corner corner hoeveel boeken lazen wij dit jaar?

Forum | << Dutch - Nederlands | Refresh | Search

corner corner

Sort Options Toggle Stats Options

Profile Image

hoeveel boeken lazen wij dit jaar?

ik houd dat altijd bij op mijn plankje (hoewel daar vorig jaar de klad ingekomen is) en bedacht dat het misschien leuk is daar een draadje over te starten. Laat het duidelijk zijn, het is NIET bedoeld als wedstrijd of stimulans om meer te lezen, gewoon een plekje om het bij te houden. En wie dat niet wil doet het gewoon niet.

Complete Thread

Profile Image
ik houd dat altijd bij op mijn plankje (hoewel daar vorig jaar de klad ingekomen is) en bedacht dat het misschien leuk is daar een draadje over te starten. Laat het duidelijk zijn, het is NIET bedoeld als wedstrijd of stimulans om meer te lezen, gewoon een plekje om het bij te houden. En wie dat niet wil doet het gewoon niet.
Profile Image
net als bij de 365/365. Ik kom tot nu toe op 10 boeken.
Profile Image
nr 6 uitgelezen, maar ik was in 2017 al begonnen met twee van de boeken.

Ik hou mijn lijstje bij op Goodreads, waar mijn jaarlijkse vrijblijvend doel altijd op 40 boeken staat. Maar ik vind het ook wel leuk om hier te delen.
Profile Image
Ik heb voor mezelf het doel gesteld van 25 boeken dit jaar (via de Goodreads reading challenge), wat wel vrij veel is aangezien ik vorig jaar nipt aan 19 geraakt ben. Maar een beetje uitdaging kan geen kwaad, af en toe! ;-)
Ik hou, sinds ik met bookcrossing begonnen ben, mijn gelezen boeken erg goed bij. (--> Hier: http://moriquensbookshelf.webs.com/) Al zeg ik het zelf! :D
Profile Image
Mijn teller staat vandaag op 12. Morgen weer een nieuw begin!
Profile Image
Ik heb er dit jaar al 5 uitgelezen.
Ik houd het sinds ik besmet ben met het bookcrossvirus, op mijn plankje al bij wat ik lees en dus ook hoeveel
Profile Image
En wie dat niet wil doet het gewoon niet.

Ik dus, ik lees ontzettend veel, heb daar ook de tijd voor, maar ik wordt kriebelig van al die getalletjes :-)
Profile Image
Ik heb er 5 uit en houd het ook op mijn plankje bij, dat vind ik genoeg.
Profile Image

...

Tot nu toe 8 :)
Profile Image
ik ben in boek 9 bezig, en ik heb een boek meegeteld dat ik tot blz 150 heb gelezen maar toen heb weggelegd.
Profile Image
en net als boek 6 is dat een boek van de Nieuwjaarsmeeting;-) De anderen niet.
Profile Image
Ik heb er tot nu toe 13 uitgelezen. Ben daarnaast helaas ook met 9 boeken gestopt, omdat het mij toch niet echt lag (probeer meestal alles wat ik tegenkom).
Profile Image
Ik heb er nu 7 uit. Ik hou het bij op mijn plankje
Profile Image
Ik beken dat ik ook een boek heb meegeteld dat ik niet heb uitgelezen (want ik stopte na blz 294, een respectabel aantal, terwijl het boek in totaal 603 pagina's telde).
Profile Image

Vijf uit

Doel gesteld op 54.
Profile Image
4 leuk gelezen
Profile Image
Veel...
Ik heb het voordeel (vind ik) dat ik in een verschrikkelijk snel tempo kan lezen. En ja, ik weet nog waarover het gaat.
En neen, ik lees niet diagonaal (dat kan ik ook, maar dat is voor informatieve teksten, daar onthoud ik dan alleen wat voor mij belangrijk of noodzakelijk is).
Ik lees overal, ik lees alles (maar niet alle genres). Een dag niet gelezen is een dag niet geleefd. (Een dag niet gelachen ook niet, maar dat terzijde). Dat vertaalt zich bij mij als minstens één boek per dag. (Kinderboeken lees ik ook wel, die zijn natuurlijk zó uit).
Profile Image
mijn stand is dus nu 20 gelezen boeken.
Profile Image
mijn stand is dus nu 20 gelezen boeken.

Ik doe de helft ;)
Ook deze maand weer 5 boeken gelezen/geluisterd
mijn tussenstand is dus 10 boeken
Profile Image
ik heb gister boek 21 uitgelezen. in maart gaat dat dus boek22 worden ;)
Profile Image
en nr 10 wordt vandaag uitgelezen.
Profile Image
januari 12, februari 10
Profile Image
12 totaal. 7 in januari, 5 in februari. van die 5 waren er 4 dikke boeken bij.
Profile Image
Ik heb 18 boeken uitgelezen, nu dus in totaal 31 boeken.
Profile Image
zo'n vrije week is goed voor mijn leesscore. En dat terwijl ik ook nog lekker opgeschoten ben met mijn borduurwerk. En we hebben natuurlijk ook nog gefietst en twee musea (+ een klein museum bij ons vakantieverblijf) bezocht.
Profile Image
30 boeken
Profile Image
gaat de goede kant op, wil zeker 1 boek per week gemiddeld lezen.
Profile Image
Ik heb nu 15 boeken gelezen/geluisterd.
Ik heb een mooi gemiddelde van 5 boeken per maand, hetzelfde als vorig jaar.
Profile Image
Een paar weken met griep hebben mijn MTBR doen slinken :)
Profile Image

6

ik kom momenteel aan 2 per maand en dat is al zeer veel voor mijn doen want ik ben naast fulltime werken nog bezig met een opleiding en daar kruipt veel tijd in (naast het huishouden)
Profile Image

1

Veel hè. En dan nog een dunnetje ook, van Toon Tellegen. Ik ben namelijk al sinds vorig jaar bezig in het allerlaatste deel van The Inheritance Cycle van Christopher Paolini. Het is een super mooi boek, maar het gaat echt met een hoofdstukje per keer. Concentratie-niveau van niets. Hierna ga ik weer even aan de simpelere boeken. Hopelijk krik ik daarmee het kunnen lezen weer wat op.
Profile Image
Dus ik loop goed op schema. Ik focus me nu op dunnere engelse boekjes zodat ik ze kan meenemen op vakantie om los te laten, dus het aantal zal wat sneller oplopen dan normaal.
Profile Image
In maart heb ik 3 boeken uitgelezen, totaal is nu 34.
Profile Image
en aangezien ik vanavond geen boek meer ga uitlezen is mijn stand nu 45.
Profile Image
ik zit nu op 24. Na een vliegende start stokt t een beetje bij mij. Net niet de boeken die passen bij mijn stemming, moestuin en andere zaken dringen voor...
Profile Image
Past wel in de trend van de afgelopen jaren, minder dan vroeger, maar evengoed ben ik best tevreden. Zolang ik de boeken die ik lees goed en/of mooi vind maakt de hoeveelheid me niet uit.
Profile Image
gisteravond in bed mijn 21e boek van dit jaar uitgelezen.
Profile Image
In april 5 boeken uitgelezen, dus nu staat de teller op 39.
Profile Image
Eindelijk Brissingr uitgelezen en daarna De Alchemist van Michael Scott. Dat boek las een stuk gemakkelijker. Nu inmiddels halverwege het tweede deel in die serie: The Magician.
Profile Image
in de zevende van het jaar!
Profile Image
Veel. Maar ik lees tegen 120 per uur, en ik tel ook kinderboeken mee.
(120 per uur zijn geen kilometers maar bladzijden, en dat is een gemiddelde).
Profile Image

Hihi km. Of 120 boeken per uur xD maar 120 blz klinkt inderdaad als een erg hoog gemiddelde. Gaaf.
Profile Image

poeh, dat is wel heel snel, dat haal ik absoluut niet. Streef ik ook niet naar hoor. Ik heb het nooit geklokt, maar denk ± 40-60 bladzijden per uur. Overigens tel ik kinderboeken ook mee. En die lezen wel wat sneller (en zijn eerder uit omdat ze meestal wat dunner zijn). Maar, zoals ik in de eerste post al gemeld heb, dit draadje is absoluut niet bedoeld als wedstrijd veel- of snellezen. Ik vind het wel leuk om te lezen hoe het bij anderen is overigens!
Profile Image
Ben daar best wel tevreden over, want dat is al een hele berg boeken die mijn huis kan verlaten :)
Profile Image
Ik geloof dat ik in boek 30 en 31 bezig ben, maar ik weet het niet helemaal zeker. Voor Bordeaux had ik het erg druk en na Bordeaux/op vakantie was de leestijd ook beperkt.
Nu alles weer in het gareel loopt, hoop ik weer meer te kunnen lezen.
Profile Image
dus mijn teller staat nu op 40 boeken
Profile Image
Heb ik er 25 uit waaronder een aantal ter zijde gelegd na een behoorlijke poging.
Profile Image
31 boeken uitgelezen. Ik heb verlof dus veel leestijd
Profile Image
waar ik dus wel in begon, maar die ik niet uitlas. Dus het is een magere maand met maar 8 boeken geworden. Ik sta nu op 53 stuks. Maar ik zit weer in een goede leesflow, hoewel ik verwacht de komende maand ook wat meer tijd aan borduren te besteden. Ik zie wel :-)
Profile Image
Ik zit inmiddels op 72 gelezen boeken. "mismatches" niet eens meegeteld.
Overigens zitten er ook jeugd en voorleesboeken bij, dus die tellen niet ;-)
Profile Image
"mismatches" niet eens meegeteld.

die heb ik ook niet meegeteld hoor. Een boek geldt pas als gelezen als het uitgelezen is wat mij betreft.
Profile Image
Ik zit inmiddels op 72 gelezen boeken. "mismatches" niet eens meegeteld.
Overigens zitten er ook jeugd en voorleesboeken bij, dus die tellen niet ;-)

jeugdboeken tel ik wel mee hoor!
Profile Image
In mei heb ik 8 boeken uit gelezen, dus nu staat mijn teller op 47.
Profile Image
En dat was "Vaslav" van Arthur Japin, mooi!
Voor mijn gevoel lees ik niet zoveel, maar 46 vind ik toch een prachtig aantal.
Profile Image
En dat was "Vaslav" van Arthur Japin, mooi!
Voor mijn gevoel lees ik niet zoveel, maar 46 vind ik toch een prachtig aantal.

ik vind 46 boeken in 5 maanden tijd wel veel. Dat is bijna 10 boeken per maand. Maar nogmaals, het draadje is niet om te kijken wie er het meeste (etc) leest. Ik wil eigenlijk reageren op Vaslav. Ik heb zijn dagboek ook, dus als je 'm wilt lenen hoor ik het wel. Er is vast wel iets te koerieren in castricum. Stuur maar een PM (dat is voor mij nu even handiger).
Profile Image
ben nu begonnen aan een aardig dik boek van ruim 400 blz met kleine lettertjes, dus nu zal het niet zo vlug gaan. Zit nog steeds op gemiddeld 1 boek per week en wil graag wat meer zodat mijn mtbr eindelijk eens wat minder wordt.
Profile Image
Ik zit nog ruim op schema om mijn doel van 40 boeken per jaar te halen.
Profile Image
en ben er wel blij mee. Het is niet zoals het ooit geweest is, maar dat is het al jaren niet :)
Had voorheen maanden waarin ik niet las, nu zijn die periodes iets van weken geworden, dus er zit weer wat meer regelmaat in en daar ben ik heel blij mee.
Omdat we het einde van het jaar naderen, zal er straks vast een beetje de klad inkomen, omdat ik nog even wat dingen moet gaan afronden, om over te mogen naar het derde jaar.
Profile Image
Ik zit nu op 41 boeken. Veel gelezen de laatste weken van mijn zwangerschap. Nu babywurm er is zal het minder hard gaan.
Profile Image

Nr.: 3

Ben bezig in nummer 3. Dit jaar een gigantische leesdip. Maar door bookcrossing hoop ik het weer een beetje op te pakken.
Profile Image
ik kan zeggen dat het helpt. In 2013 ben ik begonnen met Bookcrossing en ben ik van 0 boeken per jaar naar 40 per jaar gegaan omdat ik het weer leuk vind om te lezen en de boekenkast snel volstroomt met allemaal leuke bookcrossboeken :)
Profile Image
Op 1 juni heb ik mijn 28e boek van dit jaar uitgelezen.
Profile Image
echt weinig helaas... misschien tijdens de zomer wat meer tijd
Profile Image

Dat is al 50% meer dan in 2017. Er worden hier nu ook eindelijk eens bookcrossing boeken gelezen die al jaren op de plank staan. Kunnen die ook weer eens verder reizen.
Profile Image
Plus minstens nog zeker 12 halfgelezen boeken van vorig jaar of nog langer geleden. Multatuli, bijvoorbeeld, waar ik steeds in begin maar het lukt me niet om het uit te lezen.
Profile Image
mr.smitjes leest ook en er liggen nu al 3 boeken die hij heeft gelezen en ik nog mag lezen, dus komende dagen met dit mooie weer staat er veel lezen op het programma.
Profile Image
50 boeken inmiddels
Profile Image
Ik ga wat sneller dan vorig jaar, maar ik heb dit jaar wel minder boeken die me echt 'pakken'.
Profile Image
Iets meer dan vorig jaar om deze tijd. Ik vind het niet zo veel, maar ik lees wél met plezier.
Profile Image
In juni heb ik 3 boeken uit gelezen, dus nu staat mijn teller op 50 boeken in totaal.
Profile Image

57

Profile Image
en ik lees gestaag verder :-)
Profile Image
Ik heb nog nooit zo ver op mijn schema van 40 boeken gezeten, maar ik blijf gewoon lekker gestaag doorlezen. Vandaag weer een boek van de loterijprijs stapel gepakt, er liggen er nog 6.
Profile Image
Het gaat nog steeds lekker!
Profile Image
en nummer 71 volgt vanzelf
Profile Image
In juli heb ik 7 boeken uit gelezen, waarmee mijn totaal op 57 boeken komt.
Profile Image
63 boeken de maand juli afgesloten. Deze maand erg veel gelezen.
Profile Image
31 juli stond de teller op 101 gelezen boeken.
Profile Image
Door het warme weer doe ik in mijn vrije tijd niet veel meer dan lezen en tv kijken.

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.