BookCrossing zit op Instagram!

Forum » Dutch - Nederlands | Refresh | Search

Sort Options 

Complete Thread
(Een vertaling van deze posting van Elizardbreath: http://www.bookcrossing.com/---/548402 )

Hoi allemaal!

Eerder dit najaar kreeg ik goedkeuring van het BC management om een officiëel BookCrossing account te openen op Instagram, en nu we gevestigd zijn in onze nieuwe woning, heb ik het allemaal op de rit. Ik ben hier superenthousiast over, want ik weet dat het een geweldige manier gaat zijn om onze passie voor boeken en boekdelen met de wereld te delen!

Als je op Instagram zit, volg dan het account: @bookcrossing_official

Ik hoop echt dat de hele BookCrossinggemeenschap zal bijdragen, want ik zou graag BookCrossers van over de hele wereld vertegenwoordigd zien op ons account. Stuur je foto's naar: BConInstagram@gmail.com en voeg de volgende gegevens toe om foto's bij te dragen die op het account moeten worden geplaatst:

- Je BookCrossing gebruikersnaam
- Locatie waar de foto is genomen (stad, regio, land, enz. - wat van toepassing is)
- Elke beschrijving die je graag opgenomen wilt zien in het bijschrift
- Alle toepasselijke en geschikte Hashtags voor in het bijschrift

Ik zal binnen 48 uur reageren op alle e-mails, dus neem gerust contact met mij op als je geen antwoord krijgt. Dat betekent waarschijnlijk dat ik je bijdrage niet heb ontvangen.

Houd er rekening mee dat ik van plan ben om alle toepasselijke en geschikte foto's die naar mij worden verzonden te plaatsen, maar ik zal ze soms over de tijd spreiden als ik veel van dezelfde persoon of gebied krijg. Maak je dus geen zorgen als je niet alles van jou tegelijk te zien krijgt. Ik wil ons vertegenwoordigen als de diverse groep die wij zijn. Houd er ook rekening mee dat ons publiek alle leeftijden omvat, dus mogelijk schokkende of ongepaste afbeeldingen zal ik niet plaatsen.

Ik kijk hier echt erg naar uit. --- Happy BookCrossing!

Sorry voor mijn cynisme, maar een goede release app zou de site veel meer goed doen dan onzinnige foto's...

een goede release app zou de site veel meer goed doen dan onzinnige foto's...

Ik denk niet dat elizardbreath die app kan maken. En dit kost BookCrossing geen geld of moeite, dus die twee dingen hebben maar weinig met elkaar te maken.

Hoewel, misschien toch wel: goede promotie kan meer leden naar BookCrossing brengen, meer leden betekent meer omzet in de Store, en dat betekent meer financiele mogelijkheden voor ontwikkelingen zoals een app.
Misschien zijn die onzinnige foto's wel ergens goed voor. Je weet het nooit.

Sorry voor mijn cynisme, maar een goede release app zou de site veel meer goed doen dan onzinnige foto's...

Ach, er zitten in ieder geval veel lezers en boekliefhebbers op instagram [ofwel bookstagram] en laatst nog heb ik iemand verwezen naar bookcrossing toen diegene zei dat ze zo graag een manier wou hebben waarop ze haar boeken kon volgen die ze weg deed. Of ze inmiddels lid is geworden weet ik niet, maar ze was in ieder geval heel enthousiast over het idee.

wingbloedengelwing 11 mos ago
Dat
Is zo gerbie, maar toch is ook dit leuke reclame...

maar was zeker al aan het twijfelen, omdat veel vrienden er op zitten. Nog een extra reden dus! Nu alleen meer geheugen op die smartphone zien te vinden ... :D

Vind het wel een beetje omslachtig de foto's doorsturen. Als we allemaal zelf foto's plaatsen en gewoon #bookcrossing of iets dergelijks gebruiken ontstaat er veel meer pr.

Vind het wel een beetje omslachtig de foto's doorsturen.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb hoe Instagram werkt. Je zou natuurlijk aan elizardbreath kunnen voorstellen, om het anders te doen. Maar ik kan me voorstellen dat ze enige controle wil houden, zeker in het begin.

Bestaat er instagramspam? Vast wel.

Vind het wel een beetje omslachtig de foto's doorsturen.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb hoe Instagram werkt. Je zou natuurlijk aan elizardbreath kunnen voorstellen, om het anders te doen. Maar ik kan me voorstellen dat ze enige controle wil houden, zeker in het begin.

Bestaat er instagramspam? Vast wel.

instagram is niks anders dan foto's plaatsen van dingen die jij leuk vind en/of mee bezig houdt en je kan er een korte tekst bijzetten. Als je er nog # en bepaalde termen achter plaatst kan men je foto vinden op die termen.
dus iedereen kan nu al onder eigen account Bookcross-achtige foto's plaatsen. Als je er #bookcrossing of een andere soortgelijke term er bij plaatst, kan ieder ander daarop ook al zoeken/vinden.

Vind het wel een beetje omslachtig de foto's doorsturen. Als we allemaal zelf foto's plaatsen en gewoon #bookcrossing of iets dergelijks gebruiken ontstaat er veel meer pr.

ja het zou fijn zijn als je op instagram iets kan re-posten, maar helaas heb je dan daar weer een andere app voor nodig..

Ben ik het helemaal mee eens. Wanneer je ook nog leest dat ze zich het recht voorbehoudt om foto's achter de hand te houden wanneer er veel tegelijk aangeboden wordt of zelfs foto's niet te posten, gaan bij mij de haren overeind staan. Wat zijn de objectieve criteria voor niet posten? Voor mij zijn die waarschijnlijk anders dan voor haar, gezien onze totaal verschillende achtergronden.

Niet dat ik een account op Instagram heb, of van plan ben dat aan te maken, maar gewoon: wanneer het BookCrossing aangaat, zou ik denken dat het genoeg is wanneer je een post (of hoe zo'n ding daar ook maar mag heten) voorziet van een #, @ of een ander relatiesymbool, waarmee dan de BC-gerelateerde foto's niet alleen in je eigen tijdlijn maar ook via het BC-account terug te vinden zijn.

Ben ik het helemaal mee eens. Wanneer je ook nog leest dat ze zich het recht voorbehoudt om foto's achter de hand te houden wanneer er veel tegelijk aangeboden wordt of zelfs foto's niet te posten, gaan bij mij de haren overeind staan. Wat zijn de objectieve criteria voor niet posten? Voor mij zijn die waarschijnlijk anders dan voor haar, gezien onze totaal verschillende achtergronden.

Dat ze de foto's filtert voordat ze ze plaatst kan ik me heel goed voorstellen. Anders zou ik bij wijze van spreken een foto van m'n blote kont kunnen sturen en die zou ze dan moeten plaatsen. Ik denk dat ze gewoon wil zorgen dat mensen niet gaan spammen, en dat de account alleen bookcross gerelateerde foto's krijgt.

Overigens vind ik het inderdaad ook teveel gedoe om haar te mailen voor foto's, ik plaatst liever zelf foto's en gebruik dan de hashtags. Maar misschien is het juist voor de mensen die niet instagram gebruiken een leuke manier om foto's te delen?

[ ik ben trouwens marcellakx op instagram, als andere bookcrossers mij willen volgen, dat vind ik leuk!]

Dat ze de foto's filtert voordat ze ze plaatst kan ik me heel goed voorstellen. Anders zou ik bij wijze van spreken een foto van m'n blote kont kunnen sturen en die zou ze dan moeten plaatsen. Ik denk dat ze gewoon wil zorgen dat mensen niet gaan spammen, en dat de account alleen bookcross gerelateerde foto's krijgt.

Zo heb ik het ook opgevat.

Overigens vind ik het inderdaad ook teveel gedoe om haar te mailen voor foto's, ik plaatst liever zelf foto's en gebruik dan de hashtags. Maar misschien is het juist voor de mensen die niet instagram gebruiken een leuke manier om foto's te delen?

[ ik ben trouwens marcellakx op instagram, als andere bookcrossers mij willen volgen, dat vind ik leuk!
]

Je hebt een volgverzoek van me. Onder mijn eigen naam, degene met allerlei moestuin foto's :)

Maar waar komt de uitdrukking 'zit op' met betrekking tot sporten, internet sites, telefoons, tablets en dergelijke toch vandaan? Voor mij klinkt dat zo verschrikkelijk raar en taalkundig fout.

Je gebruikt / leest / bekijkt een internet site / telefoon / tablet. Technisch gezien kun je uitstekend op je telefoon zitten, doe ik voortdurend, maar dan in fysieke zin, omdat dat ding weer eens op een stoel of op de bank ligt.

En met betrekking tot sporten: ik beoefen HEMA (Historical European Martial Arts) en speel Roller Derby.

Maar waar komt de uitdrukking 'zit op' met betrekking tot sporten, internet sites, telefoons, tablets en dergelijke toch vandaan? Voor mij klinkt dat zo verschrikkelijk raar en taalkundig fout.

Je gebruikt / leest / bekijkt een internet site / telefoon / tablet. Technisch gezien kun je uitstekend op je telefoon zitten, doe ik voortdurend, maar dan in fysieke zin, omdat dat ding weer eens op een stoel of op de bank ligt.

En met betrekking tot sporten: ik beoefen HEMA (Historical European Martial Arts) en speel Roller Derby.

Ik vind dat soort uitdrukkingen dan juist weer leuk aan de nederlandse taal. Er klopt taalkundig inderdaad niets van, maar toch weet iedereen wat je bedoelt.

Overigens zat ik vroeger onder zwemmen en onder ballet....

Hihi, wij Belgjes gaan "op" café, maar wij zitten niet 'op' een koor of 'op' een club. Het heeft allemaal te maken met voorzetsels. West-Vlamingen laten iets "in" de grond vallen, Antwerpenaren wachten "achter" de bus ('op' de bus wachten is ook zo gek, als je er even over nadenkt), Limburgers zitten 'langs' iemand als ze 'naast' bedoelen... Heerlijk! *wieden in taaltuintjes is een van mijn liefste bezigheden*

Hihi, wij Belgjes gaan "op" café, maar wij zitten niet 'op' een koor of 'op' een club. Het heeft allemaal te maken met voorzetsels. West-Vlamingen laten iets "in" de grond vallen, Antwerpenaren wachten "achter" de bus ('op' de bus wachten is ook zo gek, als je er even over nadenkt), Limburgers zitten 'langs' iemand als ze 'naast' bedoelen... Heerlijk! *wieden in taaltuintjes is een van mijn liefste bezigheden*

Zo zei ik een van de eerste dagen op kot met exclusief West-Vlamingen ('k spreekketecht vree goe , weh) dat ik men eigen ging wassen. Iedereen plat van het lachen. Natuurlijk ging ik mijn eigen wassen, wie anders ? :)

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.