Hè bah... Boekspotrover (titel-edit)

Forum » Dutch - Nederlands » Parent Thread | Refresh | Search

Sort Options 

BOOS. Nee niet gewoon boos maar VERSCHRIKKELIJK boos.

Ik heb vandaag weer een lading boeken afgeleverd omdat ik de dozen echt leeg wil hebben, geholpen door de uitdagingen. Die knakker die stond er weer, maar het was verder echt retedruk in de boekspot dus ik heb me niet met hem bemoeid.. ik had ook veel meer te doen.

Alle boeken die ik heb gebracht waren beplakt, met extra tape, smiley's en 'gratis boek' of 'I'm free' op de covers geschreven met permanent marker én indien mogelijk de BCID ook nog op de bovenrand.

Kom ik net nog eens kijken ligt er een schutblad van een leuk boek (http://www.bookcrossing.com/journal/13778930/) verfrommeld op een van de planken! Zo respectloos!! Ik weet natuurlijk niet of die knakker het was, maar ik vind het wel verdacht toevallig. Het was een te dun boekje om de BCID op de bovenkant te schrijven en de binnenkant kaft bijna zwart. Het schutblad was van dik glanzend papier (net als de rest van het boekje) en had een licht gedeelte waarop ik het nummer heb geschreven. Op de achterkant van dat blad stond overigens gewoon al tekst.. Op de cover heb ik wel een smiley gestift en 'I'm free'.

Het spijt me voor de Boekspot maar ik kap ermee de planken te vullen. Ik moet nu zien waar ik mijn boeken wel neer ga zetten, maar ik weiger om dat soort lui te bevoorraden en de boeken te laten vernielen. Basta!

Complete Thread
Ik ging net snel even wat boeken brengen bij de boekspot, stond er een 'nette' man (leek erg op Grunberg) boeken uit de kast te halen, heel selectief. Hij had net een volle boodschappentas dichtgeknoopt. Ik zag dat hij een van mijn boeken pakte en er vervolgens de Bookcross sticker en de Boekspot sticker vanaf trok (koste hem gelukkig moeite). Toen ik hem vroeg waarom hij dat deed zei hij dat dat lelijk was. Ik raakte enigzins met hem in discussie, maar hij zei dat hij het recht had de boeken te houden. Waarschijnlijk een verkoper. Het klopt wat hij zegt, maar ik vind het toch niet kunnen. Tussen houden en commercieel meenemen zit een groot verschil. Hij zei verder dat wanneer alle boeken daar terugkomen de kasten zouden uitpuilen. Wat een slap excuus! Bah. Ik ga kijken of ik mijn boeken met plakplastic kan gaan coveren, over de stickers heen. Knappe kop als hij die wil gaan verkopen.

Groet. Het is dat ik naar de tandarts moet, anders was ik daar demonstratief blijven zitten en zwijgend toekijken zodat hij het op zijn heupen zou krijgen.

wat ontzettend jammer dat sommige mensen misbruik van zo'n goed initiatief maken :-(

Ik ging net snel even wat boeken brengen bij de boekspot, stond er een 'nette' man (Grunbergtype) boeken uit de kast te halen, heel selectief. Hij Had net een volle boodschappentas dichtgeknoopt. Ik zag dat hij een van mijn boeken pakte en er vervolgens de Bookcross sticker en de Boekspot sticker vanaf trok (koste hem gelukkig moeite). Toen ik hem vroeg waarom hij dat deed zei hij dat dat lelijk was. Ik raakte enigzins met hem in discussie, maar hij zei dat hij het recht had de boeken te houden. Waarschijnlijk een verkoper. Het klopt wat hij zegt, maar ik vind het toch niet kunnen. Tussen houden en commercieel meenemen zit een groot verschil. Hij zei verder dat wanneer alle boeken daar terugkomen de kasten zouden uitpuilen. Wat een slap excuus! Bah. Ik ga kijken of ik mijn boeken met plakplastic kan gaan coveren, over de stickers heen. Knappe kop als hij die wil gaan verkopen.

Groet. Het is dat ik naar de tandarts moet, anders was ik daar demonstratief blijven zitten en zwijgend toekijken zodat hij het op zijn heupen zou krijgen.

Ik schrijf altijd het BCID op de zijkant van het boek met permanent marker, een goede verkoper die dat eraf krijgt zonder schade. Hiermee daalt de waarde van het boek ook aanzienlijk.

Boekspot moet voortaan maar duidelijk erop zetten dat je een maximaal aantal boeken mag meenemen. Niet dat het mensen tegenhoud, maar dan kan je ze in ieder geval aanspreken en heb je een poot om op te staan. Of een melding doen aan boekspot, misschien dat ze dan betere labeling toepassen om doorverkoop te voorkomen.

Ik schrijf altijd het BCID op de zijkant van het boek met permanent marker, een goede verkoper die dat eraf krijgt zonder schade. Hiermee daalt de waarde van het boek ook aanzienlijk.

Boekspot moet voortaan maar duidelijk erop zetten dat je een maximaal aantal boeken mag meenemen. Niet dat het mensen tegenhoud, maar dan kan je ze in ieder geval aanspreken en heb je een poot om op te staan. Of een melding doen aan boekspot, misschien dat ze dan betere labeling toepassen om doorverkoop te voorkomen.

Ik schrijf de BCID ook op de bovenkant met zwarte stift. Maar dit was een dun mooi kinderboek, daar was het te smal voor. Ik had hem eigenlijk moeten vragen of hij al die boeken zelf ging lezen, inclusief het kinderboek. Kinderen geven er niets om dat er een leuke gekleurde sticker op zit.

Ja, zeker. Ik doe dat altijd bovenop of aan de onderkant, dat is net zo permanent en hindert niet bij het lezen.

Dat hoor ik van meer mensen. Het stoort mij niet aan als het aan de zijkant geschreven is, maar ik ga het onthouden voor toekomstige boeken.

wingcreativeChaoswing 3 yrs ago
grrrrr
ik word daar boos en verdrietig van

MMMaartje 3 yrs ago
:(
Wat zijn er toch een aso's op de wereld. Heel erg jammer inderdaad! Ik denk dat ik ook maar de BCID op de rand van mijn boeken ga schrijven. Maar hij neemt natuurlijk ook boeken mee van niet-bookcrossers. Bah.

Ik zet het bcid op meerdere plekken in het boek. En ik heb een stempel die ik op andere plekken in het boek druk. Soms zet ik gratis of het bcid op de onderkant of de bovenkant van de bladzijden.
En ik gooi een aantal stickers op het boek. Hopelijk houdt dat zulke mensen tegen.

Ik sticker de voorkant, de achterkant en de zijkant.
de binnenkant krijgt een bcid plaatje
op de binnenkaft en halverwege het boek zet ik altijd een stempel mét het bcid-nummer
bij dikke boeken zet ik ook meestal met een stift het nummer

ik had laatst een opkoper aan de deur i.v.m. de minibieb. kwam rustig zeggen dat hij het geen stijl vond om de boeken allemaal zo geplakt in het kastje te zetten want hij kon ze dan niet verkopen...nou ja zeg!!!

I
ik had laatst een opkoper aan de deur i.v.m. de minibieb. kwam rustig zeggen dat hij het geen stijl vond om de boeken allemaal zo geplakt in het kastje te zetten want hij kon ze dan niet verkopen...nou ja zeg!!!

pardon???? dat is nog eens lef hebben....

I

pardon???? dat is nog eens lef hebben....

*kijkt met hele grote ogen*

Really.... Whahaha, wat een enorme eikel. Heb je lekker je tong naar hem uitgestoken? Echt bizar sommige figuren.

Ik ga post-its halen en kaftfolie. Naast BC stickers ga ik ze duidelijk beplakken als gratis boek dus niet bestemd voor de doorverkoop. Persoonlijke boekenkasten, dat kan, maar geldelijk gewin, dat vind ik ongehoord.

Heb zelfs de neiging heel mooie boeken vanuit de boekspot mee te nemen in de toekomst om ze ook onaantrekkelijk te maken voor dat soort figuren. Maar dan schiet ik ook een beetje door...

op de binnenkaft en halverwege het boek zet ik altijd een stempel mét het bcid-nummer

jeetje wat brutaal zeg.

Ongelofelijk.
Ik hoop dat ik zoiets gezegd zou hebben als "Ja, dat klopt. Dat hebt u goed begrepen." maar het zou ook zomaar gekund hebben dat ik enorm met mijn mond vol tanden had gestaan, van pure verbazing.

*knipper* *knipper*

...

Dat méén je niet...

En ja, ik zet inderdaad ook stempels op pagina's die je er niet uit wilt scheuren, en soms op de zijkant om dit soort narigheid tegen te gaan.

Huh????
Waren het zijn boeken waar je een sticker op plaatste soms?

Bah tot de macht 100.

Jammer ook. :( Snif.

Ik raakte enigzins met hem in discussie, maar hij dat hij het recht Had de boeken te houden. Een verkoper dus. Het klopt wat hij zegt, maar ik vind het toch niet kunnen.

Ik ben het helemaal met je eens. Sommige dingen zijn niet verboden, maar wel lomp en ongemanierd. En daar komt nog bij dat publieke bronnen uitgeput raken door dit soort misbruik, en dan heeft niemand er meer wat aan. Asociaal dus!
Ik raad je aan de boven- of onderrand van de boeken te beschrijven of bestempelen. Extra werk, maar ik denk wel dat het helpt!

Snel even tussen afspraken in kaftfolie, post-its en extra permanent markers gehaald in vier verschillende kleuren. Ook heb ik even mijn mooie BC-boeken teruggekaapt (had ik toch nog niet officieel losgelaten) zodat ik even extra duidelijk kan maken dat het de bedoeling is dat men ze meeneemt om te lezen.

Ik weet natuurlijk niet 100% zeker dat deze man (hij leek echt ontzettend veel op Grunberg *fronst* Wat als hij het ook was ... straks gaat hij nog een column hierover schrijven... :-)) de boeken zou doorverkopen, maar waarom zou je anders een overvolle tas meenemen en stickers er staan afpulken. Boek-hoarder? Leesmonster? Ik geloof daar niet in. Mocht dat wel het geval zijn heeft deze man echt hulp nodig voor zijn verslaving. Het niet willen delen van mooie boeken met andere mensen is gewoon zielig.

Zo. Nu ben ik er klaar mee. Ik ga mijn boeken iig heel erg mooi vrolijk maken. Wanneer het men gewoon om het lezen gaat zal het ze echt een ruk schelen dat er stickers op zitten. Vindt men dat wel erg moeten ze gewoon 'verse' boeken gaan kopen.

Boek-hoarder? Leesmonster? Ik geloof daar niet in.

Ik stel voor om te proberen te geloven dat hij de boeken naar een vluchtenlingenverblijf gaat brengen. Dat is namelijk een prettige gedachte.

:-S

Boek-hoarder? Leesmonster? Ik geloof daar niet in.

Ik stel voor om te proberen te geloven dat hij de boeken naar een vluchtenlingenverblijf gaat brengen. Dat is namelijk een prettige gedachte.

:-S

Doe ik met je mee (dat proberen).. Dat zou inderdaad een prettige gedachte zijn.

(Kritisch stemmetje knaagt: Zou een vluchteling het echt lelijk vinden dat er een gekleurde sticker op het boek zit dat hij of zij krijgt om te lezen? Mwah..)

Doe ik met je mee (dat proberen).. Dat zou inderdaad een prettige gedachte zijn.

Het lukt me nog niet helemaal, maar ik doe mijn best.

(Kritisch stemmetje knaagt: Zou een vluchteling het echt lelijk vinden dat er een gekleurde sticker op het boek zit dat hij of zij krijgt om te lezen? Mwah..)

Dat hoeft niet waar te zijn, maar hij kan het denken, toch?

Wat zielig dit. Waarom moeten mensen toch altijd overal geld aan verdienen. Het is toch een leuk initiatief, dat mensen hun boeken delen.

Dat vermoeden had ik al heel lang. Hetzelfde geldt voor OBCZ De Biltsche. Van daar uit zijn meerdere boeken van mij opgedoken op een boekenmarkt :(

Dat vermoeden had ik al heel lang. Hetzelfde geldt voor OBCZ De Biltsche. Van daar uit zijn meerdere boeken van mij opgedoken op een boekenmarkt :(

Met stickers en BC-codes?? Zot gewoon...

Met stickers en BC-codes?? Zot gewoon...

ja, iemand was zo aardig de nummers op te schrijven en te melden.
Dit was er bijvoorbeeld één van:
http://www.bookcrossing.com/---/8536631/
In dit geval wel voor een goed doel gelukkig, maar dat zal niet altijd zo zijn.

Ik denk dan altijd: Stel ik ga morgen dood (hoop het niet hoor ;) ) maar stel dat, zouden mijn ouders/ vrienden weten wat ze met de cross boeken moeten doen?

Ja ze weten dat ik het altijd rondstrooi, maar ik heb er zoveel, dat is voor hun geen doen.

Ik denk dat ze de boeken die ze zelf nog willen lezen eruit vissen en de rest naar de kringloop brengen. Word het ook verkocht. MAar zonder kwade bedoeling.

Dat is natuurlijk niet met jou boek gebeurd, dat is duidelijk. MAar misschien dat iemand niet precies wist hoe en wat en dacht: Wat een mooi boek! Dit gaat vast geld opleveren voor het goede doel.

Desalniettemin is het natuurlijk schandalig dat die meneer waar het hier over gaat in het bericht alle labels eraf heeft gehaald ><
Ik was er zelf ook al bang voor en schrijf daarom ook gratis boek op de boven of onderkant. Onverkoopbaar, valt op als hij ergens ligt en het hinderd niet tijdens het lezen :)

Ik zag onlangs ook 4 Havank boeken van mij bij een kringloop, en ik weet toevallig dat die boeken daar gebracht waren door een voormalige boekenmarkt-man, die er mee op houdt...

Geen woorden voor de daad.
Voor de persoon maar één: DIEF!!!

Ik moest het echt even weten, omdat hij natuurlijk wel wat met vluchtelingen heeft geloof ik... Maar hij heeft gepost op zijn blog en FB-pagina dat hij in New York met zijn liefje bij de Thai heeft gegeten gisterenavond, na ja..hij postte het om 1:45 uur 's nachts. Lijkt me dan sterk dat hij nu in Utrecht boeken staat te verzamelen voor vluchtelingen.

Tenzij hij een Universal Transporter heeft.. ;-)

Ik moest het echt even weten, omdat hij natuurlijk wel wat met vluchtelingen heeft geloof ik... Maar hij heeft gepost op zijn blog en FB-pagina dat hij in New York met zijn liefje bij de Thai heeft gegeten gisterenavond, na ja..hij postte het om 1:45 uur 's nachts. Lijkt me dan sterk dat hij nu in Utrecht boeken staat te verzamelen voor vluchtelingen.

Tenzij hij een Universal Transporter heeft.. ;-)

;o))))

NDU-103233 3 yrs ago
Stempelen
op de titelblad met iets van 'gratis boek - neem me mee!' zou wel moeten afschrikken.
Aparte verkoper als je een titelblad er uit scheurt.

op de titelblad met iets van 'gratis boek - neem me mee!' zou wel moeten afschrikken.
Aparte verkoper als je een titelblad er uit scheurt.

Ik schrijf het WWW adres en het BCID altijd op de eerste en laatste pagina van het boek. Kunnen ze weg tippexen, maar dat valt wel op...

Toch kwam ik net weer een paar Boekspot en BookCross stickers tegen op de vloer van de Boekspot. Blijkbaar geeft dat binnenin schrijven niet zo veel. Maar erbovenop lijkt mij toch wel afdoende. Met grote zwarte stift het nummer... Na ja...gekke mensen dat ze dat dan oké vinden.

Ik ben in ieder geval begonnen met het plakken van folie over de stickers. Nu is de folie ook gemakkelijk te verwijderen dus plak ik hem vaak ook met een stuk over de binnenkaft. Verder heb ik mijn trademark gevonden. Ik zet nu met permanent-marker op de voorkant van de kaft een subtiel maar zeker zichtbare smiley. Dat verminderd de verkoopwaarde nog net iets meer, maar is niet storend voor een gewone vinder. Misschien ga ik daar ook nog 'I'm Free' bijzetten.

Toch kwam ik net weer een paar Boekspot en BookCross stickers tegen op de vloer van de Boekspot.

Het verbaast me helemaal niets dat iemand die asociaal genoeg is om zo iets te doen, er ook geen moeite mee heeft om van alles op de grond te laten vallen. >:-(

(Mijn poging tot zelfindoctrinatie lukt nog niet 100%.)

Zelf heb ik geen fb, maar misschien daar melden? Of bij de beheerster??
Maar of dat helpt?
Het frustreert me wel een beetje:(

wingiiwiwing 3 yrs ago
Boekspotrover
Woord van het jaar!

Woord van het jaar!

Haha. Het bekt wel lekker.

(Boekspot Rover gebruikt sjoemelsoftware bij verwijderen BCID's) :-p

winghoerawing 3 yrs ago
.
Mij stoort dat heel hard als er zo'n nummer op de zijkant geschreven is, zeker als dat met een markeerstift gedaan is.
Ik zie dat op elke bladzijde staan.
Nu, je kan in de binnenkant op heel veel bladzijden een stempel zetten, niet voor de verkoop of van die dingen.
Dan moet hij toch al heel veel moeite doen he.
Echt rijk zal hij er niet van worden, maar het is gewoon niet leuk, gezien al het werk dat je er in steekt en ook omdat het niet echt een eerlijke manier is om aan geld te komen.
Misschien bekende boeken in wat mindere staat daar zetten ?
Daar krijgt hij toch niet veel voor ...

wingInge1990wing 3 yrs ago
RE: .
En dat vind ik dan weer storend. Dat ik moet gaan nadenken welke boeken ik waar wel en waar niet kan neerzetten omdat ik anders het risico loop dat iemand ze gaat verkopen. De label zou al voldoende moeten zeggen dat het een gratis boek is..

Ik zet gratis boek met marker of pen op de bovenkant van het boek. Ik vind dat echt totaal niet storen bij het lezen, je ziet het amper op de pagina's maar het voorkomt in ieder geval dat ik moet nadenken welke boeken waar.

Trouwens lees ik zelf ook het liefste een boek wat er mooi uit ziet, dan ga ik niet bewust mijn eigen boeken beschadigen voor ik ze naar het crossen doe.. Of alleen nog maar van die boekjes die je gratis krijgt (boekenweek geschenk, week van het spannende boek etc etc) omdat hij daar niets voor krijgt...

Ik ging net snel even wat boeken brengen bij de boekspot, stond er een 'nette' man (leek erg op Grunberg) boeken uit de kast te halen, heel selectief. Hij had net een volle boodschappentas dichtgeknoopt. Ik zag dat hij een van mijn boeken pakte en er vervolgens de Bookcross sticker en de Boekspot sticker vanaf trok (koste hem gelukkig moeite). Toen ik hem vroeg waarom hij dat deed zei hij dat dat lelijk was. Ik raakte enigzins met hem in discussie, maar hij zei dat hij het recht had de boeken te houden. Waarschijnlijk een verkoper. Het klopt wat hij zegt, maar ik vind het toch niet kunnen. Tussen houden en commercieel meenemen zit een groot verschil. Hij zei verder dat wanneer alle boeken daar terugkomen de kasten zouden uitpuilen. Wat een slap excuus! Bah. Ik ga kijken of ik mijn boeken met plakplastic kan gaan coveren, over de stickers heen. Knappe kop als hij die wil gaan verkopen.

O, die was ook voor mij geweest!
Die was zo voor mij geweest!
Ik iets minder stilzwijgend dan jij, al denk ik dat jouw manier ook werkt.
Euh, mijn sticker die je eraf pulkt, 5 cent graag,

Ik wed dat je hem zou hebben opgevreten. Maar wel ijzig beleefd. Heb ik het goed? :-)

Ik wed dat je hem zou hebben opgevreten. Maar wel ijzig beleefd. Heb ik het goed? :-)

Gaan we een keertje op jacht dan? In de hinderlaag liggen? Ja, ja? Jou kent ie nog niet. Surprise-attack! :-p

Gaan we een keertje op jacht dan? In de hinderlaag liggen? Ja, ja? Jou kent ie nog niet. Surprise-attack! :-p

Alleen als Aaltsje ook komt. Want die durft alles.

Alleen als Aaltsje ook komt. Want die durft alles.

Ja, Aaltsje hebben we zeker nodig. Ik blaf een beetje, maar zij kan bijten. Met drie vrouw sterk moet het toch gaan lukken de onverlaat de boekenkast op te jagen? :-p

Mag ik mee, mag ik mee? Gooi ik mijn gewicht in de strijd om hem in een hoekje te drijven :D

bah bah bah, wat een vervelende meneer zeg ><

Mag ik mee, mag ik mee? Gooi ik mijn gewicht in de strijd om hem in een hoekje te drijven :D

bah bah bah, wat een vervelende meneer zeg ><

O haha, ik heb dit draadje even niet gevolgd maar ik ben de enge vrouw.
Lol, kan ik wel inkomen.
Maar eigenlijk ben ik best lief.

eigenlijk ben ik best lief.

Dat weten we, hoor, maar die man hoeft dat niet te weten toch? ;-)

eigenlijk ben ik best lief.

Dat weten we, hoor, maar die man hoeft dat niet te weten toch? ;-)

Ghegheghe... Gewoon top-acteren, dat kun je!

BOOS. Nee niet gewoon boos maar VERSCHRIKKELIJK boos.

Ik heb vandaag weer een lading boeken afgeleverd omdat ik de dozen echt leeg wil hebben, geholpen door de uitdagingen. Die knakker die stond er weer, maar het was verder echt retedruk in de boekspot dus ik heb me niet met hem bemoeid.. ik had ook veel meer te doen.

Alle boeken die ik heb gebracht waren beplakt, met extra tape, smiley's en 'gratis boek' of 'I'm free' op de covers geschreven met permanent marker én indien mogelijk de BCID ook nog op de bovenrand.

Kom ik net nog eens kijken ligt er een schutblad van een leuk boek (http://www.bookcrossing.com/journal/13778930/) verfrommeld op een van de planken! Zo respectloos!! Ik weet natuurlijk niet of die knakker het was, maar ik vind het wel verdacht toevallig. Het was een te dun boekje om de BCID op de bovenkant te schrijven en de binnenkant kaft bijna zwart. Het schutblad was van dik glanzend papier (net als de rest van het boekje) en had een licht gedeelte waarop ik het nummer heb geschreven. Op de achterkant van dat blad stond overigens gewoon al tekst.. Op de cover heb ik wel een smiley gestift en 'I'm free'.

Het spijt me voor de Boekspot maar ik kap ermee de planken te vullen. Ik moet nu zien waar ik mijn boeken wel neer ga zetten, maar ik weiger om dat soort lui te bevoorraden en de boeken te laten vernielen. Basta!

Ik moet nu zien waar ik mijn boeken wel neer ga zetten

Is dit wat?

Utrecht, café Averechts, onderhouden door iiwi.
Lijsterstraat 49, 3514 TB Utrecht.
Openingstijden: maandag en woensdag 21.00 tot 01.00 uur, dinsdag 17.00 tot 01.00 uur, donderdag en zaterdag 21.00 tot 02.00 uur, vrijdag 17.00 tot 02.00 uur, zondag 17.00 tot 01.00 uur.
Averechts is een bijzonder café, dat al sinds 1983 geheel zonder subsidies draait op de inzet van zo'n veertig vrijwilligers. Wat het café daaraan overhoudt gaat naar goede doelen. Op dinsdag en zondag kun je er ook eten, wel reserveren.

iiwi is een bekende BCer op het forum.

Ik moet nu zien waar ik mijn boeken wel neer ga zetten

Is dit wat?

...

iiwi is een bekende BCer op het forum.

Ik kan eens gaan kijken natuurlijk. Ik ben daar nog nooit geweest omdat het enkel ś avonds geopend is en ik dan meestal thuis ben (koken en zo..).

iwii ken ik wel. :-)

Thanks for the tip.

iwii ken ik wel. :-) Thanks for the tip.

En ik ben de omgekeerde weg van jou aan het volgen, en woon volgend jaar in Zeist! Ik moet er dus zeker meer voor doen om de OBCZ te onderhouden. Zondags zijn ze vanaf 5 uur open, en is er vaak Open Podium, dan is het vanaf 3 uur open. Meestal is dat best leuk, alhoewel de zanger van afgelopen zondag wel erg zijn best deed gekweld over te komen. Boeken worden er gewaardeerd door de bezoekers! Er komen ook best boeken binnen via de OBCZ, soms is het best lastig om alle boeken te plaatsen zelfs, zonder dat ik zelf iets toevoeg.

Ik vind het wel heel spijtig. Maar ik begrijp je wel. Het frustreert enorm.
Misschien de beheerster aanschrijven? Maar hoe? En of het helpt....
Ik was juist zo blij met de Boekspot....

Is het een idee de boekspotmensen, if any, te 'alarmeren'over deze rover?

Is het een idee de boekspotmensen, if any, te 'alarmeren'over deze rover?

Zou ik ook denken! Maar hoe?

Even wat gezocht;

Het Boekspots concept is ontwikkeld door BiSC en de bibliotheken Lek & IJssel, ZOUT en IDEA, met ondersteuning van de Provincie Utrecht.
BiSC is hier te contacteren: http://www.biscutrecht.nl/nieuwe-huisstijl-en-website-voor-boekspots .

Contactformulier: http://www.biscutrecht.nl/contact

Dat zou kunnen. Op dit moment echter heb ik daar persoonlijk geen zin in. Dat maakt alleen dat ik me erover blijf verbijten dat er zulke lui zijn. Misschien dat het voor mij nu juist van belang is dat ik het loslaat.

Ik had juist nog een leuke vangstmelding uit de boekspot van een boek gevonden door een BookCrosser die al sinds 2002 in meer of mindere mate actief is. Dat is dan weer een heel leuke melding.

Gelukkig zijn er veel leuke mensen die ook hun boeken met liefde delen en zijn er ook zeker heel mooie boeken te vinden aldaar. Ik heb alleen voor mezelf besloten er geen plank meer vol te zetten met een massa-release. Ik zal er zeker nog af en toe een boek neerzetten en/of ruilen. Maar de boeken díe ik er nog neer zet zullen heel duidelijk BC-boeken zijn met creatieve versieringen. De stickers zullen niet het enige zijn wat ze tot Cross-boeken maakt.

Voor nu ga ik ook meer op zoek naar kleinere boekenhuisjes/mini-biebs. Ik ga vandaag misschien kijken bij eentje in Huis ter Heide. Daar heb ik nog niet eerder naar gezocht.

Dat zou kunnen. Op dit moment echter heb ik daar persoonlijk geen zin in.

Jammer, jij bent tenslotte kroongetuige. Maar ik snap je wel.

Ik weet niet waar je woont in Utrecht, maar een paar weken geleden kwam ik nog een boekenkast tegen- misschien is dat ook een optie voor je.

Ik weet niet hoe de straat heet, dus ik kan t alleen uitleggen. Fiets of loop vanaf het centrum door het Wilhelminapark. Dan de eerste straat, meteen na het park, oversteken (dus gewoon rechtdoor lopen/fietsen). Aan de linkerkant is er eerst een café, of misschien twee, en dan volgt een drukkerijtje of iets dergelijks. Daarbinnen staat een vrije boekenkast.

Dat zou kunnen. Op dit moment echter heb ik daar persoonlijk geen zin in. Dat maakt alleen dat ik me erover blijf verbijten dat er zulke lui zijn. Misschien dat het voor mij nu juist van belang is dat ik het loslaat.

Ja, erger je niet, verwonder je slechts.
Mooie spreuk.
En soms helpt het.
Mij wel.
En soms helpt het niet.
Dan heb je een recalcitrant mens tegenover je.

Ik volg dit draadje, natuurlijk, en ook ik denk [..censuur..]. Het is zo'n mooie plek.
Eerste kerstdag kom ik er langs of in elk geval in de buurt (want de nieuwe lokatie ken ik nog niet) en dat leek me een mooie gelegenheid om daar weer eens wat los te laten. Ik neem aan dat de boekspot dan open is. De verkoopwaardige boeken (voor zover ik dat kan inschatten) neem ik in elk geval maar niet mee....

Ik niet.
Wilde er wat boeken achterlaten als we naar de vakantiebeurs gaan.
Nu leg ik ze net zo lief in de trein.

ook een boek waar ik al heel lang naar op zoek was......:-)

Ik ook!

wingAlfa-Betjewing 3 yrs ago
Uit dubio

Ik ook!

He ja, dat had ik even nodig, Zazoetje en Iiwi. Natuurlijk zijn er ook mensen die gewoon in de boekspot komen voor een boek en sommigen vinden dan ook nog eens iets waar ze heel blij mee zijn.

Dus, ik neem morgen gewoon mijn stapeltje boeken mee. Bijna allemaal (Franse) D'tjes voor de uitdaging.

Oh, ik ga in elk geval wel even kijken want ik ben er nog nooit geweest.
En het idee op zich spreekt me heel erg aan.

wingMoemwing 3 yrs ago
RE: Uit dubio
Natuurlijk zijn er ook mensen die gewoon in de boekspot komen voor een boek en sommigen vinden dan ook nog eens iets waar ze heel blij mee zijn.

Ja hoor! Ik vond er een heel gave strip van Barberaal, en een boek 'What If' van XKCD, dat Stoneshop met veel plezier heeft gelezen zodra ik er mee thuis kwam.

dat iemand blijkbaar op die manier in zijn levensonderhoud moet voorzien.

een melding dat het boek is meegenomen op vakantie
http://www.bookcrossing.com/---/13509207

Ik heb met verbazing dit draadje gelezen, wat akelig dat mensen zoiets doen. Ik heb zelf een keer iets soortgelijks meegemaakt. Ik had een boek uitgezet op een bankje in het ondergronds winkelcentrum in Toronto. Iets later die dag kwam ik datzelfde boek tegen in een winkeltje, brutaal tussen de andere boeken die verkocht werden. De BC stickers waren erafgehaald en het BC nummer in het boek was doorgestreept.
Ik heb het boek van de plank gehaald, nieuwe stickers erop gedaan en het BCID in grote letters op de zijkant gezet en het boek weer op het bankje neergelegd (buiten de winkel). De eigenaar zag me wel, maar zei er niets van. Hij had waarschijnlijk wel door dat wat hij had gedaan niet echt kon. Jammer dat niet iedereen die gewetensbezwaring heeft.

wingZazoetjewing 3 yrs ago
Zag vandaag
een man die aan je omschrijving voldoet. Had een leren jas aan en een grote dichtgeknoopte boodshappentas bij zich. En had nog een heeeeeeeele grote stapel boeken gepakt. Ik heb hem niet kunnen betrappen op het afpeuteren van stickers.

ik vind het ongelooflijk. Het is net zoiets als de vleugel in het station die met poep besmeurd wordt, of anderszins vernield wordt, is ook al weer ergens gebeurd. Dat laatste is dan niet voor eigen gewin, de boeken meenemen om te verkopen waarschijnlijk wel. Op deze manier verdwijnt er waarschijnlijk weer iets leuks binnenkort.

ik vind het ongelooflijk. Het is net zoiets als de vleugel in het station die met poep besmeurd wordt, of anderszins vernield wordt, is ook al weer ergens gebeurd. Dat laatste is dan niet voor eigen gewin, de boeken meenemen om te verkopen waarschijnlijk wel. Op deze manier verdwijnt er waarschijnlijk weer iets leuks binnenkort.

Met iets stuk of vies maken heb ik ook echt veel moeite. Daar bereik je echt niets mee.

Bij het meenemen van boeken om er zelf beter van te worden, hoop ik dat het een wanhoopsdaad is. Zoiets als het stelen van een brood. Omdat hij anders geen eten heeft. Ik vind het ook heel zielig voor zo'n man. Dat je daar mee kan leven dat je dat dus zomaar meeneemt en dat normaal voor je is.

Bij het meenemen van boeken om er zelf beter van te worden, hoop ik dat het een wanhoopsdaad is. Zoiets als het stelen van een brood. Omdat hij anders geen eten heeft. Ik vind het ook heel zielig voor zo'n man. Dat je daar mee kan leven dat je dat dus zomaar meeneemt en dat normaal voor je is.

hoe belangrijk ik boeken ook vind, ik zou het niet vergelijken met eten of een brood. Zelfs als je die vergelijking wel wilt maken, is het nog iets anders of je één boek meeneemt of stapels (want die indruk krijg ik toch echt).

hoe belangrijk ik boeken ook vind, ik zou het niet vergelijken met eten of een brood.
Dat hoeft geen vergelijking te zijn: je kunt de boeken verkopen en het geld aan eten besteden.

Zelfs als je die vergelijking wel wilt maken, is het nog iets anders of je één boek meeneemt of stapels (want die indruk krijg ik toch echt).
Boeken brengen niet veel op. Wil je met de verkoop ervan geld verdienen om brood te kopen, dan zul je er echt wel wat meer dan één moeten meenemen.

hoe belangrijk ik boeken ook vind, ik zou het niet vergelijken met eten of een brood.
Dat hoeft geen vergelijking te zijn: je kunt de boeken verkopen en het geld aan eten besteden.

Zelfs als je die vergelijking wel wilt maken, is het nog iets anders of je één boek meeneemt of stapels (want die indruk krijg ik toch echt).
Boeken brengen niet veel op. Wil je met de verkoop ervan geld verdienen om brood te kopen, dan zul je er echt wel wat meer dan één moeten meenemen.

Ik hoop (en natuurlijk dan ook weer niet) dat hij moet leven van de verkoop van boeken die hij wegkaapt, maar zie het helaas eerder als iemand die zo heel gemakkelijk aan verkoopwaar komt.

een man die aan je omschrijving voldoet. Had een leren jas aan en een grote dichtgeknoopte boodshappentas bij zich. En had nog een heeeeeeeele grote stapel boeken gepakt. Ik heb hem niet kunnen betrappen op het afpeuteren van stickers.

Dat is hem!!! Ik heb het me niet ingebeeld! Nu weet ik het dan ook helemaal zeker dat hij ze niet zelf houd... dat kan gewoonweg niet met zulke hoeveelheden die hij meeneemt. Dan zou hij 3 jaar vooruit kunnen met lezen. :I

Via contactformulier. Zie bovenstaande link. Zou fijn zijn als meerderen dat even doen om de ernst kracht bij te zetten.

Met een link naar dit draadje.
Hoop dat t helpt.

Ik ben vrij weinig op het forum te vinden de laatste tijd, maar dit draadje heb ik toch even gevolgd.
Ik vind het zo jammer dat er klaarblijkelijk mensen zijn die totaal geen schaamte hebben als het gaat om zelfverrijking.
Iemand die die boeken zou meenemen om te lezen, zou zich niet storen aan de stickers.
Iemand die uit armoede de boeken meeneemt om ze te verkopen, zou toch wel iets anders kunnen vinden wat meer geld opbrengt.
Je ziet het steeds vaker om je heen; mensen doen gewoon maar wat hun uitkomt, zonder zich te bekommeren om fatsoen of andere mensen. En als je ze erop aanspreekt, krijg je nog een grote mond terug op de koop toe.

Ik hoop dat iemand deze meneer toch aan zijn verstand kan peuteren dat wat hij doet niet netjes is.

hoi, ook in biebland zijn er boeken- en kaartenrovers. Daar kun je iets tegen ze zeggen over eigendom van de boeken. bij deze 'vrije' boeken helaas niet, ze zijn gewoon vogelvrij en onbeschermd. Met een dikke schrift BX of zo erop zetten beschermt ze idd enigszins - of doet dat ze verder gaan volgens onze wensen, als bx-boekjes en niet als handelswaar.

groetjes, jonna (Vrouwenbieb)

wingAylaMeywing 3 yrs ago
Updateje
Gisteren heb ik de Noorstalige romans bij de Boekspot afgeleverd (goed beschreven met stift op de binnenkant en aan de buitenkant).. en kwam ik twee verfrommelde losse BC-stickers met BCID tegen op een van de planken. :-(

http://www.bookcrossing.com/---/13798144
http://www.bookcrossing.com/---/13798134

Ik heb van beide boeken melding gemaakt bij de releaser...

Misschien dat ik diegene ook persoonlijk nog een berichtje ga sturen met wat er gaande is bij de Boekspot aangezien hij/zij niet actief op het forum is.

Wat stom. :( Ik ben één keer bij de Boekspot geweest, en vond toen dat er wel erg veel kastruimte vrij was. Maar als er iemand elke keer een boodschappentas vult met boeken, gaat het natuurlijk ook wel snel... Kan me nog enigszins voorstellen dat je zo veel meeneemt als de kasten overvol zijn (maar dan niet om te verkopen, natuurlijk) maar als ik dit zo lees, komt deze meneer er gewoon regelmatig boeken halen voor de verkoop. :(

Ben nu wel benieuwd wat er met "mijn" boeken gebeurd is, hopelijk zijn ze toch bij lezers terechtgekomen. Maar als ik weer eens naar Utrecht ga, zorg ik er voortaan wel voor dat ik op de zijkant/onderkant van het boek ook het BCID of "gratis boek" schrijf. Dat vind ik eigenlijk niet zo mooi, maar als stickeren en het BCID in de kaft schrijven niet werkt om te voorkomen dat een boek daar wordt meegenomen voor de verkoop, ga ik het voor Utrecht toch anders aanpakken. Jammer dat dat nodig is.

Mijn dochter spot hem geregeld :(

Misschien weer eens een meating en met zn allen aanspreken?

Mijn dochter spot hem geregeld :(

Misschien weer eens een meating en met zn allen aanspreken?

Moeten we hem wel net treffen. Ik ben alleen niet zo'n held eerlijk gezegd. Dat ik hem die ene keer meteen aansprak (maar te weinig tijd had) was echt een unicum :-p

Elkaar meeten lijkt me wel leuk. We kunnen natuurlijk wel de zaak toch een beetje opschonen.

Misschien dat ik nog een mailtje eruit gooi naar de beheerder met de medling dat men de man geregeld spot met tassen vol boeken. Misschien dat zij ook op het raam kunnen vermelden dat het een initiatief betreft rondom het DELEN van boeken en dat het niet de bedoeling is dat deze boeken voor her-verkoop worden gebruikt.

Zelf denk ik, twijfel nog een beetje, dat ik wanneer mijn boeken thuis op zijn, ik bij de Boekspot elke keer een paar van de allermooiste boeken ophaal en die dan registeer en volledig duidelijk maak dat het BC-boeken zijn -deelboeken!- en dat er niet enkel een sticker afgetrokken kan worden maar er op de kaft zelf de www geschreven wordt.. en nog wat meer. Zo neemt dat zijn verkoopwaar al wat af. Misschien dat we dat met meerderen kunnen doen?

wingSmitie1405wing 3 yrs ago
bah
ik had er zaterdag nog wat gezet, maar ik stop er mee. Ik heb geen zin dat een of andere klojo steeds de boel loopt te verzieken en daarbij BC boeken sloopt. Dan maar loslaten in de minibieb bij mij in de buurt, net zo leuk.

Ik heb naar BISCUtrecht een openbare tweet gestuurd met vermelding van de man zijn gedrag. Misschien de volgende keer met extra #hastags. Kunnen meer mensen vanuit het Utrecht het lezen en reageren...

Volgende keer was al nu:

Verschillende keren een boekendief gespot bij #Boekspot #HoogCatharijne #Utrecht #Asociaal! De man gaat elke keer met tassen vol weg.

Ik heb naar BISCUtrecht een openbare tweet gestuurd met vermelding van de man zijn gedrag. Misschien de volgende keer met extra #hastags. Kunnen meer mensen vanuit het Utrecht het lezen en reageren...

Volgende keer was al nu:

Verschillende keren een boekendief gespot bij #Boekspot #HoogCatharijne #Utrecht #Asociaal! De man gaat elke keer met tassen vol weg.

Lees op Twitter dat hij op zijn gedrag is aangesproken! En ze willen heel graag horen als hij weer gespot wordt:-)

Volgende keer was al nu:

Lees op Twitter dat hij op zijn gedrag is aangesproken! En ze willen heel graag horen als hij weer gespot wordt:-)

Ik zag het, mooi! Mijn tweet is ook nog geretweet door meerdere tweeps. :-)

Dus bij de volgende encounter gooi ik er meteen een tweet uit naar @HoogCatharijne_ om ze te alarmeren.

gooi ik er meteen een tweet uit naar @HoogCatharijne_ om ze te alarmeren

LOL krijgt hij een taakstraf. "Alles weer in oorspronkelijke staat terug brengen meneer ".

Lees op Twitter dat hij op zijn gedrag is aangesproken!

Zo, heel goed zeg, laten we hopen dat het helpt.

Tijdens de lunchpauze. Er stonden een stuk of 6 mensen gezellig te zoeken.
Er stonden verscheidene BC boeken. (Handig die rug stickers). Ik heb er 2 meegenomen. Had geen grote tas bij me :-)

Tijdens de lunchpauze. Er stonden een stuk of 6 mensen gezellig te zoeken.
Er stonden verscheidene BC boeken. (Handig die rug stickers). Ik heb er 2 meegenomen. Had geen grote tas bij me :-)

Je had er eentje van mij!! :-) Dat boek is tussendoor toch echt bij iemand anders geweest, want ik heb het de keren dat ik er was niet meer zien staan.

TussenDoortje 3 yrs ago
He bah
Gadver, wat drijft dit soort mensen toch?
Heb voor eind januari een tripje naar Utrecht gepland staan en was van plan om dan wat boeken los te laten in de boekenspot. Ga daar nu toch maar een keer over nadenken.
Heb wel uit voorzorg alle boeken die ik klaar heb liggen om de deur uit te doen te beschrijven met 'zwerfboek, neem gratis mee!' op de zijkanten met een marker.

Het is heel storend bij het lezen als de zijkant gemarkeerd is, zeker met een markeerstift. De bovenkant of de onderkant is veel minder storend, zie je niet. Ik schrijf soms iets op de bovenkant, gaat heel goed met balpen (je moet het boek dan wel goed toeknijpen, haha). En soms schrijf ik binnenin, op het kaft: "mag niet verkocht worden, gratis boek".

Misschien dat zijkant bovenkant is? ;-)

Ik markeer ze ook met BCID aan de bovenkant, dat drukt niet door op de pagina's en als het dat wel doet is het maar een stippeltje en op die plek niet storend. Ook binnenkant cover en zelfs buitenkant cover worden door mij voorzien van melding dat het een gratis boek is.

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.