corner corner Dit keer vroeg: Wat lezen we op 24 februari?

Forum | << Dutch - Nederlands | Refresh | Search

corner corner

Sort Options Toggle Stats Options

Profile Image

Dit keer vroeg: Wat lezen we op 24 februari?

Ik heb zo weinig tijd gehad afgelopen week dat ik dezelfde tekst van vorige week kan gebruiken en dat is:

"Ik ben zelf nog bezig in de biografie van Caravaggio, daarnaast lees ik nog van Colm Toibin "Nora Webster". "

Complete Thread

Profile Image
Ik heb zo weinig tijd gehad afgelopen week dat ik dezelfde tekst van vorige week kan gebruiken en dat is:

"Ik ben zelf nog bezig in de biografie van Caravaggio, daarnaast lees ik nog van Colm Toibin "Nora Webster". "
Profile Image
Onder de Ombuboom - Santa de Montifiore.
Profile Image
van Kim Moelands. Wil het graag voor vrijdag uit hebben, zodat het met de meeting doorgegeven kan worden aan de volgende lezer.
Profile Image
Het Rosie Project van Graeme Simsion (bijna uit)
Uitzicht met zandkorrel (gedichten) van Wislawa Szymborska (bijna uit)
Nachtkastboek: De zomer aan het meer van Erica James (bijna uit)
en in de tas nog steeds de dwarsligger Thomése - De onderwaterzwemmer, ergens halverwege zie ik daar een lintje ...
Profile Image
Dikke pil Harlekino is uit.
Ga nu beginnen in Het bevel. Finse thriller van Leena Lander.
Profile Image
Ik had nog eens zin in een historische thriller, dus deze ff bovenop de stapel gelegd.
Profile Image
Ik las gisteren "Een liefde in Leningrad" van Paullina Simons uit, voor de LEESuitdaging van 061019Alexandra, dikke pil maar las wel lekker en was verrassend interessant :-)
Profile Image
Nog steeds bezig met de Alexander MCcall Smithjes. En ik begin weer aan devolgende.: Het geluk van blauwe schoenen.
Profile Image
Nog steeds bezig met de Alexander MCcall Smithjes. En ik begin weer aan devolgende.: Het geluk van blauwe schoenen.

De erfenis van vader Ramotswe ken ik niet, de andere wel. heerlijk!
Profile Image
Ik had zin in iets heel anders en ben begonnen in Gebr. van Ted van Lieshout. Daarnaast Millennium 5 maar daar komt zoveel ellende in voor dat ik 'm soms even moet wegleggen.
Profile Image
Ik had zin in iets heel anders en ben begonnen in Gebr. van Ted van Lieshout.

die is zo mooi!
Profile Image
Ik had zin in iets heel anders en ben begonnen in Gebr. van Ted van Lieshout.

Geniet ervan, 'n heel mooi boek!
Profile Image
De erfenis van Ramotswe ken ik niet, de andere wel. heerlijk!
Ja heerlijk . Het is een overzichtsboek. Erg leuk om een aantal verhaaltjes terug te krijgen.
Profile Image
De erfenis van Ramotswe ken ik niet, de andere wel. heerlijk!

Ja heerlijk . Het is een overzichtsboek. Erg leuk om een aantal verhaaltjes terug te krijgen.

ah vandaar. zou je m evt willen ringen??
Profile Image
Heerlijke feelgoodroman. Wel heel erg veel hapslikweg, maar soms is dat zo genieten!
Morgen ga ik beginnen in: The temptation to be happy van Lorenzo Marone. Een Engelstalig leesclubboek van Hebban.
De beschrijving van het boek is: 'A darkly comic, heart-warming tale of a septuagenarian rediscovering love and life in Naples.'
Profile Image

Gedichten

Enige bundels van Geo Bruggen. ca va...
Profile Image
'de ijsmakers' van ernest van der kwast en 'ronja de roversdochter' van astrid lindgren. Net begonnen in: 'alles hiervoor' van andré platteel. Ik weet nog niet of dat een blijvertje wordt, tot nu toe pakt het me niet. En in bed heb ik 'lucifer' van connie palmen klaargelegd.
Profile Image
Vandaag verder in De terugkeer van Dokter Laverty en dan ligt er ook nog een boek met de titel Doe één ding ...
Oftewel, 2 boeken door elkaar heen. :)
Profile Image
Gisterochtend heb ik de boekendief uitgelezen

En begonnen in the bonesetters daughter van Amy tan.

Daarnaast heb ik gisteren de complete werken van Shakespeare gekocht waar ik tussendoor in zal lezen
Profile Image
Daarnaast heb ik gisteren de complete werken van Shakespeare gekocht waar ik tussendoor in zal lezen

Wow, wat een uitdaging! Veel leesplezier.
Profile Image
Karin slaughter- de goede dochter
Profile Image
Trioloog van Julian Barnes. Lag al jaaaaren in de kast; ik dacht namelijk het idee dat het een heel intellectueel verhaal was waar veel concentratie voor nodig is. Nou, dat was onterecht (sorry boek!!). Het gaat over de relaties tussen 3 mensen en ze vertellen alledrie over dezelfde gebeurtenissen maar natuurlijk vanuit de eigen invalshoek.
Profile Image
hetzelfde als vorige week. The Romanov Prophecy van Steve Berry en een HG Wells Omnibus (bijna het eerste verhaal van de 3 uit).
Profile Image
Gedichtenbundel van Rutger Kopland - Geluk is gevaarlijk, voor tussendoor.
De elementen van Harry Mulisch, was ik gisteren aan het beplakken en dacht hé die ken ik nog niet..
Op het nachtkastje ligt Simone van der Vlugt te wachten - Het laatste offer.
Profile Image
Het zijn eigenlijk korte filosifische verhalen die te maken hebben met een van de drie door Asimov bedachte robotwetten, die min of meer aan. elkaar worden gepraat door iemand die een artikel wil schrijven. Ik lees iedere dag een verhaaltje.
Profile Image
Na Gebr. (inderdaad mooi) een 3e boek van de leesuitdaging 2018: Brave kinderen van Kate Wilhelm. Niet heel geweldig, maar ik wil 'm wel uitlezen!
Profile Image
Van Japke-d. Bouma.
Leuk boekje over allerlei kantoor- en managementjargon dat te pas (en vooral te onpas) wordt gebruikt, zoals "inschieten", "uitrollen", "customer journey". En natuurlijk wordt er gemopperd over flexplekken en kantoortuinen. Heerlijk om te lezen :-)
Profile Image
het kon me niet boeien. Dus verdergelezen in 'lucifer' van connie palmen. Die is inmiddels uit. In bed lag 'blikwisseling' van waltraud anna mitgusch. Die beviel wel en is nu naar de stoel verplaatst. En in bed ligt 'taal is zeg maar echt mijn ding' van paulien cornelisse klaar om in te beginnen.
Profile Image
Hoe ons dagelijks leven in een halve eeuw is veranderd.
Zo leuk om te lezen, een feest van herkenning.
Profile Image
die staat ook nog op mijn verlanglijstje!!! Brave Kinderen, mijn boek, eindigde met een verrassende twist. Erna 84, Charing Cross Road, over een briefwisseling tussen een Amerikaanse boekenverzamelaarster en het personeel van een Londense boekhandel. Uit de ringdoos boeken-over-boeken. Erg leuk! En nu lees ik De Vreemde van Harlan Coben. Die stond nog op mijn wishlist en zag ik donderdag tussen de afgeschreven bieb-boeken in de centrale bieb staan voor een eurootje!
Profile Image
die staat ook nog op mijn verlanglijstje!!!

Books2cross en hoisvolbuukskes willen hem ook nog lezen, maar ik zal er een briefje in doen dat jij hem ook nog wil lezen, het is echt een feest der herkenning.
Profile Image

Books2cross en hoisvolbuukskes willen hem ook nog lezen, maar ik zal er een briefje in doen dat jij hem ook nog wil lezen, het is echt een feest der herkenning.

ik heb 'm hier zelf staan en vond 'm erg leuk. Hoewel ik me op een gegeven moment wel begon te ergeren aan de schrijfstijl.
Profile Image

graag!!!
Profile Image
Erna 84, Charing Cross Road, over een briefwisseling tussen een Amerikaanse boekenverzamelaarster en het personeel van een Londense boekhandel. Uit de ringdoos boeken-over-boeken. Erg leuk!

Ik ben overigens naar 84 Charing Cross Road geweest, daar zit nu een franchise van een fastfoodketen...
Profile Image
Een heeeeeeerlijk boek!!!
Zit in mijn persoonlijke collectie en blijft daar voorlopig (wat mij betreft zelfs voor "eeuwig en drie dagen") zitten!!!

(O help, de franchise van fast food keten - nu zal ik dat boek nooit meer kunnen doorbladeren zonder daar aan te denken...)
Profile Image
en ik heb nu Goed Gestemd van Theo Capel gepakt, een loterijprijsje wat nog in mijn kast lag.

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.