Maar aangezien ik mezelf ontfermt heb over de Engelstalige boeken die na Castricum zijn overgebleven, kan ik 2 tassen Engels die kant op sleuren, of mengen met Nederlands (1:1)
Wat zouden jullie doen? Zelf denk ik dat een mengsel beter is :)
en de kast bij de piano was heel zielig heel erg leeg.
Mijn 2 bigshoppers deden niet zoveel... Als ik binnenkort weer tijd heb ga ik weer die kant op met de andere tas Engelse boeken en nog een tas van Smitjes met Nederlandse boeken.
Voor het boek Other People’s Children van Joanna Trollope dat je uit Castricum meegenomen had. Ik ga kijken of je het zelf al gemeld heb in de andere draad.
Yes. Dan meeten? Ik heb hier nog de hele Shannara serie voor je liggen.
Er lagen daarnet een hele hoop andere BC boeken, ook enorme non-fictie knoeperds. En een hele zwerm 50-plussers die druk in de weer waren met het kijken of er wat tussen zat voor hen. 😅
Op de terugweg, voor ik de AH indook, in de gauwigheid 6 niet geregistreerde non-fictie boeken in de kast gegooid. Na de boodschappen iets meer tijd om de zaak eens goed te bekijken. Er lag nog 1 van mijn 6 non-fictie boeken in de kast (kwartier later) en welgeteld nog maar 5 BC boeken en van die vijf nog maar eentje van mijzelf. Alles lag plat op de planken met ruimte over. Echt bizar. Zo snel!
Ik ga 2 tassen klaar maken en maandag die kant op, eerder heb ik helaas geen tijd..
Zouden ze wel goed terecht komen of zouden ze geroofd worden? Of de oudere boeken zelfs weggegooid? Ik heb wel eens melding gehad van boeken die ik daar achter gelaten had die gered waren uit de prullenbak
Ik heb gisteren de inhoud van een koffertje neergelegd rond 11.00 uur. Helaas geen mogelijkheid om te controleren, want mijn terugreis liep anders. Als ik de berichten van AylaMey lees wordt alles bijzonder snel meegenomen door heel veel mensen of er wordt inderdaad geroofd. Eigenlijk ben ik bang voor dat laatste. Maakt dat mijn animo om de boekwisselte bevoorraden minder wordt, helaas...…..
Ik ga graag uit van het positieve, het is een heel druk station, en altijd als ik boeken ga brengen staan er 5/6 mensen te snuffelen. Ook al mensen intens gelukkig gezien met een vangst, dus ik blijf persoonlijk wel bevoorraden want krijg ook wel vangstmeldingen. En bij in het wild release is het ook altijd maar weer duimen.
Natuurlijk! We zijn natuurlijk ook helemaal niet verplicht om het te bevoorraden... en ik zie gelukkig ook wel eens niet crossers daar boeken brengen, dus dat scheelt.
Ik vind het vooral altijd een fijne plek voor mijn Engelse boeken, omdat er veel forenzen en veel studenten komen :)
Natuurlijk! We zijn natuurlijk ook helemaal niet verplicht om het te bevoorraden... en ik zie gelukkig ook wel eens niet crossers daar boeken brengen, dus dat scheelt.
Ik vind het vooral altijd een fijne plek voor mijn Engelse boeken, omdat er veel forenzen en veel studenten komen :)
ik heb zeker al wel meldingen gehad. dus dat maakt het extra leuk :)
Zeker niet van alles, maar wel al van meer als dat ik gehad heb van vele andere plekken om te releasen. ik krijg bijvoorbeeld van de AH hier ook niet zo veel meldingen.
Reisde de laatste tijd toevallig veel via Utrecht, dus vandaar dat ik de wissel drie keer aangevuld heb. Gisteren was het gezellig druk met mensen die lekker aan het snuffelen waren. Leuk om te zien.
Ik heb gisteren nog een klein stapeltje geregistreerd. De laatste BC- boeken in huis. Die zal ik er eerdaags neerzetten, maar dat zet natuurlijk geen zoden aan de dijk. 😉
Nee, toevallig nu 2x. Alleen als het een enkel exemplaar is dat er ligt. En als ik het idee heb dat het al langer in omloop is, meestal een ouder boek. Verdient een journal😊 Daarom lag deze ook eenzaam in een lege kast, niet erg gewild denk ik.
Dat is echt leuk. Het blijft dus echt een reizend boek. Zoek jij altijd de boeken op die er liggen?
Ik doe dat vaak wel en kijk dan of ze er al lang geleden zijn neergelegd, of van een andere plek komen, en als dat zo is dan maak ik een journal entry dat ik het in de wissel heb gevonden en het er nog ligt.
Vanmorgen nog 6 boeken gebracht. Druppel op een gloeiende plaat. Maar alle kleine beetjes helpen. 🙂📚 Elke keer als ik naar Utrecht ga, neem ik een paar boeken mee voor de boekspot.
Wat lief klinkt dat, domme doos... (Ik zeg wel ergere dingen tegen mezelf als ik wat vergeet - 'loempe trien' is dan nog het minst erge, op 't niveau van 'stoemme geit'). Ga proberen deze uitdrukking 'er in te houden'.
Gekheid, stokje: zo erg is het toch niet! Geen doos, niet dom. Gewoon, menselijk!
Hè, niet zo streng voor jezelf zijn. Er komt altijd weer een volgende keer. Geniet van het concert want daar ging je voor. Als ik iets verkeerd doe zeg ik altijd: "Bijna goed".
omdat ik bij Disney on Ice moest zijn. Ik had niet veel tijd om mijn tassen te legen want ik was te laat, maar de kast stond echt super vol. Iemand wilde volgens mij van zijn lee child collectie af, want de bovenste plank bevatte minimaal een boek of 20 van deze schrijver :P
Een deel bookcross boeken gebracht en een deel ongeregistreerd van mijn vrijwilligerswerk, waaronder Russische boeken (of een taal in het cyrillisch schrift in ieder geval). Hopelijk vinden ze daar een nieuwe lezer.
en de kast was goed leeg. Op de terugweg was een groot deel van mijn boeken al weer weg, en had er nog iemand boeken gebracht. Daar heb ik er 1 hele mooie meegenomen om te registeren en weer terug te brengen.
Maar het was nog steeds vrij leeg ;) Binnenkort nog maar eens een flinke tas brengen.
Als ik weer eens in Nederland kom reis ik meestal enkele malen via Utrecht Station. Ik heb daar enkele malen een boek losgelaten, zomaar ergens. Ik zou het leuk vinden om de volgende keer (weet nog niet wanneer) de boekenkast te vinden!
https://www.bookcrossing.com/---/842611 StationsBoekWissel boven Te vinden naast Bistrot Centraal op de bovenverdieping van de stationshal van station Utrecht Centraal.
https://www.bookcrossing.com/---/845906 StationsBoekWissel beneden Deze BoekWissel is te vinden naast de piano, buiten de poortjes, aan de Hoog Catharijne-kant van station Utrecht Centraal.
... om een paar boeken daar te deponeren. Dit keer een voorraadje boeken die niet bij BC geregistreerd zijn (Op 2 BC boeken na). Boekenkast beneden was akelig leeg, en boven stonden nog een aantal boeken. Gelukkig komt mijn stiefmoeder binnenkort weer met een paar dozen boeken aanzetten... dus ik wil in de komende maanden nog een paar tassen boeken gaan brengen
ik had geen boeken bij me, maar hij was ernstig leeg!
Vrijdag ga ik met 2 bigshoppers die kant op na mijn werk, Even snel de auto in de garage van HC zetten, boeken droppen en door naar de volgende afspraak :)
Ik heb nog een doos met boeken staan die nog geregistreerd moet worden, dus ik denk dat ik begin of midden februari nog een keer ga :)
Na de mini meeting. Ik ben gisteren al een aantal boeken wezen brengen, en volgens mij heb ik nu ook onze "boekspotrover" zien staan (bruine krullen en bruine leren jas, kon z'n gezicht helaas niet goed zien). Ben benieuwd of die boeken er nog staan. :)
omdat veel mensen aangeraden word om thuis te werken. Ik heb dat bericht nog niet gekregen en ga daarom dinsdag met twee flinke tassen richting de wissel.
Donderdag ben ik als het meezit ook daar, en ik heb nog best wat boeken heb liggen om te registreren zal ik tegen die tijd ook weer een tasje meenemen. Zaterdag ga ik naar museum als die dan nog open is, dus zal ik weer een tasje vol brengen.
Hé, leuk. Ik wil dinsdag ook wel wat komen brengen, maar dan moeten we op afstand naar elkaar zwaaien. Het is namelijk best twijfelachtig of ik virusvrij ben. Ik kuch standaard, niets nieuws onder de zon, maar manlief is wel al een paar dagen thuis omdat hij echt niet lekker is. Ik ben ook niet echt welkom op mijn vrijwilligerswerk. Ik voel me gewoon normaal, ik nies niet, heb geen druipneus en kuch in mijn elleboog.
Haha. Ik heb trouwens echt wel last van hoestschaamte. Inhouden maakt het alleen maar moeilijker om niet te hoesten.
Er staan hier wel een boel boeken die ik morgen zou kunnen registreren om dinsdag de deur uit te gaan. :-)
Nou ja, ik zal erover nadenken. Misschien voel ik me morgen wel ineens minder. Ya never know.
Vermoed niet dat ze heel snel zullen lopen nu, maar goed, ik heb nu al 3 tassen klaar staan om weg te gaan, dus morgen ga ik 2 tassen brengen, en dan later nog een keer.
Ik heb inmiddels ook stapels klaar staan, doe niets anders dan boeken opruimen, uitzoeken en vervolgens registreren. De boekwissel zal goed bevoorraad worden de aankomende tijd. Maar door mij momenteel niet aangezien ik het niet correct vind nu met de trein te reizen.
nee snap ik inderdaad. Zo lang ik nog naar mijn werk kan en ik geen symptomen van verkoudheid, griep of anderszins heb ga ik vanuit mijn werk even snel met de auto die kant op om te brengen. Zet mijn auto in de parkeergarage van HC en dan ben ik er zo, snel boeken droppen en weer terug.
Voor alle dappere dodo's die wel nog met de trein gaan, al zijn het er niet zo veel...
maar afgelopen vrijdag zijn AylaMey en ik naar de boekwissel gegaan met een stapeltje boeken (niet teveel, mij te warm om erg te slepen!)
Hij was eigenlijk verbazingwekkend goed gevuld, en lekker druk met mensen die snuffelde!
Wat een verschil was, 3 maanden terug was het compleet uitgestorven op utrecht centraal, gewoon eng bijna. Nu was het alweer een gezellige drukte, nog niet zo druk als normaal, maar zo ongeveer buiten de spits drukte in de spits.
Ik heb gister weer flink opgeruimd, dus ik vermoed dat er binnenkort weer een hoop boeken die kant op gaan :)
Fijn dat we allemaal weer langzaam ons leven op kunnen pakken en ook weer dit soort dingen kunnen doen. Ik vind het altijd heerlijk om de boekenkast in Utrecht een beetje aan te kunnen vullen.
Het was ook echt heerlijk om hem even te observeren met een ijskoffie in de handen.
Het viel me al op dat de boekenwissel zo leeg was op een gegeven moment. Toch weer eens mijn boekenkasten door om boeken daar neer te kunnen leggen dus ;-)
ja het zal nu weer veel sneller gaan nu er veel meer mensen ook voor hun werk weer gaan reizen. Ik heb nog een tas Engelstalig klaar staan, maar ben zelf momenteel verkouden, dus ik zit in thuis quarantaine voor mezelf ;)