corner corner Vad läser vi 26/2 - 4/3?

Forum | << Scandinavian - Skandinavisk | Refresh | Search

corner corner

Sort Options Toggle Stats Options

Profile Image

Vad läser vi 26/2 - 4/3?

Eftersom jag låg sjuk i influensa förra veckan så blev det inte så mycket läsning för min del. Jag har kvar samma böcker från förra veckan :

- Järndrottningen av Julie Kagawa
- Jakten på Kapten Klänning av Jonas Trolle
- Davinci koden av Dan Brown
- The Thirty-Nine Steps av John Buchan

Complete Thread

Profile Image
Eftersom jag låg sjuk i influensa förra veckan så blev det inte så mycket läsning för min del. Jag har kvar samma böcker från förra veckan :

- Järndrottningen av Julie Kagawa
- Jakten på Kapten Klänning av Jonas Trolle
- Davinci koden av Dan Brown
- The Thirty-Nine Steps av John Buchan
Profile Image
Patient 67 av Dennis Lehane
Profile Image
- Och du kom inte tillbaka av Marceline Loridan-Ivens
- Alberte och Jakob av Cora Sandel
- Stoppa pressarna! av Ann-Charlotte Persson
Profile Image
Jeg leser fremdeles boken jeg begynte på sent i forrige uke: "Fri vilje" av Helga Hjorth.
Profile Image
Jeg leser fremdeles boken jeg begynte på sent i forrige uke: "Fri vilje" av Helga Hjorth.

Har du lest "Arv og miljø" av Vigdis Hjorth? Jeg har lest begge og syns det var interessant å få begge sine historier.
Profile Image

Har du lest "Arv og miljø" av Vigdis Hjorth? Jeg har lest begge og syns det var interessant å få begge sine historier.

Ja, jeg har lest "Arv og miljø". Som roman, synes jeg faktisk den er veldig god. Godt driv, og språk og handling går som hånd i hanske. Tilsvaret fra søsteren med "Fri vilje" synes jeg er en slapp og elendig greie. Men jeg er ikke helt ferdig med den, da.
Hva jeg synes om å brette ut familielivet til de grader? Egentlig er jeg ingen tilhenger av det. Og hvem jeg tror på? Ærlig talt så vet jeg ikke. Er bare glad det ikke er min familie.
Profile Image

Ja, jeg har lest "Arv og miljø". Som roman, synes jeg faktisk den er veldig god. Godt driv, og språk og handling går som hånd i hanske. Tilsvaret fra søsteren med "Fri vilje" synes jeg er en slapp og elendig greie. Men jeg er ikke helt ferdig med den, da.
Hva jeg synes om å brette ut familielivet til de grader? Egentlig er jeg ingen tilhenger av det. Og hvem jeg tror på? Ærlig talt så vet jeg ikke. Er bare glad det ikke er min familie.

Det er omtrent det jeg også satt igjen med! Uansett syns jeg det står respekt i å skrive en roman som svar i stedet for å gå til aviser/ukeblad. (Men jeg satser på at Helga Hjorth gir seg som forfatter nå!)
Profile Image
The Best American Science & Nature Writing 2014 (en antologi med diverse forfattere)
Ann Rule - Drevet av hat (originalens tittel: Bitter Harvest)
Francois Rabelais - Gargantua and Pantagruel
Pierre Lemaitre - Irène
Jonas Trolle - Jakten på Kapten Klänning
Sun Tzu - The Art of War
Profile Image
The Best American Science & Nature Writing 2014 (en antologi med diverse forfattere)
Ann Rule - Drevet av hat (originalens tittel: Bitter Harvest)
Francois Rabelais - Gargantua and Pantagruel
Pierre Lemaitre - Irène
Jonas Trolle - Jakten på Kapten Klänning
Sun Tzu - The Art of War

Vi läser samma bok!
Jakten på Kapten Klänning av Jonas Trolle. Hur tycker du att den är?
Profile Image
Jag läser den för att du läser den ... ! :-D Jag såg den på din lista förra veckan eller när det var, och köpte den på en gång. Jag gillar true crime och tycker Göran Lindberg är ett, låt oss säga interessant fall ... men jag visste inte att det fanns en bok om utredningen innan jag såg att du läste den. :-)

Jag tycker att den är bra, en interessant inblick i hur polisen jobbar med sådana fall, fast detta självklart var rätt unikt. Nu har jag kommit precis till det att dom har plockat med sej honom från Falun och börjat höra honom. Verkar vara en rätt så konstig person ... nekar för brott fast dom bokstavligen talat suttit och lyssnat på honom planera det ...

Vad tycker du??
Profile Image
Jag visste inte heller att det fanns en bok. Jag hittade den av en slump när jag gick igenom en massa böcker som jag hittade hos mina föräldrar. :)

Jag har inte kommit så långt i boken än så jag känner att jag inte kan yttra mig om den tillräckligt. Men jag tycker det ska bli intressant att läsa om ett fall där det är polisen som är "boven". Jag har inte hört så mycket om själva fallet överhuvudtaget så jag vet inte vad jag ska förvänta mig osv. Men det ska bli intressant läsning som sagt! :)
Profile Image
Samma som förra veckan, Alla mina systrar av Judith Lennox
Profile Image
annars: Ett stort krya på dig!
Profile Image
annars: Ett stort krya på dig!

Tack! Jag är på bättringsvägen nu så jag hoppas bli helt frisk om några dagar!
Profile Image
Jag läser Blixtsken av Dean Koontz
men fortsätter också med Gösta Berlings saga, där jag nu kommit till sidan 68 av 406, från förra veckan. Det är tur att jag har hela mars på mig men får ändå försöka skärpa till mig. Jag gillar inte att texten är så liten. Detta gör att det gör det lätt att välja en helt annan bok att läsa.
Profile Image
Ibland är man lessen ibland är man glad av Martina Montelius
Profile Image
Jeg leser Vi møtes igjen av Mary Higgins Clark.
Profile Image
... av Anders Larsson. Veldig morsom gjenfortelling av Finlands nasjonalepos.

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.