Boeken redden vanuit Turnhout :)

Forum » Dutch - Nederlands | Refresh | Search

Sort Options 

Complete Thread
Goeiemiddag, in de buurt wonende collega's.

Ik kreeg telefoon van een vrouw wiens man overleden is, en die nu (al dan niet) tijdelijk in een herstelfaciliteit verblijft.
Op dinsdagen ruimt zij haar huis (in Brecht) op.
Ze zit nog met de bibliotheek van haar man, en die moet er nu dus uit.
Ze had mijn nummer gekregen van de dokter wiens ouderlijk huis ik eerder leeggemaakt had.
Ik heb gepolst of het een aantal weken mocht wachten tot na mijn bevalling, maar dat was geen optie, want het zat al een jaar in de weg, maar nu is het warm geworden :)
Ik heb gezegd dat ik zou terugbellen als ik iets van mijn collega-vrijwilligers weet.
Zelf kan ik met haar afspreken voor de 30 ste (de dinsdag in de herfstvakantie) in de voormiddag, en afhankelijk van de hoeveelheid (was me niet duidelijk) mijne stationwagon volladen (daar kan flink wat in) en dat nadien hier thuis ook weer uitladen. Maar ... ik kan niet ... laden :-) en mevrouw zelf zo te horen, ook niet.
Het is ook een mogelijkheid dat iemand anders zijn voorraad aanvult ...
Of dat we een diagnose maken en nadien verdelen wat niet direct meekan :)
Ik zou het wel spijtig vinden om alles in de papiercontainer te zien gaan.
Dus vraag ik mij af of er in de buurt van Turnhouters zijn die mee willen gaan uitladen en eventueel 'verwerven'.
Zo te horen spreken we over kunstboeken en boeken die collectie waren van niet Jan-met-de-pet maar dat kan evengoed gedateerde meuk zijn. Dat zien we dan wel :)

Ik kan ook dinsdagvoormiddag de 30ste - maar kan zelf niet rijden - er is iets aan mijn auto - een geluid dat steeds erger wordt - maar de garage weet niet wat het is . Ik wil dus wel meerijden en wat helpen sleuren en eventueel er wat van voor mijn rekening nemen . Als je zoiets ziet zitten ???? ;)

Ik kan ook dinsdagvoormiddag de 30ste - maar kan zelf niet rijden - er is iets aan mijn auto - een geluid dat steeds erger wordt - maar de garage weet niet wat het is . Ik wil dus wel meerijden en wat helpen sleuren en eventueel er wat van voor mijn rekening nemen . Als je zoiets ziet zitten ???? ;)

Dat zou al perfect zijn. Ik bedacht net dat de oudste zoon ook mee mag om te sleuren. Blijkt de bib dan enorm, kunnen we nog afspraken maken, he :)

Ik kan ook wel de 30ste.
Heul veel tassen vullen.
Echt sleuren zit er bij mij ook niet in, maar tassen naar de auto dragen zal nog wel lukken. Dozen is een no no.
We zien wel.

Ik kan ook wel de 30ste.
Heul veel tassen vullen.
Echt sleuren zit er bij mij ook niet in, maar tassen naar de auto dragen zal nog wel lukken. Dozen is een no no.
We zien wel.

Da's dan al een win-win. Het sleurwerk doet de zoon wel. Ik zou er niet rouwig om zijn als jullie ook beetje adopteerden. En uiteindelijk kan de kwantiteit nog erg verrassend blijken. Een bibliotheek is bij de ene nu eenmaal een kast en bij velen kamers vol :)

zo te zien wordt dit een geslaagde reddingsaktie :-) Fijn!

wingbloedengelwing 3 mos ago
Als er
Overigens iemand zo lang niet kan wachten op voorraad, er staan 4 geplakte dozen vooral mooie boeken ter beschikking. Die mogen altijd pootjes krijgen :)

Ik zie het bericht nu pas. Ik kan in principe ook wel, mits kindjes mee of kindjes ergens anders.
Stuur me wel per mail of messenger een bericht met de juiste afspraken want ik zie hier niet alles passeren.

Ik heb paar jaar geleden ook aan een dergelijke actie meegeholpen. Wat ik me daarvan herinner is dat er ontzettend veel dozen en tassen nodig waren om de boekenkast leeg te krijgen. Ik had destijds 11 lege bananendozen meegenomen en een stuk of 10 grote andere dozen en een aantal van die big shoppers. Verder waren er een of twee grote koffers om de boeken in weg te krijgen. Die waren allemaal nodig en er zijn nog losse boeken in de auto's geladen. Dus mijn advies is: begin maar lege dozen te sparen.....
Ik wil en kan ook helpen, lijkt me gezellig en ik kan ook sjouwen. Maar alleen als ik er zeker van ben dat ik geen boeken mee naar huis krijg.....

Ik heb paar jaar geleden ook aan een dergelijke actie meegeholpen. Wat ik me daarvan herinner is dat er ontzettend veel dozen en tassen nodig waren om de boekenkast leeg te krijgen. Ik had destijds 11 lege bananendozen meegenomen en een stuk of 10 grote andere dozen en een aantal van die big shoppers. Verder waren er een of twee grote koffers om de boeken in weg te krijgen. Die waren allemaal nodig en er zijn nog losse boeken in de auto's geladen. Dus mijn advies is: begin maar lege dozen te sparen.....
Ik wil en kan ook helpen, lijkt me gezellig en ik kan ook sjouwen. Maar alleen als ik er zeker van ben dat ik geen boeken mee naar huis krijg.....

Dat zou fijn zijn. Dan komen we mekaar nog eens tegen😊

.....

:) ik mis bookcrossen niet, maar jullie allemaal met de daarbij behorende gezelligheid, dat mis ik wel...

:) ik mis bookcrossen niet, maar jullie allemaal met de daarbij behorende gezelligheid, dat mis ik wel...

ik jou ook :-(

.....

Kom dan maar gewoon wat gezellig doen!!! Anders herken ik je misschien niet meer...

Morgen terug en dan krijgt iedereen asap een pm'tje.

Maar qua werkrooster niet (hele dag dienst aan de telefoon op m'n werk). :( Succes met boeken redden.

Goeiemiddag, in de buurt wonende collega's.

Ik kreeg telefoon van een vrouw wiens man overleden is, en die nu (al dan niet) tijdelijk in een herstelfaciliteit verblijft.
Op dinsdagen ruimt zij haar huis (in Brecht) op.
Ze zit nog met de bibliotheek van haar man, en die moet er nu dus uit.
Ze had mijn nummer gekregen van de dokter wiens ouderlijk huis ik eerder leeggemaakt had.
Ik heb gepolst of het een aantal weken mocht wachten tot na mijn bevalling, maar dat was geen optie, want het zat al een jaar in de weg, maar nu is het warm geworden :)
Ik heb gezegd dat ik zou terugbellen als ik iets van mijn collega-vrijwilligers weet.
Zelf kan ik met haar afspreken voor de 30 ste (de dinsdag in de herfstvakantie) in de voormiddag, en afhankelijk van de hoeveelheid (was me niet duidelijk) mijne stationwagon volladen (daar kan flink wat in) en dat nadien hier thuis ook weer uitladen. Maar ... ik kan niet ... laden :-) en mevrouw zelf zo te horen, ook niet.
Het is ook een mogelijkheid dat iemand anders zijn voorraad aanvult ...
Of dat we een diagnose maken en nadien verdelen wat niet direct meekan :)
Ik zou het wel spijtig vinden om alles in de papiercontainer te zien gaan.
Dus vraag ik mij af of er in de buurt van Turnhouters zijn die mee willen gaan uitladen en eventueel 'verwerven'.
Zo te horen spreken we over kunstboeken en boeken die collectie waren van niet Jan-met-de-pet maar dat kan evengoed gedateerde meuk zijn. Dat zien we dan wel :)

Sorry voor mijn late reactie .... We hebben al heel de week op de European Open gezeten met de kids en het finaleweekend zijn ze ook nog van de partij als ballenrapers :) Mooie tennis al gezien deze week, maar met als gevolg geen tijd om een boek te lezen of het fora te checken :(

Ik zou graag willen helpen, maar ik kan enkel op een maandag daar ik dan mijn vrije dag heb. Ik wil ook altijd helpen verdelen ;) Dozen die je zelf niet kan verspreiden mogen altijd mijn richting uitkomen, maar dat weet je ondertussen al wel denk ik ;) Best even een PM, dat komt in mijn mailbox terecht want deze dagen geraak ik weinig of niet op de site van BC.

groetjes Anneke15

winghoerawing 2 mos ago
Oepsie
Ik ben wel een klein detail vergeten :(
Ik mag (nog) niet heffen.

Als die boeken daar al een jaar liggen, zal een maand extra ook wel geen probleem zijn zeker....

Is er al iets bekend of het doorgaat op deze datum?

Heb het in mijn agenda gezet, maar weet voor de rest niks qua uur of plek...

Ivm andere afspraken..... wat verstaan jullie Belgen onder de voormiddag?

In principe alles wat voor twaalf uur is...

Maar ik heb ondertussen al een andere afspraak in de voormiddag...
Was te onzeker of dit überhaupt wel zou doorgaan.
Dus ik kan niet.

Dus ik kan niet.

Ik wil nog wel mee - maar heb om 9.00 eerst een afspraak bij de dokter . Zou wel graag wat concrete info willen

Dus ik kan niet.

Zie:
https://taaladvies.net/---/voormiddag_namiddag/

Afgelopen week vertelde mij al iemand dat de Belgische voormiddag anders is dan de Nederlandse, ik dacht dat hij een grapje maakte, maar nee....

Om die reden haak ik nu ook af, ik kan pas later op de morgen vertrekken en dan is het dus de moeite niet meer. Even los van de vraag of het morgen wel doorgaat. Als het doorgaat allemaal succes en als het een andere datum wordt, misschien toch nog tot ziens.

Afgelopen week vertelde mij al iemand dat de Belgische voormiddag anders is dan de Nederlandse, ik dacht dat hij een grapje maakte, maar nee....

Ik ken in mijn Nederlandse taalgebruik het woord voormiddag helemaal niet. Wel namiddag. Nu ik er over nadenk is dat best gek.

Ik kreeg die mevrouw maar niet meer te pakken.

Uiteindelijk is het daarjuist gelukt. Morgen gaat ze misschien wel en misschien niet naar haar huis. Dat is nu ook geen afspreken , he.

Ze wist het nog niet goed omdat er geen verwarming is ... en het is natuurlijk een oud vrouwtje.

En of het dan volgende dinsdag mocht ... Van mij wel, maar dan moet het in de namiddag (ik heb stage in de voormiddag).

Ik heb dus met haar afgesproken dat het 6/11 wordt en dat ik 5/11 nog mag terugbellen om het juiste uur (moet dan ergens tussen 12 en 16 uur zijn).

Wie toch nog wil helpen, graag dan vrijhouden :-) , wie geen zin heeft in zo'n moeizame regelingen, dat snap ik ook !

ik ook

Nu pas gelezen (hele tijd geen tijd gehad). Ik kan dan ook (en ik mag sleuren), maar liefst op zo kort mogelijke tijd, want de tijd die ik in de namiddag verlies, moet ik 's avonds bijwerken (telewerkdag).

... besef plots dat ik die avond generale heb van een happening i.v.m. "gedaan eerste wereldoorlog" - 150 man koor, o.a. oefenen met opkomen en weggaan, dat wordt een horror-verhaal.
Dus, sorry, zonder moi...

Kwatje en Urdavik, ik heb een sms gehad van Bloedengel, ik stuur jullie zo dadelijk via facebook een bericht ivm morgen (dinsdag)

Dit wegens familiale omstandigheden.

Dit wegens familiale omstandigheden.

is het nu helemaal niet doorgegaan? Of alleen voor Kwatje niet?

Niet, de familiale omstandigheid zat bij Bloedengel

Niet, de familiale omstandigheid zat bij Bloedengel

ach jee, hopelijk niets ernstigs?

snel mogelijk iets nieuws weten. We waren heel plots bij mijn grootmoeder geroepen om afscheid te nemen. Leek erg snel te gaan, maar nu zweeft ze al de hele tijd hetzelfde en weet de dokter niet welke kant het zal opgaan. Ik hoop voor haar dat ze toch mag gaan. Ze is intussen bedlegerig, dement en er is echt geen enkele levenskwaliteit meer ...

Sterkte in deze moeilijke tijd.
Ik steek vandaag of vanavond een kaarsje aan voor je grootmoeder voor een goede 'reis naar de overkant'. {{{hugs}}}

snel mogelijk iets nieuws weten. We waren heel plots bij mijn grootmoeder geroepen om afscheid te nemen. Leek erg snel te gaan, maar nu zweeft ze al de hele tijd hetzelfde en weet de dokter niet welke kant het zal opgaan. Ik hoop voor haar dat ze toch mag gaan. Ze is intussen bedlegerig, dement en er is echt geen enkele levenskwaliteit meer ...

Veel sterkte - Ik weet heel goed hoe het is. Ik ben met mijn moeder al 3 keer in dezelfde situatie geweest.

poeh, veel sterkte. Het is niet eerlijk verdeeld hè. De één gaat te jong, de ander te laat........

wingbloedengelwing 2 mos ago
Het wordt
Morgen om 14 u bij haar in Brecht. Kwatje kan niet, maar ik denk begrepen te hebben dat we met 1 auto ook niet toekomen. Dan laad ik gewoon mijn giga-kofferbak vol en weet ik wat er nodig is om nog s te gaan :)

winghoerawing 2 mos ago
RE: Het wordt
En wie gaat er heffen ?

Urdavik
en dat madammeke, maar we moeten sowieso nog eens terug, begreep ik :)
Ik kon het alleen niet nog eens uitstellen , zonder minstens een auto mee te nemen, ik denk niet dat ze het dan nog had zien zitten en ze kan alleen de dinsdagen...

Als u echt omhoog zit, dan combineer ik het met een bezoekje hier en daar.
Zeg het maar. Hulde voor nu voor jullie!

Llef
Maar het meest 'acute' probleem is opgelost. Alles steekt in mijn auto :)

25/11 is het weer geefplein en donderdag mag een deel van wat geregistreerd is naar Urdavik om daar en in het station verspreid te worden.

Tijdens mijn bevallingsverlof ga ik lekker veel registreren ;) en verder hoop ik nu toch even geen telefoontjes meer te krijgen ;)

Nog (geregistreerd of niet, naar keus) boeken afnemen mag altijd. In de buurt wil ik ze brengen. Deze lading was wel veel genre dierenencyclopedie, kunstboek en strooigoed :)

Als je niet alles wegkrijgt wil ik altijd wel helpen met rondstrooien 😉.

Geef maar een seintje
En encyclopedieën doen het goed op de geefmarkt he .

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.