corner corner Löpinäketju

Forum | << Finnish - Suomi | Refresh | Search

corner corner

Sort Options Toggle Stats Options

Profile Image

Löpinäketju

Tässä ketjussa sana on vapaa! Mikrofoni on päällä, lava on kaikkien!

Moni meistä käyttää sivustoa mobiilisti, ja tonniketjujen avaaminen on turhan raskasta. Siksi siis otetaan uusi ja avara ketju käyttöön! Jos vanhassa ketjussa oli jotakin mieltä askarruttavaa kesken, kopioikaa tänne viesti, jota haluatte puida, niin vanha ketju saa painua arkistojen kätköihin :)

Complete Thread

1 2 3 4 5 6 7 8 Next 

Profile Image
Tässä ketjussa sana on vapaa! Mikrofoni on päällä, lava on kaikkien!

Moni meistä käyttää sivustoa mobiilisti, ja tonniketjujen avaaminen on turhan raskasta. Siksi siis otetaan uusi ja avara ketju käyttöön! Jos vanhassa ketjussa oli jotakin mieltä askarruttavaa kesken, kopioikaa tänne viesti, jota haluatte puida, niin vanha ketju saa painua arkistojen kätköihin :)
Profile Image
Neuvolassa tänään...

Muuten ihan hyvin menee, mutta imetys oli tänään taas niin vaikeaa, että annoin pullolla maitoa. Vaik oon yrittänyt hampaat irvessä selvitä iltaan. Onpas jotenkin vaan lyhyt aika tämä imetysvaihe. Ehkä oon sitten tehnyt jotain asioita väärin tai sitten vaan vaikuttanut se niin paljon, että on kokoajan saanut myös pulloa. Noh, joskushan se kuitenkin luopuu rintamaidosta, mut en vaan tajunnut et se aika tulis näin nopeesti. (Onneksi hetken nukkuu nyt vatsatäynnä, pieni. Ei vaan jaksas kokoaika sitä itkuakaan.)
Profile Image
Minä olen sitä mieltä että hampaat irvessä ei kannata yrittää. Parempi että vauva saa vatsansa täyteen, ja sinä joskus pienen lepohetken. Jaksat sitten paremmin pitää häntä lähellä, ei imettäminen ole siihen ainoa keino.

Mulla vertailukohteena lapsen serkut joita imetettiin varmaan parivuotiaaksi saakka, ja kaikki kärsivät jonkinlaisista allergioista, korvatulehduksista jne. Meillä oli vähän samanlainen tilanne kuin sinulla nyt, ja oma "pikkuiseni" on ollut koko ikänsä hyvin terve. Eli ei senkään puoleen huolta, sanoisin.

Haikeuden toki silti ymmärrän. Se on semmoista luopumisen harjoittelua, sitä tulet matkan varrella vielä useasti kokemaan :)
Profile Image
Komppaan Piikua. Mulla meinasi tulla hirveä ahdistus ja paniikki, kun maitoa ei tullut riittävästi. Pyörin kaiken maailman imetyssivustoilla ohjeita etsimässä ja tunsin itseni maailman huonoimmaksi äidiksi. Onneksi lähipiiri sai puhuttua siihen stopin. Nyttemmin olen hyvin tyytyväinen osittaiseen pulloruokintaan, koska sen myötä lapsen isäkin pystyi osallistumaan alusta asti täysipainoisesti hoitohommiin. Jaoimme yösyötötkin puoliksi (vuoroöin), joten kumpikin sai joka toinen yö nukkua kunnolla.

Eikä ole lapsella ainakaan tähän mennessä ollut mitään allergioita ja muutenkin on sairastellut keskimääräistä vähemmän, vaikka aloitti päikkäriuransa 1,5-vuotiaana.
Profile Image
Ei täälläkään mikään superäiti ja silti on lapset hyvin kasvaneet. Nykyään on niin monta tyyliä hoitaa lapsia, kuka menee lapsentahtisesti, kuka vähemmän lapsentahtisesti. Kunhan itselle ja omalle lapselle löytyy yhteinen sävel, niin kyllähän se siitä. Me esikoisen kanssa väännettiin välillä pitkään tuosta imetyksestä, molemmilla pää yhtä punaisena. Kummankaan lapsen kanssa ei päästy lähellekään mitään yleisiä suosituksia, mutta kyllä mä silti olen paras äiti lapsilleni :)
Profile Image
No minulla oli pienimpiä huolista tämä imetys, kun oli niin paljon kaikkea muutakin valitettavasti. En voinut haaveillakaan mistään täysimetyksistä, kun oli niin isoruokainen, että piti antaa pullosta koko ajan. Tein myös niin, että lisäksi pumppasin pulloon ja pakastin osan. Annoin pullosta, kun siitä sai helpommalla ja tykkäsi enemmän. Function before fashion! Ihan pienenä oli myös huomattava ongelma, kun ei suostunut kuin vasemmasta syömään, piti erilaisissa kulmissa huijata muiluttaen. Kesti tämä osittaisimetys vähän päälle 2-vuotiaaksi, kun sitten sairastui lopullisesti ja lopetti itse.
Profile Image
Sekavat fiilikset tulee aina vaan välillä, kun toiset on niin sen imetyksen kannalla. (esim. just neuvolassa) Mut jos ei onnistu niin eipä sitä oikein voi pakottaakaan.

Nyt näyttää kyllä lapsi todella tyytyväiseltä taas ja imetyskin tänään mennyt hyvin tähän asti. Eilen oli joku ihme kiukuttelu päivä.
Profile Image

Imetyksestä

Olin tulossa kertomaan, että luin vahingossa kirkkovapautushaasteen kokkovapautushaasteeksi, mutta täällä olikin vähän syvällisempää asiaa, johon haluaisin muutaman sanan sanoa.

En nyt LiskoMiettinen muista, minkä ikäinen sun vauva on, mutta kiukkuilut, lakkoilut ja raivoilut kuuluvat välillä vauvan normaaliin repertuaariin. Olen samaa mieltä edellisten kanssa, että jos imetys enemmän ahdistaa kuin ilahduttaa, sen vähentämistä tai lopettamista kannattaa miettiä. Mutta koska imetys on äideille tärkeä ja iso juttu (tilastojen mukaan suurin osa äideistä haluaa imettää ja lähtee synnytyssairaalasta imettävänä), moni haluaa kokeilla kaikki mahdolliset keinot sen jatkumiseksi. Omien voimavarojen mukaan tietysti.

Jos neuvolasta ei saa riittävästi apua, neuvola voi tehdä lähetteen imetyspoliklinikalle, jossa voi miettiä tarkemmin tilannetta. Jyvässeudulla on myös imetystukiäitejä. Voin kysellä yhteystietoja, jos haluat jutella jonkun kanssa. Imetyksen vertaistuki on äitilähtöistä ja luottamuksellista vapaaehtoistyötä.

Ja kaikille noin yleisesti vinkkaan Imetyksen lohtukirjasta, joka kertoo siitä, kun imetyksessä kaikki ei mennytkään ihan suunnitellusti. Kirja löytyy sekä netistä (ilmainen) että painotuotteena (maksullinen) os. www.imetys.fi/lohtukirja. Oma lehmä on ojassa sen verran, että olen ollut mukana tuossa projektissa ja nähnyt, miten tarpeeseen kirja on tullut.
Profile Image
Aloin juuri vähän aikaa sitten lukea imetyksen lohtukirjaa. On kyllä hyvä.
Profile Image
Olin tulossa kertomaan, että luin vahingossa kirkkovapautushaasteen kokkovapautushaasteeksi, mutta täällä olikin vähän syvällisempää asiaa, johon haluaisin muutaman sanan sanoa.

En nyt LiskoMiettinen muista, minkä ikäinen sun vauva on, mutta kiukkuilut, lakkoilut ja raivoilut kuuluvat välillä vauvan normaaliin repertuaariin. Olen samaa mieltä edellisten kanssa, että jos imetys enemmän ahdistaa kuin ilahduttaa, sen vähentämistä tai lopettamista kannattaa miettiä. Mutta koska imetys on äideille tärkeä ja iso juttu (tilastojen mukaan suurin osa äideistä haluaa imettää ja lähtee synnytyssairaalasta imettävänä), moni haluaa kokeilla kaikki mahdolliset keinot sen jatkumiseksi. Omien voimavarojen mukaan tietysti.

Jos neuvolasta ei saa riittävästi apua, neuvola voi tehdä lähetteen imetyspoliklinikalle, jossa voi miettiä tarkemmin tilannetta. Jyvässeudulla on myös imetystukiäitejä. Voin kysellä yhteystietoja, jos haluat jutella jonkun kanssa. Imetyksen vertaistuki on äitilähtöistä ja luottamuksellista vapaaehtoistyötä.

Ja kaikille noin yleisesti vinkkaan Imetyksen lohtukirjasta, joka kertoo siitä, kun imetyksessä kaikki ei mennytkään ihan suunnitellusti. Kirja löytyy sekä netistä (ilmainen) että painotuotteena (maksullinen) os. www.imetys.fi/lohtukirja. Oma lehmä on ojassa sen verran, että olen ollut mukana tuossa projektissa ja nähnyt, miten tarpeeseen kirja on tullut.

LiskoMiettiselle kaikkea hyvää äitiyteen, tärkeintä on nauttia siitä omasta lapsesta eikä stressata imetyksestä liikaa (helppo sanoa, mutta näin jälkiviisaana...).

StinaP kiitos nettilinkistä, lähetin sen siskolleni.

LiskoMiettinen: asut siis nykyään JKL:ssä? Siskoni asuu siellä ja saattais kaivata vertaistukea/seuraa, hän kotona melkein 8 kk:n lapsen kanssa. Vinkkaa, jos haluat ehkä tavata ja jutella jonkun toisen pienen lapsen äidin kanssa JKL:ssä. Siskoni ei ole JKL:stä kotoisin eikä tunne sieltä kauhean paljon porukkaa...
Profile Image
Kv-puolella on tällainen "sweepstake" (onko sanalle suomennosta?) jossa voittomahdollisuudet ovat tällä hetkellä tosi suuret :D http://www.bookcrossing.com/---/531793
Profile Image
Nyt jokunen aika sit lähdettiin. Kohtuu hyvät ilmat oli. Mut viime yön ja tän aamun satoi. Joten ihan mukava palata kotiin vaik haikea mieli oliki mutta mukava päästä kwnttäolosuhteista pois. Mut nyt pitää taas vuosi odottaa. Tosin ensi kesänä poriin sitten
Profile Image
eilen vapautin kirjan tänään kävin kurkkaamassa ni kirjani oli vielä samassa paikassa, katsotaan onko vielä huomennaki, ku jossai pk-seudulla tai muissa isoissa tapahtumista kuten torniossa viime vkl en kerennyt vielä lätä pois kirjan luota kun pari keski-ikäistä pongasi katso tuolla ilmainen kirja. (ja mä kun olin niin suunnitellut sen vapautuksen sellaisen paikkaan että nuoriso nappaisi sen)
Profile Image
En tiiä, mut Tornios joskus joku kirja aika pitkään majaillut samassa kohtaa.

En sitten tiedä omista, kun en ole seurannut. Toki yhden vein laavulle ja se oli siellä vuoden verran paikallaan kunnes ite siirsin sitä. Mut ei se ollut Tornios ko viel pohjosemmassa jossain siel Everstin piiloluolal päin mikähän kunta siel olikaan.
Profile Image
en mäkää yleensä seuraa mut eivät oo yleensä ollut ku seuraavan kerra kävellyt, mut tääl tulee seurattua, vaik kaupunkiaha tääki nykyisin on tai kuuluu. tänäänki näkyi vielä kirja siellä olevan. mut ehkä se viimestää häviää jossain vaiheessa geokätköilijän mukaan ku siinä on geokätköki samas paikas. jota en oo itsekää vielä hakenut.
Profile Image
kun en jaksa parempaa ketjua etsiä mihin tää laittais, joku oli littanu bc facebook rybhmään mut kun kaikki ei siellä ole niin laitan sen nyt niillekin tiedoksi jotka siellä naamakirjassa ei oo. eli lauttasaaren kirkkokahvilaan on perustettu kirjanvaihtohylly, aluksi se ollu pytä suosio oli heillä vaan ykättänyt niin että nyt ne kirjat ovat kahvilan seinällä hyllyssä.
Profile Image

Turkulaiset

Ootteko te koko suomen kutsunut sinne kyläilemään ;)kun veljen perhe aatteli tulla sinne ku siel ei sada kuulema. Ja tuli viesti et Turkuu ei mahtunu ni piti mennä uuteenkaupunkiin.

Me kyllä sanottii ettei täällä kainuussakaan sada
Profile Image
Taitaa olla esim. sellanen pieni juttu kuin Ruisrock meneillään ;-)
Profile Image
Niin, eihän meillä ole täällä kuin ylimääräisen pikkukaupungin veran väkeä nurkissa pyörimässä... Suosittelen aina tsekkaamaan netistä vaikka Turku Touringin kautta, josko jotakin on kaupungissa meneillään. Meillähän majoituslaitoksia tukkii mm. Paavo Nurmi marathon, Ruisrock, Aurafest, DBTL, Tall Ships Race välillä, Keskiaikamarkkinat..ihan noin tunnetumpia mainitakseni.
Profile Image
noo pitää seuraavan kerran neuvoa niille, luulen että enempi ne on pelästynyt sitä väkimäärää, majotuspaikka ku heillä oli auton perässä ;)

mut kiitos vinkistä pitäiski kattoo milloin nuo keskiaikamarkkinat on josko vaikka pääsis sinneki joskus käymään.
Profile Image
Satuinpa huomaamaan, että mullahan on tänään BC-synttärit. Koska olen liittynyt mukaan näin kesäaikaan, niin tämä menee multa melkein joka vuosi ohi, mutta nyt sattumalta hoksasin. On näemmä ollut sunnuntai tuolloin liittymispäivänäkin 11 vuotta sitten. Lähdenkin tästä sen kunniaksi tekemään yhden turistivapautuksen puistoon!
Profile Image
Satuinpa huomaamaan, että mullahan on tänään BC-synttärit. Koska olen liittynyt mukaan näin kesäaikaan, niin tämä menee multa melkein joka vuosi ohi, mutta nyt sattumalta hoksasin. On näemmä ollut sunnuntai tuolloin liittymispäivänäkin 11 vuotta sitten. Lähdenkin tästä sen kunniaksi tekemään yhden turistivapautuksen puistoon!

Onnittelut merkkipäivän johdosta! On kiva olla sun kaveri! :)
Profile Image
Kiitos! :)
(Louhelle myös, vaikka tää vastaus tulikin tähän väliin)
Profile Image
Onnea! Minullakin on kesällä 13.8.
Profile Image
Mietin että onkohan tarkoituksella vai vahingossa asetus päällä ettei ota vastaan yksityisviestejä.

Profile Image

jee

löysin kivan sivuston missä on viittomia, tuleepa kerrattua niitäki. ja toivottavasti saisin sen työpaikan johon haettiin ihmistä jokka on eduksi tai toivotaan viittomakielen taitoa, henk. kohtanen avustaja siis päiväkotiin ja toivottiin ihmistä jolla oilisi tukiviittomataito. sais itekin hyödynnettyä tätä viittomakielentaitoa enemmän.
Profile Image
saada selville joidenkin rakennusten rakennusaikoja. Esim Suomussalmen pääkirjasto, höh.

muoks
Heh, heti löytyi kun vähän valitin :) 1978. Mutta ei ole silti helppo löytää.
Profile Image
meiän ihana annelis on antanu hyvän vinkin ja ehkei hän pahastu jos julkistan sen, eli kirjoitta hakuun osotteen/tai paikan ja sitten oikotien perään, mä ite oon paljon kirjottanut että osoite ja siihen paikkakunta. ite oon nyt myös huomannut että jos joku paikkakunta ni ku vaikka vuolijoki joka osotteessa edelleen on vaik kunta kuuluuki kajaaniin ni siihen osotteeseen google haulla pitää laittaa paikkakunnaksi kajaani

kaikkea ei tuollakaa löydy kuten esim matin ja liisan asemaa koitin googlailla.
Profile Image
Joo, myynnissä olleiden asuntojen kautta olen löytänyt monta. Hankalampia onkin nuo rakennukset, joissa ei ole asuntoja tms.
Profile Image
ni joo jos on sellane ettei ole koskaan ollu myynnissä ne voi tietty olla hankalia. mut löysin kyllä esim. seonki tolla haulla, valitettavasti oli väärä vuosikymmen rakennetut

tosin erään koulun sivulle fb sivulle laitoin viestiä rakennusvuodesta että erääseen harrastukseen liittyen olen kiinnostunut ni sieltä sain sit kyl vastauksen.

yks kanava on myös jos on tehty joku lehtijuttu 40 vuotta sitten avattu/rakennetut ni siitä saa pienellä laskutoimituksella tehtyä oikein. mut kaikista ei kyllä löydy siltikää.

mut nyt mä lähen sinne kasvimaalle vihdoin ruohoamaan jos ehtisin ennen sadetta käydä siellä ja muutamalla kätköllä
Profile Image
odotin oikein että täällä korvessa jossa ei oo ees paljo väkeä ja sit alkoin kaivaa laukkuani ja olin unohtanut vapautettavat kirjat kotiin. no pitää vapautella uudestaan ku lähen tai jaksan lähtä uudestaan liikkeelle.

mä oon vapauttanu tälle kylälle 4 kirjaa (juu kylä tää mulle on edeleen vaikka virallisesti kuuluuki kaupunkiin) ja ainaki 2 niistä on hävinnyt
Profile Image
Mulla oli matkalaukullinen kirjoja ja oon varmaa puoli matkalaukullista lukenu. Osa ollu lasten/nuorten kirjojaki
Profile Image

Mua huvittaa

Ku joskus ku pippis kyseli että mitä mieltä hos tulee rajotteita vapautuksiin olin et en mä varmaa paljo reissas ny kuitenki näyttää et tuleeki aikamoinw reissukesä. Ollaanki lähdös ma-ti velljen kans raaseporiin ja varmaa hangossaki käydää. Ex- tempore reissu päätettii eilen. Veli lupas kustantaa minutkin
Profile Image
Huh huh... 60 jaksoa Game of Thronesia töllötetty HBO Nordicilta viime viikkoina. Nyt teen paluun kirjojen pariin. Olikin jo ikävä!
Profile Image
Voi mahoton sentään :) Olet ison urakan tehenyt. Minä kun jaksan hätinä katsoa puolisen tuntia kerrallaan tällötintä, se on justaan se kaunarit-aika, joka on pyhitetty vain tuijottamiselle. Ikään en ole moiosta Game-juttua katsonut, jotenka en voi sanoa muuta tällä kertaa. Mut löpinäähän tämäkin :)
Profile Image
No ihan liikaa tuli katsottua liian lyhyessä ajassa, myönnetään. Alkoi tuo Game of Thrones kiinnostaa, kun siitä niin paljon alkukesästä taas kohistiin. Ja olihan se ihan älyttömän koukuttava ja jännä ja koskettava ja mitä kaikkea.

Hyväksikäytin kuukauden mittaisen ilmaisen tutustumisjakson HBO:n palveluun ja oli "pakko" urakoida kaikki kaudet määräajassa. Muut sarjat ja elokuvat eivät kiinnostaneet niin paljon, että oisin alkanut kuukausimaksua pulittaa...
Profile Image
Lenkkipolkuni varrella puistonpenkillä P-Karjalassa on 2 kirjaa valkoisessa muovipussissa ja ollut jo 2 pvn ajan. Kirjoissa ei ole merkintää book-crossingista. Kirjat ovat -Hiomaton timantti ja - Apinat karkuteillä.
Profile Image
Kannattaa tarkistaa sisäkansikin onko siellä bcid numeroa jos ei oo sit ne ei oo bc kirjoja
Profile Image
Minä se sitten intouduin käymään vaihteeksi Netflixillä mettästelemässä katseltavaa ja sieltähän löytyi Downton Abbeyn jaksoja ja katselin sitten toistamiseen ekan jakson. Ihme ja kumma, mutta nopsaan meni se kolome varttia :)
Profile Image
Sain kuulla suru-uutisen vöhän aikaa sitvet eräs kaukaisempi sukulainen perheenisä kuollut.

Välillä tuntuu et miks samoille ohmisille annetaan samanlaisia koettelemuksia usein. Kuten vaikka sitä että lapsia monta kuolee lapset ovat kylläkin aikuisia mut eivör mitenkää vanhoja.

Elämän tarkoitusta ei va aina ymmärrä tai sitä miks jonku pitöö täöltö lähteä aikaisin.
Profile Image
Kansainvälisellä puolella on Nuorten Kirjojen VBB ja sinne kaivattaisiin lisäosallistujia. http://www.bookcrossing.com/---/532120 Mukaan kaikki kiinnostuneet! :) Mitä enemmän väkeä sitä mukavampaa.
Profile Image
vaikka kauhistuttaaki muutto yritän saada pienempää eli yksiötä ja et sais halvemman, ei kylläkään tällä hetkellä vapaita mut laitetaan nyt kuitenki hakemuksia, jos toteutuu että saan yksiön ni sit voipi tulla myös kirjojen muuttotyhjennys jossain vaiheessa. että ennakkovarotuksena vaan teille ;)

ja kiitos sillekin nimeltä mainitsemattomalle bookcrossarille jonka kans jutetii erinäisistä asioista keväällä kyllä ne asiat jäi kytemään ja pakko yrittää jotain tehdä ja tinkiä vaikka neliömääristä.

Mä luotan tässäkin muuttoasiassa korkeamman voimaan.
Profile Image
Olin tässä juuri jokunen päivä sitten aikeissa kysyä, onko joku (yli-innokas? yökyöpeli?) pk-seudun bookcrossari halukas ottamaan vastaan kirjoja sunnuntaina noin klo 22-23 (saapumisaika epävarma) tai maanantaiaamuna ehkä 5.30-6.30 välillä...
Onneksi dotdot ilmoitti juuri samana päivänä kuriroivansa Tampereelta Helsinkiin, niin ei tarvinnut yökuriiria etsiä. Huomenna siis kuriroitavani lähtee Helsinkiin noita kellonaikoja inhimillisempään aikaan :D
Profile Image
kun nyt sian tehtyä vvon vaihtopörssin lisäksi ihan hakemuksen vvon asuntoihin ja siihen pystyi kirjoittamaan perustelut.

vaikka kauhistuttaa se muutto voitte varmaa kuvitella tavaramärää kun 59 neliön kaksiosta muuttaa 30-40 neliön yksiöön siis jos nyt saan ees mutta jospa vapautuis ja tärppäis. syksy ei oo kyllä mikää paras aika yrittää ettiä asuntoa.

ei sen puoleen ei kyllä ollut se vuodenvaihdekaan sillo ku muutin tohon sain 2 viikkoa ennen muuttoa sillo tietää asunntoa, mut sillo tilanne oli eri ku piti saada va joku asunto ku edellinen asunto myytiin
Profile Image
Kävin tässä joku päivä Metson vessassa, ja siellähän riittää seinäkirjoituksia. Yleensä en moisista välitä; ne ovat taiteenlaji jonka tarpeellisuus ei ole oikein auennut minulle. Nyt kuitenkin jumahti silmiin yksi kirjoitus, joka oli minusta vallan paikallaan, kirjastossa kun oltiin:
"Kannattaa lukea:
Eläinten syömisestä
Iso (Hiltunen)
Karsintavaihe (Verronen)"

Tuli hyvä mieli. Kirjahyllyille en kumminkaan rynnännyt, koska kotimaiset olen lukenut ja vapauttanut Foerin lukemattomana.
Profile Image
(tulevaisuuden) koulun pihalle, kun löysin kuolleen linnun, jolla oli rengas jalassa :O
Monien mutkien kautta sain kiinni lintuja harrastavan työkaverini (minulla ei ollut hänen puhelinnumeroaan olemassa ja työpaikkakin on lomalla...). Hän oli toki reissussa, mutta aikoi lähettää miehensä katsomaan lintua.
Kotona tein sitten itsekin vielä nettiin ilmoituksen löydöstäni. En kyllä tiedä mikä lintu se oli, joku vesilintu?? Toivottavasti kuulen sitten jotain linnusta - mikä se oli ja milloin ja missä rengastettu.
Profile Image
(tulevaisuuden) koulun pihalle, kun löysin kuolleen linnun, jolla oli rengas jalassa :O
Monien mutkien kautta sain kiinni lintuja harrastavan työkaverini (minulla ei ollut hänen puhelinnumeroaan olemassa ja työpaikkakin on lomalla...). Hän oli toki reissussa, mutta aikoi lähettää miehensä katsomaan lintua.
Kotona tein sitten itsekin vielä nettiin ilmoituksen löydöstäni. En kyllä tiedä mikä lintu se oli, joku vesilintu?? Toivottavasti kuulen sitten jotain linnusta - mikä se oli ja milloin ja missä rengastettu.

Ihan varmasti kuulet. Luomus lähettää kyllä ennemmin tai myöhemmin spostia sulle. Itse sain tiedon usean kuukauden kuluttua. Mikä ja millainen lintu, missä kaikkialla oli eläessään bongattu, kuka oli rengastanut ja missä. Tosi hienoa, että teit ilmoituksen. :)
Profile Image
Sain jo tekstarin työkaverilta! Nuori meriharakka, joka rengastettu Venäjällä napapiirin pohjoispuolella. Tunnistan kyllä elävät meriharakat mutta näköjään en kuollutta...

Rengas oli keltainen joten erottui helposti. Ei kai kätköilevä krossari voi olla ottamatta selvää mistä koodi on peräisin :)
Profile Image

:)

Juu, ei voi olla katselematta koodeja ja ilmoittelematta löydöistään toisten johonkn hurahtaneiden iloksi! :D

Olen joskus katsellut sivusta rengastamista ja jotenkin tietoinen, että koodien avulla tätäkin asiaa seurataan. Silti kesti vähän, että löysin ilmoituspaikan netistä.
Minulle sattui sen löydön kohdalla BC-sattuma, josta kirjoitin journaliin http://www.bookcrossing.com/---/12878247/ .

Sain tosiaan sitten aikanaan Luonnontieteellisen museon rengastustoimistolta tarkat tiedot lintuherrasta. Oli rengastushetkellä ollut pesivä ja nuorehko, käynyt Tanskan-reissuilla ja löysin käytännössä enää herran luut ja sen renkaan Suomesta hyvin läheltä sitä rengastuspaikkaa. Joten ehkäpä saat joskus rengastustoimistolta lisätietoa meriharakan vaiheista.
Profile Image
Olen vahvasti sitä mieltä, että Metson vessasta löytyy parhaat ikinä näkemäni vessakirjoitukset. Mikä oli todistettava noiden oivallisten lukuvinkkien kohdallakin.

Höh, jostain syystä tää kommentti ei tule oikealle kohdalle, vaikka replynä pistin. Äh.
Profile Image
Aikas hyvin. Vaik toki ei oo vielä kaikkia omia rekisteröityjä luettu sentään. :D
Profile Image
Hei kaikille! Viittasin jossain aiemmassa viestissä mahd. Muutostani. Olen saanu joiltakin kyselyjä ja varmisteluja osoitteestani ni galuan muistuttaa eträ nykyinen osote on voimassa kunnes toisin ilmoitan ja koska pj-seudulla on asuntotilanne mikä on ni siihen asunnon saamiseen menee varmasti aikaa minun kriteereillä. Ilmoitan varmastin hyvissä ajoin teillekin sitten kun mahdollinen muuttp tulee.
Profile Image
Tää on tälläsellä joen törmällä. Vanhoja rakennuksia ympärillä ja vajaa vuosi sit tänne on laitettu kota. Eilen illal kylvettiin ulkopuusaunassa ja tänää grillattii kodassa makkaraa.

Profiilikuvan rakennus on myös täältä vaihdoin sen tänään.
Profile Image
Outo tapa tuo, että kirjat kulkee ihmeellisiin pinoihin ympäri kämppää. Ei vaan se iso pino yöpöydällä vaan kasoja muuallakin. Tyyliin tämän voisi lukea tai sitten tämän... Jah, sit ostetut uudet kanssa vielkin kirjahyllyn vieressä lattialla. Voi onnetonta. Kun ei vaan ostas enää pitkiin aikoihin mitään.
Profile Image
Voi onnetonta. Kun ei vaan ostas enää pitkiin aikoihin mitään.

Kasoja on täälläkin. Vaikka en ostakaan enää juuri mitään, kirjoja kertyy. Miiteissäkään ei kannattaisi käydä. Mutta kun niissä on niin mukavaa...
Profile Image
Olen antanut kertoa itselleni, että kirjoja ostamalla tuen kirjailijoiden ja kääntäjien työtä, ja olen lakannut ujostelemasta kirjojen ostamista jopa uusina.
Profile Image
No, perjantaina olin Italian ystävien tilaisuudessa jossa oli kustantamon edustaja paikalla ja ostin kaksi uutta kirjaa: Jukka Pakkasen Arenan kivi ja Marco Vichin Komisario Bordelli, jonka olen lukenut jo vuosia sitten italiaksi. Onhan se kiva nähdä miltä kirja näyttää suomenkielisenä. Kirjailijoista jälkimmäisen olen tavannutkin pari kertaa ja kirjan suomentajan tunnen paremmin jo vuosien takaa.
Profile Image
...henkilön, joka oli ollut töissä Turun musiikkikirjastossa. Joskus entisessä elämässäni kirjakauppiaana oli välillä vaikea arvata mitä kirjaa ihmiset halusivat, kun eivät tienneet kirjan eivätkä tekijän nimeä, mutta vähän juonta. Musiikkikirjastossa piti kuulemma kuunnella ihmisten hyräily- ja laulunäytteitä kappaleista, joita he halusivat lainata 😅😅😅. Voi apua, miten siinä pysyy pokka? Pippis, tunnistatko itsesi?
Profile Image

Huomenta

on tämä aamunouseminen tuskaa, no oli kyllä kelloki jo paljo enne ku menin nukkuu, mut tänää selviää sit yks työpaikka 8 pitää joutua espoon suuntaan.
Profile Image
Täälläkin takana huonosti nukuttu yö ja pitkän tauon jälkeen herätys 5.45. Hohhoijaa.
Profile Image
Minä luovutin valvomisen aamuneljältä, vaikka satasen finaaliin olisi ollut enää puoli tuntia :D Välierät olivat kyllä hienot :) Eka kerta, kun näissä olympialaisissa valvoin, en ole edes seurannut kisoja.. Huomenna alkavat taas työt ja paluu yönukkumiseen odottaa :D
Profile Image
Että näin minä nauran ja laulan..

Sain sen avustajan paikan. Hu työt alkaa
Profile Image
Oikein kovasti onnea uuden työhomman johdosta :)
Profile Image

BC-kirjoja

lähti kolme ja tuli yksi, ei hullumpi kirjapäivä.
Profile Image
pirkkolan metsissä, sain eka opastuksen mikä oli oikeesti tosi hyvä muuten mie oisin tehnyt varmaa montaki virhettä. nyt kävelin tosissaan ja nautin luonnosta, tosin olin iha hukasssa siellä vaikka niitä purutataa mitä tietä ne olikaan yhesti sit kysyin et missä oon sit kiersin ja lopulta näin ihmisiä ja bongasin iteki rtastin kävin kattoo sen ni sehä oli sen helpoimman reitin viimene rasti, vähä aikaa odotin että näin miten muut leimas sen emiin.

mut oon kyllä iha tyytväinen suoritukseen 1h16 ja jotai meni aikaa luulin että oisin ollu paljo kauemmin. ja tämmäne joka ei tiennyt hirveenä suunnistuksesta ni jollain lailla oli hauskaki törmätä varotukseen Varo suunnistajia. nuo iltarastit on tälläselle ksyjälle siitä hyviä että voi aina seurata muita ihmisiä.

mut oon erittäin tyytyväinen suoritukseeni.

mut voisko joku valaista mitä ne onnistumisprostentit optimitasot ym niissä ajoissa tarkoittaa. perustasot ja mitä niissä on.
Profile Image
...niin laitan tähän linkin blogiini. Olen vapaaehtoistyössä puoli vuotta ja päivittelen blogiani säännöllisen epäsäännöllisesti. Sen voi myös löytää perustiedoistani kotisivun kohdalta.

http://alittlepieceofkenya.tumblr.com/
Profile Image
Toivotan oikein antoisaa vapaaehtoistyöaikaa!
Profile Image
Kiinnostaa tietenkin, kyllä tuollainen on ikimuistoinen elämys! Ota kaikki irti näistä kuudesta kuukaudesta! Nimim. Vain kaksi viikkoa (ja vain) Norjassa vapaaehtoistyössä ollut :)
Profile Image
vihdoinki pääsen särkä'nniemeen ni deldfinaario ei oo enää toiminnassa, epäreilua :( eli elä haaveile vuosia vaan toteuta haaveesi ajoissa jos se on mahdollista ni ei tarvitse pettyä
Profile Image
miksihän sitä ei tajua että naapruilla muistisairaus/huonoviontinen ennen kuin se on siinä kunnossa ettei yksin pärjää. nyt tämä kyseinen naapuri sairaalassa, mutta oon monta päivää miettinyt miettinyt että mitähän sille kuuluu ja onkoha minkälaiseen kuntoon mennyyn, oli isis kaatunut kotona, kuulin naapurilta joka oli lytänyt ja soittanut ambulanssin.

se on ni surullista nähtävää että ihana naapurini jota olen autellutki paljon missä oon osannut ni on menny nii huonoon kuntoon ja ennen tota kaatumista varsin sekavassa tilassa häneen käytävästä löysin to-iltana.

nyt ku miettii ni on ollu ni paljon jo aiemin viitteitä siitä sen muistisairaudesta, mutten oo vaan tajunnut.
Profile Image
-ryhmä näyttää perustetun Facebookiin eilen illalla https://www.facebook.com/---/147912268986542/ Jäseniä nyt 124.
Profile Image
Toisenkin tuokion minun naapyrin mummoa joka on kai edellee sairaalassa tai jossakin vastaavassa että miksi vasta sitten kun vanhukselle tulee sekavuustilaa, muistisairautta ja kaatuu kotona tajuaa miten ihana vanhus tai mummo oli kyseessä vaikka ne sen vielä kotiuttaisi ni usein muistisairaus muuttaa ihmistä.

Haluaisin vaan sanoa jos teidän naapurissa asuu joku mummo tai pappa jolla ei ole vielä muistisairautta tai muuta vastaava ni olkaa onnellisia ja nauttikaa siitä vielä

Tämä mun naapuri oli vielä mun seinänaapuri
Profile Image
kaverille että jos tietää jotai joka tarttee joskus satunniauisesti vkonloppusin tai joskus myös arki-iötaisin lastenhoitoapua ni mä koitan sellasta saada nyt lisätienestiksi. ni sanois et pitää kuulostella et vois iteki kyättää ni nyt oon lokakuussa menossa niille yhtenä päivänä apsia katsoon.

kannattaa joskus ava suun, jos ei kertaa halvempaa vuokra-asuntoa meinaa saada ni sit täytyy lisätä työmäärää ja keksiä muitakin tulonlähteitä
Profile Image
Tässä mietin ja pohdin, että koitan olla ottamatta mitään paineita tuosta aakkoshaasteesta, mutta ei sitä osaa olla miettimättä. Mutta miksiköhän ne kiehtovimmat kirjat on justaan niitä, joita ei enää voi käyttää aakkoslistalla, kun on jo kyseisen kirjamen kohdalle saanut luettua kirjan. Oi voi ja huh hah hei. Ihanaa alkavaa viikonloppua!
Profile Image
Anuliini, minä olen suorittamassa aakkoshaastetta ihan hissukseen, kun vasta jokin aika sitten sen hoksasin. Lykkään kaikkiin kohtiin jonkin lukemani bc-kirjan ja loput täytän kirjastonkirjoilla. Kaikki muut kirjaimet olen jo löytänyt, paitsi ä on vielä hakusessa. Kirjastosta lainasin kirjaimet x, å ja ö. Ja muuten, lähetin sinulle paketin eilen.
Profile Image
kirjaston kirjat ei käy siihen haasteeseen tässä sääntöjen kohta kopsattuna "Kirjan on oltava BC-kirja. Lasten- ja nuortenkirjat hyväksytään, kunhan suorituksesi ei koostu pelkästään niistä. Tietokirjat kelpaavat, kuva- ja sarjakuvakirjat eivät.

jos sinulla puuttuu joku kirjain kanattaa huudella aakkoshaasteen kysymysketjusta varmasti joltain löytyy swe ja saat kirjan sitä kautta :)
Profile Image
Minä en osallistu siihen haasteeseen, joten säännöstä viis veisaan. Suoritan sitä ihan omalla tavallani hissunkissun.
Profile Image
Ja sitten kun on tehnyt itsellensä vähän alustavaa listaa "tämä sopii sitten siihen kirjaimeen, tämän luen seuraavaksi", alkaa rinkikirjoja tipahdella postilaatikkoon. Ja tietty sellaisia, joissa kirjaimet on jo varattu! :D
Profile Image
mulla meni alus just et kaikki kirjaoimet sopi ku jotai sattu lukee ny mulla on kyllä' kirjat loppuihinki kirjaimiin mut kun ne ei oo ni kiinnostavia kirjoja et vielä täs vaihees ois saanu luettua.

tosin tässä on ollu kaikkea muutaki, toisaalta ensi ti alkaa työväenkurssit taas ni sitten jää odotteluaikaa mis vo9i lukea
Profile Image
Kyllä on arvokasta lähettää postin kautta reilut puolikiloa painava ja päälle 3 cm paksu opus. Viikolla postitin moisen postipakettina, kun en vastaanottajalta hoksannut kysyä luurinumeroa enkä näin voinut lähettää smart-pakettia. Itse kirjasta olen maksanut ostaessa euron, niin sen postitus pakettina maksoin huikeat 8,10 euroa! Meinasin pyörtyä, mutta kirja on nyt matkallaan ja toivottavasti saataisiin joukkoomme uusi crossaaja tämän myötä. Kyllä mä kannatan Helposti-kuoria ja niissä postitusta, vaan tämä nyt oli Suuren Suuri poikkeus :) Ja vielä hymynaama, vaikka asia oli näin.
Profile Image
Pakettina lähettämisessä on se hyvä puoli, että ainakin voi seurata lähetyksen kulkua. Kirjeet joko tulevat perille tai sitten eivät. Koskaan et välttämättä saa tietää mihin on kadonnut lähettämäsi kirjakirje, onko viety väärään osoitteeseen vai onko joku postissa ottanut omakseen. Onko teiltä kadonnut kirjakirjeitä vai ovatko kaikki tulleet perille?
Profile Image
Onko teiltä kadonnut kirjakirjeitä vai ovatko kaikki tulleet perille?

En tiedä, onko kadonnut, mutta on jäänyt journaloimatta. Jossain vaiheessa kyselen journaloimattomista vastaanottajilta, mutta vastaus voi jäädä saamatta. Nykyään listaan kaikkien kirjojen vastaanottajat siihen asti, kun kirjasta on tehty merkintä. Jos merkintä tai vastaus kyselyyni jää saamatta, en enää lähetä ko. henkilöille mitään, ennen kuin entiset on merkattu.

En odota merkintöjä heti, koska itsellänikin voi joskus kestää, kun en viitsi tehdä niitä kännykällä, enkä avaa tietsikkaa joka päivä. Yleensä kuitenkin teen merkinnän noin viikon kuluessa.
Profile Image
Muistan, että yhdelle kerran lähetin paketin, olin vielä siihen aikaan synttäriryhmässä. No, kyseisestä kirjasta ei ole tullut journalia. Kyselin perään, että onko mennyt perille, vaan en saanut vastausta. Enää en edes niin välitä, että tuleeko jostahin kirjasta journalia. Se mikä kämpästä lähtee se lähtee ja sitä on turha itkeskellä sen perään, kyllä jämpti on näin. Iltaan lauantakiterkkuja vaan :)
Profile Image
mä kyllä odotan journaleita ainaki näissä konrtr. vapautuksista jos on uusi crssaaja ni ei välttämättä hoksaa (itse hiffasin kyllä heti saattoi kyllä vaikuttaa eki et olin jo harrastanu postcrossingia) toisilla voi toki viedä aikaa ja aina voi olla elämässä aikoja sairautta tai muuta ettei pääse, kykene tai jaksa juuri silloin journaloida. aika hyvin täällä crossatessa kuitenki oppinut tuntee ja tietää että niitä jouraneiltakin saa ennemmin tai myöhemmin.

mulla itsellä on pari kertaa käynyt niin että oon löytänyt tbr-hyllyssä journaloimattomia kirjoja jostai syystä, ja mulle saa kyllä sanoa ja toivonki että sanotaan jos huomaa ettei sitä journalia ala kuulumaan.
Profile Image
Muutamat crossarit tästä jo tietääki, mut mun seinänaapuimummo pari viikkoa sit joutui sairaalaan ja on siellä edelleen, kävin sitä tänään katsomas tunsi selkeästi minut ja ilahtui suunnattomasti kun kerroin naapureilta terveisiä. mutta muuten puheet oli muistisairaan puheita ja puhe oli sellasta kuiskausta. Huomenna oli pääsemässä kotiin ja kyseli multa mitä siel kotona ja tällästö et sit taas eli jotai iha muuta(ja hänhän ei pääse siis itse sängystä ylös. tosi levoton hän oli

mut olen miettinyt että mikä saa toisesta ihmisestä välittään nnäin paljon että ku nkyse on naapurista käy häntä katsomaassa sairaalassa. olen paljon sitä miettinyt ja sitäki että onko tässä ollu meillä vähän niin kuin joku joku lapsenlapsi-mumm suhde kun aika tiiviisti oltu tekemisissä ja se välittäminen kumpua jotenki iteltä jostain niin syvältä sisimmässäni jota ei itsekään ymmärrä, jos te omistatte jonkun ihanan sympaattisen kivan aapurimummon joka juttelee käytävässä teille ja vaikka autatte häntä puikkupuuhissa nauttikaa oikeesti siitä ajasta ennen kuin tilanne menee tälläiseksi. kyllä mä tätäki aion käydä jatkossaki katsomas en edes uskalla kuvitella mikä mun reaktio on sit kun hän kuiole kun koen nyt jo näin voimakkaasti tän.
Profile Image
Tosi hienoa että kävit katsomassa häntä. Sillä on taatusti iso merkitys hänelle. - Minusta tuntuu että moni saattaa pelätä muistisairaan kohtaamista, ja ihan turhaan. Muistisairaus on tietty jokaisen kohdalla omanlaisensa, mutta ainakin minun tuntemani muistisairaat ovat vuosikausia olleet kokonaan tai enimmäkseen ihan selkeäjärkisen tuntuisia.
Profile Image
joo ja se että jos hän kyselee miten lapset jakselee, kyllä ne lapset voi hyvin tai sattuisi huolehtii raha-asioissa ni vastataan et kaikki ne on hyvin. eletään siinä maailmassa hänen kanssaan missä hän elää.

kyllä m aion siel uudelleenki käydä ehkä ensi vkol joku ilta jos sit muistais ottaa tuon yhden värssykirjan mukaan jossa on vanhoja värssyjä ja lukis, jos se vaikka rauhoittais sen sitä levottomuutta. tärkeintähän muistisairaan kohtaamisessa mun mielestä on 2 asiaa se että eletään siinä maailmassa missä hän elää eikä kieletä ettei asia oo niin. ja se että pysytään rauhallisena.
Profile Image
nyt hän on jo tosi huoossakunnossa oon kuullut, hänen siskonsa soitti mulle eilen ja sanoi et voi soittaa sit ku hän on paremmassa kunnossa ja voi menä katsoo. hällä on siis keuhkokuume, sairaalabakteeri, virtsatientuelhdus ja mitähän muuta oli no sitä et puhuu vanhoja asioita ja sekavia mut mitää muistisairautta ei oo lyödetty
Profile Image

Ei enää...

Huh, voisko jokaiseen (bc-)kirjaan laittaa varoituksen, jos ne sisältävät raiskauksia, synnytyskuolemia, vauvan kuolemia, sukupuolielimiin liittyvää väkivaltaa jne. Ja miksi nyt viime vuosina jokaikiseen kotimaiseen kirjaan on pitänyt tunkea näitä ko. asioita. Eikä kyse ole todellakaan dekkareista.

Ei mulla muuta, tämmönen kevyt "löpinä" vain. Taidan ehkä siirtyä niihin Jokisen dekkareihin takaisin, ne on jotenkin kevyempiä itselle nyt. ;) Vaikka joutuukin liikkumaan niiden tapahtumapaikkojen keskellä päivittäin.

Terveisin, herkkä ja synnytystraumatisoitunut
Profile Image
Lisäisin tuohon listaan vielä eläimiin kohdistuvan väkivallan. Vaikka en kauhean herkkä lukija olekaan ja rakastan nimenomaan dekkareita, yhden Liza Marklundin kirjassa olleen koirankidutuskuvauksen olisin halunnut jättää lukematta.
Profile Image
joo ja mä tykkään haduenin kirjoista muttal uin sen viattomat ja siinä oli ni järkyttävää lapsen hyväksikäyttöä ja kidutusta että siinäki sais olla varoitus. eli siitä en niinkää tykännyt, jos siis meinaatte alkaa lukee haydenin kirjoja suosittelen aloittamaan joistain muusta kuin siitä vaikka siinäki kaikki loppui hyvin
Profile Image
Sama täällä! Rakastan niitä poliiseja ym, joilla on kaverina koira tai kissa ja jännitän koko lukemisen ajan, ettei vain mitään pahaa eläimille tapahtuisi. Joskus tapahtuu ja sitten kyynelehditään!
Profile Image
Jep, mulla on ehdottomasti pahin tuo eläimiin kohdistuva väkivalta. En halua lukea yhtään sellaista, se jää mulle painamaan mieltä ja kummittelemaan jopa vuosiksi eteenpäin. Jos edes aavistelen että kirjassa tapahtuu eläimelle jotain pahaa, niin alan lukea silleen silmäilemällä ja tarvittaessa skippaan pahoja kohtia.
Profile Image
elämäni ekan juustokakun synttärilahjaksi. Saas nähdä onko tuo edes syötävää.
Profile Image
saan kämppiksen ennestään jollai tavala tuttu ja nyt vkö aikaan tutustuttiin lisää. ja voipi olla et tuun raahaan hänet joku kerta Bc-,miitteihinki hänessä on BC-ainesta
Profile Image
Kello on 4:04 ja minä olen aamusuhveella. Hyvää huomenta :)
Profile Image
En viitsi enempää tuolla joululahkaketjussa joten tulen tänne sanomaa sanes jos osa halutaan hippaketju jouluksi ni kai sen voi aloittaa ja ne jotka jotka haluaa voi mennä siihen joululahjaryhmään. Eihän täällä muutenkaa kaikki osallistu kaikkeen.

Voitaisiinko vaikka jokainen muistuttaa itsellemme siitä stinapin aloittamasta bc-foorumin hengestä - keskustelusta.
Profile Image
Aika erikoisen sävyn keskustelu minunkin mielestäni sai. Yllättävää. No, antaa olla...
Profile Image
Kompensoidakseni bookcrossingikävää ajattelin laittaa täällä pystyyn Afrikka-aiheisen vapautushaasteen. Huomasin kuitenkin, että niitä on meneillään aika monta. Siis haasteita yleensä. Olisiko kiinnostuneita silti?

1 2 3 4 5 6 7 8 Next 

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.