corner corner RING: NS Publieksprijs - Wie leest en stemt er mee?

Forum | << Dutch - Nederlands | Refresh | Search

corner corner

Sort Options Toggle Stats Options

Profile Image

RING: NS Publieksprijs - Wie leest en stemt er mee?

Zoals jullie misschien wel weten, zit ik dit jaar in de Kernjury van de NS Publieksprijs. Gisteravond heb ik de genomineerde boeken ontvangen, en het leek me leuk om als er geïnteresseerden zijn, jullie daarvan mee te laten genieten, zodra ik ze uit heb. :)

Wellicht dat jullie inmiddels de titels al gehoord hebben, of al vernomen hebben dat maar liefst de helft van de titels een sportboek is, maar hierbij het lijstje met de genomineerden:

Johan Cruijff, mijn verhaal
Huidpijn - Saskia Noort
De levens van Jan Six - Geert Mak
Judas - Astrid Holleeder
Mijn gevecht - Thomas Dekker (Dit boek heb ik inmiddels in de Minibieb gezet omdat er hier geen animo voor was ;))
De wereld volgens Gijp - Michel van Egmond (Dit boek heb ik inmiddels in de Minibieb gezet omdat er hier geen animo voor was ;))

De boeken van Geert Mak en van Astrid Holleeder zijn nogal dik, dus die zullen niet door de brievenbus passen (en voor een paar andere boeken moet ik het nog even nakijken), maar ze kunnen sowieso wel persoonlijk doorgegeven worden op bijvoorbeeld meetings (en ik ben zelf in ieder geval regelmatig in Goes, Amsterdam en Ede/Wageningen, dus zou daar ook een boek kunnen doorgeven als daar interesse voor is. :D).

O ja, als jullie dit jaar stemmen (je kunt overigens ook op een ander boek stemmen dan deze 6 genomineerden, als het maar aan de voorwaarden voldoet), zouden jullie dat dan via mijn stemlink willen doen? Ik moet als kernjurylid namelijk mensen oproepen om te stemmen, en degene die voor de meeste stemmen zorgt, wordt leesambassadeur en mag een jaar lang elke maand een nieuw boek uitkiezen. Nu lijkt leesambassadeur worden me niet echt waarschijnlijk, maar ik zou het wel fijn vinden als mijn teller niet op 0 bleef staan. ;)

En als je stemt, maak je zelf ook kans op een jaar lang gratis boeken en gratis reizen met de trein, dat vinden BookCrossers vast ook niet verkeerd. ;)

Hierbij mijn stemlink: https://www.nspublieksprijs.nl/---/d296c101daa88a51f6ca8cfc1ac79b50

En plaats hier maar gewoon een berichtje als je wilt meelezen met een of meer van deze boeken! :)

Complete Thread

Profile Image
Zoals jullie misschien wel weten, zit ik dit jaar in de Kernjury van de NS Publieksprijs. Gisteravond heb ik de genomineerde boeken ontvangen, en het leek me leuk om als er geïnteresseerden zijn, jullie daarvan mee te laten genieten, zodra ik ze uit heb. :)

Wellicht dat jullie inmiddels de titels al gehoord hebben, of al vernomen hebben dat maar liefst de helft van de titels een sportboek is, maar hierbij het lijstje met de genomineerden:

Johan Cruijff, mijn verhaal
Huidpijn - Saskia Noort
De levens van Jan Six - Geert Mak
Judas - Astrid Holleeder
Mijn gevecht - Thomas Dekker (Dit boek heb ik inmiddels in de Minibieb gezet omdat er hier geen animo voor was ;))
De wereld volgens Gijp - Michel van Egmond (Dit boek heb ik inmiddels in de Minibieb gezet omdat er hier geen animo voor was ;))

De boeken van Geert Mak en van Astrid Holleeder zijn nogal dik, dus die zullen niet door de brievenbus passen (en voor een paar andere boeken moet ik het nog even nakijken), maar ze kunnen sowieso wel persoonlijk doorgegeven worden op bijvoorbeeld meetings (en ik ben zelf in ieder geval regelmatig in Goes, Amsterdam en Ede/Wageningen, dus zou daar ook een boek kunnen doorgeven als daar interesse voor is. :D).

O ja, als jullie dit jaar stemmen (je kunt overigens ook op een ander boek stemmen dan deze 6 genomineerden, als het maar aan de voorwaarden voldoet), zouden jullie dat dan via mijn stemlink willen doen? Ik moet als kernjurylid namelijk mensen oproepen om te stemmen, en degene die voor de meeste stemmen zorgt, wordt leesambassadeur en mag een jaar lang elke maand een nieuw boek uitkiezen. Nu lijkt leesambassadeur worden me niet echt waarschijnlijk, maar ik zou het wel fijn vinden als mijn teller niet op 0 bleef staan. ;)

En als je stemt, maak je zelf ook kans op een jaar lang gratis boeken en gratis reizen met de trein, dat vinden BookCrossers vast ook niet verkeerd. ;)

Hierbij mijn stemlink: https://www.nspublieksprijs.nl/---/d296c101daa88a51f6ca8cfc1ac79b50

En plaats hier maar gewoon een berichtje als je wilt meelezen met een of meer van deze boeken! :)
Profile Image
3 sportboeken maar liefst, haha! Ik heb wel interesse in het boek van Geert Mak, maar dat heeft geen haast, zie je vast en zeker wel een keer en als er andere liefhebbers zijn is het ook goed ;-)
Profile Image
Dank je! Ja, ik had eigenlijk op iets meer fictie/literatuur gehoopt, maar ik ben gisteren vast in het boek over Thomas Dekker begonnen, en het leest verbazingwekkend vlot, ik ben al op pagina 50, terwijl ik maar eventjes gelezen heb. Dus dat is een meevaller! Hopelijk lezen al die sportboeken zo makkelijk! En hoewel ik niet echt veel met sport heb, vind ik biografieën vaak wel weer interessant, dus tot nu toe valt het me gelukkig niet tegen. :D

Ik zal je noteren voor het boek van Geert Mak, het moet zeker lukken om het ook bij jou te krijgen! :) En als er geen andere meelezers zijn, kan ik misschien ook wel een keer naar de meeting in Eindhoven komen, dat ben ik al jaren van plan en het komt er maar niet van, dus zoiets zou ook nog een optie zijn( als het een keer rustig is op mijn werk ;)).
Profile Image
ik sla over. Ik ga wel stemmen op het enige boek dat ik gelezen heb (geert mak) en ben niet geïnteresseerd in de andere 5. Jammer maar zo gaat dat steeds meer bij dit soort prijzen ben ik bang.
Profile Image
ik sla over. Ik ga wel stemmen op het enige boek dat ik gelezen heb (geert mak) en ben niet geïnteresseerd in de andere 5. Jammer maar zo gaat dat steeds meer bij dit soort prijzen ben ik bang.

Ik sluit me volledig bij oehoeboeroe aan .......

Profile Image
Ik heb gestemd.
Ik gun Saskia Noort de prijs na 5 nominaties!
Liever niet wéér Gijp. Herhaling van zetten.
En echtgenoot vond in Thomas Dekker niets nieuws staan.
Zelf wel nieuwsgierig naar Geert Mak. Veel goeds over dit boek gehoord.
Profile Image

Ja, ik moet bekennen dat ik eigenlijk ook wel op (wat meer) andere boeken gehoopt had, want ik ben meer van de romans en literatuur dan de sport/non-fictie. Maar in het eerste sportboek ben ik nu al halverwege, en het valt me gelukkig mee.... Maar zou normaal niet zo gauw zo'n boek lezen, laat staan 3...

Maar nu ik weet dat de lijst wordt samengesteld op basis van de verkoopaantallen, weet ik wel dat ik een volgende keer eerst die cijfers even ga bekijken voor ik me opgeef, haha.
Profile Image
Ik heb gestemd.
Ik gun Saskia Noort de prijs na 5 nominaties!
Liever niet wéér Gijp. Herhaling van zetten.
En echtgenoot vond in Thomas Dekker niets nieuws staan.
Zelf wel nieuwsgierig naar Geert Mak. Veel goeds over dit boek gehoord.

Bedankt voor het stemmen! Ik vermoed dat het bij mij of Saskia Noort (haar gun ik het om dezelfde reden ook inderdaad) of Geert Mak wordt, tenzij die boeken allebei toch tegenvallen, dan moet ik gauw nog een boek zoeken dat niet genomineerd is, maar wel aan de voorwaarden voldoet, en dat op tijd zien te lezen!

In het boek van Thomas Dekker staat voor mij dan wel weer heel veel nieuws, maar dat is omdat ik totaal niet op de hoogte ben van wielrennen. :D Het leest gelukkig wel lekker vlot, maar dit het beste boek van het jaar noemen, nee, voor mij niet...

Wil je trouwens ook meelezen met De levens van Jan Six van Geert Mak? Dan zet ik je naam erbij. Of bedoelde je meer dat je er op zich nieuwsgierig naar was?
Profile Image
Oh ik wil best meelezen:)

Dan zet ik je erbij! :)
Profile Image
Ik vond het lijstje ook een beetje tegenvallen. Het boek van Geert Mak heb ik bij de bieb gereserveerd, dat was de enige die ik graag wil lezen van het lijstje.

Judas stond een beetje op mijn lijstje van: boeken die ik wellicht van de tafel zou pakken bij een bookcrossbijeenkomst, dus misschien als we elkaar nog eens zien kan ik het lezen ;)
Profile Image
Ik vond het lijstje ook een beetje tegenvallen. Het boek van Geert Mak heb ik bij de bieb gereserveerd, dat was de enige die ik graag wil lezen van het lijstje.

Judas stond een beetje op mijn lijstje van: boeken die ik wellicht van de tafel zou pakken bij een bookcrossbijeenkomst, dus misschien als we elkaar nog eens zien kan ik het lezen ;)

Ja, dat moet toch wel lukken, om elkaar weer eens te zien op een meeting! En woonde jij nu ook in Amsterdam? Daar ben ik elke maand wel minstens een week te vinden, dus dan zou een boek doorgeven zeker moeten lukken. :)
Profile Image

Ja, dat moet toch wel lukken, om elkaar weer eens te zien op een meeting! En woonde jij nu ook in Amsterdam? Daar ben ik elke maand wel minstens een week te vinden, dus dan zou een boek doorgeven zeker moeten lukken. :)

Ik woon niet meer in Amsterdam, maar kom wel naar genoeg meetups, dus er komt er vast wel eens een waar we allebei naar toe gaan. Het heeft voor mij ook geen haast hoor :)
Profile Image
Ik woon niet meer in Amsterdam, maar kom wel naar genoeg meetups, dus er komt er vast wel eens een waar we allebei naar toe gaan. Het heeft voor mij ook geen haast hoor :)

Ja, ik noteer gewoon dat je het boek wilt lezen, en dan komt dat wel een keer in orde! :)
Profile Image
meelezen hoef ik niet, bedankt :-)
Profile Image
Bedankt voor het stemmen, Enitnaj! :)
Profile Image
Ik zou graag met huidpijn meelezen.
Succes met het lezen van alle boeken!
Profile Image
Ik zou graag met huidpijn meelezen.
Succes met het lezen van alle boeken!

Dank je wel en leuk dat je wilt meelezen! Je staat erbij! :) ( http://www.bookcrossing.com/---/13762829 )
Profile Image
Dus wurmpje kan dinsdag een (brievenbus)pakje verwachten! :)

En ik ben op de helft met lezen, vandaag heb ik De wereld volgens Gijp uitgelezen. Net als het boek Mijn gevecht van Thomas Dekker vond ik dat een boek voor de sportliefhebber, dus niet echt iets voor mij, al was het af en toe wel interessant. ;)

Mocht er nog iemand willen meelezen met een (of meer) van de 6 boeken, laat het maar even weten! :)
Profile Image
Maar ik ga wel stemmen want ik gun het haar inderdaad ook.

Ik ben benieuwd naar mak en judas ook wel, maar ik heb geen haast. Ik heb nog 200+ ongelezen boeken staan.
Profile Image
Maar ik ga wel stemmen want ik gun het haar inderdaad ook.

Ik ben benieuwd naar mak en judas ook wel, maar ik heb geen haast. Ik heb nog 200+ ongelezen boeken staan.

Leuk als je ook stemt! Ik moet maar eens een ander boek van haar lezen, denk ik, want ik kon dit boek ook al best waarderen, maar heb nog geen echt ander boek (alleen eens zo'n gratis boekje) van haar gelezen.

Ik zet je erbij voor Judas (http://www.bookcrossing.com/journal/13951496) en het boek van Geert Mak (http://www.bookcrossing.com/journal/13762831). Die zullen sowieso niet zo snel gaan, want ze passen niet door de brievenbus, maar via meetings gaat het vast lukken om ze een keer bij de geïnteresseerden te krijgen! (En dan heeft het lezen ook geen haast, hoor! :))

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.