corner corner HALOO - onko kellään -ketju

Forum | << Finnish - Suomi | Refresh | Search

corner corner

Sort Options Toggle Stats Options

Profile Image

HALOO - onko kellään -ketju

Tuolla Vanikan paloja -ketjussa mietittiin, pitäisikö aloittaa oma haloo -ketju, jossa voisi tiedustella kirjoja, joita hakee.
Tässä tämä nyt on.

(Muokkasin sen verran, että poistin jo aikoja sitten lukeamani toivekirjan.)

Complete Thread

1 2 3 Next 

Profile Image
Tuolla Vanikan paloja -ketjussa mietittiin, pitäisikö aloittaa oma haloo -ketju, jossa voisi tiedustella kirjoja, joita hakee.
Tässä tämä nyt on.

(Muokkasin sen verran, että poistin jo aikoja sitten lukeamani toivekirjan.)
Profile Image
ilmoitatko jos englanninkielinen kelpaa?
suomenkielinen meni valitettavasti jo eteenpäin...
Profile Image
Multa löytyy ko. kirja suomeksi. Tosin se on vielä TBR pinossa. Jos haluat sen, toki laitan sen seuraavaksi lukupinoon.
Profile Image

Kiitos!

Suuret kiitokset, hippolein, mutta otan sen tosiaan mieluiten suomeksi, koska mieheni haluaa lukea sen myös.
Sonkku, olisi hienoa, jos kirja joutaa sinulta. Ei kiirettä.

Kiitos molemmille!
Profile Image
Laitan lukujonoon seuraavaksi. Nyt on kaksi kirjaa vaiheessa ennen sitä. Laitan kirjan postiin hetimiten kun olen sen saanut luettua.
Profile Image
Tämä on siis kirjana julkaistu väitöskirjatutkimus, jonka alaotsikko on "Suomalaisen kaupunkirakentamisen ihanteista ja päämääristä". Olen etsiskellyt omaa kappaletta parikymmentä vuotta, mikäli mukaan lasketaan aktiivisen hakemisen ja kyselemisen lisäksi myös olotila "nappaan heti jos sattuu missään kohdalle".

Profile Image
Löytyiskö joltain lainaks kyseistä kirjaa? Mies innostui kirjakauppareissulla tuosta kirjasta mutta täällä Kotkan seudulla on kaikki kirjaston kappaleet lainassa ja vielä varauksiakin oli 18. Olis hienoa jos joltain löytyisi kyseinen kirja jota voisi lainata. Sen kerran kun meillä mies innostuis lukemaan niin käy näin...
Profile Image
Minulla ei valitettavasti ole Kyröä, mutta opetin yhden miehen lukemaan Dick Francis -dekkareilla. Pari kuukautta se piti yhtä yöpöydällään, kunnes lopulta sai aloitettua (joillekin lukeminen ON vaikeaa!) ja oli superhauskaa saada yhtenä aamuna puhelu:"Se oli HYVÄ! Mä haluun toisen!" Tosin hänen vaimonsa pilasi koko jutun, sillä riemastuneena miehensä uudesta taidosta, hän pisti tämän onnettoman lukemaan "sellasen helkkarin paksun tonttukirjan", joka pienen kuulustelun jälkeen osoittautui olevan "Taru sormusten herrasta"...
Profile Image
Ei ole mulla eikä näy ainakaan rekisteröityjä muillakaan.
No mutta jos sä ostat sen kirjan, niin saat upouutena. AdLibriksessä ja Bookplussassa hintaa on 19,90 ja tuskin paljon enempää kivijalkakaupassakaan, ja kun sen lukee teillä kaksi ihmistä, niin ei tule paljon kalliimmaksi per nuppi kuin leffalippu. Ja kirja on parempi. Eikä elokuvaa edes ole.
Ja sitten teet siitä meille ringin :-P
Ja jos hyvin käy, saat kirjan vielä takaisin :-b
Profile Image
Minulla on kirja rekisteröitynä (ja luettuna), mutta sitä jonottaa BC:n ulkopuolisessa maailmassani niin monta lukijaa, etten lupaa lähettää lainaan / aloittaa rinkiä. Etten tuota aikapaineita noille seuraaville lukijoille ;) Enkä mieliharmia itselleni, että rinkikirjat jäävät maailmalle, kun haluaisin pitää tuon PC-kirjana.
Profile Image
Minulla on kirja rekisteröitynä (ja luettuna)

No mikä tätä taas vaivaa kun Mielensäpahoittajaa ei löydy Searchilla, ja Tuomas Kyröä hakemalla löytyy muuta muttei tätä. Oli pakko tarkistaa että toden totta sulla on se hyllyssäs. Täällähän voi sitten piileskellä vaikka kuinka monta Mielensäpahoittajaa...

Profile Image
Minäkin kokeilin hakua, eikä sillä Mielensäpahoittajaa löydä. Ehkä olen saanut koston siitä, etten ole tehnyt Kyröstä rinkiä :)))
Toinenkin kummallisuus tuon kirjan rekisteröintiin liittyy: jostain syystä luokitus puuttuu, enkä millään keinoin saa muutettua kirjaan tietoa Category = Literature & Fiction.

Minulla on kirja rekisteröitynä (ja luettuna)

No mikä tätä taas vaivaa kun Mielensäpahoittajaa ei löydy Searchilla, ja Tuomas Kyröä hakemalla löytyy muuta muttei tätä. Oli pakko tarkistaa että toden totta sulla on se hyllyssäs. Täällähän voi sitten piileskellä vaikka kuinka monta Mielensäpahoittajaa...

Profile Image
Minäkin kokeilin hakua, eikä sillä Mielensäpahoittajaa löydä. Ehkä olen saanut koston siitä, etten ole tehnyt Kyröstä rinkiä :)))
Toinenkin kummallisuus tuon kirjan rekisteröintiin liittyy: jostain syystä luokitus puuttuu, enkä millään keinoin saa muutettua kirjaan tietoa Category = Literature & Fiction.

Kannattaiskohan sun ottaa yhteyttä Supportiin.
Uteliaana yritin hakua minäkin. Mielensäpahoittjia ei löydy, Tuomas Kyröltä sitten yhtä jos toista muuta. Mutta. Kun Kyrö-haun jälkeen klikkaan kirjailijan nimeä, löydän kolme Mielensäpahoittajaa:
1) Mielensäpahoittaja
Tuntematon
ISBN: 9789510366264
Kappaleita rekisteröity: 1

2) Mielensäpahoittaja
kategoria Kertomakirjallisuus
ISBN: 9510366269
Kappaleita rekisteröity: 0

3) Mielensäpahoittaja (myös äänikirja)
kategoria Kertomakirjallisuus
ISBN: 9789510366264
Kappaleita rekisteröity: 0

Niistä tuo ainoa rekisteröity eli ykkönen on tietty se sun kappaleesi. Mutta kun klikkaan sen kohdalla olevaa Maailmanlaajuinen yhtenveto -häkkyrää, saan esiin virheilmoituksen:
Valitettavasti tapahtui virhe
Virheen tiedot

Virheilmoitus:Pahoittelemme. Käsitellessämme pyyntöäsi tapahtui virhe. Ole hyvä ja yritä uudelleen, ja jos virhe toistuu, ota yhteyttä asiakastukeen. Korjaamme parhaillaan vikaa. Kiitos kärsivällisyydestäsi. [We're sorry. An error occurred while processing your request. Please try again, and if the error continues contact our support staff. Thank you for you patience while we clean out the bugs.]

Eli jotain mätää siinä on, ja siksi kannattaisi varmaan kirjoitella Supportille. (Toinen vaihtoehto on kokeilla ISBN:n vaihtoa (jos se sitten onnituu) tuohon, jolla on jo kategoria ja katsoa mitä tapahtuu... Mutta voihan vastaavia tapauksia olla enemmänkin, eikä niitä ole ihan helppo huomata, jos/kun kirja kerran näkyy rekisteröijänsä/hallussapitäjänsä hyllyssä.)
Profile Image
No, laitoinpa supportille viestiä. Katsotaan, mitä tapahtuu. Kyllä minä niin mieleni pahoitin, kun search ei toimi :D
Profile Image
tein tästä ringin :D kannattaa siis itkeä kirjan perään :P
Profile Image
Mielensäpahoittjia ei löydy, Tuomas Kyröltä sitten yhtä jos toista muuta. Mutta. Kun Kyrö-haun jälkeen klikkaan kirjailijan nimeä, löydän kolme Mielensäpahoittajaa

Jos BC-sivuston toteutuksesta mitään tietämättömän spekuloinnit sallitaan, niin olisikohan 'ö' kirjailijan nimessä liian eksoottinen otus? Se kun ei mahdu niiden teknisesti kaikkein helpoimmin, ja ennen kaikkea yksiselitteisimmin, käsiteltävien 127 merkin joukkoon, joilla englanninkielinen maailma tulee pääasiassa toimeen. Ikävä kyllä näiden eksoottisempien merkkien käsittelyyn ei ole yhtä ainoata standardia, vaan vaikka kuinka monta. Niinpä on mahdollista että sinun hakukenttään kirjoittamasi 'ö' ei olekaan sivuston mielestä samanlainen 'ö' kuin kirjailijan nimessä. Siihen haun jälkeen klikkaamaasi linkkiin sivusto on laittanut 'ö':n itse, joten se oletettavasti on sille mieluinen tapa ilmaista 'ö'. Sellaisella 'ö':llä kirjailija sitten löytyykin.

Toistetaan tänne loppuun vielä alun disclaimer: Minä en tiedä bc-sivuston toteutuksesta mitään. Spekuloin vain miten tietyillä tavoilla toteutetuilla sivustoilla asia voisi kenties olla selitettävissä.
Profile Image
Siihen haun jälkeen klikkaamaasi linkkiin sivusto on laittanut 'ö':n itse, joten se oletettavasti on sille mieluinen tapa ilmaista 'ö'. Sellaisella 'ö':llä kirjailija sitten löytyykin.

Jahas, itse asiassa tuossa välissä päästään koko ongelmallisesta kirjaimesta eroon. Linkki käyttää kirjailijan numeerista ID:tä järjestelmässä.

EDIT: Thinkoon perustunut väite poistettu.
Profile Image
Jos BC-sivuston toteutuksesta mitään tietämättömän spekuloinnit sallitaan, niin olisikohan 'ö' kirjailijan nimessä liian eksoottinen otus?

Kaikki kai sallitaan, enhän minäkään voisi muuten täällä horista.
Ehkä kyse tosiaan on eksoottisuudesta. Mietin tosin Amazon-yhteyttäkin. Kirjojen tiedot (kategoriat, kuvat tms.) kun imetään Amazonilta, ajattelin että jospa _sillä_ firmalla olis taas yhteistyösoppa jonkin täkäläisen kirjakaupan/kustantamon kanssa, ja siksi noi 0-rekisteröityä-ISBN:t. En kyllä ymmärrä asiasta mitään, kunhan tässä horisen. - Amazonia nyt kuitenkin epäillään syylliseksi viimeaikaisiin kategoriamuutoksiin BC-hyllyissä: http://www.bookcrossing.com/---/455308
Toisaalta on niinkin, ettei kirjojen _kaikki_ tiedot suinkaan tule Amazonilta. Kai se jo moneen kertaan on todistettu, että kirjojen/kirjailijoiden väärät nimet ja alkukirjainsotkut (iso/pieni) eivät tulleet nettikaupasta vaan omalta sivustolta: joku oli ensin tyrkännyt kirjansa tietoihin virheen, ja sitten muut saman kirjan rekisteröineet sai yllättyä epämukavasti, kun virhe tunki heidänkin kirjansa tietoihin. Ja jäi. Eikä suostunut korjautumaan. - Enkä itse asiassa tiedä, toimiiko korjaukset vieläkään kunnolla. Mulla on mielikuva, että vasta ihan vähän aikaa sitten jouduin taas kikkailemaan jonkin nimen kanssa.

Profile Image
Sain jokin aika sitten arjamaarialta muutaman Kuolemanportti-sarjan kirjan, mutta haluaisin kaikki omaan hyllyyni, jotta lukemisessa olisi mitään mieltä. Kirjailijoina Margaret Weis ja Tracy Hickman, ja puuttuvat osat ovat nimeltään Tulimeri (3. osa), Käärmemaagi (4. osa), Labyrinttiin (6. osa) ja Seitsemäs portti (7.osa). Yhdestäkin olisi paljon iloa!
Profile Image
Sain jokin aika sitten arjamaarialta muutaman Kuolemanportti-sarjan kirjan, mutta haluaisin kaikki omaan hyllyyni, jotta lukemisessa olisi mitään mieltä. Kirjailijoina Margaret Weis ja Tracy Hickman, ja puuttuvat osat ovat nimeltään Tulimeri (3. osa), Käärmemaagi (4. osa), Labyrinttiin (6. osa) ja Seitsemäs portti (7.osa). Yhdestäkin olisi paljon iloa!

Mahtaako tuo sarja sijoittua DragonLance-maailmaan? Kirjoittajien nimistä vain arvailen, kirjojen hankinnassa minusta ei ikävä kyllä taida olla apua. Vaikka kysyn varmuuden vuoksi että kelpaisivatko englanninkielisinä, jos käsiini saan? (Ja onko tietoa, minkänimisiä ne englanniksi ovat?)
Profile Image
Mahtaako tuo sarja sijoittua DragonLance-maailmaan? Kirjoittajien nimistä vain arvailen, kirjojen hankinnassa minusta ei ikävä kyllä taida olla apua. Vaikka kysyn varmuuden vuoksi että kelpaisivatko englanninkielisinä, jos käsiini saan? (Ja onko tietoa, minkänimisiä ne englanniksi ovat?)

Ei sijoitu DragonLance-maailmaan. Luin nuo teininä, ja minulla itseasiassa on ainakin osa sarjasta, mutta valitettavasti ei tällä hetkellä samassa kaupungissa kuin minä, eli en pysty auttamaan siinä. Mutta englanniksi sarjan nimi on The Death Gate Cycle ( http://en.wikipedia.org/wiki/The_Death_Gate_Cycle, linkki sisältää spoilereita!).
Profile Image
Kaipailisin myös tuota ranskattaret eivät liho-kirjaa. Olen ranskattaren ruokavuoden ostanut kirpparilta ja huolisin mieluusti tuon toisenkin.

Ja taitaa tulla tuon Mielensäpahoittajan kanssa tosiaan kirjakauppareissu. Yritin tosiaan hakea itsekin sitä täältä mutta en löytänyt.
Profile Image
Olisko kellään hyllyssään Marjatta Kurenniemen Onnelin ja Annelin kootut kertomukset-kirjaa tai jotain muuta Onnelia ja Annelia ja raskisi luopua? Searchillä en kyllä löytänyt mitään, mutta nähtävästi tuo ominaisuus ei aina toimi..
Vastalahjaksi saa halutessaan valita minun hyllystäni kirjan.

Profile Image
Kaipailisin myös tuota ranskattaret eivät liho-kirjaa. Olen ranskattaren ruokavuoden ostanut kirpparilta ja huolisin mieluusti tuon toisenkin.

Ja taitaa tulla tuon Mielensäpahoittajan kanssa tosiaan kirjakauppareissu. Yritin tosiaan hakea itsekin sitä täältä mutta en löytänyt.

Minulla on Ranskattaret. Laitan PM.
Profile Image
Löytyisikö keltään tätä kirjaa, jota olen jo pitkään halunnut luettavakseni jo ihan henkkohtaisista syistä. Vaihtona (jos jotain mielenkiintosita hyllystäni löytyy) tai sitten ihan lainaksi?
Profile Image
Kysyisin tässä tyttäreni Nopan puolesta (koska hän ei jaksa tulla koneelle..) tätä kirjaa. Voipi jäädä kyllä sitten permanent collectioniin ainakin toistaiseksi.

Voi katsella vaihtaria mun tai Nopan avl tai tbr-hyllystä, osa voi olla luvattu muualle mutta on siellä paljon valikoimaa.
Profile Image
Minulta löytyy, mutta en ole sitä vielä rekisteröinyt enkä lukenut. Sopiiko odotus?
Profile Image
Minulta löytyy, mutta en ole sitä vielä rekisteröinyt enkä lukenut. Sopiiko odotus?

Kiitos, sain jo toisenkin tarjouksen ja minun pitää torjua sekä se että tämä sillä tulin juuri kirppikseltä josta löysin sen ja ostin Nopalle :) Ja vielä sillä vanhalla kannella, ei siis elokuvakannella, jota N. erityisesti toivoi.

Joten kiitos sinulle ja Yeannalle, mutta en tarvitsekaan kirjaa. Olette te ihania vaan kuitenkin!
Profile Image
olis sitten Nopan seuraava toive, luonnollisesti, tai muut sarjan kirjat : Titaanien kirous, Labyrinttitaistelu ja Jumalten sota.

Voi katsella vaihtaria mun tai Nopan avl tai tbr-hyllystä, osa voi olla luvattu muualle mutta on siellä paljon valikoimaa.
Profile Image
Meiltä löytyy kaikki Riordanin kirjat, joten heitä PM:llä toivetta niin laitan lisää lukemista postiin. En ole itse lukenut niistä yhtään ja mietin vielä haluanko kirjaa takaisin - katsotaan sitä myöhemmin ;)

EDIT: ah, muistin juuri että kaksi ensimmäistä on suomeksi ja kolme viimeistä englanniksi. Lukeeko Noppa enkkulaista vielä?
Profile Image
Meiltä löytyy kaikki Riordanin kirjat, joten heitä PM:llä toivetta niin laitan lisää lukemista postiin. En ole itse lukenut niistä yhtään ja mietin vielä haluanko kirjaa takaisin - katsotaan sitä myöhemmin ;)

EDIT: ah, muistin juuri että kaksi ensimmäistä on suomeksi ja kolme viimeistä englanniksi. Lukeeko Noppa enkkulaista vielä?

Ei lue vielä englanniksi, ei ole uskaltanut kokeilla vaikka olen yrittänyt rohkaista. On lukenut nuo kaikki suomeksi ja haluaisi ne siis pysyvästi, joten en siis tartu vielä tarjoukseesi, mutta kiitos suuresti tarjouksesta! :)

Profile Image
tai joku tietokirja hamsterien hoidosta (meille taitaa olla tulossa lemmikki...). Näillä näkymin jäisi pysyvään kokoelmaan ;D
Profile Image
Käykö in English? Edgar Folk Jr. on kirjoittanut oikein hyvän Hamster Guiden, joka oli miun raamattu - öö - 35 v. sitten...Sen avulla perustimme hamsteriperheen naapurin tytön kanssa ja saimme 8 poikasta.
"Löysin" sen just eilen, kun järjestin hyllyjä.
Paluupostissa voisin haluta hyllystäsi Elina Karjalaisen Villit vuodet, jos sopii? Laitan PM:ää.
Profile Image
hyvältä vaihtarilta kuulostaa, tarkistan sähköpostini!
Profile Image
Mulla Graftonin aakkosdekkarit ovat jumahtaneet ärrään... löytyiskös joltain R niin kuin raha lainaksi? Tai vaihtariksi?
Profile Image
Löytyy, ihan lähetettäväksi (kunhan saan vain rekisteröityä sen...). Mulla on hyllyssä kerättyä aakkossarjaa, mutta olen lukenut jo kaikki ja pohdinnan jälkeen tulin siihen tulokseen että kiertoon vaan. Sulle voisin lähettää R:n, lopuille on jo idea valmiina...

Laitatko osoitteen pm:na?
Profile Image
onko tätä kenelläkään? Kiertoon tai lainaan luettavaksi?
Profile Image
Minulta löytyy. Jos jaksat odottaa jonkin aikaa, laitan sen tulemaan. En ole sitä nimittäin vielä lukenut.
Profile Image
Ei mullakaan kiire ole. Luin hetki sitten Vanikan palat ja haluaisin lukea jatkon sille. Eli sopii oikein hyvin. Laitan sulle PM:n asiasta.
Ja KIITOS!
Profile Image
Muistaako kukaan, onko James Herriotilla kirjaa, johon on koottu hänen kissajuttunsa? Ja jos on, onkohan kenelläkään tätä kirjaa vapaana? Tarvitsisimme kissajuttuja iltalukemiseksi.
Profile Image
Muistaako kukaan, onko James Herriotilla kirjaa, johon on koottu hänen kissajuttunsa? Ja jos on, onkohan kenelläkään tätä kirjaa vapaana? Tarvitsisimme kissajuttuja iltalukemiseksi.

Minulla ei valitettavasti kirjaa ole, enkä ole siihen missään törmännytkään. Mutta kirjan nimi on Elämäni kissat. Sen verran sentään tiedän. :)
Profile Image
ainakin Elämäni kissat löytyy ja muutama kuvakirja jossa pääosassa kissa.

Hups, tähän olikin jo vastattu. Mutta hyvään kysymykseen on hyvä vastata kahdesti :)
Profile Image
Mulla on Elämäni kissat, mutta se kuuluu pysyväiskokoelmaan. Kuitenkin, ellei kellään ole tarjota vapaampaa kirjaa Alelle, voin kyllä lainata omaani. Kirja on aika pienikin, että kulkenee postissa mukavasti.
Profile Image
Mulla on Elämäni kissat TBR-pinossa. Voin ilomielin nostaa sen pinon päällimmäiseksi ja lähettää Alelle piakkoin :) Pidetäänkö sovittuna? Saat samalla sen yhden rantakassikirjankin.
Profile Image
Diili tuli, kiitos :D Ja ootte te kaikki taas niin ihania. Muistelin, että tällainen kissakirja taitaa olla olemassa ja heti kun kysyin, varmistus tuli ja vielä kirjakin. Kiitos teille kaikille toivoopi Ale ja rampe
Profile Image
Kiva että järjestyi!
Profile Image
Diili tuli, kiitos :D Ja ootte te kaikki taas niin ihania. Muistelin, että tällainen kissakirja taitaa olla olemassa ja heti kun kysyin, varmistus tuli ja vielä kirjakin. Kiitos teille kaikille toivoopi Ale ja rampe

Ale on varmaan ihan älyttömän kiva, eikös ookki? No, tottakai on! Ihan taatusti Ale antaa kirjan luettuaan eteenpäin. Miuskis kera tylleröisen haluaisi myös perehtyä kisutarinoihin...
Profile Image
Työkaveri vinkkasi tästä kirjasta, joten katselin muutamien bookcrossereiden merkintöjä ja tosiaan, tämä kirja kiinnostaisi! Olisiko jollakin joutavana?
Profile Image
Minulla on kaipaamasi kirja tuossa TBR-vuoressani (!), mutta voin ottaa seuraavaksi luettavakseni ja toimittaa sitten sinulle. Onkin näköjään aika ohut kirja. Laitatko pm:llä osoitteesi tulemaan!

Työkaveri vinkkasi tästä kirjasta, joten katselin muutamien bookcrossereiden merkintöjä ja tosiaan, tämä kirja kiinnostaisi! Olisiko jollakin joutavana?

Profile Image
Ihanaa, kiitos! Laitan PM.
Profile Image
Onko kellään joutavaa :-p
Maksan postituksen ja/tai tarjoan vaihtaria, jos luovuttajan wish listillä on jotain mikä minulta joutaa.
Luultavasti laitan Lasihelmipelin sitten eteenpäin - sillä on näämmä toivojia -, mutta en lupaa mitään enkä milloin :D
Profile Image
Onko kellään joutavaa :-p
Maksan postituksen ja/tai tarjoan vaihtaria, jos luovuttajan wish listillä on jotain mikä minulta joutaa.
Luultavasti laitan Lasihelmipelin sitten eteenpäin - sillä on näämmä toivojia -, mutta en lupaa mitään enkä milloin :D

Yhä voimassa :)
Profile Image
Sain kesäkuun arpajaisvoittona Lasihelmipelin. Saat sen kun olen ensin itse lukenut, tarkkaa ajankohtaa en osaa luvata mutta syksymmällä?

http://www.bookcrossing.com/---/5273753/
Profile Image
Hyvä juttu, ja minulla onkin sattumia sinun wishlistiisi, kunhan luen pois :)
Profile Image
Hyvä juttu, ja minulla onkin sattumia sinun wishlistiisi, kunhan luen pois :)

Mielenkiintoista:D En mene kurkkimaan hyllyysi vaikka uteliaisuus heräsikin.
Profile Image
Mielenkiintoista:D En mene kurkkimaan hyllyysi vaikka uteliaisuus heräsikin.

Eikä kaikki ole hyllyssä mikä kiiltää.
Profile Image
Löytyykö keneltäkään Ruohometsän kansaa, ihanaa fantasiaklassikkoa? Luulen, että tyttäreni olisi sopivan ikäinen sitä lukemaan (12v).
Profile Image
Mulla on. Vai pitäisikö sanoa, että meillä on. Tyttöni 8 vee on Ruohometsäfani, mutta jos oikein muistan, niin kirja ei ehkä ihan vielä sovellu tiitiäiselle. Sen verran rankkoja hetkiä se tarjoaa. Saa tyttö sitten hieman isompana lainata opuksen kirjastosta. Jos nostan Ruohometsän lukuvuoreni huipulle, niin voin luettuani lähettää sen sinulle. Tuliko kaupat?
Profile Image
Oi! Kyllä kiitos! Juu, itse luin kirjan kymmenkesäisenä ja vieläkin jänisten ankarat taistelut puistattaa. Fantasiana kirja on kuitenkin aivan loistava; laittaa ajatukset liikkeelle!

Kiitos vielä ;)
Profile Image
Selvä pyy. Korvamerkitsen kaniinit sinulle ja heitän koko kansan lukuvuoren huipulle. Palaan asiaan, kun olen kirjan (taas kerran) lukenut. :)
Profile Image
Onko kenelläkään ylimääräisenä saksankielistä luettavaa? Tyylilajilla ei niin väliä, mutta jos kieli ei olis tätä päivää.... Mulle saa tarjota.
Profile Image
Minulla olisi tällaisia pieniä kirjoja, ei mitään erityistä helppoa saksaa mutta ainakin sisältävät lyhyitä tekstejä:

Heinrich Böll: Doktor Murkes gesammeltes Schweigen und andere Satiren http://www.bookcrossing.com/---/8468435/

Heinrich Böll: Wanderer, kommst du nach Spa ...: Erzählungen http://www.bookcrossing.com/---/8468387/

Barbara Noack: Ferien sind schöner. Neue Geschichten von Philip und all den anderen http://www.bookcrossing.com/---/7927898/

Jos mikään vaikuttaa kiinnostavalta niin lähetän mielelläni.
Profile Image
Kiitti Niora,
kaikki vaikuttaa tutustumisen arvoisilta. Mutta ensisijaisesti haluaisin tuon Doktor Murkesin...
Laitan sulle PM:n hetken päästä.
Profile Image
Kirjoittaja on siis Marilyn Kaye
Sarja: Replica
nr. 10: Syytetty
nr. 18: Paratiisisaari

Yritämme nyt jo aika pitkään saada tämä sarja kokonaan, että tyttöni pääsisi lukemaan sen ja sitten antamaan eteenpäin.

vaihdossa mitä tahansa AVL hyllystä ...
KIITOS!
Profile Image
Mieheni haluaisi lukea sarjaa mutta haluaisi aloittaa ensimmäisestä kirjasta. Olen etsinyt Lepakkomiestä kirjakaupoista,paikallisista antikvariaateista jne eikä vielä ole onnistanut. Joten voisin vaikka lainata jos jollain on eikä halua siitä kokonaan luopua :) Osat 2 ja 3 meillä on jo odottamassa.
Profile Image
Mieheni haluaisi lukea sarjaa mutta haluaisi aloittaa ensimmäisestä kirjasta. Olen etsinyt Lepakkomiestä kirjakaupoista,paikallisista antikvariaateista jne eikä vielä ole onnistanut. Joten voisin vaikka lainata jos jollain on eikä halua siitä kokonaan luopua :) Osat 2 ja 3 meillä on jo odottamassa.

Minä löysin Lepakkomiehen taannoin kirpputorilta, olin sitä samoin etsiskellyt. En ole vielä rekannut kirjaa BC-sivuille, mutta voisin tehdä sen heti lomareissusta palattuani ja nostaa kirjan lukuvuorossa kärkeen. Näin saisin sen sitten jatkamaan teille Kokkolaan kesälukemiseksi :).
Profile Image

Minä löysin Lepakkomiehen taannoin kirpputorilta, olin sitä samoin etsiskellyt. En ole vielä rekannut kirjaa BC-sivuille, mutta voisin tehdä sen heti lomareissusta palattuani ja nostaa kirjan lukuvuorossa kärkeen. Näin saisin sen sitten jatkamaan teille Kokkolaan kesälukemiseksi :).

Kiiitos! Oltais tosi iloisia, itse olen sen lukenut mutta se ei ollut omani ja omistaja hukkasi sen sen jälkeen joten ei ole miehelle sitä sitten saatu lainaan.
Niin ja jos tarvitset kakkos- ja kolmososaa, voin lähettää ne sitten siinä vaiheessa kun mies on ne lukenut (ja ehkä itsekin) - mies on tosin hidas lukija kun lukee vain nukkumaanmennessään luvun tai kaksi kerrallaan, ei niin kuin minä että joka vapaahetkenä :D
Profile Image
Jos joltain löytyisi jotain venäjänkielistä, olisin oikein kiitollinen.
Venäjän kielen taitoni on sujuva, eli pystyn lukemaan melkein mitä vaan.
"Kiva" on aika epämääräinen määritelmä, mutta tarkoitan sellaista, joka ei ole tappavan tylsää, eikä mitään neuvostoaikaisia matkaoppaita... ;)
Profile Image
Multa löytyy pari kirjaa pysyvästä kokoelmasta, joita kyllä mieluusti lainaan, jos kiinnostaa. Koitan rekata ne lähiaikana. Näiden lisäksi on pokkareina jotain venäjänkielisiä X-files:ja (joltain kioskilta ostettu reissatessa, valikoima ei ollut suuri :D ) sekä Tsehovin novelleja...

Kirjat ovat:

Илья Стогофф: Мачо не плачут
Сергей Довлатов: Заповедник

Pistä privana osoitteesi niin voin laittaa tulemaan.
Profile Image
Olen lukenut italiaa alkeista lähtien työväenopistolla 2 vuotta muutama vuosi sitten. Käytön puutteessa (en tule katsoneeksi edes italiankielisiä ohjelmia, en tunne italialaisia, en juuri tarvitse italiaa työssäni jne. jne.) kielitaitoni on kuihtunut lähes olemattomiin. Olisiko kellään tosi helppoa italiankielistä kirjallisuutta tyyliin lastenkirja/nuortenkirja tai vinkkejä esim. kirjaston kirjoista? Akateemisesta saisi italiankielisiä lehtiä, mutta ne ovat kai enimmäkseen muotilehtiä ja mielestäni aika kalliita (lähemmäs 10 euroa kappaleelta tod.näk.). Entä sarjakuvat, olisiko niistä tietoa?
Profile Image
Minulla olisi joutavana tällainen:

http://www.bookcrossing.com/---/7216512/

Jos tykkäät lukea, laita PM:llä osoitteesi tai voin yrittää lykätä kuriirin mukaan huomisilta kesäpäiviltä :)
Profile Image
Easy readers -sarjasta olen kuullutkin ja noita joskus lukenutkin. Kelpaa tuo Fon kirja, vaikka tosiaan kuriirin välityksellä. Muitakin vinkkejä vastaanotetaan, olen nääs kiinnostunut erityisesti ihan nykykirjallisuudesta (ei tuo Fokaan tietenkään aataminaikuinen ole...). :-)
Profile Image
Luin juuri Pieksämäen kesätapaamisesta mukaani lähteneen Hanne-Vibeke Holstin Theresen valinnat ja kyselisin nyt kirjalle jatkoa. Eli olisiko jollakin Tosielämää ja/tai Onnellinen nainen -kirja?
Profile Image
Lepakkomies matkustaa nyt vihdoin postissa Chanialle.

Oikulle löytyisi nyt lisää noita Therese-kirjoja, koska tein loistavia vaihtohyllylöytöjä :). Tosielämää-kirjan olen lukenut jo aiemmin BC-kirjana ja siitä löysin kakkoskappaleen vaihtohyllystä. Sen voin rekisteröidä, laputtaa ja lähettää ensi viikolla Tampereelle palattuani. Toisella reissulla löysin sitten myös Onnellisen naisen vaihtohyllystä, mikä tuuri! Sen rekkaan, laputan ja luen ensin, mutta sitten sekin on valmis jatkamaan Kuopioon. Oikun osoite minulla jo on.
Profile Image
Tuhannesti kiitoksia, Bookgeo! Tuollainen sarja on aina kiva lukea kaikki osat peräkkäin, jos vain mahdollista.
Profile Image
Olen joitakin kirjastosta lainannut, mutta nyt olen mennyt ihan sekaisin niitten järjestyksestä!Eilen näin Seinäjoen divarissa neljä sellaista joita en ole lukenut, mutta olivat vielä divari-kirjoiksi kalliita, 14€.Jatkuuko siis näissä kirjoissa saman perheen tarina, joka alkaa jo nuortensarjassa, vai onko kyseessä ihan eri juttu?
Profile Image
Olen lukenut kaikki Katajamäki-sarjan kirjat. Jokaisessa kirjassa on päähenkilönä eri ihminen, kuitenkin ihmiset nivoutuvat kyläläisiin, vaikka olisi uusikin tulokas. Googleta Anneli Kivelä, niin sieltä näet kirjasarjan ja muistaakseni ainakin kirjaston kirjoissa on selkään merkattu, monesko kirja kyseisestä sarjasta on.
Katajamäki-sarja on kyllä hyvä ja toivottavasti tulee sille vielä jatkoa :)
Mulla löytyy vain sarjan kaksi ensimmäistä kirjaa ja ostin ne kerran Keskiseltä hintaan 3 euroa kipale :)
Profile Image
Olen lukenut kaikki Katajamäki-sarjan kirjat. Jokaisessa kirjassa on päähenkilönä eri ihminen, kuitenkin ihmiset nivoutuvat kyläläisiin, vaikka olisi uusikin tulokas. Googleta Anneli Kivelä, niin sieltä näet kirjasarjan ja muistaakseni ainakin kirjaston kirjoissa on selkään merkattu, monesko kirja kyseisestä sarjasta on.
Katajamäki-sarja on kyllä hyvä ja toivottavasti tulee sille vielä jatkoa :)
Mulla löytyy vain sarjan kaksi ensimmäistä kirjaa ja ostin ne kerran Keskiseltä hintaan 3 euroa kipale :)

Joo, kiitti listasta. Googletinkin jo, ja huomasin että olen ilmeisesti sekoittanut toisen Annelin ( en muista sukunimeä) toisen sarjan näihin Katajamäkiin.
Profile Image
Tässä sulle lista kirjoista, ku en saanut kopsattua sitä mistään, niin näpyttelen sen tähän:

Kotiin Katajamäelle
Onnenkauppaa Katajamäellä
Uusia tuulia Katajamäellä
Katajamäellä kuohuu
Salaisuuksia Katajamäellä
Katajamäki yllättyy
Profile Image
Olisiko kellään digikuvausopasta? Lähinnä etsin sellaista, jossa opetetaan kuinka kameran säätöjä käytetään, esim valotusaika, aukko, valkotasapaino jne.
Profile Image

Juu löytyy :)

Tytär harrastaa valokuvausta ja olen innostuksissani ostanut hänelle Pekka Punkarin Digifotokoulu -kirjaa ihan kaksin kappalein. Toinen joutaa matkaan. Ainakin sisällysluettelon mukaan kirjasta löytyy nuo sinun kaipaamasi asiat.

Laita vaikka osoite PM:llä jos tämä kiinnostaa.
Profile Image
Ihanaa, kyllä kiitos kiinnostaa! Olen aina käyttänyt kameraa pelkillä automaattiasetuksilla, mutta nyt tahtoo opetella myös käsisäädöt :) PM tulee.
Profile Image
Hei, välitän tiedustelun eteenpäin, josko vaikka tällä foorumilla tärppäisi. Eräällä ulkomaalaisella krossaajalla on otsikossa mainittu teos monella kielellä, mutta suomenkielinen versio vielä puuttuu. Painos on loppuunmyyty eikä sitä tunnu mistään löytyvän. Olisiko sinulla ko. teos AVL-hyllyssäsi?
Profile Image
Momo on. Ja muistaakseni suomenkielisenä. Ja ihan varmasti TBR-pinossa. Vie jonkin aikaa, kunnes olen navigoinut teoksen saatikka lukenut sen. Palaan asiaan. En ASAP.
Profile Image
Onko kellään kyseistä kirjaa???????
Profile Image
Juuret löytyy, pehmeäkantinen versio. Voin pistää postiin :) Lähetä vain osoitteesi pm:llä.
Profile Image
Jos joltain löytyy, niin luettavaksi haluaisin tämän ja järjestyksessä mieluiten.
Profile Image
Ykkösosa Miehet jotka vihaavat naisia löytyy kun ei kelvannut viime miitissä kelleen.
Mutta on kovakantinen tiiliskivi, joten en haluaisi postittaa. Vaan samalla rannikollahan tässä asutaan, onnistuisikohan kurirointi?
Profile Image
...vaan Ykkösbonus-kampanjan Muumi-merkit. Onko kellään niitä ylimääräisinä? Yhden Muumi-mukin jo tarroillani sain, mutta nyt huomasin, että tarroja jaetaan enää tänään ja neljä puuttuu seuraavasta tuotteesta. Ihan 40 euroa en taida saada kulumaan ostoksiini tänään, sen verran vaaditaan vielä ostoksia...
Profile Image
...vaan Ykkösbonus-kampanjan Muumi-merkit. Onko kellään niitä ylimääräisinä? Yhden Muumi-mukin jo tarroillani sain, mutta nyt huomasin, että tarroja jaetaan enää tänään ja neljä puuttuu seuraavasta tuotteesta. Ihan 40 euroa en taida saada kulumaan ostoksiini tänään, sen verran vaaditaan vielä ostoksia...

Olen ostanut kipon ja kaksi lautasta. Jos saan merkkejä vielä, niin lähetän varmasti.
Profile Image
Kiitos, tänään on tosiaan viimeinen jakopäivä - pienikin määrä kelpaa! :-)
Profile Image
Kiitos, tänään on tosiaan viimeinen jakopäivä - pienikin määrä kelpaa! :-)

Valitettavasti en saanut tänään merkkiä.
Profile Image
annatko p.m:LLÄ osoitteesi niin laitan tulemaan!
Profile Image
annatko p.m:LLÄ osoitteesi niin laitan tulemaan!

Itse asiassa mulla on irtomerkkejä 4 ja lappu jossa on yhtä merkkiä vaille 3 valmista riviä joten riittää kyllä, itse en tarvitse. Ostin yhden mukin ja se riittää.

Profile Image
Kiitos - tämä on hieno foorumi, tällaiseenkin "pulmaan" löytyy apua. :-) Laitan osoitteeni tulemaan!
Profile Image
Mulla olis yksi valmis rivi jos vielä tarvitset. Tosin pystyn postittamaan lapun vasta 12.9, kun palaan reissusta tai sitten tänään jos ehdin saada osoitteesi :)
Profile Image
Kiitos, kiksu, laitan tietoni tulemaan!
Profile Image
Onko kellään kyseistä kirjaa??? Vois lähettää mulle. Ottaisin mieluusti mukaan sen aakkoshaasteeseen. Mun ossa löytyy RABCK.comista, mutta voi kysellä viestilläkin. Kiitos :)
Profile Image
En kaipaa pysyvästi omaan hyllyyn, lainaankin kelpaa jollei löydy rekisteröityä.
Profile Image
Mulla ois enkunkielinen. Lainaan joutais, ei omaksi :)

1 2 3 Next 

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.