10-11: Weersvoorspelling: goed leesweer! Wat lezen jullie??

Forum » Dutch - Nederlands | Refresh | Search

Sort Options 

Complete Thread
Ik las zelf "De Zusjes" uit van Lori Lansens, bijzondere roman over een Siamese tweeling die met de hoofden aan elkaar vast zitten. Inmiddels ook begonnen in "De vrouw met de vogelkop" van Inez van Dullemen.
Verder ligt er nog heel veel te wachten ………..

Everything Under, van Daisy Johnson. Ik moet even gaan doorlezen, want volgend weekend is de leesclub.

Over de Rozenoorlog. Erg ingewikkeld en lang. Inmiddels kan ik de verschillende Richards en Edwards, Elizabeths en Annes uit elkaar houden. Edward IV en de toekomstige Richard III zijn een tijdje geleden aangekomen in Texel en Walcheren en verblijven nu in ballingschap in Brugge bij Lodewijk van Gruuthuse. Hun zus was getrouwd met de hertog van Bourgondië die in de lage landen woonde; nu snap ik eindelijk alle advertentieteksten over Bourgondisch leven in Noord-Brabant/België!

Tussendoor ga ik het dwarsligger ringboleet (autocorrectisch voor ribbroek - ha ha - ringboek!!!) van ‘Wees onzichtbaar’ van Murat Isik lezen. Het probleem is, dat in vergelijking met een boek van meer dan 900 pagina`s, het zo onzichtbaar is. Mission accomplished, Meneer Isik!

bloedengel 4 mos ago
Oh
Ik ben dol op de rozenoorlogen. Die bestel ik. Dank !

bookguide 4 mos ago
RE: Oh
Je mag dit exemplaar hebben als ik het uit heb, hoor. Wel als je hersteld ben van de bevalling, want anders til je je een ongeluk!

Je mag dit exemplaar hebben als ik het uit heb, hoor. Wel als je hersteld ben van de bevalling, want anders til je je een ongeluk!

Dringt niet. In Castricum ofzo zou al prachtig zijn.

Zazoetje 4 mos ago
Walker
Patrick Conrad
Deze thriller gaat rond als Ray!
Leest vlot weg, geschreven met oog voor detail. Aanrader!

Gisteren sprakeloos uitgelezen. Heb aprilheks nog liggen ben op de helft, wel of niet uitlezen

Gisteren sprakeloos uitgelezen. Heb aprilheks nog liggen ben op de helft, wel of niet uitlezen

Ik vond het thema interessant en redelijk goed uitgewerkt. De dikte van het boek en de schrijfstijl maakten het al met al wel een zware dobber. Ik heb het wel uitgelezen.

is La relieuse du gué (=de boekbindster) van Anne Delaflotte Mehdevi. Eerder heb ik die al in het Nederlands gelezen, nu in het Frans, eigenlijk vooral omdat ik nieuwsgierig was naar de Franse vaktermen.

Vernon God Little heb ik net uitgelezen. Het vroeg wat doorzettingsvermogen en dat is meer dan ruimschoots beloond. Het laatste deel had vaart en was onvoorspelbaar.

Ik ga zo in de bieb kijken of ze keverboeken van Leonard hebben, de Keverjongen (die ik gisteren uit las) smaakt naar meer!

iart en was onvoorspelbaar.

Ik ga zo in de bieb kijken of ze keverboeken van Leonard hebben, de Keverjongen (die ik gisteren uit las) smaakt naar meer!

absoluut leuk. ik ga beginnen in de Keverhelden, deel 3

en een boek van Maeve Binchy, dat via mijn zus hier weer in huis belandde.
En een hele stapel tijdschriften, van alles en nog wat :-)

stond laatst in onze mini/tuinbieb, altijd leuk zijn columns.
In de tas, als dwarsligger: Péter Gárdos - Ochtendkoorts.
Op het nachtkastje een flinke stapel tijdschriften...

Ik heb het eerste boek van Mijn Woestijn / Dochter van de Nomaden van Waris Dirie uitgelezen. Het boek ligt nu even on hold, omdat twee boeken snel achter elkaar een beetje veel van hetzelfde wordt. Daarom heb ik nu de eetclub van Saskia Noort gepakt voor tussendoor.

Daarnaast lees ik nog steeds De laatste wens / Het zwaard van voorzienigheid van Andrzej Sapkowski. Zodra ik De laatste wens heb uitgelezen, gaat dit boek ook even on hold voor een fantasy tussendoortje.
EDIT: Dit tussendoortje is The Silver Chair van C.S. Lewis. Het een na laatste boek uit de Narnia serie

De krijtman van C.J. Tudor (een ringboek). Lijkt me nu al heel spannend, dus het is vast erg snel uit.

Ik vond wel, dat er dit keer erg veel personen en doden in voorkwamen. Verwarrend, en dan las ik het nog wel voor de tweede keer.

De ritten en wandelingen door Amsterdam die beschreven worden zijn wel altijd leuk, en dan zoekt Baantjer bij voorkeur de gekste straatnamen uit.

:)

Dus ik mag weer een boek grabbelen zo meteen.

Ik ben ook nog in Aleph bezig

prachtig verhaal! Nu ligt klaar: Mensen zonder uitstraling een debuutroman van Jente Posthuma.

Hervertelling van de Griekse mythen. Jeetje wat een lekkere jongens (en meiden) waren die Griekse goden, zeg! Sneden elkaars genitaliën eraf, aten hun kinderen op (ok, ok, braakten ze later ook weer levend uit). Toch leest het wel lekker weg :)

boeken tegelijk in hele mini stukjes. Thrillers of sensatie kunnen me nu niet bekoren. Spijkerschrift van Kader Abdolah wel, evenals de Frankrijktrilogie van Bart Van Loo en is bijna uit: 'an unquiet mind' van Kay Jamieson over haar levenslange gevecht met haar manische-depressiviteit.

nu aan het lezen: Marianne en Theo Hoogstraten - Kruisgang, een thriller.
O ja en gisteren De croton van Jos Vandeloo geregistreerd en meteen maar herlezen (blijven schitterende verhalen)!

uit te lezen. Ik was eerst gestopt vanwege de onsmakelijkheden, zoals ik in Het diner eerst gestopt was vanwege de onrechtvaardigheden. Maar dan begint de twijfel te knagen hoe het verder gaat, want het wordt wel erg mooi verteld.

Gelukkig worden de goede mannen gaandeweg het boek minder onsmakelijk, althans tot een draaglijk niveau, en wordt het verhaal steeds humoristischer, zij het met een droeve ondertoon.

ben benieuwd, nog nooit een boek van Bart Debbaut gelezen.

En wel omdat het het eerste boek is dat ik ooit in een leesclub ga bespreken, dus ik wil goed beslagen ten ijs komen. Verder is het absoluut geen straf; het is een mooi en interessant boek.

heb ik (treinreis heen en terug) Aanwezig van Jerzy Kosinski gelezen. Zo'n lekker boek! Een aanrader.

En ik ben blij te melden dat de bieb inderdaad de keverboeken van Leonard heeft. Inmiddels halverwege deel 2, de keverkoningin.

Ik heb De jongen in de sneeuw van Samuel Bjørk achter elkaar uitgelezen! Aanrader! Nu een nieuw boek kiezen.

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.