corner corner 3 maart: Lekker leesweer, maar WAT lezen we?

Forum | << Dutch - Nederlands | Refresh | Search

corner corner

Sort Options Toggle Stats Options

Profile Image

3 maart: Lekker leesweer, maar WAT lezen we?

Ik lees nog steeds hetzelfde van de afgelopen weken: Caravaggio en Nora Webster. Hopelijk vandaag of maandag uit!

Complete Thread

Profile Image
Ik lees nog steeds hetzelfde van de afgelopen weken: Caravaggio en Nora Webster. Hopelijk vandaag of maandag uit!
Profile Image
Een Achterhoekse streekroman.
Profile Image
Elena Ferrante - De geniale vriendin.
Ik weet nog niet wat ik er van vind. Soms schitterend - soms niet. Maar ik heb deel 2 alleszins al geresserveerd;
Profile Image
Het leest erg fijn, een feest van herkenning, had zelf niet in de gaten dat er al zoveel veranderd is in de tijd dat ik besta. Heb ook al wat liefhebbers gevonden die het na mij willen lezen, leuk.
Profile Image
Het leest erg fijn, een feest van herkenning, had zelf niet in de gaten dat er al zoveel veranderd is in de tijd dat ik besta. Heb ook al wat liefhebbers gevonden die het na mij willen lezen, leuk.

vind ik ook leuk ;o))
Profile Image
Een boek van de LEESuitdaging van Alexandra, stond al heel erg lang in de kast.
En ik ben ook begonnen aan het vervolg op “Een liefde in Leningrad”...kon het toch niet laten.
Profile Image
En die is uit! Ga beginnen in ‘t ringboek “400 brieven van mijn moeder”
Profile Image
Het nachtkastje boek mee naar beneden genomen om vandaag uit te lezen: Het laatste offer van Simone van der Vlugt.
Nieuw boek op het nachtkastje: Opstand van Michelle Visser
Gedichtenbundel voor tussendoor: Uit de school geklapt, schoolleven in poëzie, een bloemlezing door Bert Smit.
Dwarsligger vanThomése - Onderwaterzwemmer zit nog steeds in de tas.
Profile Image
Daar was ik gisteren in begonnen en vanochtend uitgelezen.
Ook gisteren uitgelezen is: Firstlife van Gina Showalter

Boek op mijn nachtkastje is: Scarlet het tweede deel van de lunar chronicals. Daar ben ik ondertussen al een flink eind mee, dus ik zal deel 3 eens gaan halen. Eens kijken of hij beschikbaar is in de plaatselijke boekhandel.

Nu verder in het boek: The bonesetters daughter van Amy tan.
is een BC boek wat toch al weer een tijd in mijn bezit is. Hopelijk krijg ik hem nog uit deze maand, want er staan bladeren op de kaft dus kan hij mooi mee doen met de uitdaging van Camperfan :P

Als luisterboek voor tijdens het wandelen en huishoudelijke klusjes is: De krijtman van C.J. Tudor
Profile Image
Hopelijk krijg ik hem nog uit deze maand, want er staan bladeren op de kaft dus kan hij mooi mee doen met de uitdaging van Camperfan :P

Leuk ;-)
Profile Image
Ik heb veel van zijn Graphic Novels gelezen, die ik erg mooi en vernieuwend vond. Ik vind Neverwhere oke, maar niet zo vernieuwend.
Profile Image
Boven ligt de Theeroos. Een dwarsligger die speelt in Londen in de tijd van Jack en zoals de titel al suggereert gaat het over de thee-industrie. Veel armoede en uitzichtloosheid (en doden). De hoofdpersoon maakt een hoop mee maar haar wraak is zoet - dat weet ik nog, maar hoe precies???

En beneden heb ik Hex van Thomas Olde Heuvelt. Die herlees ik om te zien of ik m echt ga loslaten. Ik heb indertijd wel erg gelachen om een vriend die maar niet begreep waarom oma met een vaatdoek op haar hoofd in de kamer stond (zijn genre niet, dat zal duidelijk zijn!). Ik ben nu bij hoofdstuk vier en lees lekker door.
Profile Image
En beneden heb ik Hex van Thomas Olde Heuvelt. Die herlees ik om te zien of ik m echt ga loslaten.

Bij loslaten heb ik wel belangstelling!
Profile Image
En beneden heb ik Hex van Thomas Olde Heuvelt. Die herlees ik om te zien of ik m echt ga loslaten.

Ik zal t onthouden.
Profile Image

Als je naar Oss komt 18 maart Janna2 dan neem ik het boek voor je mee. Heb ik wel uit tegen die tijd!
Profile Image
Als je naar Oss komt 18 maart Janna2 dan neem ik het boek voor je mee. Heb ik wel uit tegen die tijd!

Graag!

Profile Image
En beneden heb ik Hex van Thomas Olde Heuvelt.

Deze heb ik gisteren gekocht op een boekenbeurs in een dorpje hier in de buurt. (plus zo'n 20 stuks andere boeken). 2 Euro per kilo ;-)
Profile Image
Deze heb ik gisteren gekocht op een boekenbeurs in een dorpje hier in de buurt. (plus zo'n 20 stuks andere boeken). 2 Euro per kilo ;-)

Heerlijk hé? Dat doen ze hier ook één keer per jaar en bij het scheiden van de markt mag je een vuilniszak vullen voor 3 Euro. Eén keer raden wie er vooraan stond :-)
Profile Image

Even niets

Afgelopen week hard gewerkt.
Dus nu moe op de bank met de tv zachtjes aan op de achtergrond.
Profile Image
Nora Roberts - de ooggetuige.
Spanning en romantiek, precies waar ik zin in heb
Profile Image

Motorziel

Een aardig boekje van Warna Oosterbaan over de menselijke kant van het motorrijden. Geregistreerd om los te laten, maar eerst nog even lezen lukt nog wel.
Profile Image
The unexpected adventures of Martin Freeman
Profile Image
Ik lees Goed Gestemd van Theo Capel en de HG Wells omnibus

En tussendoor mijn Japan reisgids voor mijn vakantie in april.
Profile Image
mooi, maar zwaar. Begonnen in 'de tamboer-maitre' van wim daniëls. Da's van een heel andere orde, maar absoluut genieten. Ik ben blij dat ik dat van de tafel bij de nieuwjaarsmeeting meegenomen heb :-) In bed ligt nog 'taal is zeg maar echt mijn ding'. En in de tas nog steeds 'alleen maar helden' van charles lewinsky.
Profile Image
Het gaat over een reis van een echtpaar in Algerije, net na de tweede wereldoorlog. De vrouw houdt niet van Afrika, hij wel; net zoals Bowles zelf en zijn vrouw Jane Bowles. Vorig jaar heb ik haar boek Two Serious Ladies gelezen en raakte geïnteresseerd in het echtpaar en hun leven. Paul Bowles was zo'n beroemde auteur die bekend was bij heel veel andere auteurs. Iedereen ging bij hem op bezoek in Tangier, inclusief Paul Theroux. Nu lees ik zijn eerste boek.
Profile Image
dadelijk twee stage-uren. Spannend!
Profile Image

heel spannend, welke les ga je geven ?

Profile Image

heel spannend, welke les ga je geven ?

Het bijvoeglijk naamwoord. Ging prima.
Profile Image
Succes!
Profile Image
Gisteren begonnen in "Old Filth" van Jane Gardam. Veelbelovend!
Profile Image
Gisteren begonnen in "Old Filth" van Jane Gardam. Veelbelovend!

Die heb ik net gekocht!
Profile Image
Brooklyn dwaasheid van Paul Auster. Begint veelbelovend.
Profile Image
Speelt zich af in de Amerikaanse burgeroorlog. Twee dames runnen samen met hun zwarte bediende een schooltje voor jonge dames. Er zijn nog maar vijf leerlingen. Eén van hen vindt een zwaargewonde soldaat van het vijandige leger in het bos en sleept hem mee naar de school. Boek is al in 1966 geschreven, maar is vorig jaar verfilmd, dus zodoende weer in de belangstelling gekomen.
Profile Image
de andere twee wel. En dan heb ik ook nog een herlezer: 'kleine sofie en lange wapper' van els pelgrom, mooi geïllustreerd door the tjong king. Jaren geleden zag ik de voorstelling van het RO-theater en kocht ik het boek. Nu dus herlezen. Moooooooi. Straks maar eens kijken wat ik in het bed ga leggen als nieuw bedboek!

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.