corner corner Betty X

Forum | << Scandinavian - Skandinavisk | Refresh | Search

corner corner

Sort Options Toggle Stats Options

Profile Image

Betty X

Betty (som är namnet på en kattdam jag träffade på katthemmet) är ett kuvert som innehåller den första sidan ur ca 10 olika böcker. (OBS kopierade eller avskrivna första sidor)
Man väljer ut de böcker man vill ha (de är märkta med BCnamn och numrerade, typ Deepswamp 1).
Sedan meddelar du i tråden vilka du valt.
Du lägger i nya kopierade förstasidor som ersättning för de böcker du valt i kuvertet,
och skickar kuvertet vidare till nästa deltagare.

Den leken har haft flera föregångare:
Grisen i säcken
Katta i säcken
Betty I - IX

Nya deltagare är välkomna hela tiden! Skicka ett PM till mig eller anmäl i tråden!
Ordningen kan justeras om ni vill!
Startar hos Deepswamp (som samlar ihop det som är kvar från Betty IX)

Deltagare:
Sota 48
Jannike
Askeladda
Zimort
Haugtussa
LESEHEST
Hingrald
Babelfisk
Sharlan
Gunmarga
Nordpirat
Stab92
K-line Betty är här
Annchen
ellamiss
BAMP
elis-fromSweden
Panzeranzi
Gunvor
CathrineB
MLA
JosefinJ
?
?

Deepswamp

Complete Thread

1 2 Next 

Profile Image
Betty (som är namnet på en kattdam jag träffade på katthemmet) är ett kuvert som innehåller den första sidan ur ca 10 olika böcker. (OBS kopierade eller avskrivna första sidor)
Man väljer ut de böcker man vill ha (de är märkta med BCnamn och numrerade, typ Deepswamp 1).
Sedan meddelar du i tråden vilka du valt.
Du lägger i nya kopierade förstasidor som ersättning för de böcker du valt i kuvertet,
och skickar kuvertet vidare till nästa deltagare.

Den leken har haft flera föregångare:
Grisen i säcken
Katta i säcken
Betty I - IX

Nya deltagare är välkomna hela tiden! Skicka ett PM till mig eller anmäl i tråden!
Ordningen kan justeras om ni vill!
Startar hos Deepswamp (som samlar ihop det som är kvar från Betty IX)

Deltagare:
Sota 48
Jannike
Askeladda
Zimort
Haugtussa
LESEHEST
Hingrald
Babelfisk
Sharlan
Gunmarga
Nordpirat
Stab92
K-line Betty är här
Annchen
ellamiss
BAMP
elis-fromSweden
Panzeranzi
Gunvor
CathrineB
MLA
JosefinJ
?
?

Deepswamp

Profile Image

Betty X

Jag är såklart med på Betty X. Tack för att du fixar.
Profile Image
Sätt upp mig på listan. Tack för att du fixar! :-)
Profile Image
Jag är gärna med en sväng till. Det var kul :)
Profile Image
Visst vill man träffa Betty igen! :)
Profile Image
Kan ikke gå glipp av Betty X, så før meg opp på listen :)
Profile Image
Det är ju en spännande lek så naturligtvis vill jag vara med ännu en gång.
Profile Image

Ja tack!

Jag vill också gärna vara med.
Profile Image
Kul att ni vill vara med!
Profile Image
Jeg vil bli med jeg også.
Profile Image

RE: Betty X

Jag vill också vara med!
Profile Image
Jag hänger på!
Profile Image
Jag vill gärna vara med.
Profile Image
Är du snäll och flyttar ned mig några hack? Betty var ganska nyligen här :) Det är ju kul om det är mycket nya kattungar att titta på när hon kommer igen!
Profile Image
Är du snäll och flyttar ned mig några hack? Betty var ganska nyligen här :) Det är ju kul om det är mycket nya kattungar att titta på när hon kommer igen!

Absolut!
Profile Image
Tackar :)
Profile Image
Jeg ser at jeg står to ganger. Hyggelig det, men sikkert ikke meningen :)
Profile Image
Jeg ser at jeg står to ganger. Hyggelig det, men sikkert ikke meningen :)

Hi hi, så det kan bli!
Profile Image
Heisan, Deepswamp!

Jeg vil gjerne være med i Betty ringen igjen, det er så spennende å se hva jeg velger når jeg ikke har annet å holde meg til enn bokas første side. Alltid like overraskende hva som dukker opp i postkassen da :)

Profile Image
Försöker få till en bra ordning, men säg bara till om jag missat något eller om ni vill ändra något!
Profile Image
Dette er alltid like kjekt :-)
Profile Image
Vil veldig gjerne være med på denne runden også...:)

NB: bør vi vurdere et navneskifte? I såfall er "Uimotståelige Betty" mitt forslag :D
Profile Image
Vil veldig gjerne være med på denne runden også...:)

NB: bør vi vurdere et navneskifte? I såfall er "Uimotståelige Betty" mitt forslag :D

Coolt! Fler förslag?

Behöver din adress förresten!
Profile Image
Och ger sig iväg i morgon till nästa äventyr!
Profile Image
Betty kom i posten i dag sammen med et par følgesvenner. Jeg bruker noen dager på å bestemme meg hvilke av kattungene jeg skal velge.
Profile Image
Nå har jeg bestemt meg. Jeg velger CathrineB 1 og CathrineB 2 som er til overs fra
Betty IX.

Ettersom det er Jannike som skal ha Betty X etter meg, gir jeg kattene til henne da vi møtes på førstkommende Oslo-treff. Håper det er i orden.
Profile Image
Nå har jeg bestemt meg. Jeg velger CathrineB 1 og CathrineB 2 som er til overs fra
Betty IX.

Ettersom det er Jannike som skal ha Betty X etter meg, gir jeg kattene til henne da vi møtes på førstkommende Oslo-treff. Håper det er i orden.

Jeg tenkte meg en tur på treffet 8. september selv, så da kan jeg jo ta med meg bøkene da!?! *med forbehold da jeg er distré* - det skulle ikke forundre meg om jeg er halvveis til Oslo før jeg kommer på at jeg skulle tatt med bøkene :)
Profile Image

Jeg tenkte meg en tur på treffet 8. september selv, så da kan jeg jo ta med meg bøkene da!?! *med forbehold da jeg er distré* - det skulle ikke forundre meg om jeg er halvveis til Oslo før jeg kommer på at jeg skulle tatt med bøkene :)

Det er helt greit for meg. Hyggelig å møtes igjen!
Profile Image
Jeg sender Betty til Jannike i dag. Hun er på reise, så jeg treffer henne ikke på møtet i morgen. Da tenkte jeg det kunne være hyggelig å komme hjem og finne Betty i postkassa.
Profile Image
Så spennende! Hvis Betty X er kommet til Jannikes postkasse, så varer det nok ikke så alt for lenge før hun er kommer til Skien heller! Gleder meg!
Profile Image
Får jag vara med på listan över deltagare?
Profile Image
Absolut!
Profile Image

Välkommen tillbaka. Det var du som en gång tipsade mig om att den här "leken" skulle passa mig. Det var bra sagt.
Profile Image

Välkommen tillbaka. Det var du som en gång tipsade mig om att den här "leken" skulle passa mig. Det var bra sagt.

Tack! Ja, ibland kan man tro att jag känner dig ganska bra. :-)
Profile Image

Jeg vil!

Kan jeg få være med igjen?
Profile Image
Kan jeg få være med igjen?

Ja men visst, kul!
Profile Image
I dag har jeg fått Betty X valgene mine av CathrineB. Det var:

Håkan Nesser: Ewa Morenas sak
Karin Brunk Holmqvist: Rosa elefanter

Og tro det eller ei - jeg har lest begge før! Sånn er det når man har en husk som en teflonpanne!
Profile Image
I dag har jeg fått Betty X valgene mine av CathrineB. Det var:

Håkan Nesser: Ewa Morenas sak
Karin Brunk Holmqvist: Rosa elefanter

Og tro det eller ei - jeg har lest begge før! Sånn er det når man har en husk som en teflonpanne!

Välkommen i klubben! ;-)
Profile Image
Betty har vært her en god stund allerede, hun kom sammen med et veldig fint hundekort fra sota48. Det var mange bøker her jeg kunne tenke meg å lese, men jeg endte opp med å velge disse:

k-line 3 og Deepswamp 1

Jeg er temmelig sikker på at jeg ikke har lest noen av disse og er spent på å se hva slags type bøker det er jeg har valgt. Ikke alltid så lett å bedømme etter bare 1 side om det er en bloddryppende krim eller en tårevåt kjærlighetshistorie - eller noe helt annet.
Jeg har funnet 1 Betty-bok, men skal finne 1 til før Betty får reise videre.
Profile Image
Kul att du valt k-line 3. Skall leta upp den och skicka den. Behöver bara din adress.
Profile Image
Deepswamp 1 gör sig klar att resa - pm med adress önskas!
Profile Image
Har sendt PM til Askeladda for å få adressen og funnet to nye kattunger, så nå er Betty reiseklar så snart jeg får adressen.
Profile Image
Så gøy! Jeg skal sende deg en pm i løpet av uka, Jannike. Akkurat nå har jeg ikke tilgang til eposten min.
Profile Image
Kan ikke se at jeg har fått adressen din ennå, Askeladda.
Profile Image
Mot bättre vetande anmäler jag mig till ännu en runda av "Betty - vilka böcker jag redan läst väljer jag den här gången" - och "ojdå, var lade jag kattungarna jag ska skicka ut".

Hoppas det är ok att jag är tankspridd och virrig och att jag får vara med? =)
Profile Image
Mot bättre vetande anmäler jag mig till ännu en runda av "Betty - vilka böcker jag redan läst väljer jag den här gången" - och "ojdå, var lade jag kattungarna jag ska skicka ut".

Hoppas det är ok att jag är tankspridd och virrig och att jag får vara med? =)

Självklart!
Du inspirerade mig till att tömma ett helt hyllplan - efter devisen: "Känner jag att den här boken behöver stanna hos mig". Fortsättning följer!
Tyvärr mycket tjockböcker men de ska nog hitta nya hem ;)
Profile Image
k-line 3 viste seg å være "En oväntad semester" av Marian Keynes. Den har jeg ikke lest fra før. Den ser ut til å være lettlest og underholdende. Jeg sparer den til en mørk og kald vinterkveld, med fyr på peisen og en stor kopp te. Tusen takk, k-line!
Profile Image
Varsegod! Hoppas du får ut boken lika mycket av boken som jag fått genom åren. Den lämnar spår efter sig då den på ett otroligt lättläst vis har mycket allvarliga undertoner.
Profile Image
Og Deepswamp 1 var Orakelnatten av Paul Auster - den har jeg ikke lest. Når jeg ser på baksiden av boken ser det ut til å være en type fortelling jeg vil like. Tusen takk, Deepswamp :)
Profile Image
Nå håper jeg Betty kommet trygt frem til Askeladda.
Profile Image
Betty X er ankommet Skien med alle kattungene sine! Tar ut Askeladda 2 fra forrige runde, da den jo har reist Skandinavia rundt og besøkt BookCrossere jeg aldri har møtt. Artig tanke.

Nå må jeg bruke litt tid på å bli kjent med kattungene og deres tre følgesvenner. Noen av dem synes jeg å dra kjensel på.. Så vil det vise seg om noen av kattungene vil overvintre her. Takk skal du ha, Jannike!
Profile Image
Siden det ikke er så lenge siden Betty IX var hos meg, så lurte jeg på om du kunne flytte meg litt lengre ned på listen?
Profile Image
Siden det ikke er så lenge siden Betty IX var hos meg, så lurte jeg på om du kunne flytte meg litt lengre ned på listen?

Absolut
Profile Image
...kan jeg få være med igjen? Betty og kattungene er så søte at det vil jeg ikke gå glipp av:-)
Profile Image
...kan jeg få være med igjen? Betty og kattungene er så søte at det vil jeg ikke gå glipp av:-)

Absolut!
Profile Image
Beklager at Betty har fått et langt opphold i Skien! Jeg er syk og har ikke hatt overskudd til BC aktivitet. Nå sender jeg kattungene videre til zimort. Står over denne runden, får heller komme sterkere tilbake ved neste katte kull:) synes det er viktigere nå å få Betty X i sirkulasjon igjen!
Profile Image
Hoppas du känner dig bättre snart! Kramar!!
Profile Image
Beklager at Betty har fått et langt opphold i Skien! Jeg er syk og har ikke hatt overskudd til BC aktivitet. Nå sender jeg kattungene videre til zimort. Står over denne runden, får heller komme sterkere tilbake ved neste katte kull:) synes det er viktigere nå å få Betty X i sirkulasjon

Krya på dig!
Profile Image
Krya på dig!
Profile Image
Kan se ut som hun har skippet meg...
Profile Image
Kan se ut som hun har skippet meg...

Betty har akkurat reist fra Askeladda til Zimort. Så du er ikke glemt, Betty skal bare besøke Zimort og Haugtussa først.
Profile Image
Jeg har ikke hatt tid til å studere lappene ennå. Jeg reiser bort en ukes tid, så får den reise videre etter at jeg kommer hjem.
Profile Image
Jeg velger meg Jannike 1 og Sota48 1.
Det blir spennende å se hva som dukker opp.
Profile Image
Ditt valg reiser fra meg i morgen. Håper du synes det er et bra valg :-)
Profile Image
Hei, Zimort - beklager at det tok litt tid før jeg så at du hadde valgt min bok, Jannike 1. Jeg tar den med til Convention i Oslo, så får du den der. Håper du har noe å lese på i mellomtiden :)
Profile Image
Oj, nå svarte jeg visst på feil melding. Jeg sender en PM til Zimort for sikkerhets skyld.
Profile Image
Takk, det går bra. Jeg skal nok klare å finne noe å lese på frem til jeg får boken din.
Profile Image
I dag var jeg på posten og nå er Betty på vei til Haugtussa.
Og da jeg kom hjem fra jobb, lå det en konvolutt i gangen fra Sota48. Jeg fikk Ormens år av Knut Faldbakken. http://www.bookcrossing.com/---/13569710
Profile Image
Hun og ungene blir nok her noen dager.
Profile Image
Det ser ut som om ni inte har kommit till slutet av listan än så jag undrar om det är möjligt att få hänga på?
Profile Image
Det ser ut som om ni inte har kommit till slutet av listan än så jag undrar om det är möjligt att få hänga på?

Asolut, så roligt!
Profile Image
To kjente jeg igjen... og det er jo alltid kjekt.
Og tre vil bli her hos meg...
Panzeranzi 3, Deepswamp 2 og Zimort 1.
Profile Image

Deepswamp 2 kommer!
Profile Image

Det händer att man väljer en bok man redan läst...bättre att känna igen. :-)
Profile Image

Det händer att man väljer en bok man redan läst...bättre att känna igen. :-)

Det har jeg gjort ved flere anledninger - har kanskje gjort det denne gangen og!
Profile Image

RE: Betty X

Jeg blir gjerne med om det fortsatt er mulig.
Profile Image
Jeg blir gjerne med om det fortsatt er mulig.

Absolut! Så roligt!
Profile Image
Det er Landsbyens blod av Yan Lianke http://www.bookcrossing.com/journal/14237788.
Jeg er godt fornøyd med valget mitt!
Profile Image
Hun har allerede vært her noen dager, men er straks klar for sin videre reise...

Jeg velger meg:
zimort: 2
og
CathrineB: 3
Og kanskje en til... Må tenke litt:)
Profile Image
CathrineB: 3

Denne skal du få:)
Profile Image
også den så veldig kjekk ut. Jeg er veldig fornøyd med valgene mine så langt.
http://www.bookcrossing.com/---/5992509/
Profile Image
Hverdagen har kommet litt i veien for oss her, så vi er litt forsinket; men satser på at reisen fortsetter på mandag
Profile Image
Zimort2 var Dagen skal komme med blå vind av Levi Henriksen

CathrineB: 3 var Den tusende gången av Anna Lytsy og Ulrika Olson

Takk til dere begge, og God Påske!!
Profile Image
Betty X har kommit till mig idag. Hon måste stanna minst en vecka för det är mycket att läsa med alla små medföljande böcker.
Profile Image
Betty X har kommit till mig idag. Hon måste stanna minst en vecka för det är mycket att läsa med alla små medföljande böcker.

Jag väljer
LESEHEST 1
k-line 2
gunmarga 2

Profile Image
Jag väljer
gunmarga 2

skickas denna eller nästa vecka
Profile Image
Hej! Vad kul att du valt k-line 2 :) Skall genast försöka få iväg kattungen!
Profile Image
Hej! Vad kul att du valt k-line 2 :) Skall genast försöka få iväg kattungen!

Nu är kattungen framme. Hon heter Vänskapsband av E Noble. Tack
http://www.bookcrossing.com/---/13225418/
Profile Image

Bok mottatt

Jeg fikk boka jeg valgte av Jannike på convention i Oslo. Ble litt skuffet. Det ble ikke helt som forventet. Men jeg er ikke den første som velger noe man har lest før. http://www.bookcrossing.com/---/13622146/
Profile Image
Jeg fikk boka jeg valgte av Jannike på convention i Oslo. Ble litt skuffet. Det ble ikke helt som forventet. Men jeg er ikke den første som velger noe man har lest før. http://www.bookcrossing.com/---/13622146/

Välkommen i klubben!
Profile Image
Jag ska försöka snabba mig med att kolla och välja. Tack hingrald!
Profile Image
God helg! :)
Profile Image
Jag väljer Annchen 1, LESEHEST 2 och Haugtussa 2.
Så fort jag har fixat till ersättningsböckerna så reser hon vidare.
Profile Image

Haugtussa 2 kommer snart, sender du meg adressen din?
Profile Image

Haugtussa 2 kommer snart, sender du meg adressen din?

LESEHEST 2 straks reiseklar. Sender du adressen din til meg også?
Profile Image
Gjort! Till er båda.
Profile Image
Gjort! Till er båda.

Supert, babelfisk:)
Profile Image

Annchen 1 är infångad och resklar. Kan jag få din adress?

1 2 Next 

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.