corner corner 28-10, bijna wintertijd! Wat lezen we?

Forum | << Dutch - Nederlands | Refresh | Search

corner corner

Sort Options Toggle Stats Options

Profile Image

28-10, bijna wintertijd! Wat lezen we?

Ik ben zelf nog bezig in Het licht achter de ogen van Tommi Kinnunen.
Daarnaast "lees" ik de catalogus van de tentoonstelling Zie de mens in de Fundatie in Zwolle. Dit doe ik voor een Senia-leesgroep speciaal voor boeken over kunstgeschiedenis. Maandag over een week de eerste keer, spannend en leuk.

Complete Thread

Profile Image
Ik ben zelf nog bezig in Het licht achter de ogen van Tommi Kinnunen.
Daarnaast "lees" ik de catalogus van de tentoonstelling Zie de mens in de Fundatie in Zwolle. Dit doe ik voor een Senia-leesgroep speciaal voor boeken over kunstgeschiedenis. Maandag over een week de eerste keer, spannend en leuk.

Profile Image
Over het Engeland van rond 1800.
Profile Image

Vleugels

Ruth Newman
Een lekkere thriller.
Profile Image
... ik heb Sigrid Undset nog eens uit de boekenkast gevist. 'Elf jaar' (autobiografisch) heb ik net uit - hoe vaak zou ik dat al hebben gelezen, sinds ik veertien was? Nu bezig in 'Ida Elisabeth'. Het maakt me absoluut niet uit dat ze nog in de vooroorlogse spelling zijn...
Naast m'n bed liggen wat Engelse heel klassieke evergreen 'kinderboeken' -The Secret Garden van Frances Burnett - en een paar van Noël Streatfeild (die 'Ballet Shoes' heeft geschreven).
Op de ereader nog altijd heel veel Simenons... Af en toe verslind ik er weer eens een. "Eigenlijk feitelijk" zou ik ze in het Frans moeten lezen...
En ik heb m'n Asterix-verzamelingetje van de boekenplank gehaald, blijft hilarisch!!!
Profile Image

Trilogie

De Het zout der liefde Trilogie, deel 1 net uit. Boek past perfect bij het weer. ;-)
Profile Image
Bladzijde 470 inmiddels, dat is zo´n beetje op de helft.
Profile Image
Een zoon van het circus, van Irving. Ik vind hem nog steeds ok, maar ik vlot te traag. Ik heb weinig leestijd gehad en dan zijn Irvings enorm uitgebreide uitstapjes in de gedachtegang van een bepaald personage wel soms een domper op de leesvreugde!
Profile Image
Na elkaar. Voor mij een hele opgave, want ik lees niet graag jeugdliteratuur, maar het staat op m'n leeslijst voor m'n examen. Nog 1 'te gaan'. Overigens kan ik weinig anders want ik ben goed ziek met koorts en in bed liggen. Even gedwongen pauze.
Profile Image
.... Rode Kornoeljes van Kerim Göçmen, meegenomen van een meeting (in denk de laatste keer Castricum).
Profile Image
Hij schrijft thrillers met humor en ik vind zijn schrijfstijl heel leuk.
Profile Image
Zulke hele gewone herkenbare momenten in het verhaal.
Leest lekker weg.
Profile Image
heb ik nu bijna uit. Mooi boek, ook al is het verhaal niet heel waarschijnlijk.
Profile Image
Mooi boek, ook al is het verhaal niet heel waarschijnlijk.

Mee eens, maar wel van genoten!
Profile Image
over de Linkse lente. Haar leven, haar carriëre en haar idealen.
Profile Image
een boek, te lezen naast "De onwaarschijnlijke reis"van Harold Fry. (geen vervolg) En eigenlijk nog mooier vond ik.

Ik lees ook nog in "Winter" van Marissa Meyer, the Lunarchronicles.
Profile Image
Ik heb ondertussen tomorrow when the war begon uit.

Ik ben dus net begonnen in het boek the childs chips van Barbara vine(Ruth rendell)

Hp en de orde van de fenix
Irene kinderen
Het geheim van mijn moeder

Zo dat was het 🤣
Profile Image
Want, oeps, morgen leesclubbijeenkomst. Dus nu bezig in Balzac et la petite tailleuse chinoise. Twee jongeren die tijdens de culturele revolutie naar het platteland (in dit geval een hoge berg) worden gestuurd en daar op een enorme stapel, natuurlijk verboden, boeken stuiten.
Ik heb dit boek een paar jaar geleden al eens gelezen dus ik weet dat ik het een leuk boek vond. Ben nu op bladzijde 50 en ik vind t nog steeds leuk.
Profile Image
Waterschapsheuvel is uitgelezen. Ik vond het een mooi boek.

Nu heb ik Abarat van Clive Baker gepakt. Ik heb echt geen idee of het fantasy/SF of iets anders is, maar we gaan het uitvinden.

Ook lees ik nog De Stam van de Holenbeer van Jean Auel. Mooi boek tot nu toe, maar wel wat langdradig.
Profile Image
'Agaat' van marlene van niekerk, nelleke noordervliet: 'de naam van de vader', de meeneemdwarsligger: 'de thuiskomst' van anna enquist. Daarna een voor mij nieuwe paulus de boskabouter van jean dulieu: 'beren in het bos'. In de tas gisteren een dunnetje, want ik heb geen dwarsliggers meer: 'de danseres van izu' van yasunari kawabati, ook meteen uitgelezen in de koffie/theehoek van het stedelijk museum. Nu bezig in: 'het kaïnsteken' van hanneke wijgh. In bed ligt de nieuwe joke van leeuwen: 'toen ik', en in de tas zit: 'steen der hulp' van hans warren.

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.