corner corner International BookXerpting - Taking names for round 3

Forum | << Japanese - 日本語 | Refresh | Search

corner corner

Sort Options Toggle Stats Options


Profile Image

International BookXerpting - Taking names for round 3

Sorry for posting in English but I don't speak Japanese.

Two years ago I started an International BookXerpting with books in English. It is now going into round 3 and it would be great to have some new participants.

In a nutshell a Xerpting is an envelope full of copies of first pages from books. You read those beginnings (without being given the author and/or the title of the book) and pick out those that you' would like to read. You then add at least the same amount of copies from books you would like to contribute and pass on the envelope to the next person.

This is the link to the Xerpting and the "rules" are explained there as well.:

http://www.bookcrossing.com/---/9895973

If you're interested (and I promise Xerptings are fun ;) please PM me and I'll add you.

Please do not reply here as I'm not going to check this thread. Thank you! And I hope I got some of you interested.

Complete Thread

Profile Image
Sorry for posting in English but I don't speak Japanese.

Two years ago I started an International BookXerpting with books in English. It is now going into round 3 and it would be great to have some new participants.

In a nutshell a Xerpting is an envelope full of copies of first pages from books. You read those beginnings (without being given the author and/or the title of the book) and pick out those that you' would like to read. You then add at least the same amount of copies from books you would like to contribute and pass on the envelope to the next person.

This is the link to the Xerpting and the "rules" are explained there as well.:

http://www.bookcrossing.com/---/9895973

If you're interested (and I promise Xerptings are fun ;) please PM me and I'll add you.

Please do not reply here as I'm not going to check this thread. Thank you! And I hope I got some of you interested.
Profile Image
形を変えた「ほんのまくら」ってことなのかな?《BookXerpting》はどう発音するんだろう?
こういう時、英語が出来ないことが悔しいな。
Profile Image
形を変えた「ほんのまくら」ってことなのかな?《BookXerpting》はどう発音するんだろう?


excerpting をカタカナ読みすると、エクサープティング(抜粋)。最初の"ex(エクス)"の発音部分を"X"に置き換えた綴りになっているのが xerpting です。"c"も省略されているのは、xの最後部分(ス)とcの発音(ス)がかぶるからだと思います。
http://dictionary.reference.com/---/excerpt
(上記ページのスピーカー・アイコンをクリックすると発音が再生されます)
ex =エクスの発音で分かりやすい・馴染みがあるのは、エクス・ボーイフレンド(元彼)とかエクス・ワイフ(元妻)あたりじゃないでしょうか?

日本語の文字遊びに似たようなものです。テキストメッセージとかだと、"2" は"to"の置き換えだったり、"ur"は "your"あるいは "you're"の置き換えだったりします。たいていはそのまま音にして読んでみると、意味が分かる事が多いです。
Profile Image
excerpting をカタカナ読みすると、エクサープティング(抜粋)。最初の"ex(エクス)"の発音部分を"X"に置き換えた綴りになっているのが xerpting です。"c"も省略されているのは、xの最後部分(ス)とcの発音(ス)がかぶるからだと思います。


なるほど。「I LOVE U!」みたいなことですね。こういう、血が流れている生きた英語って学校では教えてくれません。学生の頃は、過去分詞とか不規則動詞とか無味乾燥なことを覚える事に必死でした。あれで英語が嫌いになった人も多いんじゃないでしょうか。
Profile Image
文法は文法で非常に大事なんですけどね。体に良い物を食べて健康になろうとして、料理の味も見た目も無視しちゃうと、全然食事が美味しくなくなりますよね。これが学校での英語勉強(特に文法)みたいなものかな。
体に良いものを食べつつ、味と盛り付けに工夫して、なおかつ時には体に無必要(あるいは悪い)だけれど、とても美味しいスィーツとか食べると、食事が一層楽しくなる。そんなもんでしょう。綴り遊び、流行言葉、テキスト文字とかはデザートと一緒。大事な骨身になる文法勉強と時々ミックスすると英語の勉強が楽しくなるかもしれませんね。

付け加えると、文学小説ばかり英語で読んでるとしんどくなるので、たまに好みのミステリ、ホラー、恋愛物とかを読むと英語を読むと息抜きになります。それは日本語でも同じでしょう。
Profile Image
参加したい人&質問のある人はこちらのスレッドへ投稿してください。
http://www.bookcrossing.com/---/458402

このゲームはInt'l = 国際なので、提供した本がリクエストされたときは、世界中のどこにでも送る準備をしておいてください。重い本(ハードカバー等)を含まない方が金銭負担が減ります。また、提供される本のほとんどが英語本だと思って間違いないと思います。


1) ブック・ボックスのように本を箱に詰めて参加者間で回していく代わりに、本の1ページ目のコピーを封筒に入れて回していきます。ほんのまくら(最初の1行)と比べ、公開される部分が多いですが、それでもまだタイトルと著者名は非公開のままです。

2) 封筒が回ってきて、興味のある1ページ目が見つかったら、本の提供者にPMを送って、「あなたの本を選びました。私の住所まで送ってください。」と連絡。本の提供者は自分のユーザー名をコピーに記します。何冊も提供する場合は #1, #2, #3... という具合に名前の後ろに番号をつけます。

3) 封筒にこの企画用のジャーナルのBCIDが含まれているようです。封筒を受け取ったらまず、受け取ったという感想記録を。同封されたそれぞれのコピーに対して短いコメントを沿え、最終的にどの1ページ目コピー(=本)を選んだかをまた記録。
http://www.bookcrossing.com/---/9895973

4) 選んだ本の数だけ自分も提供するのを忘れずに。1ページ目コピー+自分のユーザー名&#1(など)書いて同封。次の人にPMで住所を教えてもらい、郵送する。

5) リクエストした本が届いたらすぐに感想記録で受け取りを知らせる。企画用ジャーナルに自分が残した感想記録を開き、編集を選ぶ。自分がリクエストした“1ページ目エクサープト(抜粋)”が一体何の本だったか、感想記録に編集して書き記す。

6) 本のリクエストPMを受け取ったら、なるべく早く本を送ること。特に期間設定が見つからなかったので、気になる人は主催者に質問してください。

Profile Image

bump

.
Profile Image

round 4

is starting soon and the Xerpting is open to new participants. Please PM me if you're interested. Thank you!
Profile Image

bump

.

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.