corner corner Vapautusten vuosi 2018 - aiheet ja keskustelua

Forum | << Finnish - Suomi | Refresh | Search

corner corner

Sort Options Toggle Stats Options

Profile Image

Vapautusten vuosi 2018 - aiheet ja keskustelua

Laitan tähän tässä tänään vielä ketjun aiheesta, toivon että kyselyt ym. olis mielummin tässä ketjussa kuin kuukausiketjuissa :)

Complete Thread

Profile Image
Laitan tähän tässä tänään vielä ketjun aiheesta, toivon että kyselyt ym. olis mielummin tässä ketjussa kuin kuukausiketjuissa :)
Profile Image

Aiheet

Tänäkin vuonna kuukausiaiheen kohdalla selitellään mikä kelpaa ja mikä ei, esim. joihinkin kansikuva tai nimi tai sisältö, joihinkin useampi noista. Ja edelleen avoimesti ja hellämielisesti suhtaudutaan soveltamiseen, mielikuvitusta saa käyttää. Pääasia on että vapauttaa!

Vuosi 2018
1. Järki ja tunteet ( sisältö, nimi, kansi) - tämä on helppo, esim. rakkausromaanit käy hyvin vapautettavaksi.
2. Rikos ja rangaistus (sisältö, nimi, kansi)
3. Menneisyys ja tulevaisuus (sisältö, nimi, kansi)
4. Elävät ja kuolleet (sisältö, nimi, kansi) - tässä haetaan esim. elämänkertoja tai ihan fiktiivisiä elämäntarinoita. Samoin vaikkapa eläviä kuolleita, jos joku tykkää zombie-tarinoista :D
5. Maalla ja merellä (nimi, kansi, sisältö) - tähän on helppo vapauttaa vaikka kirjoja eläimistä, kaloista, meriseikkailuista, uimisesta..
6. Arkea ja juhlaa (nimi, kansi, sisältö) - juhlat, tilaisuudet, tapahtumat, arkielämän kuvaukset jne.
7. Kauniit ja rohkeat (nimi, kansi, sisältö) - vaikkapa kirjoja muotimaailmasta, julkkiksista, sankareista.. saa soveltaa!
8. Hyvää ja pahaa (nimi, kansi, sisältö) - nyt puhutaan syömisestä, juomisesta, muista nautintoaineista!
9. Ilman A:ta (vain nimi) - kirjan nimessä ei saa olla a-kirjainta (ei myöskään alaotsikossa)
10. Yksi sana (vain nimi) - sananmukaisesti kirjan nimi on yksi sana. Voi olla myös erisnimi. Ulkomaankielisissä nimen alussa olevat The, A jne. - niitä ei tietenkään lasketa.
11. Kynä ja kirja (nimi, kansi, sisältö) - kirjoja kirjoittamisesta, lukemisesta, kirjakaupoista, lukutoukista, kirjailijoista, kirjastoista jne.
12. Monta (nimi, kansi) - kirjan nimessä on monta, paljon, lukumäärä (joka on suurempi kuin 2 - esim. Kunnaksen Kaksitoista lahjaa joulupukille) tai kannessa jotain useampia (vaikka perhosia lentelemässä) . Soveltaminen sallittua ja suotavaa!
Profile Image

Jes

Tätä ehdinkin jo odotella ;) Kysymys kohdasta 4: "Elävät ja kuolleet (sisältö, nimi, kansi) - tässä haetaan esim. elämänkertoja tai ihan fiktiivisiä elämäntarinoita. Samoin vaikkapa eläviä kuolleita, jos joku tykkää zombie-tarinoista :D"

Siis käykö myös ihan tavalliset dekkarit tai muut kirjat, joiden nimessä on elämään tai kuolemaan viittaava asia?
Profile Image

RE: Jes

Käy kyllä - jos ei halua dekkareita käyttää jo tuossa kakkoskohdassa (tai niitähän varmaan tulee jo lisääkin huhtikuuhun mennessä ) mutta joo, ehdottomasti käy.
Profile Image

VS: Aiheet

Kiitos Chania, on taas älynystyröitä hierova aihepaletti! :)

11. Kynä ja kirja - tähän käy varmasti myös kirjastoista kertovat kirjat?
Profile Image
Kiitos Chania, on taas älynystyröitä hierova aihepaletti! :)

11. Kynä ja kirja - tähän käy varmasti myös kirjastoista kertovat kirjat?

Ehdottomasti!

Ja kiitos avusta aihelistan saattamisessa loppuun!
Profile Image
Mielipiteitä, korjausehdotuksia ja kysymyksiä otetaan vastaan.
Suurin vapauttaja saa taas vuoden lopussa jonkun palkinnon, ja lisäksi 1-2 muutakin arvonnalla valittua.
Profile Image
taas uudesta vapautus haasteesta.Näyttää ihan kivalta!!
Profile Image
että kirjavaliot käy joka kohtaan! Siis että voi käyttää vain sen yhden kirjan jonka nimessä ei ole a:ta jne.
Profile Image
Kiitos, toki minulla oli jo valiot mielessä ja joku kysymys niistä tulossa.
Hyvin ennakoitu :)
Profile Image
Hauskoja aiheita!
Profile Image
Kiitos taas uudesta kk-vapautushaasteesta, tämä on niin mulle sopivaa! Pakko nyt pahoitella, sekä teknisistä että muistakin syistä vuoden 2017 haasteen ilmoitukset jäivät pitkään tekemättä ja tämän uudenvuoden päivän olen takonut näppistä niin että siitä sauhu nousee...ja vielä on kirjoja journaloimatta! Paniikki nousussa! Kysymys: milloin suljetaan v.2017 haaste? Ehtisin parissa päivässä kirjata kaikki loput? Ja sori kaikille joille tulee nyt parisataa ilmoitusta Oulun seudun vapautuksista kerralla... B-)
Profile Image
Ainakin tämän viikon ajan ehtii! En ole edes vielä ajatellut palkintoja siihen, joten ei hätää :) Yritän arpoa vaikkapa su 7.1. jos vain suinkin muistan!
Profile Image
Ja sori kaikille joille tulee nyt parisataa ilmoitusta Oulun seudun vapautuksista kerralla... B-)

Siinä vaan on se ongelma, että kun olen napannut sun kirjan ja tehnyt asianmukaisen journaalin, tuleekin sinulta vapautusilmoitus kirjasta, ja sen jälkeen se onkin taas sinun hyllyssä. Ja minun on tehtävä taas uusi journaali, että kirja on omassa hyllyssä ja sen voi vapauttaa.
Olisi hyvä tehdä vapautukset reaaliajassa tai jättää vapautusilmoitus pois suosiolla napatuista kirjoista, pliis,,,
Profile Image
Ja nythän nuo ilmoitukset journaaleista ja vapautuksista ovat olleet jumissa marraskuusta asti, siivettömille ei tule enää mitään ilmoituksia. Että harmi kyllä en pysty Tindelitindan (tai kenenkään muunkaan) puuhia täysipainoisesti seuraamaan :(
Profile Image
LAINAUS:
Ja sori kaikille joille tulee nyt parisataa ilmoitusta Oulun seudun vapautuksista kerralla... B-)

LAINAUS: Siinä vaan on se ongelma, että kun olen napannut sun kirjan ja tehnyt asianmukaisen journaalin, tuleekin sinulta vapautusilmoitus kirjasta, ja sen jälkeen se onkin taas sinun hyllyssä. Ja minun on tehtävä taas uusi journaali, että kirja on omassa hyllyssä ja sen voi vapauttaa.
Olisi hyvä tehdä vapautukset reaaliajassa tai jättää vapautusilmoitus pois suosiolla napatuista kirjoista, pliis,,, LAINAUS PÄÄTTYY

MMer, tästä olikin silloin Raahen yhdessä miitissä puhetta ja olen sinun ja Taavinan ohjeen mukaan sen jälkeen tehnytkin, eli en tehnyt oikeaa vapautusilmoitusta tällaisiin jo journaloituihin, vaan muokkasin "ilmoituksen" siihen alkutekstiini. Tuon kuvion tosiaan sain tietää vasta silloin, taisi olla kevään/alkukesän miitti siis missä opin tämän jutun. Siihen asti olin ehtinyt toimia väärin - onneksi vain parin kirjan kohdalla siis.
Olisihan se hyvä tehdä ajassa ilmoitukset, tiedän... pahoittelen tosiaan vilpittömästi tätä tilannetta, ei ollut minullekaan mukavaa. Tilanne lähti tietokoneen hajoamisesta ja sittemmin ahdinko kasautui myös väsymyksen takia. Anteeksipyyntö kaikille joita tämä haittasi.
Profile Image
Anteeksi minunkin puolesta. Taisin vähän hermostua, kun vapautus ei onnistunutkaan. En ollut selannut kirjan journaaleja etukäteen kun ajattelin vapautta ko. kirjan. Ja sekin haittasi kun ei vapautus ilmoituksia tullut sähköpostiin. Sen vuoksi hommasin siivetkin. Sori!
Profile Image

:)

Asia ok! Oli harmi että silloin aiemmin sain journaloinnin 'tukittua' muutamasta kirjasta, mutta uskoin kyllä kertaheitolla kun opetitte asian. Toivottavasti ei ole jotain muuta minkä kerkiän ensin munata ennenkuin opin... minua saa kurssittaa kyllä aina kun miiteissä näkee. Ikuinen ongelma on se 'ettei tiedä mitä ei tiedä' niin ei osaa kysyä... :-)
Profile Image

Mukana taas!

Sain viime vuonna oman tavoitteeni viime metreillä täyteen eli 50 vapautusta. Yritän samaa tänä vuonna ja lisäksi ottaa enemmän kirjoja omasta hyllystä ja lukea ne mennessään.

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.