corner corner Release 52 boeken in 52 plaatsen 2018: post MAART releases hier:

Forum | << Dutch - Nederlands | Refresh | Search

corner corner

Sort Options Toggle Stats Options

Profile Image

Release 52 boeken in 52 plaatsen 2018: post MAART releases hier:

Post vanaf 1 maart je releases voor deze uitdaging hier voor de maand MAART.

Voor het negende jaar op rij organiseer ik deze challenge. Ik heb er zelf veel lol in en de deelnemers ook :-). Heb je nog nooit meegedaan en lijkt het je wat? Gewoon beginnen en je releases hier melden. Hieronder uitleg en spelregels.

Het doel is om in één jaar (van 1 januari t/m 31 december) 52 boeken in 52 verschillende plaatsen los te laten. Wie doet er mee??
De regels:
1. Je hoeft je niet aan te melden. Meld je releases hier, zodat ik weet dat je meedoet. Je kunt gedurende de loop van het jaar beginnen met de uitdaging, maar alleen de boeken die je vanaf het moment dat je je eerste release hier meldt doen mee (dus niet de boeken die je daarvoor al hebt losgelaten).

2. Alle releases zijn geldig: controlled, wild, in OBCZ's. Je mag natuurlijk combineren met andere challenges waaraan je meedoet. Je mag boeken meegeven aan familie, vrienden en bekenden om ze elders los te laten, maar je mag geen boeken opsturen. Ringboeken en loterijprijsboeken doen mee, mits ze worden doorgegeven en niet worden opgestuurd. In dat geval geldt de woonplaats van degene voor wie het boek bestemd is als releaseplek.
Voor releases in openbaar vervoer geldt de eindbestemming als releaseplek. Vermeld deze dus ook altijd.

3. Minimaal 5 van je releases moeten themareleases zijn binnen het thema OORLOG EN VERZET.

Wat telt:
* Alle boeken die gaan over (een) oorlog / gewapend conflict of over verzet tellen. Alle oorlogen tellen, uit het heden, het niet zo ver voorbije verleden of het hele verre verleden (dus ook bijvoorbeeld de Amerikaanse Burgeroorlog of de Perzische oorlogen, maar ook de Koude Oorlog). Wereldwijd. En verzetsverhalen uit al die oorlogen (bijvoorbeeld de Underground Railroad tijdens de Amerikaanse Burgeroorlog).
Let op: de verhalen mogen fictief zijn; als ze maar betrekking hebben op oorlog / gewapend conflict of verzet tijdens een oorlog / gewapend conflict.
* Alle boeken vrijgelaten op een officiële herdenkingsplaats / monument voor een oorlog (bijvoorbeeld monument op de Dam, kamp Westerbork, etc.).

Wat telt niet:
Boeken over fictieve oorlogen zoals War of the Worlds van H.G. Wells of andere science fictionachtige oorlogen en verzetsverhalen uit dat soort oorlogen.

Vraag gerust wanneer je twijfelt over je themarelease, dan zal ik z.s.m. het verlossende woord geven.

4. Post je releases hier. Voor elke maand wordt een nieuw draadje geopend. Nummer ze zodat ik je releases kan bijhouden. Noem de stad, de provincie (als die er is) en het land waar het boek is losgelaten en plaats er een link bij. Geef het s.v.p. aan wanneer het een THEMArelease is.

5. Aan het eind van het jaar is er een kleine prijs die wordt verloot onder iedereen die 52 boeken in 52 plaatsen heeft losgelaten. Het gaat echter niet om de prijs maar om zoveel mogelijk boeken in zoveel mogelijk plaatsen los te laten en zo bookcrossing (en lezen!) te promoten.
De prijzen zijn: een keuze uit de boeken die ik in 2018 heb gekregen om te recenseren of over te bloggen en die op 31-12-2018 nog in mijn bezit zijn. Op dit moment heb ik dus ook nog geen idee wat de prijs zal zijn :-).

6. Ik zal bijhouden in welke landen er boeken worden losgelaten. Ik ben benieuwd waar ze allemaal terechtkomen!

7. Veel plezier!

Mocht je nog vragen hebben, stel ze in dit draadje. Indien nodig zal ik de regels uitbreiden c.q. aanpassen ;-).

De resultaten tot nu toe (cijfer voor de / is het aantal releases; erachter het aantal themareleases):
061019alexandra: 5/4
Aaltsje: 3/3
anicha: 2/0
Anneleis: 17/17
Anyrock: 3/3
AylaMey: 10/2
Di-K: 1/1
hoera: 22/0
hoisvolbuukskes: 7/4
Inge1990: 4/2
Joanazinha: 6/6
Kafka1954: 3/0
Kafka1954/Meerloop: 6/1
Miekster: 3/2
nistbr: 9/2
oehoeboeroe: 12/4
Plukkie: 9/2
smitjes: 10/10

Landen waar boeken zijn vrijgelaten: België, Duitsland, Egypte, Engeland, Frankrijk, Hongarije, Madagascar, Mauritius, Seychellen, Tsjechië, Zuid-Afrika

Complete Thread

Profile Image
Post vanaf 1 maart je releases voor deze uitdaging hier voor de maand MAART.

Voor het negende jaar op rij organiseer ik deze challenge. Ik heb er zelf veel lol in en de deelnemers ook :-). Heb je nog nooit meegedaan en lijkt het je wat? Gewoon beginnen en je releases hier melden. Hieronder uitleg en spelregels.

Het doel is om in één jaar (van 1 januari t/m 31 december) 52 boeken in 52 verschillende plaatsen los te laten. Wie doet er mee??
De regels:
1. Je hoeft je niet aan te melden. Meld je releases hier, zodat ik weet dat je meedoet. Je kunt gedurende de loop van het jaar beginnen met de uitdaging, maar alleen de boeken die je vanaf het moment dat je je eerste release hier meldt doen mee (dus niet de boeken die je daarvoor al hebt losgelaten).

2. Alle releases zijn geldig: controlled, wild, in OBCZ's. Je mag natuurlijk combineren met andere challenges waaraan je meedoet. Je mag boeken meegeven aan familie, vrienden en bekenden om ze elders los te laten, maar je mag geen boeken opsturen. Ringboeken en loterijprijsboeken doen mee, mits ze worden doorgegeven en niet worden opgestuurd. In dat geval geldt de woonplaats van degene voor wie het boek bestemd is als releaseplek.
Voor releases in openbaar vervoer geldt de eindbestemming als releaseplek. Vermeld deze dus ook altijd.

3. Minimaal 5 van je releases moeten themareleases zijn binnen het thema OORLOG EN VERZET.

Wat telt:
* Alle boeken die gaan over (een) oorlog / gewapend conflict of over verzet tellen. Alle oorlogen tellen, uit het heden, het niet zo ver voorbije verleden of het hele verre verleden (dus ook bijvoorbeeld de Amerikaanse Burgeroorlog of de Perzische oorlogen, maar ook de Koude Oorlog). Wereldwijd. En verzetsverhalen uit al die oorlogen (bijvoorbeeld de Underground Railroad tijdens de Amerikaanse Burgeroorlog).
Let op: de verhalen mogen fictief zijn; als ze maar betrekking hebben op oorlog / gewapend conflict of verzet tijdens een oorlog / gewapend conflict.
* Alle boeken vrijgelaten op een officiële herdenkingsplaats / monument voor een oorlog (bijvoorbeeld monument op de Dam, kamp Westerbork, etc.).

Wat telt niet:
Boeken over fictieve oorlogen zoals War of the Worlds van H.G. Wells of andere science fictionachtige oorlogen en verzetsverhalen uit dat soort oorlogen.

Vraag gerust wanneer je twijfelt over je themarelease, dan zal ik z.s.m. het verlossende woord geven.

4. Post je releases hier. Voor elke maand wordt een nieuw draadje geopend. Nummer ze zodat ik je releases kan bijhouden. Noem de stad, de provincie (als die er is) en het land waar het boek is losgelaten en plaats er een link bij. Geef het s.v.p. aan wanneer het een THEMArelease is.

5. Aan het eind van het jaar is er een kleine prijs die wordt verloot onder iedereen die 52 boeken in 52 plaatsen heeft losgelaten. Het gaat echter niet om de prijs maar om zoveel mogelijk boeken in zoveel mogelijk plaatsen los te laten en zo bookcrossing (en lezen!) te promoten.
De prijzen zijn: een keuze uit de boeken die ik in 2018 heb gekregen om te recenseren of over te bloggen en die op 31-12-2018 nog in mijn bezit zijn. Op dit moment heb ik dus ook nog geen idee wat de prijs zal zijn :-).

6. Ik zal bijhouden in welke landen er boeken worden losgelaten. Ik ben benieuwd waar ze allemaal terechtkomen!

7. Veel plezier!

Mocht je nog vragen hebben, stel ze in dit draadje. Indien nodig zal ik de regels uitbreiden c.q. aanpassen ;-).

De resultaten tot nu toe (cijfer voor de / is het aantal releases; erachter het aantal themareleases):
061019alexandra: 5/4
Aaltsje: 3/3
anicha: 2/0
Anneleis: 17/17
Anyrock: 3/3
AylaMey: 10/2
Di-K: 1/1
hoera: 22/0
hoisvolbuukskes: 7/4
Inge1990: 4/2
Joanazinha: 6/6
Kafka1954: 3/0
Kafka1954/Meerloop: 6/1
Miekster: 3/2
nistbr: 9/2
oehoeboeroe: 12/4
Plukkie: 9/2
smitjes: 10/10

Landen waar boeken zijn vrijgelaten: België, Duitsland, Egypte, Engeland, Frankrijk, Hongarije, Madagascar, Mauritius, Seychellen, Tsjechië, Zuid-Afrika
Profile Image
@hoera: ik moest helaas 3 boeken van je afkeuren:
* #15: Vilvoorde: was dubbel. Je #3 was ook in Vilvoorde losgelaten.
* #16: Sint-Gillis: was dubbel. Je #4 was ook in Sint-Gillis losgelaten.
* #21: La Louvière: was dubbel. Je #11 was ook in La Louvière losgelaten.

Veel releaseplezier weer allemaal!
Profile Image

nr 1 en 2

Winter in Madrid - C.J Sansom
Oosterland
Thema : Tweede wereldoorlog en Spaanse burgeroorlog
http://www.bookcrossing.com/---/14560450/

Het lied en de waarheid - Helga Ruebsamen
Westerland
Thema : Tweede wereldoorlog
http://www.bookcrossing.com/---/13791997/
Profile Image
Ik weet soms niet helemaal of bepaalde plaatsen mee mogen tellen. Was er niet een blauwe bordjes-regel? Ik heb vandaag bijvoorbeeld een boek logelaten in Maarssen Oude-dorp dus in Maarssen en Oud-Zuilen, maar nu zie ik dat Maarssenbroek ook los aangegeven staat in de lijst van opties bij BC. Toch is dat volgens mij gewoon een wijk net als Leidsche Rijn en Overvecht. Niet?

En gehuchten als Achterwetering en Nieuwe-Wetering, tellen die wel mee? Ze horen respectievelijk bij Maartensdijk en Groenekan.
Profile Image
maar nu zie ik dat Maarssenbroek ook los aangegeven staat in de lijst van opties bij BC

Als je in Maarssenbroek woont is je postadres Maarssen. (Ik heb er 17 jaar gewoond)
Profile Image
maar nu zie ik dat Maarssenbroek ook los aangegeven staat in de lijst van opties bij BC

Als je in Maarssenbroek woont is je postadres Maarssen. (Ik heb er 17 jaar gewoond)

Dan klopt het dus dat Maarssenbroek uit de lijst van steden moet. Nietwaar? Dat postadres gebeuren is wel interessant voor die andere gehuchten. Eens zien wat het aangeeft. :-)
Profile Image
Dan klopt het dus dat Maarssenbroek uit de lijst van steden moet. Nietwaar? Dat postadres gebeuren is wel interessant voor die andere gehuchten. Eens zien wat het aangeeft. :-)

ik dacht dat voor deze uitdaging ook 'buurtschappen' tellen en dan zou Maarssenbroek volgens mij wel meedoen. Maar het laatste woord in deze is aan Joanazinha lijkt me.
Profile Image
Ik weet soms niet helemaal of bepaalde plaatsen mee mogen tellen. Was er niet een blauwe bordjes-regel? Ik heb vandaag bijvoorbeeld een boek logelaten in Maarssen Oude-dorp dus in Maarssen en Oud-Zuilen, maar nu zie ik dat Maarssenbroek ook los aangegeven staat in de lijst van opties bij BC. Toch is dat volgens mij gewoon een wijk net als Leidsche Rijn en Overvecht. Niet?

En gehuchten als Achterwetering en Nieuwe-Wetering, tellen die wel mee? Ze horen respectievelijk bij Maartensdijk en Groenekan.

Het verlossende antwoord :-):
Maarssenbroek: De in 2011 gevormde gemeente Stichtse Vecht omvat 12 dorpen en buurtschappen, waaronder Maarssenbroek. Maar ook bijvoorbeeld Breukelen, Oud-Zuilen en Maarssen-Dorp vallen hieronder. Een volledige lijst vind je op Wikipedia. Al die kernen/dorpen en buurtschappen tellen als aparte plaatsen voor deze uitdaging.

Achterwetering: is een apart gehucht, behorend bij Maartensdijk. Mag als aparte loslaatplek gebruikt worden.

Nieuwe-Wetering: is een buurtschap dat volgens Wikipedia hoort bij De Bilt. Mag als aparte loslaatplek gebruikt worden.

Succes!

Profile Image

Maarssenbroek: De in 2011 gevormde gemeente Stichtse Vecht omvat 12 dorpen en buurtschappen, waaronder Maarssenbroek. Maar ook bijvoorbeeld Breukelen, Oud-Zuilen en Maarssen-Dorp vallen hieronder. Een volledige lijst vind je op Wikipedia. Al die kernen/dorpen en buurtschappen tellen als aparte plaatsen voor deze uitdaging.

Achterwetering: is een apart gehucht, behorend bij Maartensdijk. Mag als aparte loslaatplek gebruikt worden.

Nieuwe-Wetering: is een buurtschap dat volgens Wikipedia hoort bij De Bilt. Mag als aparte loslaatplek gebruikt worden.

Succes!

Okido, maar hoe doe ik dat dan even praktisch? Aangezien het buurtschappen zijn en geen dorpen of steden, mag je er dan wel een nieuwe plaats voor aanmaken, of dan binnen bijvoorbeeld Maartensdijk als release-zone: Achterwetering...

En nu heb ik een boek losgelaten in Maarssen, maar dat is op de kaart in Maarssen-dorp. Dat komt alleen helemaal niet in de lijst van buurtschappen voort. Op https://nl.wikipedia.org/---/Maarssen wordt Maarssenbroek, net als Maarssen en Oud-Zuilen als dorpen genoemd binnen Stichtse Vecht en Maarsseveen bijvoorbeeld als buurtschap.

Ingewikkeld hoor! ;-)

Haha, om het even nog ingewikkelder te maken: Vleuten-De Meern is een van de wijken in Utrecht, maar Vleuten en De Meern zijn los óók dorpen. Que? De wijk Vleuten-DeMeern herbergt meerdere dorpen waaronder ook Haarzuilens dat weer helemaal los als woonplaats vermeld wordt. Ook bevat Vleuten-De Meern als wijk weer meerdere buurtschappen. Alendorp is zo'n buurtschap binnen het dorp Vleuten.
Maar een wijk als Leidsche Rijn en Overvecht bevatten (zijn) weer geen losse dorpen/gehuchten/buurtschappen. Ik raak echt helemaal de weg kwijt.

Hoe ga je in de plekken dan boeken loslaten, in de loslaatlijst that is? Het in het veld loslaten is niet zo'n probleem. :-p
Profile Image

Succes!

Okido, maar hoe doe ik dat dan even praktisch? Aangezien het buurtschappen zijn en geen dorpen of steden, mag je er dan wel een nieuwe plaats voor aanmaken, of dan binnen bijvoorbeeld Maartensdijk als release-zone: Achterwetering...

En nu heb ik een boek losgelaten in Maarssen, maar dat is op de kaart in Maarssen-dorp. Dat komt alleen helemaal niet in de lijst van buurtschappen voort. Op https://nl.wikipedia.org/---/Maarssen wordt Maarssenbroek, net als Maarssen en Oud-Zuilen als dorpen genoemd binnen Stichtse Vecht en Maarsseveen bijvoorbeeld als buurtschap.

Ingewikkeld hoor! ;-)

Haha, om het even nog ingewikkelder te maken: Vleuten-De Meern is een van de wijken in Utrecht, maar Vleuten en De Meern zijn los óók dorpen. Que? De wijk Vleuten-DeMeern herbergt meerdere dorpen waaronder ook Haarzuilens dat weer helemaal los als woonplaats vermeld wordt. Ook bevat Vleuten-De Meern als wijk weer meerdere buurtschappen. Alendorp is zo'n buurtschap binnen het dorp Vleuten.
Maar een wijk als Leidsche Rijn en Overvecht bevatten (zijn) weer geen losse dorpen/gehuchten/buurtschappen. Ik raak echt helemaal de weg kwijt.

Hoe ga je in de plekken dan boeken loslaten, in de loslaatlijst that is? Het in het veld loslaten is niet zo'n probleem. :-p

Maarssen-Dorp is volgens Wikipedia de 'volksmondnaam' voor Maarssen. Dat beschouw ik dus als een en dezelfde loslaatplek.

Het Vinex-project Leidsche Rijn is een ingewikkelde kwestie die goed wordt uitgelegd in Wikipedia. Daar staat o.a. in dat Vleuten, De Meern en Haarzuilens aparte woonplaatsen blijven, hoewel Vleuten-De Meern officieel een wijk is van Utrecht.
Dus: je mag boeken loslaten in zowel Vleuten, als De Meern als Haarzuilens.
Het project omvat ook een wijk Leidsche Rijn die bij Utrecht hoort. Je kunt dus 'Leidsche Rijn' niet als loslaatplek kiezen.
Dat geldt ook voor Overvecht; dat is een wijk van Utrecht en geen aparte plaats.

Buurtschappen zijn officiële plaatsen volgens Wikipedia, daar kun je een loslaatplek voor aanmaken wanneer die er nog niet is.

Volgens mij heb ik alles getackeld :-). Kun je hier zo mee verder?

Profile Image

Succes!

Ingewikkeld hoor! ;-)

Maarssen-Dorp is volgens Wikipedia de 'volksmondnaam' voor Maarssen. Dat beschouw ik dus als een en dezelfde loslaatplek.

Het Vinex-project Leidsche Rijn is een ingewikkelde kwestie die goed wordt uitgelegd in Wikipedia. Daar staat o.a. in dat Vleuten, De Meern en Haarzuilens aparte woonplaatsen blijven, hoewel Vleuten-De Meern officieel een wijk is van Utrecht.
Dus: je mag boeken loslaten in zowel Vleuten, als De Meern als Haarzuilens.
Het project omvat ook een wijk Leidsche Rijn die bij Utrecht hoort. Je kunt dus 'Leidsche Rijn' niet als loslaatplek kiezen.
Dat geldt ook voor Overvecht; dat is een wijk van Utrecht en geen aparte plaats.

Buurtschappen zijn officiële plaatsen volgens Wikipedia, daar kun je een loslaatplek voor aanmaken wanneer die er nog niet is.

Volgens mij heb ik alles getackeld :-). Kun je hier zo mee verder?

Bedankt voor de uitleg. Ook ik loop hier tegen aan.
Ik vind het fijn om per buurtschap /dorp vrij te laten, ik weet alleen niet of bc op al die loslaat plekken zit te wachten
Profile Image

Bedankt voor de uitleg. Ook ik loop hier tegen aan.
Ik vind het fijn om per buurtschap /dorp vrij te laten, ik weet alleen niet of bc op al die loslaat plekken zit te wachten

Waarom niet? Daar zijn het loslaatplekken voor. Dubbele of foute loslaatplekken niet, maar wanneer het echte plaatsen zijn, ook al is het 'maar' een gehucht of een buurtschap, dan moet dat kunnen volgens mij.
Profile Image
Ik kan verder. Even kijken hoe ik het ga aanpakken, maar het is me nu in ieder geval duidelijk. Bedankt voor je geduld. :-)
Profile Image

11-15

11. Maarssen, Utrecht, Nederland
https://www.bookcrossing.com/---/14941264

(Ander soort themarelease: Daar buiten loopt een schaap losgelaten op de Kinderboerderij ;-) )

12. Oud-Zuilen, Utrecht, Nederland
https://www.bookcrossing.com/---/14941269

13. Hollandsche Rading, Utrecht, Nederland
https://www.bookcrossing.com/---/14942439

14. Maartensdijk, Utrecht, Nederland
https://www.bookcrossing.com/---/14942452

15. Groenekan, Utrecht, Nederland
https://www.bookcrossing.com/---/14942458
Profile Image

nr 3

Klauwen af van mijn land - Michael Moore
http://www.bookcrossing.com/---/14936129 ( thema)
Oorlog Afghanistan en Irak

Diemen
Profile Image
4. Reusel, Noord-Brabant, Nederland
Stalingrad, Theodor Plievier
http://www.bookcrossing.com/---/14930908/
Thema 1
Over de strijd om Stalingrad...

Edit: ik had dit boek eerst in Putte vrijgelaten, maar daar waren ze toch wel die Albert Heijn aan 't renoveren zeker!!!
Al goed dat ik morgen Nederlandwaarts trek...
Profile Image
(aka Kafka)

7 Wijnegem, Antwerpen, België
Mila 18, Leon Uris
http://www.bookcrossing.com/---/14930421/
thema 2
"De strijd op leven en dood in het getto van Warschau"

8 Stabroek, Antwerpen, België
De bevrijding van de polder, Co de Kloet
http://www.bookcrossing.com/---/14931357/
thema 3
Profile Image
(aka Kafka)

7 Wijnegem, Antwerpen, België
Mila 18, Leon Uris
http://www.bookcrossing.com/---/14930421/
thema 2
"De strijd op leven en dood in het getto van Warschau"

Boek is gevangen! Komt bijna nooit voor in het Shoppingcenter...
Profile Image

Nr 4 & 5

Winter in Madrid - C.J Sansom
http://www.bookcrossing.com/---/14944980/

thema : Spaanse burgeroolog

Wijk bij Duurstede

De nakomer - Maarten 't Hart
http://www.bookcrossing.com/---/14946606/

thema: 2e wereldoorlog

Nijmegen
Profile Image

nummertje 5

Almere buiten :) --> stonden blauwe borden, maar niet als release plek los aangegeven, dus ik heb Almere nu aangehouden. Ik kom toch wel aan de 52 plaatsen ;)

http://www.bookcrossing.com/---/14611730?...
Profile Image
volgens mij is het de 14e, maar ik zie dat het volgens Joanzinha's telling de 13e is. Zou ik er een vergeten zijn door te geven? Ik zal je van de week even een PM sturen.

http://www.bookcrossing.com/---/14881774
Profile Image
volgens mij is het de 14e, maar ik zie dat het volgens Joanzinha's telling de 13e is. Zou ik er een vergeten zijn door te geven? Ik zal je van de week even een PM sturen.

http://www.bookcrossing.com/---/14881774

hm, volgens mij heb ik 'm wel doorgegeven.

http://www.bookcrossing.com/---/9079543
Profile Image

Vraagje

Ik heb hier een Cantecleer kunstreisgids van Egypte . er worden verschillende veldslagen e.d beschreven .
Kan dit boek ook mee doen als thema boek ?
Profile Image
Ik heb hier een Cantecleer kunstreisgids van Egypte . er worden verschillende veldslagen e.d beschreven .
Kan dit boek ook mee doen als thema boek ?

Beetje geaarzeld, maar ach ja, waarom ook niet? Dus: JA :-).
Profile Image
#8: Deurne - Noord Brabant - The Netherlands
W.F. Hermans - De donkere kamer van Damokles, betreft een themaboek
https://www.bookcrossing.com/---/14941477/
Profile Image
http://www.bookcrossing.com/---/10335824
De roman in de viool - Natasha Solomons (tweede wereldoorlog)
Helmond - Noord-Brabant
Profile Image
10. Augustfehn - Duitsland
Küstennebel - Ein Sylt Krimi
http://www.bookcrossing.com/---/14711243?...

11. Bad Nieuweschans - Nederland
Die Ostfriesen Bühne
http://www.bookcrossing.com/---/14838132

12. Groningen - Nederland
The other side of silence
http://www.bookcrossing.com/---/14866200
Profile Image
De ronde van '43 - Henri Knap
http://www.bookcrossing.com/---/14654762
Thema 2e wereldoorlog
Profile Image
Hoi oehoeboeroe.
Heerhugowaard heb ik wel in de lijst staan. Maar vorige maand of in januari was er verwarring over het boek in Eindhoven.
De 12 plaatsen die ik nu in mijn lijst heb staan zijn: Heemskerk, Osnabruck, Helmond, Turnhout, Rhenen, Tilburg, Zuid-Afrika (nog steeds zonder plaats, weet je die al?), Apeldoorn, Hilversum, Amsterdam, Den Bosch en Heerhugowaard.
Welke plaats mist er nog, als jij er 13 hebt losgelaten?
Profile Image
Hoi oehoeboeroe.
Heerhugowaard heb ik wel in de lijst staan. Maar vorige maand of in januari was er verwarring over het boek in Eindhoven.
De 12 plaatsen die ik nu in mijn lijst heb staan zijn: Heemskerk, Osnabruck, Helmond, Turnhout, Rhenen, Tilburg, Zuid-Afrika (nog steeds zonder plaats, weet je die al?), Apeldoorn, Hilversum, Amsterdam, Den Bosch en Heerhugowaard.
Welke plaats mist er nog, als jij er 13 hebt losgelaten?

ha, dat is een handig lijstje. Ik mis het boek waar verwarring over was:

http://www.bookcrossing.com/---/14241739

en ik zal eens informeren bij Hendrickje waar het zuid afrikaanse boek losgelaten is (door haar dochter), want dat heb ik inderdaad niet meer gehoord. Was ik zelf ook vergeten eerlijk gezegd!
Profile Image
4)Grote geïllustreerde Wereld geschiedenis: Het tijdperk van de wereldoorlogen, bij plaquette in het NS-station, ter gedachtenis aan hen die vielen 1940 en 1945.

Groningen, Groningen, Nederland.

http://www.bookcrossing.com/---/14866866
Profile Image
http://www.bookcrossing.com/---/14681462
Het litteken van David - Susan Abulhawa
(over het Joods-Palestijnse conflict)
Loslating zondag 18/3 in Oss (N-Brabant)
Profile Image
#9: Oss - Noord Brabant - The Netherlands
Jan Brokken - De vergelding (Tweede Wereldoorlog)
https://www.bookcrossing.com/---/14948186
Profile Image

#6 thema

Ik moet nog aan de bak!

Oss
De boekendief
http://www.bookcrossing.com/---/14941350?...
Profile Image

Nr 6 t/m 11

De glazen brug - Marga Minco
http://www.bookcrossing.com/---/14946596/
Thema: 2e wereld oorlog

Noordburen ( NH )

De Tweeling - Tesso Loo
http://www.bookcrossing.com/---/14946582/
Thema: tweede wereldoorlog

Schoorl

De vergelding - Jan Brokken
http://www.bookcrossing.com/---/14946561/
Thema : tweede wereldoorlog

Heerhugowaard

Agent Zigzag - Ben Macintyre
http://www.bookcrossing.com/---/14946145/
Thema: tweede wereldoorlog

De Haukes ( NH )

Brieven uit Londen - Camilla Macpherson
http://www.bookcrossing.com/---/14936156/
Thema: tweede wereld oorlog

Hippolytushoef

De Bakkersdochter - Sarah McCoy
http://www.bookcrossing.com/---/14953597/

Oudkarspel
Profile Image
Operatie Pegasus - Willem vd Veer
http://www.bookcrossing.com/---/14729859
Thema 2e wereld oorlog.
Profile Image
10: Snipperling, Overijssel:http://www.bookcrossing.com/---/14871779/
Thema, Een boek over het gewapende conflict tussen Israël en de Palestijnen.
11: Colmsgate, Overijssel: http://www.bookcrossing.com/---/14875646/
Profile Image
http://www.bookcrossing.com/---/14681466
Het lied van de loopgraven - Sebastian Faulks
thema: 1e wereldoorlog
Driebergen (Utrecht)
Profile Image
5) The Guns of Navarone door Alistair MacLean,
Zutphen, Gelderland, Nl,
http://www.bookcrossing.com/---/14950672

6)Force 10 from Navarone door Alistair MacLean,
Doesburg, Gelderland, Nl,
http://www.bookcrossing.com/---/14950670/
Profile Image
(aka Kafka)

9 Mortsel, Antwerpen, België
Codenaam Coco, Carmen Maria Reid
http://www.bookcrossing.com/---/14847028/
thema 4
ondertitel "vijftien jaar en bij het verzet"
Profile Image

12 & 13

Jij ??? Mijn kindertijd en de tweede wereldoorlog - Gusta Olivier - Vonk
http://www.bookcrossing.com/---/14936170

Andijk ( NH )

Een heerlijke dag - mijn jeugdjaren in Warschau - Isaac Bashevis Singer
http://www.bookcrossing.com/---/5404679

Wevershoof (NH)
Thema: eerste wereldoorlog
Profile Image
5 Baarle-Nassau, Noord-Brabant, Nederland
De mannen van Pointe du Hoc, Patrick O'Donnell
http://www.bookcrossing.com/---/14931333/
thema 2
Ondertitel: het onvergetelijke verhaal van de Dog Company in de tweede wereldoorlog
Profile Image
(aka Kafka)

10 Wilrijk, Antwerpen, België
Het achterhuis, Anne Frank
http://www.bookcrossing.com/---/13754132/
thema 5

11 Geel, Antwerpen, België
De H77 is gebleven, Johan Ballegeer
http://www.bookcrossing.com/---/14859481/
thema 6
belevenissen van de bemanning van een Vlaamse treiler tijdens WOII
Profile Image
(aka Kafka)

12 Oud-Turnhout, Antwerpen, België
Trauma, Robert Craig
http://www.bookcrossing.com/---/14928068/

13 Turnhout, Antwerpen, België
Chronique de la Seconde Guerre Mondiale
http://www.bookcrossing.com/---/14378223/
thema 7
kroniek van de tweede wereldoorlog (weegt een ton)
Profile Image

nr. 3

Nr. 3 in Dublin (Ierland)
River of Death - Alistair Maclean
http://www.bookcrossing.com/---/11030762
Profile Image
Ik ben nu (1 april) bezig met de administratie. Graag releases die je hebt gedaan in maart nog niet hier hebt neergezet in het APRILdraadje posten (komt vanmiddag online).

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.