als dat zo is dan maak ik een journal entry dat ik het in de wissel heb gevonden en het er nog ligt.

Vanmorgen nog 6 boeken gebracht. Druppel op een gloeiende plaat. Maar alle kleine beetjes helpen. ๐Ÿ™‚๐Ÿ“š
Elke keer als ik naar Utrecht ga, neem ik een paar boeken mee voor de boekspot.

miekster 4 mos ago
Vandaag.
Even snel gekeken, circa 40 boeken. Veel Frans. 50/50 met kwaliteit, 1 bc boek gespot.

Later nog even gekeken en was er net een jongeman de bovenste plank aan het bevoorraden met een half metertje....

dus dan neem ik twee opvouwbare tasjes mee om te legen bij de wissel :)

Geen grote tassen zoals normaal, omdat ik dan met die tassen rondloop.. Niet optimaal

want ik ben de tas met boeken die ik vandaag had willen brengen vergeten mee te nemen...

want ik ben de tas met boeken die ik vandaag had willen brengen vergeten mee te nemen...

ach, dat kan gebeuren toch?

zeker, ga ik gewoon nog een keer, maar dan met meer boeken :)

Wat lief klinkt dat, domme doos... (Ik zeg wel ergere dingen tegen mezelf als ik wat vergeet - 'loempe trien' is dan nog het minst erge, op 't niveau van 'stoemme geit'). Ga proberen deze uitdrukking 'er in te houden'.

Gekheid, stokje: zo erg is het toch niet! Geen doos, niet dom. Gewoon, menselijk!

(Ik zeg wel ergere dingen tegen mezelf als ik wat vergeet - 'loempe trien' is dan nog het minst erge, op 't niveau van 'stoemme geit').

Ik gebruik 'sufkip'.

Ik gebruik 'sufkip'.

Klinkt ook goed. Als ik een beetje te snel te boos ben, noem ik mezelf 'plofkip'. ๐Ÿ™ƒ

ow ja, sufkip, domme doos, lompe koe ik ben er erg goed in :P

Hè, niet zo streng voor jezelf zijn.
Er komt altijd weer een volgende keer.
Geniet van het concert want daar ging je voor.
Als ik iets verkeerd doe zeg ik altijd: "Bijna goed".

omdat ik bij Disney on Ice moest zijn. Ik had niet veel tijd om mijn tassen te legen want ik was te laat, maar de kast stond echt super vol. Iemand wilde volgens mij van zijn lee child collectie af, want de bovenste plank bevatte minimaal een boek of 20 van deze schrijver :P

Een deel bookcross boeken gebracht en een deel ongeregistreerd van mijn vrijwilligerswerk, waaronder Russische boeken (of een taal in het cyrillisch schrift in ieder geval). Hopelijk vinden ze daar een nieuwe lezer.

en de kast was goed leeg.
Op de terugweg was een groot deel van mijn boeken al weer weg, en had er nog iemand boeken gebracht. Daar heb ik er 1 hele mooie meegenomen om te registeren en weer terug te brengen.

Maar het was nog steeds vrij leeg ;)
Binnenkort nog maar eens een flinke tas brengen.

Als ik weer eens in Nederland kom reis ik meestal enkele malen via Utrecht Station.
Ik heb daar enkele malen een boek losgelaten, zomaar ergens.
Ik zou het leuk vinden om de volgende keer (weet nog niet wanneer) de boekenkast te vinden!

Er zijn er twee:

https://www.bookcrossing.com/---/842611
StationsBoekWissel boven
Te vinden naast Bistrot Centraal op de bovenverdieping van de stationshal van station Utrecht Centraal.

https://www.bookcrossing.com/---/845906
StationsBoekWissel beneden
Deze BoekWissel is te vinden naast de piano, buiten de poortjes, aan de Hoog Catharijne-kant van station Utrecht Centraal.

Fijn, Bedankt Moem!

... om een paar boeken daar te deponeren. Dit keer een voorraadje boeken die niet bij BC geregistreerd zijn (Op 2 BC boeken na). Boekenkast beneden was akelig leeg, en boven stonden nog een aantal boeken.
Gelukkig komt mijn stiefmoeder binnenkort weer met een paar dozen boeken aanzetten... dus ik wil in de komende maanden nog een paar tassen boeken gaan brengen

Ik was er vorige week vrijdag inderdaad, ook met een tasje boeken, en de vrijdag ervoor ook, maar hij blijft akelig leeg inderdaad, zeker beneden.

Ik heb wel nog 3 tassen klaar staan die er zo heen mogen van mij, maar ik moet nog even tijd vinden om er daadwerkelijk heen te gaan.

Anders weer een minimeet organiseren?

Ik was er vorige week vrijdag inderdaad, ook met een tasje boeken, en de vrijdag ervoor ook, maar hij blijft akelig leeg inderdaad, zeker beneden.

Dat is ook wel toeval, toen ik er was begin dit jaar was de kast best wel vol!

als ik toch langs Utrecht reis. En over een week weer. Boeken genoeg hier, een familielid doet al zijn papieren boeken weg!

oei dat is dus flink aan de bak met registreren en labelen!

oei dat is dus flink aan de bak met registreren en labelen!

Yep... héél naar. ๐Ÿ˜‰
Gelukkig komen ze met redelijke porties tegelijk, gisteren kreeg ik een beschaafd doosje mee met vooral veel Maigretjes.

Idem :-)

Idem :-)

:-)

:-)

Een rijtje ongeregistreerde boeken in de kast bij de piano beneden gezet.

ik had geen boeken bij me, maar hij was ernstig leeg!

Vrijdag ga ik met 2 bigshoppers die kant op na mijn werk, Even snel de auto in de garage van HC zetten, boeken droppen en door naar de volgende afspraak :)

Ik heb nog een doos met boeken staan die nog geregistreerd moet worden, dus ik denk dat ik begin of midden februari nog een keer ga :)

op de heenreis tijdens de overstap even een tasje legen!

Na de mini meeting.
Ik ben gisteren al een aantal boeken wezen brengen, en volgens mij heb ik nu ook onze "boekspotrover" zien staan (bruine krullen en bruine leren jas, kon z'n gezicht helaas niet goed zien).
Ben benieuwd of die boeken er nog staan. :)

omdat veel mensen aangeraden word om thuis te werken.
Ik heb dat bericht nog niet gekregen en ga daarom dinsdag met twee flinke tassen richting de wissel.

Donderdag ben ik als het meezit ook daar, en ik heb nog best wat boeken heb liggen om te registreren zal ik tegen die tijd ook weer een tasje meenemen. Zaterdag ga ik naar museum als die dan nog open is, dus zal ik weer een tasje vol brengen.

Hé, leuk. Ik wil dinsdag ook wel wat komen brengen, maar dan moeten we op afstand naar elkaar zwaaien. Het is namelijk best twijfelachtig of ik virusvrij ben. Ik kuch standaard, niets nieuws onder de zon, maar manlief is wel al een paar dagen thuis omdat hij echt niet lekker is. Ik ben ook niet echt welkom op mijn vrijwilligerswerk.
Ik voel me gewoon normaal, ik nies niet, heb geen druipneus en kuch in mijn elleboog.

Haha. Ik heb trouwens echt wel last van hoestschaamte. Inhouden maakt het alleen maar moeilijker om niet te hoesten.

Er staan hier wel een boel boeken die ik morgen zou kunnen registreren om dinsdag de deur uit te gaan. :-)

Nou ja, ik zal erover nadenken. Misschien voel ik me morgen wel ineens minder. Ya never know.

Puur omdat ze dan uit mijn huis zijn ;)

Vermoed niet dat ze heel snel zullen lopen nu, maar goed, ik heb nu al 3 tassen klaar staan om weg te gaan, dus morgen ga ik 2 tassen brengen, en dan later nog een keer.

Ik heb inmiddels ook stapels klaar staan, doe niets anders dan boeken opruimen, uitzoeken en vervolgens registreren. De boekwissel zal goed bevoorraad worden de aankomende tijd. Maar door mij momenteel niet aangezien ik het niet correct vind nu met de trein te reizen.

nee snap ik inderdaad. Zo lang ik nog naar mijn werk kan en ik geen symptomen van verkoudheid, griep of anderszins heb ga ik vanuit mijn werk even snel met de auto die kant op om te brengen. Zet mijn auto in de parkeergarage van HC en dan ben ik er zo, snel boeken droppen en weer terug.

Voor alle dappere dodo's die wel nog met de trein gaan, al zijn het er niet zo veel...

Ja, ik weet dat jij met de auto gaat, dan kan het wél natuurlijk. Ik ben blij dat je goed voor de boekwissel zorgt!

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.