corner corner 17-02-2018 Beetje laat maar hier ben ik dan. Wat lezen jullie?

Forum | << Dutch - Nederlands | Refresh | Search

corner corner

Sort Options Toggle Stats Options

Profile Image

17-02-2018 Beetje laat maar hier ben ik dan. Wat lezen jullie?

Ik ben zelf nog bezig in de biografie van Caravaggio, daarnaast lees ik nog van Colm Toibin "Nora Webster".

Complete Thread

Profile Image
Ik ben zelf nog bezig in de biografie van Caravaggio, daarnaast lees ik nog van Colm Toibin "Nora Webster".
Profile Image
Tessa de Loo
Profile Image

Net twee

Maal Erwin Mortier na elkaar verslonden. De eerste boeken van hem, maar een behoorlijke coup de foudre, dus niet de laatste !
Profile Image

RE: Net twee

Maal Erwin Mortier na elkaar verslonden

Welke????

Profile Image
Maal Erwin Mortier na elkaar verslonden

Welke????

Marcel en Pleidooi voor de zonde. Vooral Marcel was zoooo genieten!
Profile Image

Je las een andere van hem toch de vorige keer?
Profile Image
Je las een andere van hem toch de vorige keer?

Goed opgelet! Het woordje nog slaat in dit geval op náást de biografie, niet nog in de tijd. Vorige keer las ik "Brooklyn". Naast de biografie iets wat redelijk makkelijk leest en daarnaast goed voor mijn Engels, weer eens opfrissen én weer een BC-boek minder in de kast!

Profile Image
door een Chinese kunstenaar, Xu Bing. Hij heeft er zeven jaar aan gewerkt. Het boek heeft meer dan 100 pagina's en verteld een doorlopend verhaal. Verbazingwekkend hoe veel je kunt overbrengen met alleen maar iconen.
Profile Image
Spannend. Nou zijn er de laatste jaren natuurlijk wel heel veel icoontjes bij gekomen, maar evengoed ........
Profile Image
door een Chinese kunstenaar, Xu Bing. Hij heeft er zeven jaar aan gewerkt. Het boek heeft meer dan 100 pagina's en verteld een doorlopend verhaal. Verbazingwekkend hoe veel je kunt overbrengen met alleen maar iconen.

Wat bijzonder!
Profile Image
Profile Image
op het nachtkastje ligt een boek van Erica James - De zomer aan het meer
Profile Image
Ik heb net : ik wist het van Chantal van Gastel uitgelezen. Heerlijk boek.
Ik ben ook nog steeds bezig in de oorsprong van dan Brown. Dat vlot nog niet zo.
Profile Image
Ik heb net : ik wist het van Chantal van Gastel uitgelezen. Heerlijk boek.
Ik ben ook nog steeds bezig in de oorsprong van dan Brown. Dat vlot nog niet zo.

Inmiddels gelukkig uit. Begonnen in In haar naam van Lisa Gardner. Verhaal pakt me meteen
Profile Image
Voor de leeskring
Profile Image
Catalina van Markys Orths. Een avonturenroman waarin Catalina zich als Francisco mannelijker dan wie ook gedraagt terwijl ze op zoek is naar haar broer. Die zoektocht is inmiddels beeindigd, maar het boek nog niet. ik vraag me af wat er nog komt en hoop maar dat het geen romantisch eind is in de zin dat Catalina (als vrouw) gaat trouwen.

Hierna moet ik beginnen in Jeanne et les siens van Michel Winock anders heb ik woensdag op de literatuurclub niets bij te dragen.
Profile Image
is het boek waar ik vandaag in ga beginnen
Profile Image
Ik lees The adventures of Sherlock Holmes & Bob de straatkat. Ze bevallen me allebei goed.
Profile Image
Over de dagelijkse gang van zaken in een dorp in de Pyreneeën.
Profile Image
Een boek uit de het beste dames detectivebureau van Alexander Mccall Smith. Ik ben even naar de bib geweest. Daar heb ze de volledige reeks. Lekker 3 delen meegebracht.
Profile Image
Een boek uit de het beste dames detectivebureau van Alexander Mccall Smith. Ik ben even naar de bib geweest. Daar heb ze de volledige reeks. Lekker 3 delen meegebracht.

heerlijk!
Profile Image
wat kan die man toch schrijven! En in bed ligt 'de ijsmakers' van ernest van der kwast, ook al een heerlijk boek. Mijn meeneemdwarsligger heb ik vandaag uitgelezen. Dus ik heb maar een nieuwe dwarsligger gekocht: 'alleen maar helden' van charles lewinsky.
Profile Image
Het is decenia geleden dat ik iets van hem las, voornamelijk Foundation. Ik dacht dat Ik, robot in een van de robot verhalenbundels zou hebben gestaan, maar het is blijkbaar een standalone uitgave geweest.
Profile Image
Die heb ik ook liggen!
Profile Image
zijn laatste historische roman, als ik me niet vergis. Erg mooi en rustgevend.
Profile Image
In januari heb ik ‘Blindness’ van hem gelezen. Erg interessant, m.n. dat het eigenlijk best wel went, lezen zonder de normale interpunctie, alhoewel het soms wel misgaat.
Profile Image
Ik lees The Romanov Prophecy van Steve Berry. Een actieboek met een ietwat ridicuul plot en een hoofdpersonage met een hoog Robert Langdon gehalte (of te wel een gewone burger die steeds weer professionele moordenaars weet te ontlopen met bijna magisch geluk), maar ach het leest lekker weg.

Daarnaast lees ik nog een HG Wells omnibus met drie verhalen. Ik ben nog maar net begonnen in de Tijdmachine, maar ik moet erg wennen aan de oude manier van schrijven.
Profile Image
Over een maatschappij in Engeland, 500 jaar na de zeespiegel catastrofisch rijst, een paar hoge plekken overlatend. Iedereen leeft volgens een streng geloof waar mannen en vrouwen gescheiden leven, en kinderen de helft van de tijd bij hun mummies leven en de helft bij de dads. Alles wordt gebaseerd op een boek dat door ene Dave, een gestoorde gescheiden Londense taxichauffeur, rond 2000 schreef als handleiding voor zijn zoon. Afwisselende tijdslijnen tussen nu en 500 jaar in de toekomst, met veel van de toekomst geschreven in een taal die uitgesproken moet worden alsof het Cockney is, maar dan geschreven in een eigenaardige spelling met leestekens anders gebruikt dan in bijv. Frans, Duits of Nederlands. Het is echt een uitdaging om het te lezen, zelfs als Engelse. Ik vind het fantastisch! Voor liefhebbers van sci fi, The Handmaid’s Tale en talenpuzzels. Waarschijnlijk is het ook in het Nederlands verkrijgbaar. Echt een aanrader. Geweldig! Al waren het merendeel van mijn boekenclub het niet mee eens.
Profile Image
dat leest vlot weg en het volgende boek wordt: De waar gebeurde geschiedenis van Victor en Clara Rooze - Kristien Hemmerechts
Profile Image
omdat 'de gifkokkin' uit is. En in bed ligt nu 'ronja, de roversdochter' van astrid lindgren. In de tas nog 'alleen maar helden' van charles lewinsky, maar daar heb ik nog maar een paar bladzijden in gelezen.
Profile Image
dankzij jou oehoe, en onze buurtgenoten met hun kater Ronja hebben ook een exemplaar gekregen. Erg fijn boek!
Profile Image
dankzij jou oehoe, en onze buurtgenoten met hun kater Ronja hebben ook een exemplaar gekregen. Erg fijn boek!

:-))

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.