Want de ene keer doe ik langer over een boek dan de ene keer.
hoeveel boeken lazen wij dit jaar?
Forum » Dutch - Nederlands » Parent Thread | Refresh | Search
Complete Thread
ik houd dat altijd bij op mijn plankje (hoewel daar vorig jaar de klad ingekomen is) en bedacht dat het misschien leuk is daar een draadje over te starten. Laat het duidelijk zijn, het is NIET bedoeld als wedstrijd of stimulans om meer te lezen, gewoon een plekje om het bij te houden. En wie dat niet wil doet het gewoon niet.
Ik heb voor mezelf het doel gesteld van 25 boeken dit jaar (via de Goodreads reading challenge), wat wel vrij veel is aangezien ik vorig jaar nipt aan 19 geraakt ben. Maar een beetje uitdaging kan geen kwaad, af en toe! ;-)
Ik hou, sinds ik met bookcrossing begonnen ben, mijn gelezen boeken erg goed bij. (--> Hier: http://moriquensbookshelf.webs.com/) Al zeg ik het zelf! :D
Ik hou, sinds ik met bookcrossing begonnen ben, mijn gelezen boeken erg goed bij. (--> Hier: http://moriquensbookshelf.webs.com/) Al zeg ik het zelf! :D
Veel...
Ik heb het voordeel (vind ik) dat ik in een verschrikkelijk snel tempo kan lezen. En ja, ik weet nog waarover het gaat.
En neen, ik lees niet diagonaal (dat kan ik ook, maar dat is voor informatieve teksten, daar onthoud ik dan alleen wat voor mij belangrijk of noodzakelijk is).
Ik lees overal, ik lees alles (maar niet alle genres). Een dag niet gelezen is een dag niet geleefd. (Een dag niet gelachen ook niet, maar dat terzijde). Dat vertaalt zich bij mij als minstens één boek per dag. (Kinderboeken lees ik ook wel, die zijn natuurlijk zó uit).
Ik heb het voordeel (vind ik) dat ik in een verschrikkelijk snel tempo kan lezen. En ja, ik weet nog waarover het gaat.
En neen, ik lees niet diagonaal (dat kan ik ook, maar dat is voor informatieve teksten, daar onthoud ik dan alleen wat voor mij belangrijk of noodzakelijk is).
Ik lees overal, ik lees alles (maar niet alle genres). Een dag niet gelezen is een dag niet geleefd. (Een dag niet gelachen ook niet, maar dat terzijde). Dat vertaalt zich bij mij als minstens één boek per dag. (Kinderboeken lees ik ook wel, die zijn natuurlijk zó uit).
Veel hè. En dan nog een dunnetje ook, van Toon Tellegen. Ik ben namelijk al sinds vorig jaar bezig in het allerlaatste deel van The Inheritance Cycle van Christopher Paolini. Het is een super mooi boek, maar het gaat echt met een hoofdstukje per keer. Concentratie-niveau van niets. Hierna ga ik weer even aan de simpelere boeken. Hopelijk krik ik daarmee het kunnen lezen weer wat op.
Veel. Maar ik lees tegen 120 per uur, en ik tel ook kinderboeken mee.
(120 per uur zijn geen kilometers maar bladzijden, en dat is een gemiddelde).
poeh, dat is wel heel snel, dat haal ik absoluut niet. Streef ik ook niet naar hoor. Ik heb het nooit geklokt, maar denk ± 40-60 bladzijden per uur. Overigens tel ik kinderboeken ook mee. En die lezen wel wat sneller (en zijn eerder uit omdat ze meestal wat dunner zijn). Maar, zoals ik in de eerste post al gemeld heb, dit draadje is absoluut niet bedoeld als wedstrijd veel- of snellezen. Ik vind het wel leuk om te lezen hoe het bij anderen is overigens!
En dat was "Vaslav" van Arthur Japin, mooi!
Voor mijn gevoel lees ik niet zoveel, maar 46 vind ik toch een prachtig aantal.
ik vind 46 boeken in 5 maanden tijd wel veel. Dat is bijna 10 boeken per maand. Maar nogmaals, het draadje is niet om te kijken wie er het meeste (etc) leest. Ik wil eigenlijk reageren op Vaslav. Ik heb zijn dagboek ook, dus als je 'm wilt lenen hoor ik het wel. Er is vast wel iets te koerieren in castricum. Stuur maar een PM (dat is voor mij nu even handiger).
en ben er wel blij mee. Het is niet zoals het ooit geweest is, maar dat is het al jaren niet :)
Had voorheen maanden waarin ik niet las, nu zijn die periodes iets van weken geworden, dus er zit weer wat meer regelmaat in en daar ben ik heel blij mee.
Omdat we het einde van het jaar naderen, zal er straks vast een beetje de klad inkomen, omdat ik nog even wat dingen moet gaan afronden, om over te mogen naar het derde jaar.
Had voorheen maanden waarin ik niet las, nu zijn die periodes iets van weken geworden, dus er zit weer wat meer regelmaat in en daar ben ik heel blij mee.
Omdat we het einde van het jaar naderen, zal er straks vast een beetje de klad inkomen, omdat ik nog even wat dingen moet gaan afronden, om over te mogen naar het derde jaar.
wat ik toch al erg leuk vind, want 16 boeken was vorig jaar mijn jaartotaal. Dus daar ga ik, denk ik, wel over geraken in 2018! ;-)
Ik heb nu voor het eerst ook eens een challenge voor mezelf opgesteld van 25 boeken. (Via goodreads.com) Die ga ik niet halen, maar ik merk wel dat het me wat motiveert. (Ik ben af en toe dan toch wat competitief.) :D
Ik heb nu voor het eerst ook eens een challenge voor mezelf opgesteld van 25 boeken. (Via goodreads.com) Die ga ik niet halen, maar ik merk wel dat het me wat motiveert. (Ik ben af en toe dan toch wat competitief.) :D