corner corner Hebben jullie ook die afwijking?

Forum | << Dutch - Nederlands | Refresh | Search

corner corner

Sort Options Toggle Stats Options

Profile Image

Hebben jullie ook die afwijking?

Dat je onbewust alles leest.
Ik doe wel eens Japanse puzzels, dan staat erboven een hint van wat het plaatje moet worden. Nu vind ik een hint niet leuk.
Probeer me erop te concentreren niet te kijken.
Lukt me eigenlijk bijna nooit.

Complete Thread

Profile Image
Dat je onbewust alles leest.
Ik doe wel eens Japanse puzzels, dan staat erboven een hint van wat het plaatje moet worden. Nu vind ik een hint niet leuk.
Probeer me erop te concentreren niet te kijken.
Lukt me eigenlijk bijna nooit.
Profile Image

Yep.

Alles, tot aan de shampoo onder de douche...
Profile Image
Ja, onderweg alle namen van de borden langs de weg. Wordt je helemaal dol van ;-)
Profile Image
zeker :-) En ach, het went.
Profile Image
mijn vader waarschuwde mij vroeger altijd al: Kind je verleest je verstand nog eens....
Profile Image
mijn vader waarschuwde mij vroeger altijd al: Kind je verleest je verstand nog eens....

Haha, die is zeer herkenbaar! Dat zeiden mijn ouders ook en tegelijkertijd stimuleerden ze het lezen ook heel erg (en dat was uiteraard niet tegen dovemansoren gezegd....).
Profile Image
Zo herkenbaar... Ik heb ooit toiletpapier gehad waar in allerlei talen op stond hoe 'woef woef' in die taal werd weergegeven... Na die zes rollen heb ik een dure eed gezworen Nooit ofte Nimmer meer toiletpapier met letters er op te kopen.

En onderweg, de gekste dingen staan op vrachtwagens... En op autostickers... En hahaha, een nummerplaat met "suf"...
Profile Image
Daar ben ik ook slecht in. Dat is wel eens vermoeiend als ik in een land ben waar het me echt niet lukt, want je brein probeert er dan toch heel de tijd chocola van te maken, al die opschriften overal.
Profile Image
Daar ben ik ook slecht in. Dat is wel eens vermoeiend als ik in een land ben waar het me echt niet lukt, want je brein probeert er dan toch heel de tijd chocola van te maken, al die opschriften overal.

Ja, daar heb ik ook “last” van :-)
Profile Image
Jaa echt wel.

Toen ik als kind leerde lezen ging er een wereld voor mij open. Al die reclameborden op straat etc. Ik liep buiten met grote verwondering en las alles. Dit zal ik nooit vergeten
Profile Image
Al die reclameborden op straat

En incidentele reclameborden zie ik dus juist niet. Behalve in amerika waar er tientallen achter elkaar staan.
Ook paginagrote advertenties in de krant merk ik niet op. Ik registreer waarschijnlijk "dit is reclame, DUS daar hoef ik niet naar te kijken". Lekker rustig.
Met nummerborden heb ik wel weer iets. Ik probeer met de letters leuke woorden te vormen. En ook opschriften op vrachtwagens zijn aandachtstrekkers. Het valt op dat er tegenwoordig heel wat bedrijven aan "intelligent logistics" doen.
De kleine lettertjes op de meeste verpakkingen laat ik ongemoeid.
Profile Image
Ik probeer met de letters leuke woorden te vormen.

Jaaaa, dat doe ik ook altijd! Als er een nummerplaat is met alleen maar medeklinkers, een woord waarin die (in de juiste volgorde) voorkomen. Was ooit 'n spelletje op BBC.

Het valt op dat er tegenwoordig heel wat bedrijven aan "intelligent logistics" doen

Mwoehahaha, was me ook al opgevallen.
Profile Image
Ik probeer met de letters leuke woorden te vormen.

Jaaaa, dat doe ik ook altijd! Als er een nummerplaat is met alleen maar medeklinkers, een woord waarin die (in de juiste volgorde) voorkomen. Was ooit 'n spelletje op BBC.

Ja, dat doe ik ook. Ik weet onderhand een heleboel nummerborden uit mijn hoofd...
"Hé buurman, nieuwe auto?"
"Ja, maar zelfde merk en zelfde kleur als de oude, hoe zie je dat zo snel?"
"Tja..."
Profile Image
volgens mij lijken we behoorlijk op elkaar :-)

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.