corner corner BC-voornemens 2018

Forum | << Dutch - Nederlands | Refresh | Search

corner corner

Sort Options Toggle Stats Options

Profile Image

BC-voornemens 2018

Die staan in veband met het idee om in 2018 het echt rustig aan te doen om te kijken of ik de energie en concentratie terug kan krijgen die ik nodig heb om te schrijven en te schilderen. Dat heb ik nu zowat een jaar lang al niet meer kunnen opbrengen. Daarom mijn voornemens voor wat betreft BookCrossing:

* Geen! (Echt? Ja echt.) boeken meer mee naar huis nemen enkel om te registreren en los te laten, dat gaat enkel nog rechtstreeks vanaf mijn werk gebeuren. Uitzondering: wishlist-boeken van jullie.

* Niet meer persé aan de uitdagingen mee moeten doen (bij mij is het altijd alles of niets), wat natuurlijk ook lastig zal zijn vanwege het eerste voornemen.

* Enkel uit mijn boekenkast lezen, tenzij er wishlist-boeken opduiken, maar die kans is verwaarloosbaar.

* Terug recencies schrijven van de door mij gelezen boeken.

* Kook- en gezondheidsboekenraydoos starten om mijn overvolle boekenvak in die categorie danig uit te dunnen. Daarvoor dus flink neuzen, bewaarrecepten overnemen (kopietjes trekken), en de rest laten gaan.

De enige uitdaging waar ik toch graag weer aan meedoe is de 52/52 van Joanazinha. Dat is gewoon een leuke traditie. Ik houd ook mijn persoonlijke all time-uitdaging om in zoveel mogelijk verschillende landen boeken los te laten.

Spreek me er gerust op aan als je het vermoeden hebt dat ik toch stiekem weer in the habit verval hele tassen mee naar huis te nemen. Het is toch een beetje een verslaving. ;-)

Complete Thread

Profile Image
Die staan in veband met het idee om in 2018 het echt rustig aan te doen om te kijken of ik de energie en concentratie terug kan krijgen die ik nodig heb om te schrijven en te schilderen. Dat heb ik nu zowat een jaar lang al niet meer kunnen opbrengen. Daarom mijn voornemens voor wat betreft BookCrossing:

* Geen! (Echt? Ja echt.) boeken meer mee naar huis nemen enkel om te registreren en los te laten, dat gaat enkel nog rechtstreeks vanaf mijn werk gebeuren. Uitzondering: wishlist-boeken van jullie.

* Niet meer persé aan de uitdagingen mee moeten doen (bij mij is het altijd alles of niets), wat natuurlijk ook lastig zal zijn vanwege het eerste voornemen.

* Enkel uit mijn boekenkast lezen, tenzij er wishlist-boeken opduiken, maar die kans is verwaarloosbaar.

* Kook- en gezondheidsboekenraydoos starten om mijn overvolle boekenvak in die categorie danig uit te dunnen. Daarvoor dus flink neuzen, bewaarrecepten overnemen (kopietjes trekken), en de rest laten gaan.

De enige uitdaging waar ik toch graag weer aan meedoe is de 52/52 van Joanazinha. Dat is gewoon een leuke traditie. Ik houd ook mijn persoonlijke all time-uitdaging om in zoveel mogelijk verschillende landen boeken los te laten.

Spreek me er gerust op aan als je het vermoeden hebt dat ik toch stiekem weer in the habit verval hele tassen mee naar huis te nemen. Het is toch een beetje een verslaving. ;-)

Profile Image
Oef dat is een heel dapper streven. Maar het gaat je vast lukken!
Succes!
Profile Image
Phoe wat een lijst van "do and don't ".
Bookcrossing is er voor je plezier.
Als je dat voorop zet maakt de rest niet uit.
Doe wat je leuk vind joh.
Profile Image
Phoe wat een lijst van "do and don't ".
Bookcrossing is er voor je plezier.
Als je dat voorop zet maakt de rest niet uit.
Doe wat je leuk vind joh.

I know. Dat is juist waar ik mezelf een handje in wil helpen met deze voornemens. Het liep spaak doordat ik enige obsessieve gedragingen heb wat ook in het BookCrossing-gebeuren is geslopen. Ik wil juist dat het gaat om genieten van het lezen en het delen van dat plezier, maar ik kom zo amper aan lezen toe, laat staan het genieten ervan. Ik moest van mezelf de goede maar overbodige boeken redden van het oud-papierbak op mijn werk en die moesten daarvoor dan mee naar huis... Toch weer big-shoppers vol met boeken die ik zelf niet wil lezen en geen rust en ruimte om zelf te lezen of met andere hobbies, zoals schrijven en schilderen, bezig te zijn. Ook moest ik op een gegeven moment alle maanden met de uitdagingen meedoen, simpelweg omdat ik dat al drie maanden achtereen had gedaan. Dat kan ik dan gewoonweg niet meer loslaten, net als bij de 52/52 dat het allemaal themareleases moesten zijn. Er is bij mij niet gewoon een beetje losvast-gebeuren, het is alles of niets en als ik dan al een beetje heb gedaan, dan moet het dus wel alles zijn. ;-)

Lijkt me verstandig om daar een halt aan toe te roepen. Echter vanwege mijn obsessieve neigingen is een lijstje een goed hulpmiddel. Regels geven regelmaat en houvast. Even streng zijn om juist weer vrij te kunnen worden. Hoop ik.

Kleine uitzondering voor boeken in huis halen is de 52/52 uitdaging natuurlijk. Mocht ik niet zo snel lezen uit mijn kast en dat is een reële kans, dan heb ik daar wel boeken voor nodig.
Profile Image
Lijkt me verstandig om daar een halt aan toe te roepen. Echter vanwege mijn obsessieve neigingen is een lijstje een goed hulpmiddel. Regels geven regelmaat en houvast. Even streng zijn om juist weer vrij te kunnen worden. Hoop ik.

Het klinkt mij niet onbekend in de oren :-)
Maar ik heb geleerd, IRL, dat ik mag en niet moet.
Ik wens je snel weer BC plezier toe.
Profile Image

Geniet van de leuke dingen - ga schilderen en schrijven en maak bookcrossing voor jezelf terug leuk! Probeer er gewoon van te genieten.
Veel succes - het gaat je wel lukken ;)
Profile Image
Ik moest van mezelf de goede maar overbodige boeken redden van het oud-papierbak op mijn werk en die moesten daarvoor dan mee .

Ik wil met liefde een paar shoppers boeken redden van de oudpapier-bak.
Profile Image

Minstens

3pagina's to be reads wegwerken. Verder mag alles en moet niks.
Profile Image
Dat betekend meer lezen en minder kopen.
Mijn TBR is soms zo groot, ik wordt er soms kriegel van.

Ook minder achter de computer en dvd's kijken, heb ik meer tijd over om te lezen, ipv alleen voor t na bed gaan en incidenteel overdag...
Profile Image
Ik heb het dit jaar al heel rustig aan gedaan.
De voornaamste reden is dat de computer hier altijd druk bezet is en op de tablet vind ik het ronduit vervelend om te BC'en.
Ooit zal ik wel terug wat actiever worden, maar voorlopig even zo, ik ga me vooral niet druk maken.
Profile Image
*Oudste TBR boeken uitlezen of loslaten
Ik was al druk bezig met mijn oudste TBR boeken te lezen. Ik houd een hele excellijst bij met alle boeken die ik op de plank heb en de datum waarop ik ze gemeld heb op BC. 2014 is nu afgerond (op 1 na maar dat voornemen komt nog ;). 2015 verloopt gestaag.

*Loterijprijsjes lezen
Ik heb de afgelopen tijd wat loterijprijsjes gekregen en die wil ik graag lezen in 2018.

*De poort des doods serie uitlezen
In 2014 heb ik deel 7 van de poort des doods serie uit Castricum meegenomen en niet veel later de andere 6 delen uit deze serie verzameld. Nu ben ik bij boek 5, dus in 2018 wil ik deze serie afronden.

*Gewoon lol hebben en lezen
Als ik iets leuks vind dan neem ik het mee om te lezen, maar wel met mate. Ook lijkt het me leuk weer eens een mini meeting in Rotterdam te organiseren met hopelijk een wat grotere opkomst.

Profile Image
*De poort des doods serie uitlezen
In 2014 heb ik deel 7 van de poort des doods serie uit Castricum meegenomen en niet veel later de andere 6 delen uit deze serie verzameld. Nu ben ik bij boek 5, dus in 2018 wil ik deze serie afronden.

Da's van vroeger een van mijn favoriete fantasy series! Veel plezier ermee :)
Profile Image
ik geniet er ook erg van, maar series achter elkaar door lezen kan ik niet. Er moet toch even een tussendoortje door. Als ik mijn fantasyboek uit heb ga ik aan deel 5 beginnen.
Profile Image
Goede voornemens, AylaMey! Als je beseft dat iets, al is het nog zo onschuldig en positief, op gelijk welke manier 'niet goed' voor je is, is het goed er een andere draai aan geven. Zeker als je merkt dat het je aangeboden creativiteit eigenlijk in de weg staat... Ik wens je veel woorden, zinnen, kleuren en lijnen toe!

Mijn voornemens qua BookCrossing? Gewoon verder gaan, maar me niet meer zo laten meeslepen door sommige uitdagingen. Heb ik boeken die beantwoorden aan het 'profiel' van de uitdaging, fijn, heb ik er geen, of maar een paar, nou pech dan.
Profile Image
*Pile to be read kleiner maken, door te lezen of ongelezen weg te doen.

Verder niks. Ik lees zo weinig tegenwoordig (kan de concentratie niet opbrengen, te veel aan m'n hoofd), dat inmiddels mezelf een doel stellen alleen maar demotiverend werkt omdat ik het niet haal. Alles wat ik aan BC doe is meegenomen :)
Profile Image
en wat ik los heb gelaten voor de 52/52 uitdaging van Joanazinha. Daar is afgelopen jaar de klad ingekomen tijdens mijn verblijf in oslo en ik heb het daarna niet meer opgepakt. Verder opnieuw een poging doen de 365 uitdaging nu wel te halen. Want dat is me dit jaar net niet gelukt (mede door strubbelingen in de site helaas).
Profile Image
Ik wil voor de verandering 1 jaar bijhouden hoeveel boeken ik vrijlaat.
En dan is 365 boeken een leuke uitdaging.
Al was het alleen maar om de leuke bijeenkomsten die ik kan bijwonen om dit doel te bereiken.
In Januari al 2 mogelijkheden om boeken vrij te laten. :) 7e een familie bijeenkomst (met etentje in een restaurant), en 14e de nieuwjaarsmeeting in Amsterdam. En de rest van het jaar raakt ook wel weer gevuld met leuke ontmoetingen rond boeken.
Profile Image
tJa, ik wilde het eigenlijk maar laten zoals het was. Ik geniet van de uitdagingen, dat bepaalt de volgorde van de door mij te lezen boeken.
365/365 is een gewoonte geworden al helpt het enorm dat ik nu een mandje als OBCZKulturhus heb en ik alleen de blijvertjes 'vrij' los hoef te laten als het mooi weer is :-)
De 52/52 wil ik dit jaar alleen vanuit de camper doen voor de verandering maar dat hangt ook nog van het thema af.
Profile Image

Beste voornemen dat ik elk jaar maak is dat ik geen goede voornemens heb.

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.