corner corner Portot höjs (Sverige)

Forum | << Scandinavian - Skandinavisk | Refresh | Search

corner corner

Sort Options Toggle Stats Options

Profile Image

Portot höjs (Sverige)

Från postnords pressmeddelande i början av december.

"Från årsskiftet kommer priset på inrikes frimärken att vara 9 kronor, samtidigt som kraven på PostNords utdelning förändras. Det nya kravet innebär att 95 procent av frimärkta brev ska vara framme senast inom två vardagar. En 1:a klass tjänst för företag kommer fortsatt att erbjudas."

Så passa på att köpa valörlösa frimärken nu.

Möjligheten att skicka ekonomibrev tas bort, så köp inga ekonomifrimärken. :-)

Complete Thread

Profile Image
Från postnords pressmeddelande i början av december.

"Från årsskiftet kommer priset på inrikes frimärken att vara 9 kronor, samtidigt som kraven på PostNords utdelning förändras. Det nya kravet innebär att 95 procent av frimärkta brev ska vara framme senast inom två vardagar. En 1:a klass tjänst för företag kommer fortsatt att erbjudas."

Så passa på att köpa valörlösa frimärken nu.

Möjligheten att skicka ekonomibrev tas bort, så köp inga ekonomifrimärken. :-)
Profile Image
Så trist att priset höjs och villkoren försämras när servicen inte är så bra. Kommer helt klart att köpa några häften frimärken.
Profile Image
Jag kommer också att göra det. Om de inte tagit slut, förstås.
Profile Image
Jag funderar på hur det blir med de vadderade portopåsarna som passar bra till böcker. Det kanske vore idé på att köpa några såna för framtida bruk också? Där ingår ju portot upp till två kilo i priset.
Profile Image
Jag funderar på hur det blir med de vadderade portopåsarna som passar bra till böcker. Det kanske vore idé på att köpa några såna för framtida bruk också? Där ingår ju portot upp till två kilo i priset.

Jag har inte sett något om dem men det känns väl troligt att de kommer öka också - som en följd, även om de kanske inte gör det 1 januari.

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.