corner corner Openbare boekenkast - alleen voor boeken?

Forum | << Dutch - Nederlands | Refresh | Search

corner corner

Sort Options Toggle Stats Options

Profile Image

Openbare boekenkast - alleen voor boeken?

Hoe zien jullie dat?

Zetten jullie daar echt alleen boeken in, of bv. ook tijdschriften in goede conditie? Dan bedoel ik vooral dingen als de Quest of National Geographic, niet de Privé. Of zoals ik nu toevallig bij de hand heb: een leuke kleuterpuzzel in zeer goede staat. Kan ik zoiets wel of niet in de openbare boekenkast zetten?

Complete Thread

Profile Image
Hoe zien jullie dat?

Zetten jullie daar echt alleen boeken in, of bv. ook tijdschriften in goede conditie? Dan bedoel ik vooral dingen als de Quest of National Geographic, niet de Privé. Of zoals ik nu toevallig bij de hand heb: een leuke kleuterpuzzel in zeer goede staat. Kan ik zoiets wel of niet in de openbare boekenkast zetten?
Profile Image
Mijn kast is niet zo groot, daar wil ik eigenlijk gewoon alleen maar boeken in hebben. Er heeft wel eens iemand een tasje met een sjaaltje en een paar kandelaars in gelegd, maar dat heb ik weggehaald en het is niet meer gebeurd.
Profile Image
Mijn kast is niet zo groot, daar wil ik eigenlijk gewoon alleen maar boeken in hebben. Er heeft wel eens iemand een tasje met een sjaaltje en een paar kandelaars in gelegd, maar dat heb ik weggehaald en het is niet meer gebeurd.

Ok, dat zou ik er definitief ook niet in leggen, maar hoe denk jij over een stapeltje recente uitgaven van de (junior) National Geographic of Quest en stripboeken?
Profile Image
hoe denk jij over een stapeltje recente uitgaven van de (junior) National Geographic of Quest en stripboeken?

Voor mij ligt de grens precies tussen die twee in. :-)
Stripboeken zijn boeken. De NG is een tijdschrift. Mijn kast is voor boeken, niet voor tijdschriften.
Er legt wel eens iemand een tijdschrift in; dat laat ik een paar dagen liggen en als het dan niet weg is, haal ik het weg.
Profile Image
in iemands eigen , kleinere bibje zou ik het niet doen.
Op een groter rek, of een echte boekspot zeker wel tijdschriften (al registreer ik die niet), maar bijvoorbeeld ook die kleuterpuzzel.
Kandelaars en zo echt niet. Daar zijn geefkastjes voor ...
Profile Image
In een klein huisje zet ik alleen boeken.
Is het huisje wat groter, dan ook cd's, dvd's, tijdschriften en soms prutsel-meukjes(sleutelhangers, memoblaadjes, ah aktiestickers, spaarbonnen, etc etc).
Een van de boekenhuisjes hier in Leeuwarden heeft nu ook een weggeef(spullen)huisje, is handig om kleine spulletjes neer te zeten, nu de weggeefwinkel weg is.
En onderin de boekenkast van Paddy's liggen stápels tijdschriften, veel rotzooi, en laatst zag ik er gordijnen(nog nieuw in verpakking) en een handtas.
Profile Image
Ik ben de laatste tijd bij een flink aantal minibiebs geweest. Ik zocht ze van te voren op op internet en bij één stond: "Ook tijdschriften", dus daar heb ik een bookazine achter gelaten (ongeregistreerd want het is naar mijn
idee geen boek). Bij een ander stond: "Ook CD's dus dat heb ik ook gedaan.
Zelf zou ik het alleen bij boeken houden.
Ik denk dat jouw spulletjes beter in een "gratis kast" passen, maar die zie je niet zo vaak.
Profile Image
er is een weggeefkast in het voormalige Menno Luterhuis aan het Overwinningsplein, niet zo ver fietsen voor jou! Verder heeft ook het ORKZ een weggeef'winkel' en daar zijn ze vast ook blij met jouw puzzel.

in de kast bij AH zou ik zonder problemen tijdschriften neerleggen.
Profile Image
in de kast bij AH zou ik zonder problemen tijdschriften neerleggen.

Thanks, daar ging het idd om ^^ dan leg ik ze daar bij :-)
Profile Image
Thanks, daar ging het idd om ^^ dan leg ik ze daar bij :-)

Bij AH in Borculo worden die er meteen uitgehaald.
Profile Image
in mijn kastje zijn stripboeken en tijdschriften toegstaan.
tevens staat er ook een potje voor spaarzegels.
maar daar hou ik het verder bij
kijk maar bij de foto's
http://www.facebook.com/obczkoninginnek/

maar ik ken ook een paar kastjes waar ook dvd's en eten zijn toegestaan
Profile Image
en dus geen tijdschriften, maar dat hangt van kastje tot kastje af. (En dus van de verantwoordelijke!)
Profile Image
ik zou het niet in een little free library doen, maar we hebben het hier over een grote Ikea-boekenkast Kallax (de bekende met de vierkante vakken, acht vakken in dit geval). Ik heb niet het idee dat AH zelf veel regie voert.
'k Heb er vandaag een flinke stapel tijdschriften in gelegd.
Vervolgens kreeg ik bij de bieb een stapel afgeschreven boeken, en aangezien het lastig fietsen is met zo'n enorme stapel, heb ik die er op de terugweg ingezet, zonder BCID's en stickers dus deze keer.
En toen zag ik: veel tijdschriften waren al mee genomen!
Profile Image
gaan bij mij in de bazardoos, voor de rommelmarkt. Ik heb jaarrond daar een flinke kartonnen doos voor staan. Is ie vol, gaat ie naar de schuur, en als dat niet gaat bel ik iemand van de rommelmarkt organisatie waar ik m kan brengen.
In een boekenkastje verwacht ik boeken.
Profile Image
Doe ik zelf ook wel eens.
Donald Duck voor de kinderen, Quest voor volwassenen.

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.