corner corner Lezers gezocht: Boekendoos met boeken over boeken

Forum | << Dutch - Nederlands | Refresh | Search

corner corner

Sort Options Toggle Stats Options

Profile Image

Lezers gezocht: Boekendoos met boeken over boeken

Ik ben sinds een tijdje gek op boeken die over boeken gaan. Dan bedoel ik boeken over boekenliefhebbers of die zich afspelen in een bibliotheek of boekenwinkel. Ik heb inmiddels best een aantal boeken verzameld en het lijkt me leuk om er een boekendoos van te maken. Zijn er mensen die het wat vinden om daaraan mee te doen? Als er genoeg animo is zou ik er half december mee willen starten. Ben benieuwd!

Deelnemers tot nu toe:

creativeChaos
violoncellix
Alfa-Betje

Complete Thread

Profile Image
Ik ben sinds een tijdje gek op boeken die over boeken gaan. Dan bedoel ik boeken over boekenliefhebbers of die zich afspelen in een bibliotheek of boekenwinkel. Ik heb inmiddels best een aantal boeken verzameld en het lijkt me leuk om er een boekendoos van te maken. Zijn er mensen die het wat vinden om daaraan mee te doen? Als er genoeg animo is zou ik er half december mee willen starten. Ben benieuwd!

Deelnemers tot nu toe:

creativeChaos
violoncellix
Alfa-Betje
Profile Image
Dat klinkt leuk! ik weet niet of ik veel boeken over boeken heb, maar ik zou wel mee willen doen.
Profile Image
Dat klinkt leuk! ik weet niet of ik veel boeken over boeken heb, maar ik zou wel mee willen doen.

Libri di Luca heb je vast wel. Ik doe niet mee. Gewoon even andere dingen.
Profile Image

Nee heb ik nog niet! Heb je die in de aanbieding? Ik betaal graag de verzendkosten.
Profile Image

Nee heb ik nog niet! Heb je die in de aanbieding? Ik betaal graag de verzendkosten.

Helaas, verdwenen.
Profile Image

Leuk! Dan ga ik maar eens beginnen met een lijstje :)
Profile Image
"So many books, so little time", "Reading Lolita in Teheran" en dergelijke?

In het laatste geval heb ik wel iets bij te dragen en ben ik wel geinteresseerd :-)
Profile Image
"So many books, so little time", "Reading Lolita in Teheran" en dergelijke?

In het laatste geval heb ik wel iets bij te dragen en ben ik wel geinteresseerd :-)

Non-fictie vind ik helemaal prima, maar heb ik tot nu toe nog bijna niet. Leuk juist, die afwisseling!
Profile Image
gaat deze boekendoos nog door?
Profile Image

Ja, ik denk het wel.
Twee geïnteresseerden is niet zo erg veel, maar ik vind het toch wel leuk.
Profile Image

Ja, ik denk het wel.
Twee geïnteresseerden is niet zo erg veel, maar ik vind het toch wel leuk.

wellicht komen er nog een paar bij?
Profile Image
ik lees momenteel: De leesclub voor het einde van het leven van Will Schwalbe. Een waargebeurd verhaal over een ongeneeslijk zieke moeder en haar zoon . Zij zijn beide veel-lezers en bespreken verhalen en boeken die veel voor hen betekenen.

gereserveerd voor de boekendoos boeken over boeken van elsje86
Profile Image
ik lees momenteel: De leesclub voor het einde van het leven van Will Schwalbe. Een waargebeurd verhaal over een ongeneeslijk zieke moeder en haar zoon . Zij zijn beide veel-lezers en bespreken verhalen en boeken die veel voor hen betekenen.

gereserveerd voor de boekendoos boeken over boeken van elsje86

Heb ik ook pas gelezen, via de ray van Hois. Heel mooi.
Profile Image
Ik wil deze doos komende week de deur uitdoen, net op tijd voor onze verhuizing!

creativeChaos ik stuur je een pb voor je adres.
Profile Image
De doos is gearriveerd en wat een feest om er een aantal fijne boeken-over-boeken uit te mogen halen.....een aantal boeken kende ik al, maar zijn zeker ook aanraders....dus van harte aanbevolen deze doos!
Profile Image
PS is het de bedoeling dat ik de boeken na lezing op reis stuur, of terug in de doos doe??
Profile Image
PS is het de bedoeling dat ik de boeken na lezing op reis stuur, of terug in de doos doe??

Ik hoop terug in de doos :-)
Profile Image

Ik hoop terug in de doos :-)

uiteraard zou ik de doos dan verder aanvullen met andere boeken volgens het zelfde thema....;o))
Profile Image

Ik heb een paar keer eerder meegedaan aan een boekendoos, toen was het idee dat je evenveel boeken er uit haalt als je er zelf in doet. En daarnaast kun je natuurlijk ook nog een deel van de boeken lezen terwijl de doos bij jou is. Ik weet dat de doos niet helemaal vol zit, dus als je er alleen boeken bij doet en niks uithaalt is dat ook prima. Zorg er in ieder geval voor dat er niet minder in zit dan toen je 'm kreeg.
Profile Image

Ik heb een paar keer eerder meegedaan aan een boekendoos, toen was het idee dat je evenveel boeken er uit haalt als je er zelf in doet. En daarnaast kun je natuurlijk ook nog een deel van de boeken lezen terwijl de doos bij jou is. Ik weet dat de doos niet helemaal vol zit, dus als je er alleen boeken bij doet en niks uithaalt is dat ook prima. Zorg er in ieder geval voor dat er niet minder in zit dan toen je 'm kreeg.

dat was ook mijn idee! helder, dank jewel!
Profile Image
Hier even antwoord op de vragen uit je pm.
- Jeugdboeken zijn prima!
- Non-fictie is ook goed, maar moet wel leuk zijn om te lezen. Niet een of ander droog naslagwerk :)
- Dagboeken voldoen wat mij betreft niet aan de omschrijving, tenzij het natuurlijk om iemand gaat die 'iets' met boeken heeft.
- Een verhalenbundel dat een verhaal bevat over boeken en daar z'n titel vandaan heeft zou wel kunnen.
Profile Image
de boekendoos is vandaag verhuisd naar Violoncellix! ik heb 'm onder het bekende bankje gezet, en er zit een aantal mooie nieuwe boeken bij de al prachtige inhoud in!
Profile Image
Ah, ik ga meteen kijken (ook al is het mistig en 1 uur 's nachts)!
Profile Image
Hij bevat veel boeken waarin boeken een rol spelen, fictie en non-fictie. Erg leuk en gevarieerd.

Inmiddels heb ik er anderhalf boek uit gelezen de afgelopen twee dagen:
-Helden van weleer: Roemruchte personages in jeugdboeken, door Ed van Eeden: http://www.bookcrossing.com/---/14832357
-The romance reader, door Pearl Abraham: http://www.bookcrossing.com/---/14826830

Deze twee boeken zal ik zeker verder laten meereizen in de boekendoos, zodat anderen er ook van kunnen genieten.

Voor daarna heb ik mijn oog al laten vallen op 'De boekhandelaar van Kaboel'.

Ik kan de doos zeker aan andere BookCrossers aanraden en ik denk dat je je nog voor deze boekendoos met boeken over boeken kunt inschrijven!

Het is het idee dat je er een paar boeken uit kan halen en daarvoor in de plaats een paar eigen thematisch passende boeken kan toevoegen.
Profile Image
Hij bevat veel boeken waarin boeken een rol spelen, fictie en non-fictie. Erg leuk en gevarieerd.

Inmiddels heb ik er anderhalf boek uit gelezen de afgelopen twee dagen:
-Helden van weleer: Roemruchte personages in jeugdboeken, door Ed van Eeden: http://www.bookcrossing.com/---/14832357
-The romance reader, door Pearl Abraham: http://www.bookcrossing.com/---/14826830

Deze twee boeken zal ik zeker verder laten meereizen in de boekendoos, zodat anderen er ook van kunnen genieten.

Voor daarna heb ik mijn oog al laten vallen op 'De boekhandelaar van Kaboel'.

Ik kan de doos zeker aan andere BookCrossers aanraden en ik denk dat je je nog voor deze boekendoos met boeken over boeken kunt inschrijven!

Het is het idee dat je er een paar boeken uit kan halen en daarvoor in de plaats een paar eigen thematisch passende boeken kan toevoegen.

ikzelf heb er aan toegevoegd:
Hart van Inkt - Cornelia Funke
Helden van weleer - roemruchte personages in jeugdboeken
Nee ik wil niet bij een leesclub - V. Ironside
1954 - een literaire doorsnee
Dagboek van een lezer - Alberto Manguel
Het paperbackmeisje - Luc Hanegreefs
De leesclub voor het einde van het leven - Will Schwalbes
De naam van dit boek is geheim
De vrouw van de boekbinder
ik ben van plan de 4 boeken die ik uit de doos heb gehaald, weer bij Violoncellix te bezorgen zodat zij ook die alsnog kan lezen!
Profile Image

ikzelf heb er aan toegevoegd:
Hart van Inkt - Cornelia Funke
Helden van weleer - roemruchte personages in jeugdboeken
Nee ik wil niet bij een leesclub - V. Ironside
1954 - een literaire doorsnee
Dagboek van een lezer - Alberto Manguel
Het paperbackmeisje - Luc Hanegreefs
De leesclub voor het einde van het leven - Will Schwalbes
De naam van dit boek is geheim
De vrouw van de boekbinder
ik ben van plan de 4 boeken die ik uit de doos heb gehaald, weer bij Violoncellix te bezorgen zodat zij ook die alsnog kan lezen!

Superleuke boeken, CC!
Profile Image
Inmiddels is de doos bij de laatste lezer van het korte lijstje. Zijn er nog meer mensen die mee willen lezen?
Profile Image
Inmiddels is de doos bij de laatste lezer van het korte lijstje. Zijn er nog meer mensen die mee willen lezen?

Ik hoop van wel, want de boeken in de doos zijn echt de moeite waard!
Profile Image
Ik vind het echt een heel leuk thema voor een boekendoos! Ik heb alleen (nog steeds) niets geschikts om er in te doen....
Profile Image
Ik vind het echt een heel leuk thema voor een boekendoos! Ik heb alleen (nog steeds) niets geschikts om er in te doen....

Misschien is dat helemaal niet zo'n probleem als er een keer geen nieuwe boeken bij komen - elsje86, wat vind jij?

Ik denk trouwens dat als je de doos eenmaal ontvangt met alle boeken die erin zitten, je toch opeens aan boeken van jezelf denkt die ook zouden kunnen passen. Zo vergaat het mij momenteel wel.
Profile Image

Misschien is dat helemaal niet zo'n probleem als er een keer geen nieuwe boeken bij komen - elsje86, wat vind jij?

Nee hoor, wat mij betreft geen probleem! Er zijn tot nu toe geen andere aanmeldingen, dus de doos heeft ook geen haast. Lees je mee dan?
Profile Image

Nee hoor, wat mij betreft geen probleem! Er zijn tot nu toe geen andere aanmeldingen, dus de doos heeft ook geen haast. Lees je mee dan?

Ja, dan lees ik graag mee. Heb ik ook tijd om boeken-boeken te zoeken.
Profile Image

Super! Als je het OK vindt, stuur ik de doos pas na 15 januari (dan ben ik terug van vakantie) aan je door.
Profile Image

Ik zet je op het lijstje!
Profile Image

Ik hoop van wel, want de boeken in de doos zijn echt de moeite waard!

ook ik kan de doos echt aanraden!

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.