corner corner Trilogiahaaste, toinen kierros - löpinäketju

Forum | << Finnish - Suomi | Refresh | Search

corner corner

Sort Options Toggle Stats Options

Profile Image

Trilogiahaaste, toinen kierros - löpinäketju

Kirjoitetaan tähän ketjuun kaikki muu höpinä trilogiahaasteesta ja pidetään se alkuperäinen ketju eli http://www.bookcrossing.com/---/531821 vain kirjalistoille.

Kysy tai tarjoa trilogian osia, kerro muita mietteitä. Sana on vapaa :)

Complete Thread

Profile Image
Kirjoitetaan tähän ketjuun kaikki muu höpinä trilogiahaasteesta ja pidetään se alkuperäinen ketju eli http://www.bookcrossing.com/---/531821 vain kirjalistoille.

Kysy tai tarjoa trilogian osia, kerro muita mietteitä. Sana on vapaa :)
Profile Image
Tarvetta olisi Timo Parvelan Louhelle (Sammon vartijat 3) ja Sue Harrisonin Tuulten viestille (Tarinankertojat 2)

Tarjolla olis ainakin koko Nälkäpeli-trilogia, Parvelan Sammon vartijat 1 ja 2 eli Tuliterä ja Tiera sekä Harrisonin Tarinankertojien 1 ja 3 eli Jokien laulu ja Tähtien kutsu.
Profile Image
Eli nälkäpeli trilogia Suzanne Collins:lta ja Universumien tomu trilogia Philip Pullman:lta.

Löytyy siis minun hyllystä kirjat ja voin lähettää eteenpäin jos joku haluu lukea.

Edit: Nälkäpeli trilogiaa ei oo enää. Yksi osa matkalla.
Profile Image

jos nyt

saisi luettua sen edellisellä kierroksella jääneet millennium trilogian loppuun eli 2 ja 3 osan. ni katsotaan sitten jääkö aikaa muille trilogioille. Kiitos stinapille helpotuksella.
Profile Image

Kysymys

Aidan takana -sarjiksia on Suomessa ilmestynyt kolme. En tiedä, onko niitä maailmalla enemmän. Nyt kysynkin, hyväksytkö nämä trilogiaksi?
Profile Image

Onko

tämä trigologiaa?
Haalin itselleni Joanne Harrisin Karamellikengät. Onko se keskimmäinen osa Pienen sulkaapuodin ja Persikoiden ajan välissä?
Profile Image

Vastauksia

MMER: Juu, Joanne Harrisin Suklaapuoti-trilogian keskimmäinen on tuo mainitsemasi Karamellikengät. Eli kelpaa haasteeseen :)

ALEJANDA: Aidan takana -sarjikset kelpaavat haasteeseen, sillä en löytänyt vastausta, olisiko se jatkumassa. Joten oletetaan, että ei, ainakaan vielä :)
Profile Image

Onko tarjolla

kenelläkään vielä Joanne Harrisin Pieni suklaapuoti? Muut osat on saatuna ja ensimmäinen puuttuu sitten päässen tätäkin haastetta lukemaan.
Profile Image
kenelläkään vielä Joanne Harrisin Pieni suklaapuoti? Muut osat on saatuna ja ensimmäinen puuttuu sitten päässen tätäkin haastetta lukemaan.

Nyt löytyy! Nappasin Kalajoen kirjaston bc-korista kun muistin tämän toiveen :)
Pidetäänkö minimiitti Raahessa?
Profile Image
Nyt löytyy! Nappasin Kalajoen kirjaston bc-korista kun muistin tämän toiveen :)Pidetäänkö minimiitti Raahessa?

Kiitos Taavina minimiitistä (kesti 3tuntia) ja kirjasta.
Profile Image
kun luin trilogian ekan osan (Outolintu) edelliseen haasteeseen bc-kirjana. Viimeksi kun tarkistin, jatko-osia ei ollut bc:hen rekattu suomeksi ollenkaan. Että mikä on tuomarin kanta; tuleeko pisteitä ollenkaan jos lukee jatkot kirjastosta tähän haasteeseen? Vai kirjakaupoilleko käy tie...

Lisäksti tarjolla Stieg Larssonin Millenium-trilogia pokkareina kuriirikyydillä. Mmer?
Profile Image
Lisäksti tarjolla Stieg Larssonin Millenium-trilogia pokkareina kuriirikyydillä. Mmer?

Joo voisin kiinnostua lukemaan. Kyydillä ehtii tulemaan kun on tässä altaluettavaakin jonossa.
Profile Image
kun luin trilogian ekan osan (Outolintu) edelliseen haasteeseen bc-kirjana. Viimeksi kun tarkistin, jatko-osia ei ollut bc:hen rekattu suomeksi ollenkaan. Että mikä on tuomarin kanta; tuleeko pisteitä ollenkaan jos lukee jatkot kirjastosta tähän haasteeseen? Vai kirjakaupoilleko käy tie...

No tuota, viittaan sääntöjen kohtaan

yksi bc-kirja, kaksi muualta: 3 p

Eli periaatteessa olisit oikeutettu kolmeen pisteeseen, jos luet yhden bc-kirjan ja kaksi muualta. Säännöt eivät ota kantaa, mistä ne muut ovat: Kirjasto, kaverin hylly, kirjakauppa jne.

Koska luit ekan kirjasi viime vuonna, saat kaksi sakkopistettä. Näin ollen sulle jäisi vaan yksi piste tästä trilogiasta.

MUTTA:

Viittaan tässä sääntöjen kohtaan

bonuspisteitä voi saada kertomalla, miksi lukee juuri tämän trilogian, mistä sai käsiinsä puuttuvan osan tai jotain muuta, minkä arvelet kiinnostavan kanssacrossareita :)

Kerro toki traumasi siitä, ettet löytänyt muita osia bc-kirjoina ja perustele, miksi pitäisi saada säälipisteitä. Voihan olla, että tuomari heltyy ja antaa täydet kymmenen, jos oikein osaat kirjoittaa. Sullahan on koko talvi aikaa kehittää surkeiden sattumusten selostusta ;)
Profile Image
Mun niin tekisi mieli ostella kirjoja, mutta taloushan siinä kärsii. Etenkin sairaslomalaisen surkea talous.
Raahe liittyi elokuun alussa Outi-kirjastoihin, mikä mahdollistaa kirjojen lainaamisen kaikista Outi-kirjastoista eli varsin laajalla alueella. Tänään poikkesin eka kerran Outin aikana "vieraisiin" kirjastoihin eli Kempeleeseen ja Liminkaan. Paha paha Outi-kirjasto!! Lainasin molemmista kirjastoista kaksi kirjaa ja näiden joukossa se Outolinnun toka osa.
Profile Image

Nosto

Tällä hetkellä loppusuoralla on Vigdís Grímsdóttirin Lenni ja Rosa -trilogia. Luulin, että tämä ohuista kirjoista koostuva trilogia olisi nopealukuinen, varsinkin kun islantilaisuus kiehtoo ja Tapio Koivukari on toiminut suomentajana (ja hyvin onkin suomentanut), mutta… No, lukuhaastehan tämä nimenomaan on. :)

Tiina Raevaaran kirjakaksikko Yö ei saa tulla ja Korppinaiset on keväällä saamassa kolmannen osan. Trilogian päätösosan kauhun kimmokkeena toimii ilmeisesti tällä kertaa Dracula. Olen nuo kaksi (itsenäistä) romaania jo lukenut. En mikään Dracula-fani ole, mutta oli kiva saada tietää kolmannesta osasta, sillä Raevaara on noussut lempikirjailijoitteni joukkoon. Tämä tuleva osa siis vain mahdollisena vinkkinä trilogioita miettiville, jos joku muu Raevaaran kirjoista pitävä innostuu lukemaan tämän haasteen puitteissa.
Profile Image
Bookcrossaajallehan saattaa (joskus harvoin) käydä niin, että kirjoja kertyy ja kertyy eikä niitä ehdi lukea :O Sitten kun alkaa vaikka tällainen trilogiahaaste, jokunen trilogia saattaa olla kesken lukemisen kun ei niitäkään aina tule luettua heti putkeen. Ja kun haasteeseen yritetään lukea kokonaisia trilogioita niin ne keskeneräiset saattaa jäädä jalkoihin eli lukematta aina vaan. Että voisko sitä saada säälipisteitä jos lukee kakkos- tai kolmososia (tai mitä vaan osia, jos lukee epäjärjestyksessä :D ) trilogiasta jonka on aloittanut jo ennen ensimmäistäkään trilogiahaastetta??
Profile Image
Että voisko sitä saada säälipisteitä jos lukee kakkos- tai kolmososia (tai mitä vaan osia, jos lukee epäjärjestyksessä :D ) trilogiasta jonka on aloittanut jo ennen ensimmäistäkään trilogiahaastetta??

Ihan ensiksi anteeksi, kun en ole vastannut aiemmin! On monta kertaa pitänyt, mutta sitten unohdan koko asian, kun pääsen foorumille asti. Noloa!

Mitä tulee säälipisteisiin, niin tämä tuomarihan on aika höveli ja sillä on todennäköisesti pehmeä kohta, jos osaa asiansa hyvin selittää ja perustella, miksi pisteitä tulisi saada vajaalla trilogialla.

Mun mielestä on aika ymmärrettävää, että pitkän harrastusajan takia trilogian lukeminen leviää useammalle vuodelle. Eihän ne kirjatkaan liiku aina kovin tehokkaasti, etenkään tiiliskivet. Ja pokkarit on tympeitä, jos ne on yli kolmesenttisiä, kun painon puolesta menisivät Helposti-kuoressa, mutta paksuuden takia eivät.

Joten, jos nyt saat luettua edes jotain johonkin trilogiaan kuuluvaa, mun mielestä sun kannattaisi listata luettuihin + selitys, miksi vain yksi (tai kaksi) osa(a). Vois mennä hyvinkin läpi! :)

--

Mulla on kriisi, koska jostain syystä onnistun lukemaan vain ei-trilogioita. Tai sitten luen kirjaston kirjan josta huomaan, että ahaa, tämä olikin trilogian osa. Joten ehkä mun pitää antaa itselleni a) rangaistus b) kirjojen ostokäsky c) jotain muuta, mitä? :D
Profile Image
mulla olis saatavilla trilogian viimeinen osa eli Matkijanärhi, jos joku tarvii.
Profile Image

hmmm

https://en.wikipedia.org/wiki/Labyrinth_(novel)
Kate Mossen trilogiasta mulla on enkuksi osa1 ja suomeksi osa 2. Nää suostun rekkaa ja lahjoittaa haasteilijoita varten.
Sitten olisi Kuolemanportti 1 ja 2 kirjaa,(7-osainen), ei mitään hajua koska olen lukenut 1, luultavasti yli 10v sitten joten lasketaanko tuo jos en muista siitä juuri enää mitään? Enkuksi ja suomeksi 2. osa, vähän aloitettu, bookmoochattu enkunkielinen sekä kirjaston alelaarista suomeksi. Laskettaisiko. Nälkäpelit ja Outolinnut uitettu eikun luettu heti alkuunsa....
Profile Image
Historia kiinnostaa myös.
Profile Image
Eikö kukaan muu tietäs? :D

Ei kyl mikään fantasia, mut dekkari juttuna tykkäsin tästä trilogiasta

De la motte:
Peli
Lume
Kupla

tai sit Haruki Murakami 1Q84 oli mielestäni myös hyvä. Mut no joo mie nyt tykkään melkein kaikesta mitä Murakami kirjoittaa.

Ei oikein voi suositella mitään mitä ei oo lukenut.
Profile Image
on myynnissä Berliininpoppelit-trilogia yksissä kansissa viidellä eurolla! Hah, onneksi olen jo lukenut :) Ai niin, se on myös norjalainen...

Fantasiasta tulee mieleen Veronica Rothin Outolintu-trilogia, onko se enemmän scifiä kuitenkin? Olen lukenut kaksi ekaa osaa ja tykännyt, kolmas odottaa hyllyssä.
Profile Image
En ole mukana trilogiahaasteessa tällä kierroksella, mutta minulta saisi Jonas Gardellin trilogian osat 1 ja 2, jotka olen jo aiemmin lukenut. Onnistuin saamaan hyllyyni myös kolmososan Älä koskaan pyyhi kyyneleitä paljain käsin -trilogiasta, mutta se täytyy ensin lukea itse, ennen kuin päästän maailmalle.
Kaipaako joku?

http://www.bookcrossing.com/---/14421023/
http://www.bookcrossing.com/---/14421035/
Profile Image
Toivelistalla ruotsiksi, mutta niin ei näytä löytyvän, joten ottaisin mielelläni.
Profile Image
Toin eilisestä Oulun miitistä 2,33 trilogiaa mukanani. Ainakin. Missähän välissä ne lukisi? ;)

Ehkä pitää järjestää Mount TBR:n louhintahaaste..

Niin, ja muistattehan, että jos trilogiat tökkii, siitä kannattaa kertoa varsinaisessa ketjussa ko. trilogian kohdalla. Tuomari voi olla empaattinen ja antaa säälipisteitä :D

Profile Image

Niin mitenhän sit jaksaako muut jatkaa trilogia haastetta tämän haasteen jälkeen vai pitäiskö joku tommonen Mount TBR tosiaan seuraavaksi???

Heh. Sellaiseen en ole tainnutkaan osallistua.

Ite mietin joskus jotain sellaista, että sais pisteitä sitä mukaa kuin vanhan (eli just kuin kauan ollu itellä) kirjan lukis, mut varmaan menis aika monimutkaseksi laskee ne pisteet. :D

Profile Image

Niin mitenhän sit jaksaako muut jatkaa trilogia haastetta tämän haasteen jälkeen vai pitäiskö joku tommonen Mount TBR tosiaan seuraavaksi???

Olen luvannut uutta kierrosta, mutta eihän se estä louhintahaastetta :) Siinä aletaan lukea pisimpään hyllyssä roikkuneita kirjoja. Mulla on sen suhteen aika hyvä tilanne, kun olen aika rankalla kädellä esim. muuton yhteydessä tyhjentänyt hyllyäni, mutta kertyyhän sitä koko ajan.. :D
Profile Image
Hei!
En itse osallistu haasteeseen, mutta sain pääsiäismiitissämme kaikki kolme kirjaa, joista ekan olen aiemmin lukenut ja kaksi muuta luin samantien.
Olen tulossa nyt torstaina Espooseen ja jos vain jalat kantaa, liikun ilmeisesti jossain välissä myös Helsingin puolella. Eli jos joku kaipaa helppolukuista trilogiaa, niin otapa yhteyttä.

Tampereella on Jyväskylän junani aikataulun mukaan torstaina 16.50 ja juna seisoo kymmenisen minuuttia asemalla mikäli ei ole myöhässä, joten kirjojen luovuttaminen sielläkin saattaisi onnistua mahdolliselle halukkaalle.

http://www.bookcrossing.com/---/13353511
Profile Image

Pukin salaisuus

Tuomari voisi antaa itselleen bonuspisteitä journaalista!
Pukin salaisuus http://www.bookcrossing.com/---/14480397
Profile Image
Tuomari voisi antaa itselleen bonuspisteitä journaalista!
Pukin salaisuus http://www.bookcrossing.com/---/14480397

Trilogiat tunkee jo uniin.. Huolestuttavaa! :D
Profile Image
Mäki näi jo unta et tääki kierros loppu jo
Profile Image

huono omatunto

Jotenkin en nyt ole saanut luettua edes sitä yhtä trilogiaa, joka löytyy hyllystäni ja jonka aioin lukea. !! Tää ei pääty osaltani hyvin, mutta jos ei muuta lohtua, niin ainakin on kiva ollut seurata mitä muut ovat lukeneet :D
Profile Image
Jotenkin en nyt ole saanut luettua edes sitä yhtä trilogiaa, joka löytyy hyllystäni ja jonka aioin lukea. !! Tää ei pääty osaltani hyvin, mutta jos ei muuta lohtua, niin ainakin on kiva ollut seurata mitä muut ovat lukeneet :D

Aina on seuraava kierros :)
Profile Image
Jää kyllä Robin Hobb- trilogian vika osa lukematta, en saa sitä viimeistä osaa vielä pariin viikkoon käsiini. Pöh ja pah.
Profile Image
Miten on, käykö tähän haasteeseen Douglas Adamsin Linnunrata, "maailman ainoa viisiosainen trilogia"?
Profile Image
Miten on, käykö tähän haasteeseen Douglas Adamsin Linnunrata, "maailman ainoa viisiosainen trilogia"?

Anteeksi viive vastaamisessa! Tämä oli niin paha kysymys, että piti pitää tuumaustauko. Päädyin vastaamaan kyllä: jos kirjasarja kehtaa mainostaa itseään trilogiana, täytyyhän sen tähän haasteeseen sopia! Mutta sun täytyy siis lukea ne kaikki viisi osaa, jotta saat tästä trilogian.

Profile Image
Asia selvä. Menee siis Linnunrata lukulistalle. Olisin varmasti lukenut jo ennemmin, mutta kun on på svenska, joka ei ole vahva lukukieli.
Profile Image
Douglas Adamsin Linnunrata-trilogia etsii ensi vuoden alussa uutta kotia. Ja on siis på svenska, helppo- ja nopealukuista. Josko ketä kiinnostaa.
Profile Image
varattua yksi trilogian kolmas osa lainastoon tulemaan. Hohhoijaa... Niin kuin ei olis jo varmaan 4 trilogiaa jo muutenkin jonossa tähän. :)
Profile Image
Trilogioihin tuntuu ilmestyvän jatko-osia, onko tämä kuinka yleistä? Ja miten se vaikuttaa tähän haasteeseen? Esim. Berliininpoppelit-trilogia on tänä vuonna saanut jatkoa.
Profile Image
Trilogioihin tuntuu ilmestyvän jatko-osia, onko tämä kuinka yleistä? Ja miten se vaikuttaa tähän haasteeseen? Esim. Berliininpoppelit-trilogia on tänä vuonna saanut jatkoa.

Entäs Leena Lehtolaisen Hilja-henkivartija trilogia? Jatko osa Tiikerinsilmä jatkaa henkivartija sarjaa......
Profile Image

Entäs Leena Lehtolaisen Hilja-henkivartija trilogia? Jatko osa Tiikerinsilmä jatkaa henkivartija sarjaa......

Hilja-kirjoja markkinoidaan trilogiana, joten hövelinä lupaan, että se saa olla trilogia myös meidän haasteessamme. Voit ehkä saada bonusta, jos luet myös jatko-osat ;)

Ja sama koskee Berliininpoppeleita.
Profile Image
Töissä tuli tässä jokunen päivä sitten vastaan yhden trilogian viides osa ;) Kolmen ensimmäinen luettelointitiedoissa luki sarjamerkinnän* kohdalla trilogia, neljännessä osassa puhuttiin sarjasta - ja se tuli viidenteenkin. Ikävä kyllä en enää muista, mikä kirjasarja oli kyseessä, mutta muistaakseni se meni nuortenosastolle. Jos trilogia on myynyt hyvin, miksi ei jatkaisi sarjaksi...

*Sarjamerkintä tehdään pääsääntöisesti siinä muodossa kuin se kirjassa on, joten oletan, että niissä kolmessa ensimmäisessä on lukenut "trilogia".
Profile Image
Palautan tänään yhden trilogian päätösosan.

En ole edes katsonut kerkeänkö niitä muitakaan lukea. Kun nyt sais edes sen ekan ja tokan osan jotain trilogiaa koluttua.

Nyt menossa Kate Mosse: Krypta...
Profile Image
Tarjolla olisi Enni Mustosen Pohjatuulen tarinoita koko trilogia.

Tarjolla myös Eeva Kilven elämänkerrallinen trilogia Talvisodan aika, Välirauhan aika, Jatkosodan aika ( en ole lukenut tätä vielä ihan kokonaan, mutta äkkiäkös luen jos jotakuta kiinnostaa.)
Laita viestiä jos kiinnostuit
Profile Image
Kilven kirjat kiinostaa. Lähetän yksäriä hieman myöhemmin.
Profile Image
Mielelläni luopuisin Ellilän kolmesta kirjasta ja voisin tuoda tullessani tamperelaisten pikkujouluun, jos joku haluaisi. Ilmoitelkaahan!
Profile Image

Mustonen ja Sund

Minulla taitaa olla tuo Pohjatuulen kolmas osa vielä lukematta hyllyssäni. Ekat osat olivat hyviä, suosittelen ;)

Olen löytänyt tämän haasteen myötä uuden lempikirjailijan, Lars Sundin. Myös Pohjanmaa-trilogiasta odottaa se kolmas hyllyssä lukemista, mutta onneksi haasteaikaa riittää :)

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.