corner corner Utrensning på gång!

Forum | << Scandinavian - Skandinavisk | Refresh | Search

corner corner

Sort Options Toggle Stats Options

Profile Image

Utrensning på gång!

Äntligen har jag tagit mig samman och börjat rensa i bokhyllorna. Man förvånas över vad som plötsligt kommer fram. Några kassar har redan, och fler kommer framöver, att överlämnas till Kupan, Röda korsets affär. Ett par kassar har kastats på sortergården. Nu hör jag ett anskri: Man kastar inte böcker! Jo, tro mig, det måste man göra ibland! Även om det skär mig i hjärtat, ibland.
Ett litet problem har uppstått: vad gör man med BC-böcker som man varken vill behålla eller erbjuda övriga BC-are? Kasta? Kupan? Inget av dem känns bra. Förslag mottages med tacksamhet.

Complete Thread

Profile Image
Äntligen har jag tagit mig samman och börjat rensa i bokhyllorna. Man förvånas över vad som plötsligt kommer fram. Några kassar har redan, och fler kommer framöver, att överlämnas till Kupan, Röda korsets affär. Ett par kassar har kastats på sortergården. Nu hör jag ett anskri: Man kastar inte böcker! Jo, tro mig, det måste man göra ibland! Även om det skär mig i hjärtat, ibland.
Ett litet problem har uppstått: vad gör man med BC-böcker som man varken vill behålla eller erbjuda övriga BC-are? Kasta? Kupan? Inget av dem känns bra. Förslag mottages med tacksamhet.
Profile Image
Ibland finns bokhyllor på vårdcentraler eller äldrehem där man kan ställa eller byta böcker. Då blir det ju samtidigt en release. Man kan ju också lägga en hög i en busskur med en varsågod-lapp om man nu vill bli av med flera på en gång. För att göra det roligare så finns ju utmaningarna.
Ett annat förslag är att du erbjuder t.ex på facebook om du nu inte gillar att lägga ut böcker.
Men det finns massor av platser runt om i Sverige där man kan ställa böcker. En hel del av dem finner du på min profilsida.
Profile Image
Når det gjelder BC-bøker så er det vel en forskjell om de er registrert av deg eller av andre. Er de registrert av andre så syns jeg du skal la dem reise videre selv om du ikke synes noe om bøkene.
Profile Image
Åh kära nån.... om någon dag kommer du att hata mig, förlåt att jag ökar din börda :0

Jag lämnar på bokhyllan i biblioteket, tvingar på andra ( som mariabokmal som fortfarande orkar med mig), ställer en kasse med böcker med varsågod och fyller en postpåse.....

0ch det händer att jag slänger böcker som aldrig någon vill läsa, trots att min farfar kommer att vrida sig - han var en som spred litteratur till sina arbetskamrater - då när en bok var sällsynt att man ägde....
Profile Image
Åh kära nån.... om någon dag kommer du att hata mig, förlåt att jag ökar din börda :0

Nej då! Jag är glad och tacksam över paketet som kom idag! Böckerna kommer dock inte att bli kvar här särskilt länge. En av dem har jag redan, de andra har jag läst. De får resa vidare. Extramaterialet behåller jag dock - åtminstone en tid. :)
Profile Image
Hos min mor finns en hylla i grovsoprummet, någon har ställt dit en bokhylla där man kan ställa böcker och det verkar vara cirkulation - även om man sällan får någon journal
Profile Image
Jag funderar vidare!
Profile Image

Før i tiden var der noget med, at man kunne angive, at de var på "kirkegården", men kan ikke se den mulighed mere. Sidst jeg havde en meget dårlig bog - altså ødelagt - skrev jeg det i journal, at bogen var død og borte
Profile Image

Hotell

På många hotell både i Sverige och utomlands så finns en hylla att ställa böcker i. Om du själv eller någon bekant ska bo på hotell så skicka med en bok, eller flera, som är registrerad om det finns plats i bagaget. Det finns många språk representerade i hyllorna på utlandshotellen.
Profile Image
De får ligga och mogna ett tag.
Profile Image

Är det många BC-böcker? Om du inte tycker att portot blir för dyrt kan du skicka en låda till mig så vildsläpper jag dem i Göteborg.
Profile Image
Tack för alla goda råd!
Mitt problem är att jag faktiskt vill "döda" vissa böcker. De är usla o/e trasiga och jag fattar inte varför jag registrerade dem en gång! Böcker som andra registrerat eller de som cirkulerat och återkommit, de ska naturligtvis släppas ut i frihet!
Profile Image
Jeg er enig med deg at av og til angrer jeg på bøker jeg har registrert. Mulig det ikke er lov, men jeg har nok omregistrert noen bøker. Jeg har kjøp og fått bøker. Jeg registrerer dem og finner senere ut at forrige eier var storrøyker. De kan jo ikke slippes fri. Jeg har gjort dette flere ganger og har også et par bøker liggende som jeg skal hive i søppla og så bruke bcid'n på en annen bok.

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.