Tikkertje Tag is....zieltogend - ENQUETE

Forum » Dutch - Nederlands | Refresh | Search

Sort Options 

Complete Thread
Ik vond het altijd een leuk spel: tikkertje tag, Je weet wel: iemand mag getikt worden met een boek van zijn of haar wenslijst. Kan jij diegene tikken, dan ben jij de volgende die getikt wordt.

Helaas is het spel zieltogend, op sterven na overleden. Mijn vraag is: zien jullie het zitten om dit spel nieuw leven in te blazen? Daarom heb ik wat vragen opgesteld.
1. Deed je wel eens mee aan Tikkertje Tag?
2. Wat zijn denk jij redenen dat het niet meer werkte?
3. Zou je willen dat het terug kwam?
4. Zijn er ideeën over een nieuwe vorm, die het spel laagdrempeliger kunnen maken?

Ik hoor graag van jullie!

Mijn ideeën over tikkertje tag:
- de portokosten zijn te hoog (kan misschien ondervangen worden door koeriers en overhandigen tijdens meetings)
- lastig om een boek te vinden (kan misschien ondervangen worden door ook bijvoorbeeld chocolade, thee en BC-benodigdheden te vragen_
- moeilijk om wensen te vervullen (ik grasduin nu zelf graag bij Betterworld books, deze site heeft veeeeeeel boeken en verstuurt gratis)

ik vond het altijd erg leuk om wensen te vervullen en wensen vervuld te krijgen maar snap het ook als het voor mensen teveel gedoe is of te kostbaar.

1. ik deed wel eens mee aan het spel
2. het teveel aan boeken hebben en de kosten van verzenden
3. als het terug komt, doe ik graag weer mee
4. iemand tikken en het boek bewaren tot je die persoon tegen komt op een meeting of als je de persoon meerdere keren hebt kunnen tikken om het dan te verzenden
5. ik hoop dat het weer terug komt, vond het altijd erg leuk

Ooit meegedaan, ook de internationale variant op het rabck forum.

De kosten lopen op, natuurlijk. Maar ik vond het enorm lastig om die wishlist te doorzoeken en te vergelijken met mijn boeken. Als er een automatische knop zou zijn vergelijk wishlist met beschikbare boeken, dat zou al heel wat schelen.

Ik denk (op dit moment) niet dat ik er terug met zou meedoen. Maar in mijn geval is dat omdat ik met tijdgebrek zit en een tripje naar het postkantoor wordt al snel opzij geschoven. Dan begin ik me te ergeren aan het feit dat ik enorm veel te laat iets opstuur en is het plezier er een beetje af. Een random rabck ligt me meer. (Geen deadlines.)

Ik deed hieraan altijd graag mee.
Portokosten maken het nu inderdaad - helaas - moeilijk voor velen.
Bewaren tot een meeting is inderdaad een optie en ja tikkertje tag mag van mij terugkomen!

Ik deed niet mee omdat ik:
- geen wishlist heb
- zelden een boek had van iemands anders wishlist
- de porto kosten aardig oplopen
- ik nooit op meetings kom.

Ik vond het altijd leuk om mee te lezen maar ik heb het eerlijk gezegd niet gemist.

En zou weer wel meedoen. Alleen zo s n keer per maand ofzo ... Weet niet of dat voldoende frequentie is ...

Het is ook wel nodig dat eventuele spelers hun wishlisten updaten en voldoende lang houden. Als de spelers maar drie boeken willen, bloedt het al snel dood...

met de internationale variant. Ik weet niet of ik eerder mee deed in de Nederlandse. Ik vind het overigens wel erg leuk om te doen. Waarom ik niet (meer) meedoe is o.a. dat het duur is (de internationale een stuk meer dan de NL'e trouwens), ik heb te weinig tijd (ik zou dan eens in de zoveel tijd meedoen), wishlists zijn te kort of niet up-to-date en daarnaast heb ik zelf meer Engelse dan NL'se boeken.
Het zou leuk zijn om het te kunnen behouden en ik sluit me aan bij de mening van anderen, doorgeven op meetings en dergelijke. Misschien ook de verplichting dat als niemand jou getagd heeft binnen 48 uur oid, dat je dan iets anders moet vragen, zoals thee, wings, chocolade etc..

Ik heb in het verleden wel meegedaan, maar op een gegeven moment werd ik te druk om nog regelmatig te kijken.

Geen idee, misschien gewoon doodgebloed. Dat gebeurt wel vaker met spelletjes op een gegeven moment. Ik herinner me dat dat bijvoorbeeld ook met de thrillerrelay zo is gegaan.

Weet ik niet zeker. Ik heb nog zoveel boeken liggen dat ik bang ben dat een boek uit dit spelletje onderop de grote himalaya aan nog te lezen boeken komt te liggen. En dat zou jammer zijn (ook al zijn het boeken van mijn wishlist).

4. Zijn er ideeën over een nieuwe vorm, die het spel laagdrempeliger kunnen maken?
Nee, ik heb niet zo direct een idee. Doorgeven op meetings / via koeriers is op zich een leuk idee, maar dan heb ik er in notime nog een stapeltje boeken bij waar ik aan moet denken. En daar heb ik op dit moment eerlijk gezegd niet zo'n zin in; ik probeer juist zoveel mogelijk de deur uit te krijgen (maar ja, dan komen de portokosten om de hoek kijken....).

Kortom: wat mij betreft hoeft het spelletje niet direct terug te komen. Ik vond het wel erg leuk, maar merk ook dat ik het niet heb gemist.

wingInge1990wing 2 mos ago
jaja
Heel erg sporadisch

voor mij was het de hoge portokosten en het feit dat ik zelf een lastige wishlist heb. Deze staat al niet op bookcrossing en meerendeel lees ik ook nog eens het liefste in het Engels. Dat maakt het voor veel mensen erg lastig om boeken voor mij te vinden. Dat doe ik ze liever niet aan ;)

Aan de ene kant wel, het is erg leuk. Maar ik heb wel moeite zelf al om boeken te vinden op wishlists. Ik heb nu eenmaal zelf meestal niet die boeken en meestal ook niet in het Nederlands.
Ik vind het idee van meegeven aan koerier of wachten tot meeting een goed idee, maar ik heb persoonlijk niet erg veel ruimte om dingen neer te leggen tot een meeting. Dat zou betekenen voor mij dat ik alleen mee kan doen rondom een meeting waar ik heen ga.

nope, zo een twee drie niet.

1. Ik heb nooit meegedaan, omdat ik eigenlijk zelf bijna geen wishlist heb en wat erop staat nou niet hetgene is wat zo snel hier circuleert. Voor mij persoonlijk weinig zin dus. Bovendien lees ik op heel traag niveau vaak, dus behoefte aan extra-ruimte-innemende boeken in mijn kast heb ik ook niet echt tot vlak voor het moment dat de boeken aan de beurt zouden moeten komen in de series.

2. Denk toch ook iets met het napluizen van wishlists en de verzendkosten.

3. Voor mij hoeft het niet.

4. Nee, eigenlijk niet, behalve de open deur van de porto-besparing. Dat zou voor mij alsnog geen reden zijn om mee te gaan doen. Zelf bewaar ik vaak boeken die op de wishlist van anderen staan en contacteer ze dan persoonlijk of ze die boeken nog graag willen hebben en hoe ze bij hen kunnen geraken. Werkt voor mij het beste.

Toen het spel net begon heb ik wel een paar keer meegedaan.

Voor mij werkte het niet omdat ik zelf een wishlist heb die volgens mij moeilijk te vervullen is. En de porto kosten lopen toch wel aardig op.

Ik keek af en toe nog wel eens en dat zou ik dan weer gaan doen. Maar ik zou niet regelmatig meedoen. Dus eigenlijk heb je aan mij niets.

Ik denk dat meenemen naar meetings, of bundelen tot je meer boeken voor een persoon hebt het wel laatdrempeliger maken. Maar voor mij zou dat niet per definitie betekenen dat ik meer mee ga spelen dan af en toe.

Ik deed altijd 'passief' mee. In de zin van dat ik de draadjes altijd volgde en mensen hun wishlists naploos, maar niet iemand heb kunnen tikken. (of net te laat was, omdat iemand anders dat dan al had gedaan). Volg nu ook nog steeds de draadjes op het RABCK forum, maar moet zeggen dat ik daar wel altijd hoop dat een Nederlands iemand meedoet, zodat de porto een beetje te overzien is.
Misschien te hoge porto voor sommigen? En ik merkte dat een bepaald groepje mensen elkaar steeds kon taggen. Wat natuurlijk heel fijn is voor de vaart van het spel, maar als je van hun verlanglijstje niets had, bleef het ook een beetje binnen dat cirkeltje.
JA!
Vind de suggestie die hier boven een keer genoemd werd, om ook andere wensen op te geven als je maar niet getikt wordt, een goede.

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.