corner corner Alastalon salissa [Lukuprojekti]

Forum | << Finnish - Suomi | Refresh | Search

corner corner

Sort Options Toggle Stats Options

Profile Image

Alastalon salissa [Lukuprojekti]

Olisko muita mukaanlähtijöitä?

Sain tänään terveiset Turusta: toivelistakirjan Alastalon salissa! Ja minähän aion siihen ryhtyä.

Mitä sanotte: tuleeko tästä yhden naisen projekti, vai lähtisikö joku lukukaveriksi? Alastaloja löytynee hyvin kirjastoista ja BC:henkin niitä on taidettu rekata "kivasti"...

Vähän kerrallaan ja kokemuksia journaloiden? Kuka uskaltaa?

Kirjaa itseään siteeraten:
"Kuin minä Eenokin pään siihen ajatuksen loikkaan saisin, että mies voi ajankultaa tuhlaamatta istua joutilaana naapurin salissa keskellä paistavaa arkipäivää [--]. [K]uka tuonkin jääräpään on saanut niin pitkälle, että hän [--] nyt istuu muitten joukossa sohvan nurkassa täällä!"

http://www.bookcrossing.com/---/14849002

Complete Thread

Profile Image
Olisko muita mukaanlähtijöitä?

Sain tänään terveiset Turusta: toivelistakirjan Alastalon salissa! Ja minähän aion siihen ryhtyä.

Mitä sanotte: tuleeko tästä yhden naisen projekti, vai lähtisikö joku lukukaveriksi? Alastaloja löytynee hyvin kirjastoista ja BC:henkin niitä on taidettu rekata "kivasti"...

Vähän kerrallaan ja kokemuksia journaloiden? Kuka uskaltaa?

Kirjaa itseään siteeraten:
"Kuin minä Eenokin pään siihen ajatuksen loikkaan saisin, että mies voi ajankultaa tuhlaamatta istua joutilaana naapurin salissa keskellä paistavaa arkipäivää [--]. [K]uka tuonkin jääräpään on saanut niin pitkälle, että hän [--] nyt istuu muitten joukossa sohvan nurkassa täällä!"

http://www.bookcrossing.com/---/14849002
Profile Image
idea nimittäin on hyvä...ja Alastalon lukeminen kuuluu minun pitkän ajan projekteihin. Ehkä tässä olis syy aloittaa. Tai ensin pitäisi tietty hankkia se kirja.

Edit 7.2.
Kävin eilen kirjastossa ja sieltä varaston perähyllystä ne mulle tämän hakivat. Vielä en ehtinyt avata.

Nyt on pari ensimmäistä lukua luettu. Eli projekti etenee.
Profile Image
Tiedän sinut tosinopeaksi lukijaksi. Minä taas olen kovasti hidas ja lisäksi hyppelen kirjasta toiseen. Projekti kyllä kiehtoo. Alastalo on hyllyssä odottamassa, joten katsotaan josko löydän kirjan ja intoudun lukijaksi.
Profile Image
Ei ole aikataulua, jokainen omaan tahtiinsa vaan. Jos itse vaikka tämän vuoden kuluessa... Mutta voihan olla, että sitä innostuu ja lukeekin yhtä kyytiä koko jötkäleen... :-)
Profile Image
Turussa saattaa olla oma eläin ojassa 🙄 Mulla on kaapissa ensipainos kahtena kappaleena, esilukuineen yhteensä 924 sivua 😣Jos tällä yllytyksellä ei ole tarkempaa aikarajaa kuin tämä vuosi, niin ehkä tässä on nyt sellainen "nyt tai ei koskaan"-hetki.
Profile Image
Kyllähän tämä kuuluu niihin kirjoihin, jotka jossain vaiheessa on vain luettava. Että jos vuoden mittaan pieninä paloina...
Profile Image
Hän on lukenut tätä kirjaa jo monta vuotta.
Profile Image
Eikä pidä unohtaa, että samanaikaisesti luettavaksi suositellaan tätä:
http://www.bookcrossing.com/---/13489665/ ;)
Profile Image
Volter Kilpeä on tullut aiemmin harrastettua tämän verran. Suositellaan myös :-) http://www.bookcrossing.com/---/4417539/
Profile Image
Luin kirjan 50 vuotta sitten, kun iltaoppikoulun äikän ope erehtyi sanomaan kirjaa esitellessään, ettei sitä kuitenkaan kukaan jaksa lukea. En muista mitään, joten ei se kärsimystä tuottanut. Siihen aikaan luin kyllä vaikka maitopurkin kylkeä kymmenettä kertaa jos ei muuta ruokaa silmille ollut. Paitsi että maitopurkit tulivat vähän myöhemmin. Maito taisi olla pusseissa 1960-luvun lopulla Hesassa.
Turun kirjamessuilta nappasin ilmaiskirjan siltä varalta että lukeminen loppuu kesken. Ei ole vielä loppunut.
Profile Image
https://www.merineule.fi/---/kilpi-paita/

Volter Kilpi -päiviä voin kyllä suositella, jos reissu Kustaviin sopii heinäkuun aikatauluihin 😉

Edit: Voin lainata halukkaille Alastalon salissa -lautapeliä 😊 Kirjaakin on pari kappaletta lainattavaksi. Valitettavasti tarvitsen ne jollain aikataululla takaisin (ei kiirettä), sillä niille on jatkokäyttöä.
Profile Image
Otetaanko niin, että jokainen mukaanlähtijä-uskalikko journaloi bc-kappaleensa edistysaskeleet ja linkittää tähän ketjuun? Merkinnät voi vaikka otsikoida sivunumeron tai luvun mukaan, niin että toiset tietävät varoa juonipaljastuksia :-) Kirjastokirjaa tai muuta rekisteröimätöntä lukevat voivat kertoa edistymisestään tässä ketjussa ja otsikoida tarpeen mukaan spoiler-varoituksineen.
Profile Image

huh.

Ei uskalla kyllä luvata mitään. Itsellä tämä löytyis e-kirjana.
Profile Image

Rohkaisu!

Meillä on flunssaa ja olen ehtinyt lukea tavallista enemmän. Siis joka ilta Alastaloa! Olen päässyt viidennen luvun alkuun, ja mukavasti menee. Olen myös journaloinut edistysaskeleet ja mietteet lukemisen edetessä.

Kaikki innolla mukaan; eihän tämä ole paha ollenkaan!
Profile Image
mutta en minäkään mitään lupaa :-) Joka tapauksessa latasin eilen kirjan lukulaitteelle (ainakin Elisa Kirjassa ilmainen) ja luin nukkumaanmennessä sisällysluettelon miehelle ääneen... mies nukahti ennen puoltaväliä, minä en. Suosittelen lukemaan ainakin kohtaan 6 saakka ;-)
Profile Image
En malttanut odotella, vaan aloitin heti keskiviikkoiltana, kun sain kirjan käteeni. http://www.bookcrossing.com/---/14909311
Profile Image
Minä olen sivulla 317; eihän tässä malttaisi pitää taukoja ollenkaan! Tänä iltana luen taas lisää.

Edistysaskelien muistiinmerkitseminen kannattaa, jotta tapahtumien ja näkökulmien seuraaminen pysyy helppona. (Oletan nimittäin, että pasmat voivat mennä helpostikin sekaisin, kun ajatustenvaihto pääsee kirjassa täydellä teholla käyntiin.)
Profile Image
Lukekaa, hyvät ihmiset ja kanssacrossaajat, Alastalo! Minä sain juuri sulateltua kirjan I osan ja ryhdyn ensi viikolla II osaan. Paljon olen lukenut, mutta tämänkaltaista mestariteosta en vielä koskaan. Ehdottomasti paras koskaan lukemani romaani.

(Tärkeä vinkki. Älkää lukeko mukaanlähtijöiden journalointeja kovin pitkälle etukäteen, vaan vain siihen asti mihin itse olette edenneet. Liika tieto spoilaa mahtavan luku- ja oivalluskokemuksen. Spoilaamisen takia en myöskään tässä perustele, MIKSI rankkaan kirjan aivan huipulle :-))
Profile Image
Minä saan, kuulkaas, ehkä ensi viikkoon mennessä tai ensi viikon alussa osan II luettua.

Tässä eivät ylisanat riitä.

Jos tämä ei rohkaisuksi vielä empiville riitä, niin sitten ei mikään :-)
Profile Image
Alastalon salissa: olen lukenut,

vai mitenkäs se Taryan suositteleman paidan teksti meni.

Nyt on siis kirja luettuna ja projekti lukupäiväkirjan viimeistä journalointia vaille valmis. Jos on Alastalossa tekstiä, niin on sitä myös lukupäiväkirjassani 67 aanelosen laajuudelta...

Pippikselle vielä kerran suurkiitos siitä, että hän sai päähänsä toimittaa minulle tämän kirjan! Juuri herkumpaa lahjaa en olisi voinut saada. Otapa itsekin jo kirja kaapista :-)

[EDIT 02/03/2018] Lukupäiväkirja valmis.
Profile Image

Huhtikuu

Huhtikuun alun tilannepäivitystä?
Profile Image
Hyvin on vielä yli puoli vuotta aikaa nautiskella Alastalon tapahtumista.

Itse ajattelin lukea kirjan vielä toiseenkin kertaan, monta kertaa olen sen jo hyllystä noukkinutkin mutta ajanpuute on estänyt lukupuuhaan ryhtymisen. Ensimmäisestä lukukerrasta viisastuneena tiedän, että kirja vaatii keskittymistä täysillä ja sellaista uppoutumista, johon on vaikea yhdistää työpäivää/kotitöitä/sosiaalista elämää.
Profile Image
Tulevana viikonloppuna kirjapäivien aikaan tarjolla täällä Pukstaavissa:
http://www.pukstaavi.fi/---/volter-kilpea-nukketeatteriesityksena.html
Profile Image
kerron kirjan olleen telakalla pitkään. Asuin puoli vuotta muualla, eikä Kilpi ollut mukana. Enkä kotiin palattuani enää muistanut, mihin olin sen säilönyt. En tosin ole etsiskellytkään; luettavaa riittää muutenkin.
Aika näyttää, pitääkö kirja aloittaa uudelleen alusta vai ei. Ainakin toistaiseksi se on pysynyt hyvin mielessä.

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.