corner corner Ik ben in het 41ste boek van 2017 bezig.

Forum | << Dutch - Nederlands | Refresh | Search

corner corner

Sort Options Toggle Stats Options

Profile Image

Ik ben in het 41ste boek van 2017 bezig.

In 2016 las ik er 44 en in 2015, 46.

Dus een opvallend constant leesritme. Wat verder dit jaar in mijn leespatroon opviel, is hoeveel boeken ik heb herlezen. Dat komt o.a. omdat ik dit jaar Castricum heb overgeslagen, en ook omdat ik graag meer boeken wil wegdoen, en dat vaak na herlezing wél kan.

Complete Thread

Profile Image
In 2016 las ik er 44 en in 2015, 46.

Dus een opvallend constant leesritme. Wat verder dit jaar in mijn leespatroon opviel, is hoeveel boeken ik heb herlezen. Dat komt o.a. omdat ik dit jaar Castricum heb overgeslagen, en ook omdat ik graag meer boeken wil wegdoen, en dat vaak na herlezing wél kan.
Profile Image
Ik zit dit jaar op 83 tegen 93 in 2016
De vermindering is te verklaring: ik ben weer parttime aan het werk gegaan dit jaar na 1,5 jaar grotendeels ziek thuis te zijn geweest.
Ook dit jaar onze bruiloft zelf georganiseerd, dat koste ook veel tijd. ( Maar wat een mooie dag was dat! )

Komende jaar gewoon rustig doorlezen, de kast is nog niet leeg haha
Profile Image
Ik las er 60 in 2016 en dit jaar 153, ik weet ook niet hoe dat kan..
Profile Image
nu ik terug kijk zie ik dat ik in de beginjaren bij bookcrossing meer las, dit had ook te maken met de ringboeken die je kreeg toegestuurd en die binnen een maand weer verder moesten reizen. De laatste jaren zit ik tussen de 30 en 40. Dit worden er volgend jaar denk ik een stuk meer nu ik niet meer hoef te werken. Wil graag mijn mtbr iets naar beneden krijgen.
Profile Image
Niet dat ik de vorige 95 allemaal heb uitgelezen.

Dit was voor het eerst dat ik heb bijgehouden wat / hoeveel ik las. Elk jaar was er hier wel een draadje over, en elk jaar vroeg ik me af wat mijn getal eigenlijk was. Dit jaar dus 96; nu weet ik alleen nog niet of dat voor mijn doen weinig, normaal of veel is.
Profile Image
in heb het dit jaar niet bijgehouden. Ben er wel mee begonnen, zoals al jaren, maar ben gestrand toen ik in oslo was in het voorjaar. Maar meer dan 41 zijn het er wel. Ik vermoed ergens tussen de 100 en 120. Volgend jaar ga ik het wel weer bijhouden, want ik vind het toch wel leuk om het te weten.
Profile Image
in heb het dit jaar niet bijgehouden. Ben er wel mee begonnen, zoals al jaren, maar ben gestrand toen ik in oslo was in het voorjaar. Maar meer dan 41 zijn het er wel. Ik vermoed ergens tussen de 100 en 120. Volgend jaar ga ik het wel weer bijhouden, want ik vind het toch wel leuk om het te weten.

Dan word ik toch nieuwsgierig waarom je in Oslo bent gestrand...
Profile Image

omdat ik het zo ingewikkeld vond om daar een boek los te laten. De plekken hadden allemaal andere namen en ik snapte het niet. nam me voor om het thuis uit te zoeken, maar dat kwam er natuurlijk niet van. En in plaats van de nieuwe dingen wel te noteren dacht ik steeds dat ik eerst de oudere moest doen. En dat werd natuurlijk steeds meer gedoe. Op een gegeven moment heb ik het maar opgegeven!

edit: dit gaat dus over het bijhouden van de 52/52 maar toen dacht ik nog dat ik de gelezen boeken ook achteraf wel zou doen. Had daar ook geen laptop maar een i-pad. Vond ik ook minder praktisch voor dat soort dingen. En jullie waren er om gezellig mee te kletsen! Ook belangrijker dan administratie natuurlijk :-)
Profile Image

omdat ik het zo ingewikkeld vond om daar een boek los te laten. De plekken hadden allemaal andere namen en ik snapte het niet. nam me voor om het thuis uit te zoeken, maar dat kwam er natuurlijk niet van. En in plaats van de nieuwe dingen wel te noteren dacht ik steeds dat ik eerst de oudere moest doen. En dat werd natuurlijk steeds meer gedoe. Op een gegeven moment heb ik het maar opgegeven!

edit: dit gaat dus over het bijhouden van de 52/52 maar toen dacht ik nog dat ik de gelezen boeken ook achteraf wel zou doen. Had daar ook geen laptop maar een i-pad. Vond ik ook minder praktisch voor dat soort dingen. En jullie waren er om gezellig mee te kletsen! Ook belangrijker dan administratie natuurlijk :-)

:-)
Profile Image
En bovendien wat is een boek lezen?
Ik lees ook kinderboeken, telt dat?
Profile Image
ik ben bezig in boek 91 en vorig jaar had ik er 92. Vrij constant dus. Ik tel alleen de boeken die ik uitlees, novelles wel, young adults ook maar dunne kinderboekjes niet. Geheel willekeurig....
Profile Image
Ik ben bezig in boek 7 en 8: heel weinig gelezen dus dit jaar. Ik ben wel in meer boeken gestart die me niet konden boeien (niet uitgelezen en niet meegeteld). Dan duurt het vaak ook lang voordat het volgende boek aan de beurt komt. Verder ook bezig geweest met het maken van examens. Met studieboeken erbij kom ik dan wel wat hoger uit, maar niet veel.

2018: nieuwe ronde, nieuwe kansen!
Profile Image
En dat terwijl ik - met uitzondering van vorig jaar, toen waren het ook niet zoveel - anders meestal wel rond de 100 boeken per jaar las. Een paar forse leesdippen en andere interesses (lees: breien) waren er ook debet aan dat het aantal nu lager ligt. Maar ik vind het prima; het moet geen moeten worden.
Ik heb wel voor mezelf de lat voor volgend jaar gelegd op 52 boeken: gemiddeld een boek per week. Dan lees ik in ieder geval niet alleen recensieboeken, maar komt ook de stapel nog te lezen uit mijn boekenkast een keer aan de beurt :-).
Profile Image
Vorig jaar 48 en het jaar daarvoor 43. Ik zet mijn goodreads challenge altijd op 40 boeken.

Het fijnste vind ik nog dat ik alle boeken die ik sinds 2014 in de kast had staan heb gelezen en losgelaten. Ik ben nog druk met 2015 bezig en lees tussendoor wat 'recentere' boeken, dus voor 2018 heb ik meer dan genoeg om mijn doel van 40 boeken te halen.
Profile Image
Tenminste, daar ben ik nog mee bezig.
Meer dan vorig jaar, maar dat was voor mij ook een erg "mager" jaar. Nadat ik het quilten op een laag pitje heb gezet omdat ik veel te veel dingen wilde doen en daar onrustig van werd ben ik weer in een leesflow terecht gekomen en dat bevalt goed!
Voor 2018 wil ik in ieder geval deze flow proberen vast te houden. Verder wil ik mee doen met de nieuwe 52/52 uitdaging van Joanazinha, vond ik afgelopen jaar toch erg leuk. En natuurlijk wil ik de TBR-stapel wel wat verminder maar verder? Ik zie wel. Het belangrijkste vind ik dat ik geniet van het lezen.
Profile Image
Mijn leespatroon blijkt erg constant: dit is al het derde jaar op rij dat ik 35 boeken gelezen heb.
Profile Image

Iets minder

2017 las ik er 65, een jaar eerder 70.
Profile Image
Voorheen las ik vrij consequent rond de 30 boeken (tussen de 24 en 38 sinds 2005, waarvan drie jaar op rij 28 boeken). Maar de laatste twee jaar van mijn PhD (en een lief, en verhuizing naar Zweden) eisden hun tol: in 2015 maar 9 boeken uitgelezen en in 2016 ook maar 10. Dit jaar zit de vaart er weer wat in met 20-21 boeken (ik ben nog in één bezig).
Ik ben benieuwd wat het volgend jaar zal worden, want dan zijn er weer een aantal grote veranderingen op komst (en geen idee of dat positief of negatief zal zijn voor de leestijd...)

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.