corner corner Är så glad och stolt just nu!

Forum | << Scandinavian - Skandinavisk | Refresh | Search

corner corner

Sort Options Toggle Stats Options

Profile Image

Är så glad och stolt just nu!

Förra året fick jag syn på en bok här på bookcrossingsidan. Jag blev nyfiken och klickade på den. Beskrivningen var på tyska. Jag har inte studerat tyska, har aldrig tagit en tyskalektion, men jag förstod tillräckligt mycket av baksidestexten för att bli nyfiken och jag tänkte "den boken vill jag läsa!"
När jag hade kollat upp den kunde jag dock konstatera att den inte fanns översatt till varken engelska, svenska, norska eller danska. Men jag ville ju verkligen läsa den! Så jag bestämde mig för att göra ett försök att läsa på tyska och beställde ett begagnat exemplar.
Någon av de första dagarna i september började jag läsa den och idag, fyra och en halv månad senare, läst jag ut boken.
Jag tror knappt det är sant! Jag gjorde det! Jag är så glad och så stolt över mig själv just nu! Jippiiii!

Ps Boken heter Valhalla och är skriven av författaren Thomas Thiemeyer. Jag tyckte dessvärre inte att den var någon höjdare. Men den var väldigt lättläst. Om någon vill låna den så säg till!

Complete Thread

Profile Image
Förra året fick jag syn på en bok här på bookcrossingsidan. Jag blev nyfiken och klickade på den. Beskrivningen var på tyska. Jag har inte studerat tyska, har aldrig tagit en tyskalektion, men jag förstod tillräckligt mycket av baksidestexten för att bli nyfiken och jag tänkte "den boken vill jag läsa!"
När jag hade kollat upp den kunde jag dock konstatera att den inte fanns översatt till varken engelska, svenska, norska eller danska. Men jag ville ju verkligen läsa den! Så jag bestämde mig för att göra ett försök att läsa på tyska och beställde ett begagnat exemplar.
Någon av de första dagarna i september började jag läsa den och idag, fyra och en halv månad senare, läst jag ut boken.
Jag tror knappt det är sant! Jag gjorde det! Jag är så glad och så stolt över mig själv just nu! Jippiiii!

Ps Boken heter Valhalla och är skriven av författaren Thomas Thiemeyer. Jag tyckte dessvärre inte att den var någon höjdare. Men den var väldigt lättläst. Om någon vill låna den så säg till!
Profile Image
Du har all rätt att känna dig glad och stolt. Det är en prestation som du gjort. Då kan det få ta tid. Mycket bra!
Profile Image
Tummen upp! :-)
Profile Image
Det ska du vara, glad och stolt, det är en prestation!!!
Jag har böcker så det räcker, men om du inte blir av med den innan V-böckerna ska ut så får du gärna skicka hit den.
Profile Image

Grattis!

Bra jobbet!
Profile Image
Så imponerande - blir inspirerad att försöka läsa mer på de språk jag läste på gymnasiet - och italienska, som jag förstår en del av.

Tänker du fortsätta att läsa på tyska?
Profile Image
Var stolt! Jag har prins hatt under jorden på tyska illustrerad av Hans Johannesson. Ej reg. Intresserad?
Profile Image
:-)
Profile Image
Bra jobba! Weiter so :)
Profile Image

Tack alla!

Tack alla för beröm, påhejanden och erbjudanden!
Just nu är jag rätt så överbelastad av att läsa på ett främmande språk. Jag vill inte ha tyska böcker skickade till mig för det kommer bara att kännas betungande. Men det var jättesnällt av er att fråga.
Det krävs nog ganska speciella omständigheter för att jag ska ro hem något sånt här. Kanske kommer jag någon gång att läsa på tyska igen, men det lär dröja ett tag. För ögonblicket känns det skönast att vara klar och att slippa göra det mer. Och såklart - jätteskön känsla att ha klarat något svårt!
Profile Image

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.