corner corner OT: Hulp gevraagd; hotels

Forum | << Dutch - Nederlands | Refresh | Search

corner corner

Sort Options Toggle Stats Options

Profile Image

OT: Hulp gevraagd; hotels

Mijn man moet in maart voor een opleiding 2 dagen naar Woerden. Omdat dit een pokke-eind is vanuit Friesland wil hij een hotel of iets dergelijks in de buurt zoeken.
Nu hebben wij nog nooit in een hotel overnacht, we hebben dus geen idee wat een nette prijs is, wat goede hotels zijn, enz.
Misschien is er hier iemand die hierbij kan helpen?

We zoeken een hotel in (de buurt van) Woerden. Er moet parkeerruimte zijn en een goed bed ivm. gezondheidsklachten. Ik ben bang dat het lastig gaat worden, maar goed. Niet geschoten is altijd mis.

Complete Thread

Profile Image
Mijn man moet in maart voor een opleiding 2 dagen naar Woerden. Omdat dit een pokke-eind is vanuit Friesland wil hij een hotel of iets dergelijks in de buurt zoeken.
Nu hebben wij nog nooit in een hotel overnacht, we hebben dus geen idee wat een nette prijs is, wat goede hotels zijn, enz.
Misschien is er hier iemand die hierbij kan helpen?

We zoeken een hotel in (de buurt van) Woerden. Er moet parkeerruimte zijn en een goed bed ivm. gezondheidsklachten. Ik ben bang dat het lastig gaat worden, maar goed. Niet geschoten is altijd mis.
Profile Image
Een goedkope hotelkamer is rond de 50 euro per nacht, maar daar moet je in NEderland een deal voor vinden. Wat ik zelf altijd doe is zoeken via zo'n hotelsite, Trivago is daar en voorbeeld van, of booking.com, en daarna probeer ik die hotelkamer te boeken via de site van het hotel zelf. Er zijn zat hotels in de omgeving van Woerden; Gouda, Utrecht, je zou zelfs nog aan Schiphol kunnen denken, dat is een half uur rijden. Er zit een Best Western hotel in Woerden zelf, met kamers rond de 70 euro per nacht als je een deal vindt.
Zelf zoek ik er niet echt op, maar heb nooit echt problemen gehad met slechte bedden in hotels. Ik heb ook nooit groot verschil gemerkt in kwaliteit van bedden van verschillende hotels.
Profile Image
Hotel Het wapen van Harmelen is ook een optie.
Op ca. 15 minuten rijden van Woerden, met goede parkeermogelijkheden bij het hotel. De bedden zijn ook goed (weet ik uit ervaring).
www . hotel harmelen . nl (aan elkaar geschreven).
Succes met zoeken / boeken
Profile Image
Boeken via een boekingsite is vaak duurder dan rechtstreeks bij een accomodatie. hotels dragen 15 tot 25 procent van de kamerprijs af aan zo'n boekingssite. De hotels berekenen dit door in de kamerprijs. De kamers die een hotel beschikbaar heeft via zo'n boekingssite zijn vaak ook de minste kamers van het hotel. Zo kan het dus gebeuren dat een hotel volgens een boekingsite vol zit terwijl er nog 30 beter gesitueerde en goedkopere kamers vrij zijn.
Profile Image
Boeken via een boekingsite is vaak duurder dan rechtstreeks bij een accomodatie.

Klopt! Voor de Castricum-reünie hebben Kwatje en ik rechtstreeks geboekt, en dat scheelde bijna 40 euro per persoon (voor drie nachten) i.p.v. een "arrangement"...
Profile Image
Boeken via een boekingsite is vaak duurder dan rechtstreeks bij een accomodatie. hotels dragen 15 tot 25 procent van de kamerprijs af aan zo'n boekingssite. De hotels berekenen dit door in de kamerprijs. De kamers die een hotel beschikbaar heeft via zo'n boekingssite zijn vaak ook de minste kamers van het hotel. Zo kan het dus gebeuren dat een hotel volgens een boekingsite vol zit terwijl er nog 30 beter gesitueerde en goedkopere kamers vrij zijn.

Het klopt dat je via een booking.com en andere sites duurder uit bent, al is het wel fijn dat je dan nog vaak gratis kunt annuleren, maar daar moet je goed opletten. Wij boeken altijd een kamer of appartment die je nog kunt annuleren omdat je dan in de laatste week voor vertrek vaak nog een goede aanbieding krijgt. We boeken dan eerst de aanbieding en annuleren de originele boeking. Dit had voor Angelfrouk geen optie geweest omdat zij geen ervaring hiermee hebben.
Ik wil wel tegenspreken dat je via een site een mindere kamer krijgt. Echt niet want als ze dat doen dan levert dit slechte reclame op. Positieve recensies op een site brengt geld in het laatje. In de jaren dat wij Booking.com bijna wekelijks maar zeker maandelijks gebruiken hebben wij 2 mindere ervaringen gehad, waarvan 1x buiten schuld van Booking.com en beide keren naar volle tevredenheid opgelost.
Profile Image
Bijvoorbeeld een optie zoals deze:
https://www.airbnb.com/---/19869149?...
Profile Image

...

Op tripadvisor kan je ook altijd recensies lezen.
Je moet daar wat in selecteren wat je wil te weten komen en er zijn altijd klagers, maar je krijgt vrij snel een beeld van wat het zou kunnen zijn.

Een goed bed is ook relatief ... De ene wil zacht, de andere hard.
Ik wil bv graag rustig en niet te veel lichtjes, maar goed, veel succes ;) xxx

Profile Image
per nacht heel fijn logeren (even letten op de recensies!)

Hier zijn er 13 in en om Woerden: https://www.bedandbreakfast.nl/---/c2744248
Profile Image
Ik ga er eens goed voor zitten. Best lastig als je zoiets nog nooit gedaan hebt...

airbnb weet ik niet of dat geschikt is. Zeker niet omdat de meesten voor een hele week besproken moeten worden (voor zover ik kon zien). Boekingssites zou ik alleen maar gebruiken om reviews te lezen. Wat we ook gaan boeken, we zullen dat via de eigen website doen.
B&B is inderdaad ook een optie wat ik wel zou zien zitten. Mijn man had wat meer reserveringen bij dat idee.
Profile Image
airbnb weet ik niet of dat geschikt is. Zeker niet omdat de meesten voor een hele week besproken moeten worden (voor zover ik kon zien).

Nee, dat geloof ik niet. Ik heb al een paar keer ergens overnacht in een AirBnB, maar nog nooit een hele week. Altijd 1 - 3 nachten.
Profile Image
Ik ga er eens goed voor zitten. Best lastig als je zoiets nog nooit gedaan hebt...

airbnb weet ik niet of dat geschikt is. Zeker niet omdat de meesten voor een hele week besproken moeten worden (voor zover ik kon zien). Boekingssites zou ik alleen maar gebruiken om reviews te lezen. Wat we ook gaan boeken, we zullen dat via de eigen website doen.
B&B is inderdaad ook een optie wat ik wel zou zien zitten. Mijn man had wat meer reserveringen bij dat idee.

Ik zou wel een hotel met ontbijtservice nemen, dat scheelt bij een cursus een boel gedoe!
Profile Image
Ook als mr rodespringbal ergens moet zijn voor zijn werk: B&B...
Inderdaad geen gedoe qua ontbijt en bij de meeste B&B's kan je ook vragen om savonds nog een kostje. Vaak zijn deze goedkoper als je een paar nachten kunt boeken.
Veel succes met het zoeken
Profile Image
We hebben toch afgezien van een hotel. We vonden namelijk een heel schattig klein B&B huisje. Eén slaapkamer, keukentje en een kleine woonkamer. Dat hebben we gereserveerd.
Profile Image
We hebben toch afgezien van een hotel. We vonden namelijk een heel schattig klein B&B huisje. Eén slaapkamer, keukentje en een kleine woonkamer. Dat hebben we gereserveerd.

Oh leuk!
Profile Image

Kijk! Dat klinkt goed.
Profile Image

Dat klinkt goed. Succes

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.