ot: ik heb net iets spannends gedaan

Forum » Dutch - Nederlands | Refresh | Search

Sort Options 

Complete Thread
ik heb twee zonnepanelen gekocht (althans me voor aangemeld) die op de westergasfabriek geplaatst gaan worden! En als het goed is wordt mijn energierekening dan lager (daar hoop ik natuurlijk wel op). Ik zie het niet als investering in de zin dat ik er beter van wil worden, maar hoop wel uit de kosten te komen. Maar het opwekken van zonne-energie vind ik vooral belangrijk. Eerst maar eens zien of het projekt doorgaat (of er genoeg deelnemers zijn dus).

27 op ons dak + warmteboiler. En we betalen toch nog altijd genoeg aan elektriciteit maar we wonen dan ook met 5 op hetzelfde adres.
Veel geniet ervan zou ik zeggen :-)

wingEnitnajwing 9 mos ago
Wat gaaf!

winghoerawing 9 mos ago
;)
Ik heb een zonneboiler op mijn dak, al 17 jaar ;)
Heb geen idee of het veel in mijn verbruik scheelt want ik kan het niet meteen meten.
Ik vind het wel een superleuk idee !
Hopelijk gaat het door.

wingAngelFroukwing 9 mos ago
Leuk!
Wij hebben het dak ook vol aan één kant en ondanks de minder gunstige ligging (WNW) betalen wij niks meer aan stroom. We hebben de omvormer aan het internet hangen zodat we ook elke dag de standen kunnen bekijken.
Wordt nu weer leuk om te doen!

wingCamperfanwing 9 mos ago
RE: Leuk!
Wij hebben 2 zonnepanelen op de camper. Dat scheelt meteen in de electriciteits kosten, mits de zon schijnt :-)
Plus dat we op plaatsen kunnen staan waar geen electriciteit beschikbaar is.

Ik heb een huurhuis, dus geen zonnepanelen, maar ik zit in een cooperatie van een windmolen, waar ik dan stroomaandelen in heb. 75 a 85 % (afhankelijk van de jaarwind) van mijn stroomverbruik word opgewekt met windstroom, dus je merkt het wel in je energierekening.
Het heeft allerlei onvoorziene voordelen. Zo denk ik iedere keer als ik tegen de wind fiets dat dat mij lekker stroom opwekt. En het loopt via mijn energieleverancier waar ik gedurende de looptijd dus niet vanaf kan, waardoor iedere keer als eer mannetjes van een energiemaatschappij langs de deur komen het gesprekje maar 1 minuut duurt. :)

Ik heb een huurhuis, dus geen zonnepanelen, maar ik zit in een cooperatie van een windmolen, waar ik dan stroomaandelen in heb.

dit is net zoiets maar dan met zonnepanelen. En het kan via veel aanbieders, dus ik hoef ook niet te switchen (was ik ook niet van plan, ik heb al mijn hele zelfstandige leven dezelfde energieaanbieder, althans toen het gemeentelijk energiebedrijf opgeheven ging het over in de Nuon en daar zit ik nog steeds. Ik heb geen behoefte te switchen.

Wat gaaf! en wat een goed iniatief dat het op deze manier mogelijk gemaakt is

wingAlfa-Betjewing 9 mos ago
Leuk!
Ik heb al een aantal jaar een zonnepaneel ergens in de noordoostpolder op een biologische boerderij. Via zonnepanelendelen.nl Zelfde principe, denk ik.

Leuk
Ik heb er zopas ook besteld - die komen deze lente dan wel op mijn eigen dak. Maar ik vind ergens anders in zonnepanelen investeren een schitterend idee.
Als veel mensen dat zouden doen was er heel wat meer schone energie.

ik heb twee zonnepanelen gekocht (althans me voor aangemeld) die op de westergasfabriek geplaatst gaan worden! En als het goed is wordt mijn energierekening dan lager (daar hoop ik natuurlijk wel op). Ik zie het niet als investering in de zin dat ik er beter van wil worden, maar hoop wel uit de kosten te komen. Maar het opwekken van zonne-energie vind ik vooral belangrijk. Eerst maar eens zien of het projekt doorgaat (of er genoeg deelnemers zijn dus).

Cool! Heb je een link voor me? Ik ben er ook wel in geïnteresseerd.

Goed bezig. Begrijp ik dat je dus kan investeren in een zonnepaneel die niet bij je huis is aangebracht ?

Goed bezig. Begrijp ik dat je dus kan investeren in een zonnepaneel die niet bij je huis is aangebracht ?

Ja, dat hebben meer gemeenten, Groningen bijvoorbeeld ook: http://www.gezinsbode.nl/---/zonnepark-vierverlaten-feestelijk-geopend/

Misschien is er ook een mogelijkheid in jouw buurt?

Ik hoor net dat er een grote brand is geweest bij de boerderij waar mijn zonnepaneel ligt. Of lag, alle zonnepanelen zijn verwoest. Ik ben wel benieuwd hoe dat afgehandeld gaat worden. Gelukkig is er alleen dit soort schade en geen doden of gewonden.

Ik hoor net dat er een grote brand is geweest bij de boerderij waar mijn zonnepaneel ligt. Of lag, alle zonnepanelen zijn verwoest. Ik ben wel benieuwd hoe dat afgehandeld gaat worden. Gelukkig is er alleen dit soort schade en geen doden of gewonden.

oh, wat een stom nieuws. Maar inderdaad gelukkig geen doden of gewonden. Ik hoop dat er een verzekering is. Zal ik ook eens informeren voor ik daadwerkelijk ga meedoen, want het gaat om een groot bedrag. Ik verwacht niet dat ik dat terug ga zien, dat vind ik niet zo heel erg, maar ik hoop wel dat ik er iets van terugkrijg. En als dat door een brand of andere calamiteit niet lukt moet ik er nog eens over nadenken.

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.