corner corner Kerstweekend 2017: wat lezen we???

Forum | << Dutch - Nederlands | Refresh | Search

corner corner

Sort Options Toggle Stats Options

Profile Image

Kerstweekend 2017: wat lezen we???

Ik ben zelf bezig in Vogeljongen van Guus Bauer. Iemand wordt wakker in het ziekenhuis en kan niets, behalve denken. Gruwelijk idee!

Complete Thread

Profile Image
Ik ben zelf bezig in Vogeljongen van Guus Bauer. Iemand wordt wakker in het ziekenhuis en kan niets, behalve denken. Gruwelijk idee!
Profile Image
Ik mag met iets nieuws beginnen. Een simpel boekje van Pieter Aspe - Min 1 kan deze - na lezing - nog net meedoen met de december uitdaging.
Profile Image
is een dun boekje dus gaat vandaag of morgen wel uit, is ook nodig want vanmorgen lagen er weer 6 boeken onder de carport om te lezen.
Profile Image
Gisteren bij de kringloopwinkel gescoord en thuis direct in begonnen. :) Vandaag weer een stukje lezen. Dit boek komt komende week wel uit.
In bed lig ik (voor het slapen gaan) nog het 7e deel van de Harry Potter serie te her-lezen.
Profile Image
Ik ga beginnen in zolang er leven is van Hendrik groen
Profile Image
Ik lees het recensieboek Misstap van Jet van Vuuren. Tot nu toe beter te pruimen dan haar vorige boek (Eindfeest) :-).
Profile Image
Krebsstation van Solzhenitsyn. Vorder langzaam maar gestaag. Heb vandaag De correcties van Franzen en Switch Bitch van Dahl uitgelezen, dus op mijn nachtkastje komt iets nieuws. Ik weet nog niet wat.
Profile Image
Een geweldige schrijfster deze Corina Bomann.
Historische, romantisch. Zoektocht naar het verleden en familiebanden.
Vlot geschreven zelfs met enige spanning.

Dit is het 3de boek wat ik van haar lees..... alleen niet echt uit een boek-boek maar op de e-reader.
Liefhebbers , het boek is te versturen via e-mail.
Profile Image
Ik lees nog steeds Maandagskinderen van Arnaldur Indridason en Renegades van Shaun Hutson. Het lezen schiet niet echt op als ik vrij ben. Zonder de dagelijkse treinritjes van en naar het werk pak ik minder snel een boek.
Profile Image
Ik weet nog niet of dit een blijvertje is. Het duurt altijd even voor ik weer een boek vind dat ik helemaal uit wil lezen.
Profile Image
Van Susan Ee. Lekker lezen. Deel 3 ligt klaar!
Profile Image
heb de novelle Drie slechte schaatsers van Tim Krabbe gelezen, de mooie bundel van Vonne van der Meer is uit en na twee van deze literaire juwelen ga ik nu weer verder met moord en doodslag, het tweede deel van MJ Arlidge!
Profile Image
van kerim göçmen lees ik: 'rode kornoeljes'. In bed ligt: 'poolse tranen' van miriam guensberg (gevonden in een lfl-kastje waar ik zelf wat boeken neerzette) en in de tas zit een bookazine: 'is dit een mens' van primo levi. En het is een lekker rustig weekend, dus ik denk dat ik wel een beetje op ga schieten in alledrie de boeken. Er ligt ook al weer iets te wachten ter vervanging :-)
Profile Image
boekje met verhalen om in de kerstsfeer te komen, lekker tussendoortje
Profile Image
en toen schiep God Kevin van Bart Debbaut.
Profile Image
en toen schiep God Kevin van Bart Debbaut.
Profile Image
'Misstap' van Jet van Vuuren is uit. Het eind was een stuk minder goed helaas; tikkie ongeloofwaardig. Jammer is dat toch.
Vandaag ga ik in een nieuw boek beginnen: De professionals van Owen Laukkanen. Een Canadese schrijver, waarvan ik in 2013 zijn debuut heb gekocht tijdens het Thriller Festival. Nu maar eens uit de kast gehaald :-).
Profile Image
gelezen in Debet van Saskia Noort. Dat is mijn leesclub-boek. Al lezende bedacht ik om De Eetclub misschien eerst te herlezen, dus dat ga ik nu doen. Ben trouwens al bijna halverwege in Debet, maar die gaat dus weer even dicht.
Profile Image
Uitgelezen: Vals-Mel Wallis de Vries
Nu aan het lezen: Noorderzon-Renate Dorrestein
Profile Image
Dilemma - John Grisham
Profile Image
Over het weggeven van boeken en weet dat voor een ander betekent.
Profile Image

Is de boekendoosring met 'boeken over boeken' misschien ook iets voor jou, iiwi?
Profile Image

Is de boekendoosring met 'boeken over boeken' misschien ook iets voor jou, iiwi?

Nee, maar ik lees ook nog Martin Bauman, een roman over een beginnende ambitieuze schrijver, die geheel speelt in de wereld van de literatuurstudie, uitgevers, promotiefeestjes en boekenballen. Alsof dat niet inzichzelfgekeerd en hedonistisch genoeg is speelt het in de homoscene van New York in de jaren tachtig. Dat past ook zo in die doos denk ik. Ik weet niet zeker of het een sleutelroman is, sommige schrijvers uit die tijd worden gewoon met hun naam genoemd.
Profile Image

Nee, maar ik lees ook nog Martin Bauman, een roman over een beginnende ambitieuze schrijver, die geheel speelt in de wereld van de literatuurstudie, uitgevers, promotiefeestjes en boekenballen. Alsof dat niet inzichzelfgekeerd en hedonistisch genoeg is speelt het in de homoscene van New York in de jaren tachtig. Dat past ook zo in die doos denk ik. Ik weet niet zeker of het een sleutelroman is, sommige schrijvers uit die tijd worden gewoon met hun naam genoemd.

Inderdaad typisch zo'n boekenboek, ik heb het destijds ook gelezen. Coen Peppelenbos eindigt zijn recensie van Martin Bauman met "Nu is het wachten op een boek waarin hij schrijft over een schrijver die schrijft over een schrijver die schrijft over een schrijver die begint aan zijn schrijverschap." (zie http://members.home.nl/---/leabau.htm .
Profile Image
en die gaat niet vooruit.
En dan daarnaast "One of our thursdays is missing", na lange tijd nog eens een Jasper Fforde
Profile Image
weer een boek uit de reeks, in het begin al meteen heel erg spannend.
Profile Image
Een Jack Reacher thriller.
Profile Image
een manga die ik in Tokio heb gekocht, over een groep net afgestudeerden in Tokio die nog zoekend zijn in het leven en de liefde.
Profile Image
Het monster van Essex van Sarah Perry. Bijzonder, vreemd en boeiend.
Profile Image
Heb in twee dagen de Pitty serie herlezen (Kostschool serie uit de jaren '60 van de vorige eeuw), jeugdsentiment dat mijn moeder meebracht <3

Nu ga ik beginnen in mijn kerstcadeautje: https://www.goodreads.com/---/31259133-sherlock-holmes-vs-cthulhu
Profile Image
Heb in twee dagen de Pitty serie herlezen (Kostschool serie uit de jaren '60 van de vorige eeuw), jeugdsentiment dat mijn moeder meebracht <3

verslonden heb ik ze! Ik had de hele serie :-)
Profile Image

Mijn moeder ook en die heb ik nu hier. Heel fijn kerstcadeau :-)
Profile Image

Ik ook! En nu heb ik ze in 't Engels... Ook de zes 'vervolgdelen' over de zus van Pitty (die eigenlijk Darrell heet) - zijn door iemand anders geschreven, maar in dezelfde stijl.
There's no fool like an old fool...
Profile Image

Heerlijk leesvoer. Hier ook herhaalde keren gelezen...
Profile Image
Piep zei de muis, van RJ Arlidge. Het tweede deel in de 'kinderliedjes'thriller-serie over Helen Grace. Hapt makkelijk weg, maar waar ik het eerste deel nog wel origineel vond, lijkt dit al wat meer op een invuloefening. Ik heb nog 1 deel liggen maar daarna hou ik het denk ik voor gezien. Nu een nieuw boek uitzoeken!
Profile Image
van Lisa Gardner en Soixante-neuf van Sandrine Jolie uitgelezen.
Slapeloze nachten zijn dan toch ergens goed voor.
Al zou ik beter examenleerstof beginnen herkauwen !!!!
Profile Image
Ik was bezig in cinder maar die is uit
Ook meester mark draait door is uit

Nu nog bezig in pogingen iets van het leven te maken van Hendrik groen,
Scart van marissa meyer
En als laatste the fifth wave
Profile Image
-Helden van weleer - roemruchte personages in jeugdboeken
-De literaire kring, van Marjolijn Februari
-1954 (uitgave van het Letterkundig Museum, toen het in 1994 40 jaar bestond)
-The romance reader, van Pearl Abraham

Profile Image

wow, vier tegelijk?!
Profile Image

wow, vier tegelijk?!

Niet helemaal: die van de jeugdhelden heb ik achter elkaar in twee uurtjes uitgelezen, op de ochtend nadat je de boekendoos onder het bankje had gezet. Daarna heb ik De literaire kring diagonaal herlezen (ik had hem toen hij net uitkwam al eens gelezen).

"1954" en The romance reader wissel ik deze laatste dagen af. Allebei met veel plezier.

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.