corner corner 4-2-2018, dagje te laat, maar hier ben ik. Wat lezen we?

Forum | << Dutch - Nederlands | Refresh | Search

corner corner

Sort Options Toggle Stats Options

Profile Image

4-2-2018, dagje te laat, maar hier ben ik. Wat lezen we?

Ik ben zelf bezig in Brooklyn van Colm Tóibin.

Complete Thread

Profile Image
Ik ben zelf bezig in Brooklyn van Colm Tóibin.
Profile Image
Dan Brown _ de oorsprong. Verder een boek van Nora Roberts
Profile Image
Hallo Wurmpje.ik zag dat je de de oorsprong hebt van Dan Brown. Ik hou me graag aanbevolen. Stuur me gerust een pb.
Profile Image
Hartstochtjes van Kees van Kooten. Op het nachtkastje een boek van Nora Roberts.
Profile Image
Het theemeisje van Yunnan - Lisa See. Daarnaast blader ik soms in "Van Dale basiswoordenboek Nederlandse gebarentaal", hoop dat te kunnen gaan leren.
Profile Image

Mix...

... zoals gewoonlijk
Toen ik het boek voor de tigste keer in handen had, besloot ik het gistermiddag toch maar te lezen: Knielen op een bed violen, van Jan Siebelink. Ben nu op bladzijde 374 en ik word er niet vrolijk van. Maar kom, die laatste honderd kunnen er nog wel bij. Extremisme is een heel, heel erge zaak.
Als tegenhanger gedichtjes van Annie M.G. Schmidt, De toren van Bemmelekom. Verademing!
En dan nog een kinderboek: "de juf die buiten spelen als huiswerk opgaf" van Rien Broere. Toen ik de titel zag, dacht ik, lichtelijk cynisch, dat dat een goeie zaak zou zijn, want dat kinderen veelal 'buiten spelen' niet meer kènnen...
Ligt klaar voor als de violen uitgeknield zijn: "Cider with Rosie - As I Walked out one Midsummer Morning" van Laurie Lee. Brits, autobiografisch, heel goede schrijver, heerlijke mix dus... Hmmmmm... misschien laat ik de deprimerende violen even voor wat ze zijn.
Profile Image
Ik vind dit een van de mooiste boeken die ik de afgelopen jaren (!) heb gelezen.
Profile Image
Ik vind dit een van de mooiste boeken die ik de afgelopen jaren (!) heb gelezen.

Als jij zoiets zegt word ik altijd nieuwsgierig!
Profile Image

Als jij zoiets zegt word ik altijd nieuwsgierig!

Het eerste deel speelt in de upperclass van de Edwardian tijd in Engeland, zo rond 1910 ongeveer, de tijd van Forster zeg maar, en volgt het upperclass leven van een erfgenaam van nieuw geld, wat verdiend is in handel, wat toch iets anders is dan een erfgenaam van oud geld, wat komt uit landgoederen. Dat verschil is heel duidelijk in Engeland. Het gaat echter mis om redenen die ik hier niet zal noemen, en hij wordt gedwongen te emigreren en kiest voor een ticket naar Canada. Daar wil hij boer worden, een lang gekoesterde droom (hoewel niet in Canada, maar een landgoed in Engeland) en volg je hem in het woeste wijdse landschap, waar mensen uit allerlei verschillende Europese landen, Noren, Denen, Engelse tweedelijns erfgenamen, Fransen, proberen iets van het boerenleven te maken.
Ik vind het vooral ook heel mooi geschreven, rustig, bedaard, met veel oog voor mensen en landschappen.
Profile Image

Harlekino

Tessa de Loo.
Profile Image
Cathy Kelly
Profile Image
Jaaaaaaaaaaaren geleden gelezen en nu kwam het gisteren, met een aantal andere Coelhoe's weer op mijn pad.
Profile Image
Jaaaaaaaaaaaren geleden gelezen en nu kwam het gisteren, met een aantal andere Coelhoe's weer op mijn pad.

heel mooi- staat hier in mijn boekenkast.
Profile Image
Ik lees nu deel 1 na 2 - 3 en 7 : Het geheim van de krokodil.
Ontspannend en leuk

voor meer info
https://hobby-en-overige.infonu.nl/---/60707-het-beste-dames-detectivebureau-van-a-mccall-smith.html
Profile Image
een nederlandse thriller, ben al over de helft, schiet goed op
Profile Image
Ah die heb ik vorig jaar gelezen. Dezelfde dag uitgelezen. Het leest makkelijk weg en ik vond hem wel goed (het was mijn kennismaking met Loes den Hollander).
Profile Image
The Children of Men, van P.D. James.
Profile Image
ik lees ook een boek van colm tóibín, maar een andere dan janna2: 'nora'. Bijna uit overigens. In bed ligt 'dochter van isfahan' van anita amirrezvani. Dat verhuist dus binnenkort naar de stoel. En dan kan 'troostmeisje' van nora okja keller naar het nachtkastje, daar begon ik in toen ik bij de smitjes op bezoek was afgelopen vrijdag. Mijn meeneemdwarsligger: 'wees onzichtbaar' van murat isik heb ik gisteravond in de trein uitgelezen. Ik ben meteen begonnen in een andere 'zeven soorten honger' van renate dorrestein. Meteen op de eerste bladzijde besefte ik dat ik het al gelezen had, dat wordt dus een herlezer.
Profile Image
. Ik ben meteen begonnen in een andere 'zeven soorten honger' van renate dorrestein. Meteen op de eerste bladzijde besefte ik dat ik het al gelezen had, dat wordt dus een herlezer.

inmiddels heb ik 'm uit en had 'm toch niet eerder gelezen. Een ander boek over 'een gezond eten pension', laat ik het daar maar op houden. Ik vraag me af of het zo'n boek met drie of vier vriendinnen was die daar samen heen waren, ergens in frankrijk geloof ik. Maar deze was dus toch nieuw voor me!
Profile Image
is de thriller waar ik vandaag in ga beginnen, zin in.
ik zit heerlijk in een leesflow.
Profile Image
Ik lees Niemand leeft eeuwig van John Gardner, een James Bond verhaaltje en een van de boeken uit de leesuitdaging 2018.

Daarnaast lees ik nog Narnia: The lion, the witch and the wardrobe uit de 7delige seriebox die ik in 2016 uit een fantasydoos heb gehaald.

Op het nachtkastje ligt nog The ecology and evolution of Dinosaurs. Ik ben nu in de Krijt periode, de laatste van de 3 grote dinosaurustijdperken.
Profile Image
Wespenval van Jeffery Deaver. Het tweede boek van mijn leesuitdaging. Normaal laat ik Jeffery Deaver nooit zo lang liggen maar dit is een ellendig kleine pocket met heeeeeeel kleine lettertjes....!
Profile Image

Uit!

Sprak ik met een zucht van verlichting, toen het gekniel in de violen voorbij was. Wel blij dat ik het gelezen heb (hoewel zo'n extremisme me altijd met kromme tenen achterlaat).
Ondertussen ook 'Kleine kruisvaart' van Ina Boudier Bakker nog eens verslonden, dat boekje mag nu de wijde wereld in.
Profile Image

RE: Uit!

Sprak ik met een zucht van verlichting, toen het gekniel in de violen voorbij was. Wel blij dat ik het gelezen heb

Ik vond het op het laatst ook een plicht :-)

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.