corner corner Litt løye! (Løye er Stavangeruttrykk for morsomt!!!)

Forum | << Scandinavian - Skandinavisk | Refresh | Search

corner corner

Sort Options Toggle Stats Options

Profile Image

Litt løye! (Løye er Stavangeruttrykk for morsomt!!!)

Var på nærmeste handlesenter i dag, og slapp en bok i en handlevogn på parkeringsplassen da jeg gikk inn på senteret. Gikk deretter inn på senteret, og inn i nærmeste bokhandel (det kan jo være at bokhyllene mine blir tomme).
Så kommer det en eldre mann inn i bokhandelen, og trenger hjelp av betjeningen. Han har nemlig funnet en bok i en handlevogn og lurer på om de nettopp har solgt boka. Han er nemlig veldig bekymret for om noen har glemt den nykjøpte boka si. De som jobber i butikken avkrefter at de har solgt boka, og mannen sier at da må han høre i den andre bokhandelen på senteret.
Jeg begynner jo å bli litt nysgjerrig på hvordan dette vil ende, og går opp i den andre bokbutikken for å vente på mannen. Å ja, der kommer han, og framsier sitt ærend; at han er bekymret for at noen kunder har glemt igjen boka. Heldigvis forstår betjeningen i denne butikken konseptet med bookcrossing, og mannen får beskjed om at det er en gratis bok som en privat person har lagt fra seg for at noen andre skulle få den. Mannen tar boka med seg, fordi han kjenner noen som liker å lese!
Kult - og jeg lurer på om jeg kommer til å høre fra boka!

PS: Jeg kjøpte kun tre strikkebøker, og de teller ikke som bøker!

Complete Thread

Profile Image
Var på nærmeste handlesenter i dag, og slapp en bok i en handlevogn på parkeringsplassen da jeg gikk inn på senteret. Gikk deretter inn på senteret, og inn i nærmeste bokhandel (det kan jo være at bokhyllene mine blir tomme).
Så kommer det en eldre mann inn i bokhandelen, og trenger hjelp av betjeningen. Han har nemlig funnet en bok i en handlevogn og lurer på om de nettopp har solgt boka. Han er nemlig veldig bekymret for om noen har glemt den nykjøpte boka si. De som jobber i butikken avkrefter at de har solgt boka, og mannen sier at da må han høre i den andre bokhandelen på senteret.
Jeg begynner jo å bli litt nysgjerrig på hvordan dette vil ende, og går opp i den andre bokbutikken for å vente på mannen. Å ja, der kommer han, og framsier sitt ærend; at han er bekymret for at noen kunder har glemt igjen boka. Heldigvis forstår betjeningen i denne butikken konseptet med bookcrossing, og mannen får beskjed om at det er en gratis bok som en privat person har lagt fra seg for at noen andre skulle få den. Mannen tar boka med seg, fordi han kjenner noen som liker å lese!
Kult - og jeg lurer på om jeg kommer til å høre fra boka!

PS: Jeg kjøpte kun tre strikkebøker, og de teller ikke som bøker!
Profile Image
For en flott kar som fant boka da, han bryr seg virkelig om sine medmennesker ... ! :-) Håper du hører fra boka når han får overlevert den til sin lesende venn ... og i så fall regner jeg med at du forteller oss om det :-)
Profile Image
Jag skrattar absolut inte åt den ärlige, ansvarsfulle mannen som är upphov till den här roliga och gulliga historian.

Nej, det roliga är du, Haugtussa! Jag ser dig skynda iväg till nästa bokhandel, sticka in ett par av stickböckerna under armen samtidigt som du låtsats att du läser i en annan. Lite nervös är du, ska han komma eller inte?
Jodå, och du har valt rätt plats att vänta in honom på. Du hör varje ord. Lättad och nyfiken vänder du hem. UTAN BÖCKER, hahaha!
Nu väntar du bara på fortsättningen! Och det gör jag också, men jag undrar även hur du kunde hålla tyst?

Vi är två här som skrattat gott åt din historia!

Profile Image

Løjer

på dansk er det samme som drengestreger :-)
Profile Image
Fantastiskt! och vilket spaningsarbete, som en deckare nästan :)
Profile Image
Kjempebra, flott historie og en fin fyr.
Profile Image
Venter spent på fortsettelsen!! Herlig historie.

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.