corner corner OT: Kiala is niet meer - leve UPS?

Forum | << Dutch - Nederlands | Refresh | Search

corner corner

Sort Options Toggle Stats Options

Profile Image

OT: Kiala is niet meer - leve UPS?

Heeft iemand al ervaring met het verzenden via UPS nu Kiala niet meer bestaat? de site ziet er best ingewikkeld uit maar misschien valt het mee?? En hoe zit het met de kosten, ik kan zo snel geen uniforme tarieven zien.

Complete Thread

Profile Image
Heeft iemand al ervaring met het verzenden via UPS nu Kiala niet meer bestaat? de site ziet er best ingewikkeld uit maar misschien valt het mee?? En hoe zit het met de kosten, ik kan zo snel geen uniforme tarieven zien.
Profile Image
Ik verzend alles van boks4life met dhl en heb nooit geen klachten.
Profile Image
Dat had ik nou ook zoals ik je al meldde. :-)

Naar mijn herinnering was UPS eigenlijk alleen de keuze als je bijvoorbeeld naar Amerika moest verzenden. Verre landen in ieder geval. Of dat nog zo is weet ik niet. Ik vind alleen de site ernstig onprettig. Je moet eerst vanalles en nogwat invullen voor je weet wat het kost om een simpel pakketje te versturen. Geen idee wat het kost.

De site van DHL komt veel fijner op me over. Op zich wel een service dat ze voor een klein bedrag extra ook aan huis leveren. Tot tien kilo kost 5 euro, tot 20 kilo 8 euro. Iets duurder dan Kiala, maar goedkoper dan Postnl.

Ik heb trouwens met de DHL-bezorger bij ons aan huis een heel prettige ervaring. Een wat oudere man die altijd lacht en vriendelijk groet.

Al met al denk ik dat ik met DHL ga verzenden.
Profile Image
Ik ben overgestapt op DPD. Overzichtelijk en niet duur. Goede ervaring mee.
Profile Image
ik ben gestopt met verzenden met kiala/ups
je krijgt de verzendenkosten pas te weten na invullen van het ingewikkelde formulier, binnen nederland meestal gewoon 3,95
ik vind het zo gebruiksonvriendelijk
Profile Image
ik heb al een paar keer via ups verstuurd maar vind het veel werk. je moet veel invullen en dan soms ook nog meerdere keren hetzelfde.
qua kosten is het 4,09 binnen NL (dat was tenminste bij mij zo)
dit kom je pas te weten halverwege het invullen
daarnaast heb ik al een paar keer meegemaakt dat ik als verzender de melding ontvang dat er een pakje aankomt met pakketgegevens en de ontvanger niet (terwijl ik dit wel ingevuld had)

kortom ik ben er niet blij mee en zend nu liever via dhl.
Profile Image
Je hebt een pm!
Profile Image
10 dozen boeken recent verzonden, allemaal via Kiala/UPS.
Snelle verzending,
duidelijke kostenindicatie op het scherm, nu kortingsactie € 3,04 voor een doos tot 20 kilogram binnen Nederland.
Klantenservice telefonisch bereikbaar op een 020 nummer
De volgcodes maken het online traceren helder.
Ik was er blij mee.
Profile Image
geolies heeft een pakje naar mij verstuurd via ups, ik heb geen mailtje ontvangen over het pakket.
geolies had gelukkig het nummer door gegeven zodat ik het zelf kon volgen anders was het teruggestuurd
Profile Image
Wat mij betreft niet.
1. Ik kreeg vandaag twee onterechte facturen, omdat UPS zijn zaakjes niet op orde heeft.
2. De ontvangers van mijn pakketten kregen geen bericht dat ze het konden afhalen.
3. De site is klantonvriendelijk: je hebt geen idee hoeveel het versturen van een pakketje kost totdat je allerlei gegevens hebt ingevuld
4. Ik kan als niet-ingelogde gebruiker meer / goedkoper verzenden dan wanneer ik ben ingelogd.
5. Er wordt blijkbaar een toeslag gerekend voor verzenden naar 'afgelegen gebieden'. Dat wist ik niet, tot ik het pakje helemaal had aangemaakt.

Ik ben er al met al een kleine 20 euro bij ingeschoten. Doe ik dus niet meer.

Ik zal eens kijken bij DHL, anders wordt het waarschijnlijk voortaan PostNL...
Profile Image
ik doe altijd via dhl, kost me 5,75 en het wordt altijd netjes bezorgd.
nog nooit geen klachten gehad en verstuur toch meerdere pakjes per week
Profile Image
ik doe altijd via dhl, kost me 5,75 en het wordt altijd netjes bezorgd.nog nooit geen klachten gehad en verstuur toch meerdere pakjes per week

ik herinner me dat je mij ooit een doosje stuurde, naar mijn DHL punt, en dat ging mis omdat het etiket nat geworden was.
Toen zijn we erachter heen gegaan en kreeg ik het alsnog zelfs thuisbezorgd.
Dat noem ik service :-)

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.