corner corner Kazuo Ishiguro tilldelades nobelpriset

Forum | << Scandinavian - Skandinavisk | Refresh | Search

corner corner

Sort Options Toggle Stats Options

Profile Image

Kazuo Ishiguro tilldelades nobelpriset

Den japansk-brittiske författaren Kazuo Ishiguro tilldelades årets nobelpris i litteratur.
Han har bland annat skrivit Återstoden av dagen och Never let me go.
Never let me go har jag. Jag fick den av en kompis i våras och den står i min bokhylla och väntar på att bli läst.

Complete Thread

Profile Image
Den japansk-brittiske författaren Kazuo Ishiguro tilldelades årets nobelpris i litteratur.
Han har bland annat skrivit Återstoden av dagen och Never let me go.
Never let me go har jag. Jag fick den av en kompis i våras och den står i min bokhylla och väntar på att bli läst.
Profile Image

Gillar!

Har läst 3 tror jag ;)
Profile Image
Kul! Har läst "Begravd jätte" och gillade den!
Profile Image
Av de jag läst ; An artist of the floating World, Never let me go, Återstoden av dagen och Nocturner så är Never let me go nog favoriten
Profile Image
Av de jag läst ; An artist of the floating World, Never let me go, Återstoden av dagen och Nocturner så är Never let me go nog favoriten

Never let me go, är min favorit också, men jag har bara läst den och Remains of the day. Jag tror jag har The Unconsoled i hyllan någonstans också.
Profile Image

Fortjent!

Jeg har lest noen av bøkene hans og synes han skriver godt!
Bedre enn Murakami som var et hett tips.
Har en BC bok av ham stående ulest foreløpig, men nå tror jeg at jeg må finne den fram!
Profile Image
Jag skulle vilja ha lite vägledning i vilken av Ishiguros böcker jag ska läsa härnäst. Jag har läst Never let me go och tycker mycket om hur han skriver och tyckte att boken var bra. Men Hu! så ruskig den var! I grund och botten upplevde jag den som en skräckhistora fast språket är så lågmält och finstämt. Kan någon av er rekommendera en bok som inte har en fullt så hemsk historia?
Profile Image
Jag skulle vilja ha lite vägledning i vilken av Ishiguros böcker jag ska läsa härnäst. Jag har läst Never let me go och tycker mycket om hur han skriver och tyckte att boken var bra. Men Hu! så ruskig den var! I grund och botten upplevde jag den som en skräckhistora fast språket är så lågmält och finstämt. Kan någon av er rekommendera en bok som inte har en fullt så hemsk historia?

Remains of the day/ Återstoden av dagen är ett heeelt annat upplägg. Väl värd att läsa!
Profile Image

Remains of the day/ Återstoden av dagen är ett heeelt annat upplägg. Väl värd att läsa!

Tack! Då ska jag sikta in mig på den.

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.